- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
In de bib moet je naast je abonnement ook vaak nog betalen als je een film/CD wil lenen ...
Betaal 12 Euro extra voor een heel jaar en dan ik CD's en DVD's lenen zoveel ik wil... Zo doen we dat in Tilburg 
the-hague-pride
-
- 503 berichten
- 442 stemmen
Wanneer heb jij voor het laatst een film gekocht?
Veel nieuwe films kosten tegenwoordig niet meer dan 15 euro, en on-line zijn ze wellicht nog goedkoper.
wanneer heb jij dat voor het laatst gedaan dan
aangezien jij alles origineel heb zou je moeten weten dat nieuwe films en zeker films die het goed doen makkelijk meer dan 15 euro kunnen kosten ook
als ik meteen free record shop er ff bij pak
Quantum Of Solace 17 euro
Madagascar 2 18 euro
Rocknrolla 18 euro
twilight 20 euro
Val.Broman
-
- 170 berichten
- 1266 stemmen
Helemaal eens. Die wilt filmmakers ondersteunen door hun films eerlijk te kopen, ipv te downloaden.
Al ga ik straks el over op Blu-Ray denk ik, heb er nu al een paar. Dowloaden van Blu-ray films duurt me te lang helaas, alleen jammer van die belachelijke Blu-Ray prijzen in de winkel.....(30 euro!)
Filmkriebel
-
- 10002 berichten
- 4672 stemmen
Dit is nogal een hypocriete discussie als je het mij vraagt. Iedereen zit vol principes over "downloaden is diefstal", maar iedereen heeft het wel al eens gedaan. Bovendien zijn hier heel wat films, zoniet bijna alle, die al gekeurd zijn ver voor hun DVD-release en soms zelfs voor ze in de bios uitkomen. Dat er hier dan 50 blz volgeschreven staat is alleen maar prietpraat om je een goed geweten te bezorgen. Laat ons maar allen samen toegeven dat we films op externe harde schijf staan hebben.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Wat is er nou mooier dan elke dag trots een blik op je collectie te werpen? Wel massaal downloaden, maar als iemand een dvd uit de FRS meejat heeft ie zo een strafblad te pakken.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Wat is er nou mooier dan elke dag trots een blik op je collectie te werpen?
Heel veel zaken eigenlijk.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Wil net zeggen, ik heb mijn filmcollectie mooi in de kast, een doos en een externe HD opgeborgen
Leuk om zo af en toe door te bladeren, hoor.
En ben ik nou helemaal gek, of is aman-da's opmerking hierboven totaal out of context?
Val.Broman
-
- 170 berichten
- 1266 stemmen
Wil net zeggen, ik heb mijn filmcollectie mooi in de kast, een doos en een externe HD opgeborgen
Leuk om zo af en toe door te bladeren, hoor.
En ben ik nou helemaal gek, of is aman-da's opmerking hierboven totaal out of context?
(Asam-da)
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Heel veel zaken eigenlijk.
Wil net zeggen
Sarcasme hè 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik heb recentelijk een beetje het online filmkijken ontdekt... handig voor als de downloadpolitie ook in Nederland actief gaat worden...
judgepaddy
-
- 550 berichten
- 2517 stemmen
Ik produceer zelf muziek, die ik ook verkoop via sites zoals beatport en iTunes. Ik zou er niet vrolijk van worden als er mensen zouden zijn die mijn muziek zouden sharen zonder daarvoor te betalen. Daarmee ontneem je mij de kans tot een succesvolle verkoop.
Met downloaden naai je de artiest of band. het ergste is nog wel dat het zodanig is ingeburgerd dat elke tjap niet eens meer weet dat 'ie crimineel bezig is wanneer hij of zij een film of album van één of andere torrent-site of usenet ript.
Ah, en je software voor de productie is ook allemaal legitiem aangeschaft?
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
He he 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Yep.
Ik ben ooit begonnen met een gratis demo van ACID express. Daar heb ik toen een internet radioshow mee gewonnen (Mixdown Mixer of the Year) waarmee ik ACID Pro 5 kreeg. Met ACID Pro 5 heb ik toen een remix contest gewonnen waardoor ik ACID Pro 6 en SoundForge 8 kreeg plus 500 dollar als de band mijn remix mocht gebruiken voor hun eigen (commerciele) doeleinden, waarmee ik weer andere hard/sofware heb gekocht zoals Reason en Ableton Live.
Aangezien ik ook gewoon een baan heb (en dus mijn eigen geld verdien ipv zoals jullie op de zak van pappie en mammie teren) kan ik wel eens naar de muziekwinkel om hard- en software te kopen.
Zo kan het dus ook.
En nu jij weer met je stomme verdachtmakingen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Wel massaal downloaden, maar als iemand een dvd uit de FRS meejat heeft ie zo een strafblad te pakken.
Omdat er in een winkel wel controle is en op het internet niet. Verder zie ik niet veel verschil eigenlijk.
als ik meteen free record shop er ff bij pak
Quantum Of Solace 17 euro
Madagascar 2 18 euro
Rocknrolla 18 euro
twilight 20 euro
Als je een nieuwe film wil kopen betaal je logischerwijs veel meer dan films van enkele jaren oud. In veel winkels kan je topfilms vinden voor prijzen tussen de 6 en de 12 euro. De nieuwe kledingcollectie kost ook meer dan een oudere reeks.
In de krant De Standaard stond een artikel waar gezegd werd dat 90% van de studenten illegaal downloadt (films-muziek-games). Opmerking die me wel opviel: vroeger werd er evengoed muziek gecopieerd uit de bibliotheek of van de radio, maar kende je meer de waarde van het materiaal. Je betaalde lidgeld en had het materiaal fysiek in je handen. Nu is er totaal geen probleem om iets van het net te halen, zonder waarschuwing of zelfs een verwijtende vinger.
Een film stelen uit de winkel wordt bestraft en zal ook minder gebeuren omdat je de gevolgen kent. Het probleem van downloaden kan men pas aanpakken als er enige reglementering komt rond internet.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Omdat er in een winkel wel controle is en op het internet niet. Verder zie ik niet veel verschil eigenlijk.
Als je een nieuwe film wil kopen betaal je logischerwijs veel meer dan films van enkele jaren oud. In veel winkels kan je topfilms vinden voor prijzen tussen de 6 en de 12 euro. De nieuwe kledingcollectie kost ook meer dan een oudere reeks.
In de krant De Standaard stond een artikel waar gezegd werd dat 90% van de studenten illegaal downloadt (films-muziek-games). Opmerking die me wel opviel: vroeger werd er evengoed muziek gecopieerd uit de bibliotheek of van de radio, maar kende je meer de waarde van het materiaal. Je betaalde lidgeld en had het materiaal fysiek in je handen. Nu is er totaal geen probleem om iets van het net te halen, zonder waarschuwing of zelfs een verwijtende vinger.
Een film stelen uit de winkel wordt bestraft en zal ook minder gebeuren omdat je de gevolgen kent. Het probleem van downloaden kan men pas aanpakken als er enige reglementering komt rond internet.
Tegenwoordig liggen nieuwe films na twee a drie maanden al voor de helft van de prijs in de winkel.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Maar tegen dat ze in de winkel liggen zijn het meestal al films van yesteryear.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Maar tegen dat ze in de winkel liggen zijn het meestal al films van yesteryear.
En?
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Beetje belachelijk om 15+ EUR neer te tellen voor een film die alweer tot gisteren behoort.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Beetje belachelijk om 15 EUR neer te tellen voor een film die alweer tot gisteren behoort.
Ik zou niet weten waarom niet. Ik ben niet iemand die koste wat kost de nieuwste films gelijk in huis moet hebben, zodat ik daarna hier kan gaan pimpen met mijn aanwinst. Zo van: 'Kijk eens wat IK al in huis heb?'
Bovendien kan het soms wel even duren voordat er een echt mooie release verschijnt. Als ik dan een paar maanden extra moet wachten, soit.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Ik ook niet, maar meer dan een jaar wachten op een DVD release is gewoon dom. Zeker als je bijv een film gemist hebt in de bioscoop. Mag jij stom vinden, maar het is een grote reden waarom "men" veel geld verliest.
En "mooie" releases interesseren mij verder geen bal. Liever een bare bones DVD die betaalbaar is. Ik ben een filmfan, geen idooltjeskwijler.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Tegenwoordig komt dat bijna niet meer voor dat je een jaar moet wachten. De meeste releases zijn al te krijgen wanneer de film nog in de bios draait. Op R3 of R5 bv. En normale releases verschijnen ook steeds sneller op dvd.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Als je enkel de nieuwe Pixar wil kopen niet nee. Anders is het niet zo vreemd. Small Gods (nota bene een Belgische film) is er nog steeds niet. Vinyan is er nog steeds niet. En waar is mijn Fast Food Grifters?
Wat Aziatische films betreft heb je ofwel het nodige geluk nodig, of kan je 30-50 EUR neertellen.
De filmindustrie loopt gewoon enorm achter. Droevige realiteit.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ze zijn er wel, maar alleen niet op R2. Vinyan is namelijk wel al te krijgen op R1.
En hoe snel een film op dvd verschijnt ligt helemaal aan de filmmaatschappij. Fast Food Grifters is nl. al te krijgen op R2 JP.
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Beetje belachelijk om 15+ EUR neer te tellen voor een film die alweer tot gisteren behoort.
Een film van vandaag voor 15+ euro is morgen toch evengoed verouderd. Kan je beter wachten tot morgen voor de film van vandaag voor 15- euro? Of is er een behoefte van per se NU die bepaalde film te zien?
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Tja, en waarom zijn die R codes ingevoerd? Als we dan toch braaf burgertje spelen ...
Verder is Fast Food Grifters er volgens mij nog steeds niet met EN subs (en anders zou ik het erg graag weten) en is het gewoon compleet belachelijk om een Belgische film te gaan bestellen in Amerika.
Punt blijft dat de vraag er _nu_ is, het illegale aanbod er ook steeds _nu_ is, en het legale aanbod vaak _ergens in de toekomst_.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Die R codes zijn toch volkomen nonsens? Een beetje filmliefhebber koopt zijn DVD-speler sowieso regio-vrij, is ook verder niets illegaal aan.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Die codes zijn even grote nonsense als de wachttijden imo. Lang leve het Soderbergh idee, waarbij de hele meute gewoon in één keer gereleased wordt. Bioscoop en DVD tegelijkertijd.
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Als oplossingen als afschaffing R-code, snellere release, vlotter aanbod en andere zaken het illegaal downloaden weghelpen mogen ze dat direct doen. Al betwijfel ik of downloaders zich wat aantrekken van aanpassingen aan de fysieke dvd's of cd's zolang ze het gratis en zonder enige vorm van problemen met een klik kunnen binnenhalen via het net. Zonder vorm van reglementering rond internet blijf je met dat probleem zitten.