- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- MovieMeter Contest
MovieMeter Contest
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12837 stemmen
Deze contest begint mij toch iets teveel te lijken op dat TVquizje waar mensen vragen voorgeschoteld krijgen en de kunst is de antwoorden te vinden in encyclopedia enzo.
Daarbij worden er wel erg veel "hints" weggegeven in dit topic. Leukste aan deze kwis blijft het voor het eerst kijken van de fragmentjes en de 10 minuten speculatie erna. De 6 volgende dagen vind ik een beetje overbodig.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mee eens. Van mij mag er elke 48 uur een nieuwe starten. Ben ook niet zo gelukkig met mijn 'gevonden' antwoorden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ach ja, er zijn al zoveel vluchtige filmgames op MM.
Users die de hele dag niks anders doen dan + en - uitdelen. 
Overigens vind ik het aan de organisator van de quiz of en hoeveel hints hij geeft.
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Die week blijft netjes staan, sommige drukbezette users krijgen anders niet eens fatsoenlijk de kans mee te doen. Bovendien zie je dat er ook op dag 6 nog steeds punten gescoord worden. Dat sommigen hier niet van TV quizjes houden, dat nemen we dan maar voor lief. 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12837 stemmen
Om de 48 uur lijkt mij ook geen optie, gezien het werk dat in een quiz kruipt. Ik heb ook niet echt wat tegen de duur van de quiz, eerder de manier waarop de quiz gespeeld wordt.
De herkenning van fragmenten (waar het toch eigenlijk om draait) lijkt toch maar vooral een beginhandicap te zijn. Winnen doe je door effecient te zoeken op google en in andermans stemmenlijstjes ...
Verder enkel een mening, want ik heb zelf geen alternatief voor de minpunten die ik opnoem 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voorstel: Men mag slechts twee keer een volledig ingevulde antwoordlijst indienen. Je krijgt na de eerste direct te horen welke goed zijn. Na de tweede poging krijg je je einduitslag. Kan je verder rustig puzzelen, maar dat telt dan niet meer mee.
Zo dam je het gokwerk en het geven/verkrijgen van hints flink in en is het ook minder werk (PM's) voor de organisator.
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Winnen doe je door effecient te zoeken op google en in andermans stemmenlijstjes ...
Nou generaliseer je het wel een beetje denk ik. Bij deze quiz is dat absoluut het geval (ik heb er zoals gezegd maar 5 gezien), maar het herkennen van films is zeker wel van belang. De vorige quiz had ik echt niet gewonnen als ik na 1 kijkbeurt niet al 11 filmtitels had opgeschreven. En in de eerste quiz had Ramon ook 13 van de 15 films gezien.
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Hier hebben we het al over gehad, Reinbo, en de organisatoren waren het er toen over eens dat er helemaal niet zoveel gegokt wordt. Ik heb zelf deze quiz ook slechts een enkele keer meer dan 2 antwoorden ingestuurd voor een fragment.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee maar door het te beperken tot twee inzendingen maak je het wel iets lastiger. Iedereen wacht met zijn tweede beurt zo lang mogelijk waardoor de kennis buiten de organisator om beperkter is. Met als gevolg dat men minder hints kan geven.
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Wat is er mis met hints? Bovendien vind ik dat het geheel aan de organisator is hoeveel hints hij geeft.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Zend sowieso maar 2 a 3 keer een lijstje in, gewoon om dat ik geen zin heb om de hele week films te lopen googelen. Alleen die waar ik een enigszins flauw vermoeden van heb zoek ik nog wel eens na... Maar voor de rest is dat voor mij ook de lol niet van zo'n quiz en denk dat toch wel voor de meeste geldt? Of niet?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach wellicht valt het ook wel mee. Ik ga mijn quiz wel google proof maken. 
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Inderdaad, en dat is ook goed te doen. Legan heeft zelf al aangegeven dat hij deze quiz juist expres zo gemaakt heeft, maar het is niet moeilijk om een quiz googleproof te maken volgens mij (die van Chainsaw vond ik een goed voorbeeld).
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Als ik deze week een beetje afloop, kan ik mij geen persoon herinneren die met meer dan 3 inzendingen voor een film kwam aanzetten. En dat vonden velen toch het max? M.b.t. de hints, dit wordt automatisch beperkt door het aantal inzendingen.
Daarnaast is het voor iemand die best aardig veel moeite hierin steekt, leuk als men probeert verder te komen. Daar gaat een stuk meer waardering van uit dan van iemand die maar 1x iets inzendt en voor de rest niets van zich laat horen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ach het heeft wel zijn charme zo. Want je ziet passerender wijs van alles langskomen. Dat is gewoon de achtergrond van deze kwis. Het direct herkennen leent zich meer voor een kwis met drukknoppen en geen internet. Maar dat spelletje bestaat hier ook al in de game met de filmstills. Dit is een welkome aanvulling.
Moet ook zeggen dat ik zelden met zoveel verschillende users PM contact heb als nu met deze kwis. Zelfs "volkomen onbekende" (en onbeminde
) users sturen bij PM. Meestal om mij uit te lachen trouwens 
Van mij mag het zo blijven. Moet zeggen dat het tijdrovend is je door zo veel bommengooi films op You Tube heen te worstelen en het dan nóg niet te weten.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Kan die video misschien opnieuw geplaatst worden, misschien trek je daar nieuwe deelnemers mee en hoef ik niet steeds te zoeken.
Noem mij maar lui.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik doe in Firefox 3 altijd ctrl+l en vervolgens typ ik youtube. Dan verschijnt het filmpje in de lijst van recente links en kan ik het zo aanklikken.
Mits je het filmpje ook even los (en dus met fullscreen functie!) hebt bekeken.
Directe link naar het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Cp6RdIm6xlY
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Inderdaad, en dat is ook goed te doen. Legan heeft zelf al aangegeven dat hij deze quiz juist expres zo gemaakt heeft, maar het is niet moeilijk om een quiz googleproof te maken volgens mij (die van Chainsaw vond ik een goed voorbeeld).
Toch heb ik er bij die van Chainsaw meer gevonden via google (en andere sites) die ik niet had gezien dan hier. Jij hebt er blijkbaar erg veel tijd ingestoken deze keer en duidelijk betere zoektermen gebruikt dan ik. 
Net nog een paar gokjes ingestuurd, waarvan er waarschijnlijk 1 goed is en dan geef ik het verder op denk ik.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Dat is bij juist het grootste probleem, die zoektermen... 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hoe vergaat het The One Ring trouwens? Morgen om 12u is de 'deadline'. Ik neem aan dat-ie 'm afheeft?
Ik heb hem zo goed als af. De beeldkwaliteit is niet zo mooi als in de meeste contests helaas, maar wel voldoende voor het spelletje. Het is echter nog de vraag of het niet te zwaar is voor YouTube. Ik heb het zo licht mogelijk proberen te houden, maar ik ben wellicht niet technisch genoeg om hem licht genoeg te krijgen. Ik heb hem nu geupload om YouTube, maar moet nog even op het resultaat wachten. Het lijkt er echter op dat het goed komt.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Hierbij de einduitslag per 12.00:
15 goed:
- kappeuter (alles)
14 goed:
- paalhaas (1 t/m 14)
11 goed:
- Cheo & Goldenskull (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12, 13, 14)
- Mochizuki (1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14)
10 goed:
- Zavo (3, 4, 5, 6, 7, 10, 12, 13, 14, 15)
9 goed:
- kos (3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14)
- Macmanus (1, 4, 5, 6, 7, 8, 12, 13, 14)
8 goed:
- Grindhouse (4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 14)
- Phoenix (2, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 14)
- Reinbo (1, 4, 6, 7, 8, 12, 13, 14)
7 goed:
- Chainsaw (1, 5, 6, 7, 12, 13, 14)
- Co Jackso (4, 5, 6, 7, 8, 11, 12)
- Diesel (1, 4, 6, 7, 11, 12, 13)
- dutchtuga (1, 4, 5, 6, 7, 12, 13)
- Ramon K (4, 5, 6, 7, 11, 12, 13)
- ToNe (4, 6, 7, 8, 11, 12, 14)
- Wibro (3, 4, 7, 9, 10, 11, 13)
6 goed:
- A. Jacobsen (6, 7, 9, 12, 13, 14)
- Apollinisch (5, 6, 7, 12, 13, 14)
- stephan73 (1, 4, 7, 9, 11, 14)
5 goed:
- DVD-T (1, 4, 6, 7, 13)
- Knisper (2, 6, 7, 11, 12)
- Matchostomos (4, 7, 11, 12, 14)
- ROOSKY (1, 3, 4, 7, 8 )
- The One Ring (6, 7, 11, 12, 13)
- Tommeh & DieGo (4, 6, 7, 12, 13)
4 goed:
- [Preketero] (2, 6, 7, 12)
- Erwinner (2, 6, 7, 8 )
- Film Pegasus (1, 4, 6, 12)
- Finisterra (6, 7, 12, 14)
- salvatore (7, 8, 12, 14)
- The Last (2, 6, 7, 12)
- timbo_ (7, 11, 12, 13)
3 goed:
- AHWA (6, 7, 12)
- Badalamenti (5, 7, 12)
- Baksteen (1, 7, 12)
- Hannibal (2, 6, 11)
- Koenr (6, 12, 14)
- Madecinamon (6, 7, 13)
- Onderhond & Linn (6, 12, 14)
2 goed:
- Spetie (6, 7)
1 goed:
- MXO (13)
Films geraden:
36x: nr. 7
32x: nr. 6 & nr. 12
22x: nr. 4
20x nr. 13 & nr. 14
17x: nr. 11
14x: nr. 1 & nr. 5
11x: nr. 8
9x: nr. 2
8x: nr. 3
6x: nr. 10
5x: nr. 9
2x: nr. 15
Gemiddelde score:
5,9 goede antwoorden
Opsplitsing films:
50-250 stemmen: 8 films (gem. 15 goed per film)
250-500 stemmen: 3 films (gem. 15 goed per film)
500+ stemmen: 4 films (gem. 20 goed per film)
Memorabel maar toch echt fout:
1: The Texas Chainsaw Massacre / The Devil's Rejects / Calvaire
3: Heavenly Creatures / Summer of Love
4: Ghostbusters II
5: The Wayward Cloud / Bin-Jip / Se, Jie
8: Step Up / Save the Last Dance
10: Raise The Red Lantern
11: The Last Emperor
13: Shallow Grave
Correcte antwoorden:
1. The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning
6. The Kid
7. Duel
8. Afblijven
9. Repulsion
10. Ba Wang Bie Ji (aka Farewell My Concubine)
13. Goodfellas
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Even een bevestiging: mijn contest gaat rond 12:00 gewoon online. Nogmaals: de beeldkwaliteit is niet fantastisch, maar voldoende. Het enige nadeel van het verlies aan beeldkwaliteit is dat ik bepaalde fragmentjes niet kon gebruiken en moest vervangen. Dit heeft o.a. een aardig aantal niet-Engelstalige films de das om gedaan, waardoor er onbedoeld een overheersing van de Engelstalige (maar overigens niet meteen Amerikaanse) cinema is. Niet dat er geheel geen Europees of Aziatisch werk meer in zit overigens.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bij de huidige contest zit een optie watch in high quality.
Er is uitleg over instellingen geplaatst in dit topic. Ik meende dat een van de vorige organisators het over een optie had die je kunt aanvinken.
Misschien heb je daar nog wat aan.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat gaat niet werken, aangezien de kwaliteit er al op achteruit ging bij het rippen van de dvd en het publiceren van de film op Windows Moviemaker. Op Youtube is het er niet veel slechter op geworden. Maar nogmaals: het is niet zo dat de kwaliteit onoverkoombaar slecht is. De contest moet gewoon net zo goed te doen zijn. Als er echt iets belangrijks niet goed meer te zien was in een fragment, heb ik het fragment niet gebruikt. We zullen het gewoon proberen en ik kom er vanzelf wel achter hoe gebruikers hier de kwaliteit vinden.
Ach ja, dat is het nadeel als je technisch niet zoveel weet van computers en software.
Ik zal het filmpje zometeen op de site plaatsen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hier is MovieMeter Contest #5:
Veel succes ermee!
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Spijtig dat eerdere organisators je niet hebben geholpen.
Als iemand even een korte manual wil schrijven en op de Wiki wil zetten, zou dat top zijn.
Paalhaas had natuurlijk wel een bericht geplaatst met zijn aanpak, dus het is niet zo dat ik geheel geen hulp heb gehad. Het nadeel was alleen dat Paalhaas met downloads werkte en ik met dvd-rips. Het rippen van dvd's koste het meest verlies van beeldkwaliteit, al verschilde het per film. Mocht ik ooit nog een contest op me willen nemen dan zal ik me eerst eens in downloaden moeten verdiepen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Mooie fragmenten, maar ook moeilijk, ik herken nog weinig. Kwaliteit lijkt me goed genoeg.
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
O mijn God, ik heb nog verloren ook.
Goed werk, kappeuter. 
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
De einduitslag van MovieMeter Contest #4 is bekend en staat bij mijn post van vanochtend.