• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.147 gebruikers
  • 9.380.654 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Spetie

• 38871 berichten
  • 8169 stemmen

The One Ring schreef:

Nog even wat dingen, niet om de pret te bederven:

Tegenwoordig sterven knock-outs als ze 512 titels bevatten. Tevens werken films met maar 50 stemmen zelden, tenzij ze toevallig net een fanatieke fanclub op MovieMeter hebben. Ik heb het al vaker gezegd, maar nogmaals: als een plaats om tips op te doen is een knock-out aardig en leuk, maar er zijn er maar weinigen, misschien twee en met geluk drie, die ook daadwerkelijk tijdens de loting die tips gaan kijken. Als een film niet binnen de vastgestelde tijd de vijf stemmen haalt houdt hij de boel alleen maar op en er is slechts een kleine kans dat iemand dan daadwerkelijk die film gaat kijken om er een stem voor te leveren. Mijn hart zegt ook dat er genoeg plaats is voor 512 films, waaronder films met 50 stemmen, maar ervaring en het verstand zegt 256 films, met minimaal 100 stemmen. Herrinneren jullie je nog de drama knock-out? Een groter, breder genre dan komedie. Gespeeld met 512 films. Er kwam totaal geen vaart in. Een knock-out hoeft niet met haast gespeeld te worden, maar als hij te vaak stilvalt dan verliezen mensen hun interesse en beland hij uit zicht. En dat is gewoon zonde.

256 titels is gewoon goed inderdaad. Iedereen heeft kans gehad om zijn haar titels toe te voegen. Er zullen altijd wat titels ontbreken, maar zo kun je blijven roepen natuurlijk.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8169 stemmen

stfuympos schreef:

In Bruges?

Goed kijken.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Ach ja.

Number23

• 8638 berichten
  • 5685 stemmen

Jah 512 is nogal veel, maar comedy is zeer populair. Populairder dan bijv. Aziatische of Europese cinema. Denk dat ik maar een paar NIET gezien heb in deze KO

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Number23 schreef:

Jah 512 is nogal veel, maar comedy is zeer populair. Populairder dan bijv. Aziatische of Europese cinema. Denk dat ik maar een paar NIET gezien heb in deze KO

Dat zegt toch genoeg over de stemmers hier. Een gemiddeld persoon kan makkelijk 10 favoriete komedies opnoemen en misschien 1 Aziatische film, hier liggen de verhoudingen iets anders. Hier worden "komedies" als No Country for Old Men opgenoemd om die 256 vol te krijgen

Overigens had Burn after Reading best toegevoegd kunnen worden aan de lijst.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Het is goed zo. Met een grotere lijst verliest het gros van de MM users zijn aandacht en krijg je dat bepaalde lieden (ik hoef geen namen te noemen) de knock-out gaan domineren. Krijgen we een herhaling van de Europese knock-out, aangevuld met wat verantwoorde Aziatische en Amerikaanse werkjes.

Bovendien is hier over gestemd en de meerderheid was voor 256 titels. De rest kan z'n heil zoeken in de Aziatische knock-out.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Nog even wat dingen, niet om de pret te bederven:

Tegenwoordig sterven knock-outs als ze 512 titels bevatten. Tevens werken films met maar 50 stemmen zelden, tenzij ze toevallig net een fanatieke fanclub op MovieMeter hebben. Ik heb het al vaker gezegd, maar nogmaals: als een plaats om tips op te doen is een knock-out aardig en leuk, maar er zijn er maar weinigen, misschien twee en met geluk drie, die ook daadwerkelijk tijdens de loting die tips gaan kijken. Als een film niet binnen de vastgestelde tijd de vijf stemmen haalt houdt hij de boel alleen maar op en er is slechts een kleine kans dat iemand dan daadwerkelijk die film gaat kijken om er een stem voor te leveren.

Het gaat er toch helemaal niet om of je de tip op tijd kijkt om een stem te leveren.... Je doet gewoon tips op en die kijk je gewoon later een keertje. Nu met deze 256 kan ik je vast vertellen dat ik er geen enkele tip van zal opdoen. Zie er dan ook totaal het nut niet van.....

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Bovendien is hier over gestemd en de meerderheid was voor 256 titels.

Waar en wanneer is hier over gestemd?

Number23

• 8638 berichten
  • 5685 stemmen

Co Jackso schreef:

(quote)

Dat zegt toch genoeg over de stemmers hier. Een gemiddeld persoon kan makkelijk 10 favoriete komedies opnoemen en misschien 1 Aziatische film, hier liggen de verhoudingen iets anders. Hier worden "komedies" als No Country for Old Men opgenoemd om die 256 vol te krijgen

Overigens had Burn after Reading best toegevoegd kunnen worden aan de lijst.

Ja daar ben ik ook tegen. Liefst had ik hier 256 pure komedies gezien. Zelfs over Pulp Fiction twijfel ik, tuurlijk humor zit er plenty in maar voor mij blijft t toch een meesterlijk misdaadfilm.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik moet anders om Pulp Fiction stukken harder lachen dan het gros van de films die men als komedie aanmerkt.

Number23

• 8638 berichten
  • 5685 stemmen

Reinbo schreef:

Ik moet anders om Pulp Fiction stukken harder lachen dan het gros van de films die men als komedie aanmerkt.

Hmm ook weer goed argument zeker. Ben t met iedereen eens vandaag zeg

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Number23 schreef:

(quote)

Ja daar ben ik ook tegen. Liefst had ik hier 256 pure komedies gezien.

Dat zal voor iedereen persoonlijk zijn. Zelf zie ik liever zwarte komedie, woordgrapjes en een beetje subtiliteit. Het ergste vind ik nog fysieke komedie. Wat mij betreft gaat actie en komedie zelden samen, hetzelfde geldt trouwens voor horror en komedie.

Number23

• 8638 berichten
  • 5685 stemmen

Co Jackso schreef:

(quote)

Dat zal voor iedereen persoonlijk zijn. Zelf zie ik liever zwarte komedie, woordgrapjes en een beetje subtiliteit. Het ergste vind ik nog fysieke komedie. Wat mij betreft gaat actie en komedie zelden samen, hetzelfde geldt trouwens voor horror en komedie.

Met puur bedoel ik films die komedie als eerste genre gemaakt zijn.

Bijv. films als The Other Guys is komedie met actie en iets als Die Hard 4 is actie met komedie.

Zowiezo moeilijk om te categoriseren

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

WhoKnowZ schreef:

Hoe langer ik de lijst bekijk, hoe meer titels ik bespeur waarvan ik vind dat ze toch echt in deze KO thuishoren.

Onder andere:

Aanrijding in Moscou (2008)

American Wedding (2003)

Adventureland (2009)

Auberge Espagnole, L' (2002)

Bruce Almighty (2003)

Bucket List, The (2007)

Burn after Reading (2008)

Død Snø (2009)

Forgetting Sarah Marshall (2008)

Hudsucker Proxy, The

Meet the Parents (2000)

Ocean's Eleven (2001)

Poupées Russes, Les (2005)

Proposal, The (2009)

What Happens in Vegas (2008)

Zombieland (2009)

256 titels is echt te weinig in dit genre

Sommige van die films vind ik ook erg grappig (Hudsucker Proxy, Burn After Reading, Aanrijding in Moscou). Andere vind ik weinig toevoegen, zeker omdat ik weet dat ze niet echt bij de smaak van de gemiddelde knock-outspeler passen (What Happens in Vegas en The Proposal, echt?). De enige film die misschien essentieel is die nu genoemd wordt en die ik niet had mogen missen is wellicht Flodder (en dat is niet eens een persoonlijke favoriet). Misschien dat ik een film uit de starterslijst ervoor kwijt kan, maar ik weet niet zo goed welke.

Ik ben het ook niet met de stelling eens van Number 23 dat komedie razend populair is. Zo'n beetje iedereen houdt van een film waarom hij goed kan lachen, maar komedie is juist zo breed dat het geen nichepubliek aanspreekt. Er zijn fanatieke liefhebbers van bijvoorbeeld horror, westerns of zelfs Aziatische film (in principe een bredere categorie dan 'komedie', maar voor een erg grote groep op een bepaalde manier minder toegankelijk), maar humor is vaak zo persoonlijk dat verschillende type komedies een eigen niche vormen. Zo ken ik liefhebbers van slapstick die wegrennen als ze horen dat ze een zwarte horrorkomedie moeten kijken, terwijl anderen zich het besterven bij het lachen van een absurdistische film terwijl ze chagrijnig worden van een romantische komedie. Persoonlijk vind ik erg veel vormen van humor leuk (kennelijk lach ik makkelijk), maar ik heb ook zeker genoeg films nu in de lijst gesplaatst die ik niet kan uitstaan of nooit zal willen zien. Een komedie is ook bij uitstek het type film waarvan je iemand moeilijk van de genialiteit kan overtuigen als hij niet uit zichzelf vind dat het grappig is. Bij andere genres kun je vaak teruggrijpen op toelichting op bepaalde genreconventies, onderdelen van het verhaal of weet ik veel wat. Maar bij komedie kun je hoogstens grappen proberen uit te leggen, iets wat vaak weer dodelijk werkt voor de grappen.

Dus het is een breed genre, zonder meer. Maar dit lijkt me echt een knock-out waarbij iedere film een zeer fanatieke aanhang als tegenhang heeft.

Reinbo schreef:

(quote)

Het gaat er toch helemaal niet om of je de tip op tijd kijkt om een stem te leveren.... Je doet gewoon tips op en die kijk je gewoon later een keertje. Nu met deze 256 kan ik je vast vertellen dat ik er geen enkele tip van zal opdoen. Zie er dan ook totaal het nut niet van.....

Maar als je niet op tijd de stem levert dan heb jij misschien baat bij die tip, maar de knock-out schiet er niets mee op. Een onbekende film komt langs. Bijna niemand stemt, de knock-out ligt stil. Niemand kijkt de onbekende film en stemt hem door. Dit proces herhaalt zich enkele keren. De knock-out wordt traag. In theorie maakt het natuurlijk niets uit hoe lang een knock-out duurt, maar ik heb door de jaren heen gemerkt dat ook dit spelletje een bepaalde spanningsboog heeft. Knock-outs die traag duren worden ook gewoon minder frequent bezocht en bij de traagste van allemaal worden zelfs in de finale niet genoeg stemmen berijkt. Leuk dat je dan misschien twee of drie tips opgedaan hebt, maar puur als spel werkt het voor geen meter. Het is een beetje als eisen dat bij de wereldcup voetbal het elftal in de finale ineens vervangen wordt door een groep amateurs, alleen maar omdat bepaalde leden van het publiek nu wel eens wat andere voetballers willen zien spelen. Leuk voor de afwisseling, maar het levert een waardeloos, onbevredigend spel op.

Persoonlijk heb ik sowieso knock-outs nooit echt gezien als de beste manier om tips te krijgen. Natuurlijk pak je zo nu en dan iets op en dat is mooi, maar ik denk dat het gemakkelijker gaat als gewoon de verschillende forums van MovieMeter daarvoor gebruikt wordt, samen met af en toe een knock-out met stemverplichting. Volgens jouw visie zouden de latere rondes dan ook overbodig moeten zijn. Ten eerste omdat de meeste films die je nog niet kende er dan waarschijnlijk al uit zijn. Ten tweede omdat je de enkele onbekende film die er nog wel is in de vorige ronde leerde kennen. Nietwaar? Voor mij zit de fun van een knock-out er juist in om te zien welke films ver komen en welke vroeg in het stof bijten. Maar ik ben dan ook een lijstjesfanaat.

Wat die onbekende films betreft: dat iedereen een lijstje eigen favorieten mag toevoegen vult dat gat voor een deel op. Dan nog wordt niet de volledige lading gedekt, maar in ieder geval denk ik niet dat in de 256 films die er toegevoegd zouden worden er nog echt films zitten die een grote kans maken; de meest essentiële komedies (de klassiekers, de populairen, de MovieMeterfavorieten) zitten er wel zo'n beetje in nu. De rest zou maar kanonnenvlees zijn, met misschien een filmpje dat de beste 16 haalt. Begrijp me niet verkeerd: ik kan nu ook genoeg komedies noemen die ik nog leuk genoeg vind om toe te voegen, maar of het spel er beter door wordt?

Doordat deze discussie nog loopt ben ik wat terughoudend om de knock-out nu klaar te maken. Toen deze reeks genreknock-outs gestart werden was het mijn idee om daarmee een reeks snellere knock-outs te starten, iets wat mis ging met vooral die ellenlange knock-out drama met 512. Herhaling daarvan is nergens voor nodig.

Number23

• 8638 berichten
  • 5685 stemmen

Okay One Ring maar je kan niet ontkennen dat de groep die de videotheek inloopt en een film als The Dilemma of The 18 Year Old Virgin huurt groter is dan de pure genreliefhebbers.

En dat is niet alleen met komedie. Films als Inception, Red, Avatar you name it.

Ik zal de laatste zijn die jouw stelling tegenspreekt, want als MovieMeter me iets heeft geleerd is het wel dat elk genre, elke film zijn fanatieke tegen-en-medestanders heeft.

Number23

• 8638 berichten
  • 5685 stemmen

En wat deze discussie en jouw twijfel om door te gaan betreft, gewoon doen!!

Er is altijd wel wat commentaar en er is heus nog wel een andere keer om het anders te doen.

Uiteindelijk zal de winnaar toch wel terecht zijn hoop ik

gecko

• 490 berichten
  • 1659 stemmen

idd er zal altijd commentaar zijn, gewoon starten!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Number23 schreef:

Okay One Ring maar je kan niet ontkennen dat de groep die de videotheek inloopt en een film als The Dilemma of The 18 Year Old Virgin huurt groter is dan de pure genreliefhebbers.

Ik weet het niet, omdat ik niet ontzettend de indruk dat er veel algemene komedieliefhebbers bestaan, zoals er dus wel horror- of westernliefhebbers bestaan. Slapstickliefhebbers en dergelijke heb je wel.

Ik denk dat ik inderdaad de knock-out maar ga klaarmaken.

En... The 18 Year Old Virgin? Waar ben jij met je gedachte

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

gecko schreef:

idd er zal altijd commentaar zijn, gewoon starten!

Eens. Altijd leuk een vlot lopende KO, vooral in vergelijking met de Drama KO

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Bij deze: Knock-out: komedie (2011)

For the record: omdat ik het een enorme misser van me vond dat ik Flodder niet aan de starterslijst had toegevoegd heb ik Happy Gilmore vervangen door Flodder. Happy Gilmore stond er alleen in omdat ik dacht dat er een Adam Sandlerfilm in moest, maar aangezien gebruikers daarna nog enkele Sandlerfilms toevoegde is dat niet meer nodig. Bij voorbaat mijn excuses aan de fanclub van Happy Gilmore.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat de ko stil ligt door een onbekende film is juist een pre. Zo kunnen meer mensen zien dat ze m niet kennen en zo wellicht geinteresseerd raken. Zeker in de latere ronde. Een ko organiseren om zo snel mogelijk een winnaar te hebben is zinloos. Masr mocht dat toch de bedoeling zijn, start dan gewoon met 16 of 32 kanshebbers op de eindoverwinning en skip de rest.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8169 stemmen

The One Ring schreef:

For the record: omdat ik het een enorme misser van me vond dat ik Flodder niet aan de starterslijst had toegevoegd heb ik Happy Gilmore vervangen door Flodder. Happy Gilmore stond er alleen in omdat ik dacht dat er een Adam Sandlerfilm in moest, maar aangezien gebruikers daarna nog enkele Sandlerfilms toevoegde is dat niet meer nodig. Bij voorbaat mijn excuses aan de fanclub van Happy Gilmore.

Flodder mag er wel in ja, maar niet ten koste van Sandler's leukste.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Heb je Punch-Drunk Love gezien? Dat is de eerste en enige film waarin ik Sandler heb zien acteren!

Spetie

• 38871 berichten
  • 8169 stemmen

Ik heb het niet acteren, ik heb het over humor. En daarin is Happy Gilmore wat betreft Sandler onovertroffen.

Of wil je beweren dat Arnie zo goed acteert in Conan?

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Ja, hij doet wat hij moet doen.

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

Idd jammer van Happy Gilmore, zeker voor die Flodder-troep.

Wat Nederlanders (en Belgen?) daar grappig aan vinden, is mij een raadsel.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12856 stemmen

Laat ons er even buiten aub.

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.