- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Vreemde opmerking dan, Seidl heeft een briljant gevoel voor humor.
Niet veel humor te bespeuren. Misschien een aantal grappige situaties vanwege hun absurditeit. Maar niet voldoende om mee te dingen in een komedie KO.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Niet veel humor te bespeuren. Misschien een aantal grappige situaties vanwege hun absurditeit. Maar niet voldoende om mee te dingen in een komedie KO.
Andere kijk op wat grappig is dan, voor mij is de hele film doorspekt met humor. Wel iets minder dan in Hundstage, maar nog steeds ruim voldoende. Dan zou ik eerder mijn vraagtekens zetten bij een 8½.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Niet gedacht dat Happy Gilmore met zijn lage score zo'n fanclub hier zou hebben. Nogmaals mijn excuses.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zo'n fanclub? Gaat om twee personen.... Waaronder een die meer om Something about Mary kon lachen dan om American Beauty....
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat de ko stil ligt door een onbekende film is juist een pre. Zo kunnen meer mensen zien dat ze m niet kennen en zo wellicht geinteresseerd raken.
Anderzijds kun je ook gewoon naar de eerste pagina van de knock-out gaan, de hele lijst doorzoeken naar onbekende titels en ze dan gaan bekijken. Of beter, bekijk de verschillende forums op MovieMeter voor eindeloos veel tips. En dan heb het nog alleen over MovieMeter als bron...
Niet om flauw te doen, maar er zijn toch gewoon onwijs veel manieren om gemakkelijker aan tips te komen dan in een spelletje dat er doorgaans baat bij heeft dat het een redelijk tempo behoudt.
Ja. Leuk voor die ene onbekende film die af en toe de beste 16 haalt.
Er zijn verschillende redenen waarom we ook weer niet met een klein aantal moeten beginnen. Veel daarvan kun je vast al raden, maar om er toch wat te noemen:
1. Om de spanning wat op te bouwen.
2. Omdat geen genre echt een duidelijk vastgesteld aantal van 16 of 32 titels heeft.
3. Om gebruikers meer ruimte te geven om persoonlijke favorieten toe te voegen.
4. Om wat onverwachte films erin toe te voegen, die soms (maar niet vaak) ver komen. DIt is niet hetzelfde als de knock-out volgooien met onbekende films om een paar gebruikers wat tips te geven.
Laten we de vraag omdraaien: waarom nemen we jouw uitgangspunt niet aan en stoppen we de knock-out niet alleen maar vol met onbekende films? Wat heeft het immers voor zin om gevestigde namen als The Big Lebowski of Some Like It Hot toe te voegen? Die kennen we toch al.
Maar als het erop aankomt, stem jij in een loting in de ronde die de beste 16 bepaalt bij de horrorknock-out tussen een obscure j-horror die je vier sterren geeft of stem je op Carpenters The Thing?
De lijst van 256 films is beperkt en mist een aantal sterke komedies, ja, maar evengoed zou de lijst van 512 films weer een overdaad hebben aan onbekende of onbeduidende films waar (bijna) niemand om geeft en die de vaart uit het spel halen. Beide aantallen hebben hun sterke en zwakke kanten.
En wat de knock-out dan voor zin heeft? Tja, het is een spel. Een beetje als Super Mario over de streep helpen, alleen nu kun je proberen je favoriete film op de ereplaats te krijgen. Daarnaast ontstaan er vaak ook leuke discussies. Voor mij is een knock-out altijd vooral een vermakelijke bezigheid geweest. Hoogstaand of belangrijk is het niet, maar wel leuk.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8169 stemmen
Zo'n fanclub? Gaat om twee personen.... Waaronder een die meer om Something about Mary kon lachen dan om American Beauty....
Dat zit diep he?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8169 stemmen
Niet gedacht dat Happy Gilmore met zijn lage score zo'n fanclub hier zou hebben. Nogmaals mijn excuses.
Geen probleem, je moest er eentje slachtofferen. Dat ik toevallig erg leuk vind, kun je ook niets aan doen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat zit diep he?
Hakte er inderdaad flink in. 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8169 stemmen
Daar was ik al bang voor. 
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3033 stemmen
Volgende K.O. zou ik graag exploitation films zien.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Zou zelf wel een knock out klassieke films (alles voor 1970) willen zien en een knock-out Latijns Amerika + Portugal en Spanje.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8169 stemmen
Dat zou ik ook wel willen. Misschien na de Aziatisch Ko?
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3033 stemmen
Laat dat maar het vervolg van de Europese en Asian K.O. zijn. Durf te wedden dat daar niet massaal in gestemd gaat worden.
Exploitation als vervolg op de genres K.O. (na komedie)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Na komedie zou eigenlijk miniserie moeten komen in de genre-k.o. (al vermoed ik dat die overgeslagen wordt, aangezien niet eens genoeg miniseries genoeg stemmen hebben om een top 50 te maken; misdaad is de volgende op de lijst dan). Exploitation is echter geen genre op MovieMeter en mij maakt het niet zoveel uit als die tussendoor gedaan wordt. Misschien kan het uitgebreid worden naar een knock-out cultfilms of zo? Dat is wat breder.
Ik ben trouwens ook voor de knock-out klassieke films! En wat die Latino-k.o. betreft, zijn er genoeg films te bekend om een knock-out mee te vullen?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8169 stemmen
Met 32 films heb je al een KO.
Maar ik denk dat er best 64 films te halen zijn voor een Latino Ko. Het hoeft niet allemaal zo grootschalig te zijn.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Volgende K.O. zou ik graag exploitation films zien.
Zou ik ook wel in geïnteresseerd zijn. Stemmen zal ik helaas vrij weinig kunnen dan, maar ik kan denk ik wel erg veel tips opdoen. Ik wil de K.O. ook best opzetten als er animo voor is. Gewoon zo dat gebruikers mij hun 5(?) favorieten uit het genre opsturen en ik daar een loting van maak.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3094 stemmen
We zitten inmiddels al een tijdje zonder en er was duidelijk alweer animo voor, een KO met stemverplichting. Dit keer eentje die vermoedelijk wat vlotter zal lopen. Namelijk met de top250 als uitgangspunt.
De lijst moet aangevuld worden tot 256 titels, dus nu is de vraag: willen we de 6 films die nét buiten de top250 vallen gebruiken, de 6 hoogst genoteerde titels uit de IMDB top 250 die niet in de MM top250 staan. Of met de top6 (mits minstens 250 stemmen) van de top recent (laatste twee hebben vermoed ik overlap)?
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me een erg leuke KO Goldenskull.
Ik zou eerder de hoogst genoteerde titels uit de IMDB lijst pakken, omdat de titels uit de top 6 recent me niet echt aanspreken.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3094 stemmen
Er zijn 3 opties hè 
1. 6 films die nét buiten de top250 vallen
2. 6 hoogst genoteerde titels uit de IMDB top 250 die niet in de MM top250 staan
3. Bovenste 6 top recent met minstens 250 stemmen
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Zou nog steeds voor optie 2 gaan en anders voor optie 1. Ik heb overigens nog nooit meegedaan aan een KO met stemverplichting en ik vroeg me af hoe dit in zijn werk gaat. Moet je jezelf opgeven hiervoor?
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3094 stemmen
Je hoeft je niet op te geven oid
. Stemverplichting houdt in dat je alleen mag stemmen op battles als je beide films gezien hebt én erop gestemd hebt op MM.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3094 stemmen
Battle houden tussen de opties lijkt me het handigst. Al kunnen we misschien beter reduceren tot 2 opties in dat geval.
Ik bekijk wel even welke 6 films er zouden verschijnen indien we optie 2 volgen, kijken of het wezenlijk verschilt van optie 3.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Je hoeft je niet op te geven oid
. Stemverplichting houdt in dat je alleen mag stemmen op battles als je beide films gezien hebt én erop gestemd hebt op MM.
Oke. Dat laatste was me al duidelijk en lijkt me ook wel zo eerlijk.
Goed uitgangspunt ook voor een KO en misschien zelfs een extra duwtje in de rug om een titel die er tussen staat toch nog even snel te kijken voordat hij aan de beurt is.