• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.086 gebruikers
  • 9.376.713 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Shaky

• 3736 berichten
  • 13052 stemmen

Dat algemene bericht in onze berichtenbox bedoelen jullie John Milton en alexspyforever? Die vul ik ook elk jaar in en sta er precies zo in als JM; lang niet alle grote kanshebbers (of onbekendere pareltjes) gezien, maar toch wil ik elk jaar weer dat lijstje indienen.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Kondoro schreef:

Hoeveel uur heb je de tijd om je keuze af te leveren?

24u, alexspyforever?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ja, van het moment dat je voorganger zijn keuze heeft gemaakt. Als je bang bent dat je uw beurt soms gaat missen kan je mij of iemand anders die meer online is een aantal keuzes doorsturen die dan de nominatie in uw plaats kan doen.

John Milton en Shaky ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelfs nog nooit heb bekeken. Nu goed lijkt me redelijk algemeen, jullie kennen mijn voorkeuren

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

'Uw' nog wel .

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Ik pas helaas even dit keer. Heb veel aan mijn hoofd laatste tijd. Maar ik zal af en toe even kijken wat er zoal voorbij komt veel succes

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

baspls schreef:

Ik pas helaas even dit keer. Heb veel aan mijn hoofd laatste tijd. Maar ik zal af en toe even kijken wat er zoal voorbij komt veel succes

Hoeveel jaar moet je nog, dan heb je misschien wat meer tijd

Hier is alvast het bestand waar we de keuzes gaan bijhouden:

Horror draft 2019 - Google Spreadsheets - docs.google.com

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Bij nazicht heb ik volgende mensen niet getagd, die kunnen nog wel een interessante bijdrage leveren als ze zin en tijd hebben:

EW101

Harmonica Man

FillumGek

Ik stel voor dat we woensdag van start gaan.

Harmonica Man

• 280 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor de invitatie maar dit is niks voor mij. Tevens heb ik films gezien die nog niet op Moviemeter staan maar in de topic nog toe te voegen zoals:

Shevenge (2019) - IMDb Twelve Pole (2017) - IMDb Crepitus (2018) - IMDb The Edict (2017) - IMDb Return to Horror Hotel (2019) - IMDb

En daarbij ben ik ook druk met tvmeter.nl en andere filmsites.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ik wil wel meedoen!

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11913 berichten
  • 5318 stemmen

Top. Geen idee of ik het 100% snap, maar dat zien we gaandeweg wel

Dying Rose

• 1315 berichten
  • 3424 stemmen

Ik stem mee tijdens de KO, nomineren hoeft niet.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3032 stemmen

Hoe werkt het? Gewoon films nomineren?

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Iedereen die mee doet : have fun ! Vind de draft minder leuk dan de “ normale “ challenge .

Sla nu dus even over .

Succes !

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Glacius schreef:

Hoe werkt het? Gewoon films nomineren?

Ja om de beurt 1 film. Zet ik je ook op de lijst?

john mcclane 2 ik heb je wel niet gezien bij de normale challenge? Druk gehad?

BlueJudaskiss je zal snel door hebben hoe het werkt, het is erg simpel

Glacius

• 4297 berichten
  • 3032 stemmen

Ik wil wel meedoen. Heb af en toe wel een reminder nodig

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3094 stemmen

Ik wil ook meedoen

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Deelnemerslijst

nathaniel177

Kondoro0614

Alexander1900

Shadowed

BlueJudaskiss

Hollywood007

Collins

Shaky

Noodless

wibro

U96

ZZ TOP

joolstein

Onderhond

FillumGek

Glacius

Zandadder

alexspyforever

Ok met 18 deelnemers hebben we een mooi aantal. En zolang we nog aan het nomineren zijn kunnen mensen later nog inpikken.

Ik denk dat er een aantal zijn die nog niet hebben meegedaan aan een draft (Nathaniel dat weet ik zeker en BlueJudas denk ik ook nog niet) dus een kort woordje uitleg is wel op zijn plaats.

Om de beurt plaatsen we een horrorfilm, een horrorfilm die je zelf goed vindt. Ik ga geen criteria opleggen wat wel en niet een horrorfilm is, je kan de tags op MM, imdb als leidraad gebruiken. Indien het onduidelijk is of de keuze in twijfel wordt getrokken door een of meer users, zullen we vragen aan de user om een andere film te kiezen. Eens een film gekozen gaat ie op deze lijst:

en kan deze ook niet meer door iemand anders worden gekozen. Kijk voor je een nominatie doet na in de lijst of de film misschien al niet is gekozen door iemand anders.

Nadat je een nominatie hebt gedaan tag je de volgende user in de lijst die op zijn beurt weer een film kiest. Zo gaan we door tot het einde van de lijst (bij mij dus). Vervolgens gaan we nomineren in de omgekeerde richting van mij (ik nomineer dus 2 films) tot Nathaniel. Eens weer bij Nathaniel (die dan ook 2 films kiest) gaan we weer van boven naar onder. Zo gaan we een aantal keer over en het weer tot we aan minstens 10 films zitten voor elke deelnemer.

Moesten er nog onduidelijkheden optreden, dat lossen we wel op. Geen stress het moet leuk blijven.

Wat mij betreft kunnen we er dan aan beginnen.

nathaniel177 aan jou de eer om de spits af te bijten en een eerste keuze te maken.

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2731 stemmen

alexspyforever schreef:

Deelnemerslijst

nathaniel177

Kondoro0614

Alexander1900

Shadowed

BlueJudaskiss

Hollywood007

Collins

Shaky

Noodless

wibro

U96

ZZ TOP

joolstein

Onderhond

FillumGek

Glacius

Zandadder

alexspyforever

Ok met 18 deelnemers hebben we een mooi aantal. En zolang we nog aan het nomineren zijn kunnen mensen later nog inpikken.

Ik denk dat er een aantal zijn die nog niet hebben meegedaan aan een draft (Nathaniel dat weet ik zeker en BlueJudas denk ik ook nog niet) dus een kort woordje uitleg is wel op zijn plaats.

Om de beurt plaatsen we een horrorfilm, een horrorfilm die je zelf goed vindt. Ik ga geen criteria opleggen wat wel en niet een horrorfilm is, je kan de tags op MM, imdb als leidraad gebruiken. Indien het onduidelijk is of de keuze in twijfel wordt getrokken door een of meer users, zullen we vragen aan de user om een andere film te kiezen. Eens een film gekozen gaat ie op deze lijst:

en kan deze ook niet meer door iemand anders worden gekozen. Kijk voor je een nominatie doet na in de lijst of de film misschien al niet is gekozen door iemand anders.

Nadat je een nominatie hebt gedaan tag je de volgende user in de lijst die op zijn beurt weer een film kiest. Zo gaan we door tot het einde van de lijst (bij mij dus). Vervolgens gaan we nomineren in de omgekeerde richting van mij (ik nomineer dus 2 films) tot Nathaniel. Eens weer bij Nathaniel (die dan ook 2 films kiest) gaan we weer van boven naar onder. Zo gaan we een aantal keer over en het weer tot we aan minstens 10 films zitten voor elke deelnemer.

Moesten er nog onduidelijkheden optreden, dat lossen we wel op. Geen stress het moet leuk blijven.

Wat mij betreft kunnen we er dan aan beginnen.

nathaniel177 aan jou de eer om de spits af te bijten en een eerste keuze te maken.

Bedankt voor de uitleg!

Als eerste keuze kies ik Grave (2016)

Kondoro0614

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

nathaniel177 goede aftrap. Dat was vorige keer mijn favoriet van de films die ik toen nog niet had gezien en ging zien.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Alleen spijtig dat Kondoro me geen lijstje heeft bezorgd, nu zou het kunnen dat we een hele dag moeten wachten op zijn nominatie

nathaniel177 ik merk net jouw jeugdige leeftijd op. Kijk je al zoveel horrorfilms?

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

@alexspyforever

Ik heb helaas nauwelijks tijd op dit moment. Dit is in verband met de thesis die ik nu volg. Daarbij kijk ik wel zo nu en dan een horrorfilm ,maar niet continu zoals normaal.

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2731 stemmen

alexspyforever schreef:

Alleen spijtig dat Kondoro me geen lijstje heeft bezorgd, nu zou het kunnen dat we een hele dag moeten wachten op zijn nominatie

nathaniel177 ik merk net jouw jeugdige leeftijd op. Kijk je al zoveel horrorfilms?

Ja, ben een erg grote film fan. Kijk ook wel is horror films, word ik niet bang van

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

nathaniel177 schreef:

(quote)

Ja, ben een erg grote film fan. Kijk ook wel is horror films, word ik niet bang van

Niet alle deelnemers zijn in de eerste plaats horrorfans maar we hebben hier wel een vast groepje dat meedoet aan horrorgerelateerde projecten. Je zal wel snel merken of het iets voor jou is.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Je hoort 10 films te kiezen en 50% van de mensen ligger er al in de eerste KO ronde (en 1 film mag je er per ronde noemen) er uit begrijp ik? Dan doe ik niet mee.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Alexander1900 schreef:

Je hoort 10 films te kiezen en 50% van de mensen ligger er al in de eerste KO ronde (en 1 film mag je er per ronde noemen) er uit begrijp ik? Dan doe ik niet mee.

Zoals ik al zei dit is geen horror toplijst. Een KO heeft inderdaad het principe dat je doorgaat totdat er eentje als winnaar uit de bus komt. Ik ga het wel aanpakken op een andere manier dan alles in 1 pot te gooien en dan randomizen. Maar als ik dat nu moet vertellen dan gaat dat weer over en weer van vraag en antwoord zijn.

Dus ja eens iedereen er 10 heeft dan komt het KO-gedeelte en is er telkens een halvering van het aantal films.

Als je dat niet ziet zitten dan haal ik je wel van de lijst en gaan we verder met Shadowed.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Ik pas. Ik heb het niet zo op 'doe maar gewoon mee en dan zie je het wel' spelletjes. Misschien is dat voor sommige de voorpret. Maar ik wil duidelijkheid en dat is er niet.

Shadowed jij kan!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Alexander1900 schreef:

Ik pas. Ik heb het niet zo op 'doe maar gewoon mee en dan zie je het wel' spelletjes. Misschien is dat voor sommige de voorpret. Maar ik wil duidelijkheid en dat is er niet.

Shadowed jij kan!

We hebben allebei dezelfde diagnose dus ja ik snap wat je bedoelt. Ik hou ook van duidelijkheid maar dan vooral als het om werk gaat. Bij ontspanning maakt me dat minder uit zolang er maar goede afspraken zijn. Dit is de 3de keer dat we de draft doen en het draften doen we al iedere keer op dezelfde manier dus neen we doen niet zomaar op. Ervaring leert me ook dat als ik een pagina volschrijf in detail hoe het precies gaat lopen (hetgeen niet echt mogelijk is voor het KO gedeelte want je weet niet op voorhand hoeveel deelnemers je gaat hebben) dat er maar vluchtig wordt gelezen en er veel vragen komen die eigenlijk al in de uitleg staan. En uitleg of instructies worden dan ook wel verkeerd geïnterpreteerd. Vandaar beperk ik me voortaan tot korte uitleg.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.