• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.989 gebruikers
  • 9.370.979 stemmen

Filmquizen

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik ging vooral bij de laatste categorie de mist in. Al had ik bij de silent area veel gokgeluk

160 punten.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Ik had de tweede keer ook 160 punten, eerste keer had k niet gelijk door dat er een tijdklok was waardoor ik steeds punten miste(had het waarschijnlijk nog fout gehad in the Silent Era maar toch). Het boek is trouwens erg mooi ook (vond deze site toen ik voor een engels boekverslag bezig was...)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

2e keer 272 , ging juist door te snel drukken op het eind paar keer de mist in.....

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Aj...147...

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

198 punten, tja niet echt slecht maar high score staat wel op 325

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Dat is volgens mij alles goed in de eerste seconde dus bijna onmogelijk.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

131 De eerste twee periodes waren niet zo denderend, de laatst ging al beter.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

142. Tja je moet ze maar net gezien hebben. Vele zal het niet schelen aan genoeg filmkennis. Nog eens proberen. Had de eerst keer ook pas na een paar door wat ik moest doen

edit: Ooh je krijgt daarna precies weer dezelfde, en aangezien ik wat titels totaal niet herken...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

159 Die eerste periode was erg moeilijk.

Miss Daisy

• 321 berichten
  • 2291 stemmen

156 pt idd de eerste periode was moeilijk

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

162 de eerste keer, 186 bij tweede poging. Gaat veel te snel ofwel ben ik nog niet echt goed wakker. Vanavond nog maar eens proberen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Vanavond de Nationale Filmquiz op Nederland 3 om 20.30 uur . Vond het vorig jaar wat tegenvallen, maar desondanks altijd leuk om al onze Vaderlandse sterren te zien (vorig jaar zowaar nog setopnames van Turks Fruit, daar doe je het uiteindelijk voor )

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Denk niet dat ze nu wel zijn overgestapt naar een patsboem quiz. Ondanks dat vond ik het vorig jaar best leuk.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Ja had een leuke sfeer, kijk vanavond zeker weer.

Sta trouwens in de top 20 bij de cinema.nl quiz, 'Kasper P.'

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Nog nooit van gehoord, ik ga vanavond kijken..

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Was wel weer leuk. Wat dingen die mij opvielen;

-Bij de vraag over Amelie werds gesproken over ''Amelie die succes had in Amerika''. Waar slaat dat in hemelsnaam op? Als ik het goed heb gehoord tenminste.

-De Bruce Willis vraag. Ze moesten titels noemen met een cijfer erin, maar vervolgen tellen niet mee. Vervolgens noemt de presentator enkele mogelijkheden waaronder ook The Whole Ten Yards....

-De filmmuziek vraag. Hoe is het mogelijk dat niemand wist dat het The Good, The Bad and The Ugly was?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

neo schreef:

-Bij de vraag over Amelie werds gesproken over ''Amelie die succes had in Amerika''. Waar slaat dat in hemelsnaam op? Als ik het goed heb gehoord tenminste.

Heb je verkeerd gehoord op drie na succesvolle niet engelstalige film ooit. (tot Zwartboek, want dan daalt die weer een plekkie. )

http://boxofficemojo.com/genres/chart/?id=foreign.htm

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

-De filmmuziek vraag. Hoe is het mogelijk dat niemand wist dat het The Good, The Bad and The Ugly was?

Ja, ik stond ook erg verbaast te kijken. Nog meer van het feit dat twee teams (!!) Das Boot als rampenfilm beschouwde.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

neo schreef:

-De Bruce Willis vraag. Ze moesten titels noemen met een cijfer erin, maar vervolgen tellen niet mee. Vervolgens noemt de presentator enkele mogelijkheden waaronder ook The Whole Ten Yards....

Daarmee bedoelde ze dat het cijfer als toevoeging niet telde, maar als het een serieuzere quiz was had je denk ik gelijk gekregen na protest.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

Net gekeken,

Leuk initiatief, moeten ze vaker doen. Of het een keertje interactief maken zodat ze de kijkers thuis eens kunnen testen. Zeg maar de film IQ test.

Leuk ook, dat Pulp Fiction een keertje niet op nr. 1 stond!

En erg inderdaad, dat ze bij die muziekvraag allemaal blindelings voor C èra Una Volta Il West gingen.

Trouwens ook schandalig dat ze een heel rijtje van De Niro `s films opsomde en The Deer Hunter vergaten....

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Leuk trouwens dat Fay Lovsky er was. Wel weer jammer dat net als vorig jaar tussendoor muziekjes vooral weer van Tarantino films waren.

davidov

• 3466 berichten
  • 2164 stemmen

Natuurlijk was de top 10 weer om van te huilen.

Nou is mijn top 10 ook niet brilliant, meer "willekeurige" 10 films die ik wel sterk vond of onder de aandacht wil brengen. Voor de rest is het gewoon te wijten aan gebrek aan filmkennis, maar dan nog geen haar op mn hoofd die het eens is met de top 10 van NL...

Voor de rest wel een grappig programma. Jammer dat de discussies soms zo afgekapt werden gezien ze interessanter waren dan de vragen. Die vragen waren btw soms extreem knullig waren (de bruce willis vraag, 20 sec voor rampenfilms...je wint dan met snel schrijven niet met veel weten...)

Grappig genoeg was ik gister een weekeindje weg met mn studentenverenigingkje en had ik een spel met iemand anders gemaakt waarin mensen de 20 bekendste deuntjes moesten herkennen... met bonus vragen waarvan 1 ook op tv was: volledige naam van amelie. Tevens kwamen veel deuntjes terug

Meisjes klaagden echter aan een gebrek aan deuntjes uit meisjesfilms (immers indiana jones is een echte mannen film...toch?)...ik zou mijn god niet weten welke dat zouden zijn... bridget jones?

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Quido schreef:

(vorig jaar zowaar nog setopnames van Turks Fruit, daar doe je het uiteindelijk voor )

Zo dit had ik ook wel willen zien dit jaar waren er amper boeiende fragmenten uit films...

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Ik rolde zowat van mijn stoel toen Martin Koolhoven doodleuk zat te vertellen dat je zo'n Gouden Kalf kon kopen, in de studio werd het volgens mij ineens 5 graden warmer.

Hoogtepunt van de uitzending!

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

En dan nog de naam Schindler's List moeten uitspreken. Briljanste vond ik echter van Alex van Warmerdam over de Mona Lisa

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

neo schreef:

En dan nog de naam Schindler's List moeten uitspreken. Briljanste vond ik echter van Alex van Warmerdam over de Mona Lisa

Toen was Meneer koolhoven even stil

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Dustyfan schreef:

Ik rolde zowat van mijn stoel toen Martin Koolhoven doodleuk zat te vertellen dat je zo'n Gouden Kalf kon kopen, in de studio werd het volgens mij ineens 5 graden warmer.

Erg grappig ja, en niet eens zo heel duur heb ik nu begrepen

Leuk initiatief die nationale filmquiz eindelijk weer eens iets leuks op de TV.

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

Ik wilde het natuurlijk gaan kijken, bleek dat mijn vader eindelijks tijd had vrijgemaakt om mijn wiskunde huiswerk uit te gaan leggen...... om de rest van de week maar geen ondankbare hond genoemd te worden heb ik de tv uitgezet. Jullie alleen begrijpen hoe groot dit dilemma was.

Kleine stukjes van gezien.

Erg leuk: Van Warmerdam over Amelie.

davidov

• 3466 berichten
  • 2164 stemmen

Dustyfan schreef:

Inderdaad, meneer Koolhoven was toch niet zo stijfjes als hij bij mij soms over weet te komen. Jammer dat de rest van de Jury en de regie zijn humor niet kon delen.

Tevens maakte een collega jury-lid (weet niet meer wie) een fout. Martin zei iets over dat "the godfather" de losse film moet zijn en dus niet gezien kan worden als de triologie. Hij kreeg daarover kritiek (van Alex), en onder druk van de rest van de jury was besloten het toch goed te keuren (dus als geheel zien). Aan het einde noemde die collega van Martin dus the godfather op en zei "ik zie het als triologie want anders zal Martin boos worden" terwijl hij juist aan het verdedigen was dat het een losse film moest was...

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

Erg leuk: Van Warmerdam over Amelie.

Als Amelie- fan vond ik het natuurlijk minder leuk. Maar wel grappig dat ze ook eens lekker op sommige films mochten afgeven. Jeunet kreeg het bij hem zwaar te verduren. Hoe kan je Delicatessen nou in en in slecht vinden? Gelukkig maakte Van Warmerdam zijn fout goed door Fargo tot zijn favorieten te rekenen Anders had ik eventjes zijn films bekeken en gewaardeerd.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.