- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Bedankt voor je feedback. Helaas is het niet asteroïde noch Armageddon. Hoewel dat die eerste film er fel op lijkt ...
Is het dan On the Beach (2000) ?
Maaikeeeeee
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Goede avond,
Ik zoek een film en ik kan me het volgende nog herinneren: Een moeder is "op zoek" naar haar kinderen ik dacht een jongen en een meisje. Volgens mij waren ze ontvoerd. Ze is bij een huis waar ze met een telefoon in haar handen staat (Dit shot was met een donkerblauwe gloed). Daarna was er volgens mij ook iets van vuur of een explosie. Ik dacht eerst dat het de film kidnap was, maar helaas niet. Ik meen me nog te herinneren dat ze zei dat ze nooit zal opgeven of iets. De film is uit recente jaren, ik denk zelfs binnen 3 jaar.
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Ik zoek een film...
Maaikeeeeee
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
JAAAAAAAAA dat is m! Bedankt!!!!!!!!
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Ik zoek een film gaat over groep vrienden en komen aan bij n leeg staand gebouw
blijemama
-
- 27 berichten
- 0 stemmen
Sorry dat is hem niet
blijemama
-
- 27 berichten
- 0 stemmen
Praten gewoon Engels Amerikaans. Dat meisje in die auto wat de foto maakte heeft n vriend haar vriend gaat ook dood in de film. Hij draagt een hanger dat herinner ik me wel.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Ik zoek de Amerikaanse verfilming van een Nederlands jeugdboek over de watersnoodramp (dacht ik) en een broertje en een zusje die avonturen beleven. Het gaat om een oudere film, dus denk dan aan de jaren vijftig of zestig.
En toen schoot de naam van de auteur me opeens te binnen: The Little Ark - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Ik zoek de Amerikaanse verfilming van een Nederlands jeugdboek over de watersnoodramp (dacht ik) en een broertje en een zusje die avonturen beleven. Het gaat om een oudere film, dus denk dan aan de jaren vijftig of zestig.
En toen schoot de naam van de auteur me opeens te binnen: The Little Ark - Wikipedia - nl.wikipedia.org
En dus ook de naam van de film neem ik aan...
The Little Ark (1972)
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Merkwaardige film, ook omdat er toentertijd veel te doen was om die film van Ben Sombogaart terwijl deze er al een jaar of dertig eerder was.
Psycho-M
-
- 323 berichten
- 272 stemmen
Praten gewoon Engels Amerikaans. Dat meisje in die auto wat de foto maakte heeft n vriend haar vriend gaat ook dood in de film. Hij draagt een hanger dat herinner ik me wel.
Dat is deze: Satanic (2016) - IMDb
Psycho-M
-
- 323 berichten
- 272 stemmen
In Film > Overige films > Ik zoek een film (type disastermovie):
Ik zoek een disastermovie die ik vroeger op tv zag. Het is geen super bekende film of titel, maar wel 1 van de meest emotionele, meeslepende (en vooral geloofwaardige) rampenfilm die ik ooit zag.
Wat herinner ik mij er nog van :
- gaat over neerstortende meteorieten
- het verhaal loopt niet goed af
- speelt zich af over gans de aardbol
- een scène van een bejaard koppel , hand in hand op bed , wachtend op hun lot
- als enige hoop stelt men nog voor om zich te verplaatsen onder water in een duikboot
- Australië was het laatste land dat overbleef
Lijkt bijna alsof het scenes zijn van verschillende films:
meteorieten - deep impact
Bejaard koppel in bed wachtend op hun lot - Titanic
Verplaatsen in een duikboot - 2012 (ok dat waren geen duikboten, maar arken)
Of wel echt een duikboot en ze komen aan in Melbourne dan is het On the beach, maar dan zijn er weer geen meteorieten
Nee, ik kom er niet uit...
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
In Film > Overige films > Ik zoek een film (type disastermovie):
Ik zoek een disastermovie die ik vroeger op tv zag. Het is geen super bekende film of titel, maar wel 1 van de meest emotionele, meeslepende (en vooral geloofwaardige) rampenfilm die ik ooit zag.
Wat herinner ik mij er nog van :
- gaat over neerstortende meteorieten
- het verhaal loopt niet goed af
- speelt zich af over gans de aardbol
- een scène van een bejaard koppel , hand in hand op bed , wachtend op hun lot
- als enige hoop stelt men nog voor om zich te verplaatsen onder water in een duikboot
- Australië was het laatste land dat overbleef
Tja, misschien dan: On the Beach (1959) of On the Beach (2000).
Gaat over een kernoorlog, Australie die nog veilig is, een duikboot en een slechte afloop...
Psycho-M
-
- 323 berichten
- 272 stemmen
Tja, misschien dan: On the Beach (1959) of On the Beach (2000).
Gaat over een kernoorlog, Australie die nog veilig is, een duikboot en een slechte afloop...
Precies wat ik ook dacht 
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Precies wat ik ook dacht
En wat ik woensdag al voorstelde... 
Steens22
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik ben zelf al een hele tijd opzoek naar een film die ik onlangs zag.
Na veel zoeken ben ik op deze pagina beland , hopelijk vind ik hier de oplossing 
De film is eerder romantisch , gaat over een vrouw die een bloemenwinkel heeft in een klein dorpje ,
Haar ex vriend is inmidels een wereld bekende zanger.
Ze ontmoeten elkaar terug (ik dacht door een begrafenis )
Hij verblijft dan een tijd bij zijn vader.
En ontdekt da hij een dochter heeft van zijn ex vriendin.
En komen stilaan dichterbij elkaar .
Uiteindelijk komen zei terug samen .
Alvast bedankt voor het meedenken !
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Ik ben zelf al een hele tijd opzoek naar een film die ik onlangs zag.
Je zoekt Forever My Girl (2018) !
blijemama
-
- 27 berichten
- 0 stemmen
Nee sorry is hem ook niet.
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Nee sorry is hem ook niet.
WTF? Dat móet de film wel zijn! Ik heb het fragment met de foto vanuit de auto etc gezien. Check nog even dubbel, volgens mij heeft Psycho-M het goed hoor...
blijemama
-
- 27 berichten
- 0 stemmen
Ga de film nogmaals kijken van satanic jongens. Misschien heb ik het dan super mis.
blijemama
-
- 27 berichten
- 0 stemmen
WTF? Dat móet de film wel zijn! Ik heb het fragment met de foto vanuit de auto etc gezien. Check nog even dubbel, volgens mij heeft Psycho-M het goed hoor...
Nogmaals sorry hij is het wel. Ow echt.. ben nog niet blond helaas toch bedankt
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
Ik ben op zoek naar een wat oudere film waarin een moeder van 8-10 kinderen allemaal gaat onderbrengen bij diverse pleeggezinnen. Onder de kinderen zit een tweeling en een kind dat telkens epileptische aanvallen krijgt. Meer weet ik helaas niet.
Kan iemand me helpen?
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Ik ben op zoek naar een wat oudere film waarin een moeder van 8-10 kinderen allemaal gaat onderbrengen bij diverse pleeggezinnen.
Deze waarschijnlijk? Who Will Love My Children? (1983)
xprx
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film het gaat over een man die in een café werkt en daar komt een vrouw even later gaat ze dood en komen die man en vrouw elkaar.weer tegen in zijn dromen daar worden ze verliefd op elkaar uiteindelijk blijkt dat zij in de toekomst leefde en hij in het verleden.
xprx
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film het gaat over een man die in een café werkt en daar komt een vrouw even later gaat ze dood en komen die man en vrouw elkaar.weer tegen in zijn dromen daar worden ze verliefd op elkaar uiteindelijk blijkt dat zij in de toekomst leefde en hij in het verleden.
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Doet me denken aan twee films: Predestination (2014) en The Lake House (2006).
MsMe
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film waarbij in het begin van de film de verloofde van een vrouw sterft in een kano of rafting ongeluk (weet niet meer precies wat het was). Na het overlijden ontdek zij dat haar verloofde een one night stand of affaire gehad heeft met een vrouw en een zoon heeft met haar. Er zijn kleine details die ik onthouden heb als bv dat de vrouw (affaire) een masseuze ofzoiets is en dat de vrouw (verloofde) ergens in de film in een opslagruimte zit te huilen terwijl ze haar trouwjurk aanheeft.
Hopelijk heeft iemand een idee welke film ik bedoel want ben echt al weken aan het zoeken en vind het niet.
Alvast bedankt!
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Ik zoek een film waarbij in het begin van de film de verloofde van een vrouw sterft in een kano of rafting ongeluk (weet niet meer precies wat het was).
Je bedoeld toch niet The Descendants (2011) ?
Hoidaar
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een film:
Hallo filmliefhebbers,
Ik zoek een film, het gaat om een Amerikaanse film. Klein beetje een b-film, over een moeder en dochter die in een trailerpark wonen.
De moeder krijgt op een gegeven moment een vriend, het stoere bouwvakkerstype, waar de dochter op verliefd word.
De vriend ziet haar stiekem ook wel zitten en ze hebben ook sex later.
De moeder komt erachter en de vriend pakt zijn biezen. De dochter zoekt de man op en vind hem uiteindelijk maar deze wil niks meer met haar te maken hebben,
Wie weet de titel?