• 17.761 nieuwsartikelen
  • 183.720 films
  • 12.700 series
  • 35.090 seizoenen
  • 658.698 acteurs
  • 200.831 gebruikers
  • 9.500.792 stemmen

Horrorfilm Challenge #2

zoeken in:

Tartarus

• 387 berichten
  • 3797 stemmen

8. No One Will Hear Your Scream (2025)

80 minuten

ftv= 2 punten

puntentotaal= 16

horror ABC= K

nevenklassement= 5 punten

3,5 *

Argentijnse slasher die zich afspeelt in 1990 tijdens de wereldcup voetbal. Micaela werkt in een platenzaak en komt zodoende in aanraking met de moordenaar. Al snel blijkt dat zij het volgende slachtoffer kan worden.

Ik was aangenaam verrast door deze film. De jaren 90 sfeer is goed neergezet en voelt authentiek aan. Het acteerwerk is af en toe een beetje knullig, maar niet storend.

Han Solo 420

• 259 berichten
  • 1838 stemmen

Yes, we mogen weer. Deze editie doe ik weer mee. Ik dacht dat ik lekker bezig was met een film op de eerste dag, maar enkele deelnemers zijn al fanatiek begonnen. Komt goed uit, levert me meer inspiratie op. Veel plezier iedereen!

1. AVPR: Aliens vs Predator - Requiem (2007)

94 min.

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 2

Dit horror-evenement is de ideale gelegenheid om de Alien-reeks af te maken. Deze film heb ik altijd uitgesteld, omdat ik Predator niet zo'n interessante reeks vind. AVP 1 was me wel goed bevallen, maar dit deel totaal niet.

De film bevat veel te veel karakters een verhaallijnen die weinig toevoegen aan de film. Hierdoor werd het voor mij nooit echt spannend, omdat ik geen biet gaf om de karakters op het scherm. Enkeling herkende ik op het einde niet eens meer, bijvoorbeeld de moeder.

Ook zijn de leukere scènes extreem donker. Donkere beelden worden afgewisseld met zeer overbelichte shots. Ik moest mijn ogen 3 keer dicht knijpen; niet van angst, maar van een te hoog contrast in licht.

Geen aanrader wat mij betreft. 1,5*

ikkegoemikke

• 3518 berichten
  • 5042 stemmen

5. The Sand (2015)

84 Minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 10 punten

The Horror ABC : T - Terrified Teens Are Terrific (Voltooide letters : KTY)

Nevenklassement: 3 punten

Eigen rating : 2*

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhT-xNabG6vEXhf-CZaWX4TWB6FgT4dIiHO6stR1t7cLOAndsnES8On87Kwq3UYehnMIeueRqVxJyMF3RQFv3JAhtIE94ZFrabJBjPAVtNEkK9Ihyphenhyphenm5GbPbP-ldWvf9llPJADE68okZmbKK/s1600/the+hairs.jpg

Toch nog eentje gekeken voordat we weer onze sociale verplichtingen moeten vervullen. Geen extra horror meer deze avond.

Goh, het idee op zich was eigenlijk niet zo slecht in deze film. Alleen de speciale effecten zagen er wel echt enorm slecht uit. Hadden ze daar wat meer budget voor vrijgemaakt, dan had dit wel een geslaagde film kunnen zijn!

mezzanine

• 406 berichten
  • 2993 stemmen

3. Jennifer's Body (2009)

102 min

FTV (2 punt)

Puntentotaal: 6

ABC: D - Don’t Have Sex

ABC totaal: 2 punten (BD)

Dit heeft geloof ik tegenwoordig een zekere cultstatus, waarschijnlijk vanwege de vele random slechte oneliners, maar niet alles wat heel slecht is, is dan stiekem toch eigenlijk leuk. Nee, dit blijft gewoon slecht. Looks, acteren, humor, muziek: alles lelijk en slecht.

Dacht eigenlijk dat we in 2009 al wel beetje over dit soort high school komedies heen waren, maar helaas niet. Ach, snap ook wel dat je dit gewoon niet na je 40ste pas voor het eerst moet zien. 2.0

https://media.newyorker.com/photos/612fe8f0628f4b6088449f44/master/w_2240,c_limit/Brody-JennifersBody.jpg

mezzanine

• 406 berichten
  • 2993 stemmen

4. I Walked with a Zombie (1943)

67 min

FTV (2 punt)

Puntentotaal: 8

ABC: Z - Zealous Zombies

ABC totaal: 3 punten (BDZ)

Vond deze film om verschillende redenen echt top.

Allereerst is hij echt zeldzaam sfeervol. Film is traag, erg gebeurt vrijwel niks, nul schrikmomenten, nul effectbejag en toch vond ik de film echt continu spannend, mede dankzij prachtige beelden en achtergrondgeluid.

Daarnaast is het bijzonder dat de film, gemaakt bij grote studio, zich al zo bewust van scheve koloniale machtsverhoudingen en slavernijverleden. Film gaat over zombies in de voodoo cultuur, maar gebruikt deze religie (vrijwel) niet om zwarte bevolking als primitief, dom of eng af te schilderen. Ja, er zijn enkele witte hoofdpersonages en zelfs geen enkel noemenswaardig zwart bijpersonage, er is natuurlijk nog een wereld te winnen, maar de makers hebben duidelijk goede intenties en zich verdiept in materie. Het is tekenend dat vrouwen hier de brug naar lokale gemeenschap slaan en de witte machthebbers niet winnen, maar zich juist gewonnen moeten geven aan lokale folklore. Lijkt mij voor die tijd een bijzondere film. Vast niet voor iedereen, maar een must see voor zombieliefhebbers die iets meer over de roots van het genre willen weten. 4.0

https://sabzian.be/sites/default/files/I%20Walked%20With%20A%20Zombie_2.jpeg

mezzanine

• 406 berichten
  • 2993 stemmen

5. Martin (1976)

95 min

FTV (2 punt)

Puntentotaal: 10

ABC: V - Vibrant Vampires

ABC totaal: 4 punten (BDVZ)

Ditmaal geen zombies bij Romero, maar een veel kleiner filmpje met een man die er zelf van overtuigd is dat hij een vampier is. Dat denkt ook zijn oudere oom, die vermoedt dat hij een erfgenaam van Nosferatu is. Of dit ook werkelijk het geval is, blijft in het midden, maar je kijkt vooral naar een jongen die psychische hulp nodig heeft, maar die niet krijgt. Dat maakt het een vreemde film, compleet anders dan al de andere horror die ik ken. Wat een deprimerende film: traag, grauw, troosteloos, eenzaam. Het denkt mij daarin denken aan andere grauwe jaren zeventig films, met Taxi driver in het bijzonder. Opnieuw niet voor iedereen, maar ik hou hier wel van. 3.5

https://meathookcinema.com/wp-content/uploads/2026/05/img_0610.jpg

Tartarus

• 387 berichten
  • 3797 stemmen

9. One Dark Night (1982)

89 minuten

ftv= 2 punten

puntentotaal= 18

3*

De meningen over deze film zijn erg verdeeld, maar persoonlijk heb ik er wel van genoten. Leuk om Meg Tilly te zien in haar jonge jaren, ik vind haar erg mooi en alleen daarom was de film al leuk om naar te kijken. Verder echt jaren 80, niet de allerbeste special effects, maar toch op sommige momenten wel spannend.

mezzanine

• 406 berichten
  • 2993 stemmen

6. Slither (2006)

95 min

FTV (2 punt)

Puntentotaal: 12

ABC: G - Gnarly

ABC totaal: 5 punten (BDGVZ)

James Gunn maakt ode aan typische jaren tachtig horrorfilms, moest denken aan de films van Stuart Gordon. Het is een lekkere cocktail van beetje bodyhorror, beetje invasion, beetje zombies. Nergens echt goed, maar wel lekker smerig. Vond het af en toe echt opvallend goor. kleine 3.0

https://viewerscommentary.com/wp-content/uploads/2012/10/slither-thats-not-juice1.jpg

mezzanine

• 406 berichten
  • 2993 stemmen

7. Buffet Infinity (2025)

95 min

FTV (2 punt)

Puntentotaal: 14

ABC: geen idee wat je hier op moet plakken

Dit werd mij getipt door een vriend die vooral erg van slechte b-films en erger houdt. Ik betwijfel of ik het jullie wil tippen, maar het is wel iets unieks. Film is compleet opgebouwd uit korte tell-sell achtige slechte tv-commercials. Deze commercials en korte nieuwsfragmenten vertellen langzaam een zeer vervreemdend verhaal over een restaurant dat langzaam de hele omgeving overneemt, door een duisterder kracht die zelfs de films overneemt. Zoiets. Nergens echt horror, maar creepy en verontrustend is het des te meer. Met een duidelijke anti-kapitalistisme, anti-consumentisme en anti-spiritualisme boodschap. Geen idee hoe ik dit moet scoren. Was zowel irritant als briljant. Film is wel echt iets te lang, werd ook beetje uitputtingsslag met al die korte fragmenten. Maar wil wel een voldoende kwijt voor het unieke experiment. 3.0

https://miro.medium.com/v2/resize:fit:1400/format:webp/1*m4Rgn6HJ6LU14NOvoLAsgg.jpeg

SammyK

• 58 berichten
  • 534 stemmen

3. The Fear Footage (2018)

71 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 4 + 2 = 6

Horror ABC's: J - Jump Scare - 1 punt

Nevenklassement: 2 + 1 = 3

Nadat ik de derde film in deze reeks per ongeluk bekeken heb was het nu de beurt aan de eerste. Eigenlijk niet zoveel te vertellen over deze film, alles wat je kan verwachten in dit soort films kwam ook voor. Raar vond ik wel dat deze eerste film een anthologie film is terwijl de derde dit niet was, wat het op zich wel wat interressanter maakte.

Niet echt goed of slecht maar toch geeft ik deze film 3* omdat hij me tot het einde kon boeien. Op naar de 2de nu!

IH88

• 9860 berichten
  • 3203 stemmen

2. Wrong Turn 6: Last Resort (2014)

https://www.erotikkoleksiyon.com/contents/videos_screenshots/5000/5429/preview.jpg

FTV - 2 punten.

Puntentotaal - 4 punten.

2.5*

Helemaal niet zo slecht. Alles aan deze film straalt amateurisme uit, maar vermakelijk is het allemaal wel. Er zitten een aantal gruwelijke 'kills' in en het wordt allemaal niet al te serieus genomen. De acteurs zijn niet al te best, maar ze voldoen als kanonnenvlees voor de kannibalen.

robertinho

• 1547 berichten
  • 3078 stemmen

mezzanine schreef:

7. Buffet Infinity (2025)

95 min

FTV (2 punt)

Puntentotaal: 14

ABC: geen idee wat je hier op moet plakken

Dit werd mij getipt door een vriend die vooral erg van slechte b-films en erger houdt. Ik betwijfel of ik het jullie wil tippen, maar het is wel iets unieks. Film is compleet opgebouwd uit korte tell-sell achtige slechte tv-commercials. Deze commercials en korte nieuwsfragmenten vertellen langzaam een zeer vervreemdend verhaal over een restaurant dat langzaam de hele omgeving overneemt, door een duisterder kracht die zelfs de films overneemt. Zoiets. Nergens echt horror, maar creepy en verontrustend is het des te meer. Met een duidelijke anti-kapitalistisme, anti-consumentisme en anti-spiritualisme boodschap. Geen idee hoe ik dit moet scoren. Was zowel irritant als briljant. Film is wel echt iets te lang, werd ook beetje uitputtingsslag met al die korte fragmenten. Maar wil wel een voldoende kwijt voor het unieke experiment. 3.0

(afbeelding)

Ook vaak voorbij zien komen op Letterboxd afgelopen weken, inclusief goeie beoordelingen!

wendyvortex

• 5317 berichten
  • 7330 stemmen

1. Silver Bullet (1985)

95 minuten

RW (1 punt)

Puntentotaal: 1

Horror ABC: W - What Would a Werewolf Wreak - Kijk een horrorfilm binnen de weerwolf thematiek.

Nevenklassement ABC: W

Waardering: 4*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/913.jpg?cb=1596969882

En we starten rustig op in dit eerste weekend. Lang geleden dat ik deze zag. Het jongetje in de opgevoerde rolstoel vs de weerwolf is inmiddels zeer aangenaam qua 80s sfeer. Het speelt wel echter in 1976. Bij die sheriff dacht ineens het zal toch niet John Locke uit Lost zijn, maar inderdaad dat had ik goed gezien. Niet zo'n classic als The Howling of An American Werewolf in London. Wel het bekende Stephen King sfeertje en iets minder kinderachtig dan ik onthouden had. Zitten echt wel hele toffe scènes in.

Tartarus

• 387 berichten
  • 3797 stemmen

10. Out of the Dark (1988)

89 minuten

ftv= 2 punten

puntentotaal= 20

Horror ABC= E

nevenklassement= 6 punten

2*

Bobo de clown vermoordt vrouwen die bij een sekslijn werken. Kristi en haar vriend Kevin gaan op zoek naar wie de moordenaar is als de politie Kevin ervan verdenkt de vrouwen te vermoord te hebben.

Blijkbaar is deze film een klein beetje bijzonder omdat dragqueen Divine erin meespeelt en kort hierna overleed. Dat zal dan wel verklaren waarom sommige mensen ervan genoten hebben, ik ben echter niet 1 van die mensen. Niks tegen Divine, maar de film viel tegen. Het was niet spannend genoeg voor een voldoende, de acteurs zullen geen oscars winnen en het geheel zag er ietwat rommelig uit. Het verhaal was echter wel leuk en het einde kwam als een verrassing, ook al sloeg het nergens op. Vandaar toch nog 2*

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.