- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Goed of slecht ? (+ of -)
Goed of slecht ? (+ of -)
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Een van de geniaalste regisseurs die ik ken, en een die er niet voor terugschrikt om ook 'slechte' scenario's te verfilmen, vaak met hilarische resultaten (of hij ze ook zelfs slecht vond laat ik in midden
) Daarnaast is hij ook wel de regisseur van Scarface, The Untouchables, Rosie, Femme Fatale en Carlito's Way. En Body Double niet te vergeten. Reden genoeg om hem plus te geven lijkt me (en zijn zogenaamde Hitchcock-jatwerk vind ik onzin want ik vind Hitchcock helemaal niet zo goed als hij (behalve dan in die vijf meesterwerken die hij gemaakt heeft))
10+, 2-
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
De Palma heeft het ruim gehaald.
Next.
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Op basis van de films die ik van hem ken, zeker een +. En die bril trekt hem helemaal over de streep. 
3+
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Eindstand.
Sergio Leone heeft het gehaald.
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen

In de categorie componisten : Howard Shore
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
LOTR en Se7en (met dank aan Phoenix) 
1+, 3-
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Plus voor zijn werk voor LotR en voor zijn Cronenbergsoundtracks. Seven vindt ik een vrij banale soundtrack eigenlijk, maar dat zal aan mij liggen 
2+, 3-
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Ik schreef ooit
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Se7en een bombastische score
In ieder geval heeft de man genoeg prachtwerk afgeleverd; Crash, Existenz, Spider en Mrs. Doubtfire zijn allevier meesterwerken. Daarentegen staan andere net iets mindere scores voor andere Cronenberg films en ander goed tot aardig werk. Zonder die Jackson projecten was Shore nooit zoveel aandacht geschonken door het normale publiek, maar goed
Ik geef nu dus geen plus om die zogenaamde 3 legendarische werken
4+, 4-