• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.285 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.084 gebruikers
  • 9.376.493 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Wederom bedankt voor de organisatie alex! Ook ik vond het draften het leukste deel, en ook een leuke manier om wat nieuwe titels mee te krijgen. Al heb ik nog niet veel van die titels kunnen zien, maar alles op z'n tijd

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Draften was het leukste, maar ik heb dan ook niet meegedaan aan de KO. Ik ga proberen wat meer horrors te kijken, maar ik ga geen beloftes doen. Het is jammer dat ik me tegenwoordig super moeilijk op film kan concentreren... , hoewel het grappig genoeg in het nadeel is van de mainstream films waar ik dat nog meer heb dan bij de vreemde films waar ik soms meer (maar niet altijd) geïntrigeerd naar kan blijven kijken. Vooral de films die uniek, een bevreemdende sfeer hebben maar tegelijkertijd ook niet saai zijn en waar ik me kan inleven met de hoofdpersonages.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

alexspyforever schreef:

Dus dank nog aan deze mensen

....

Jij ook bedankt voor de organisatie! En proficiat met de winst Noodless!

Fransman

• 3022 berichten
  • 2267 stemmen

Ik hou wel van noodles...

Glacius

• 4297 berichten
  • 3032 stemmen

Draften is meestal het leukst bij dit soort toernooitjes, weet ik uit ervaring.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Voor de horrorliefhebbers:

Mijn Movie Meter Contest 325 staat online.

Het betreft dit keer alleen fragmenten uit horrorfilms.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zo met de horrorchallenge enkele weken achter de rug en sommige mensen die toch niet lang zonder horror kunnen, is het weer tijd voor de horrordraft. Dit zal onze 3de editie worden. Vorig jaar deden we lijstje tegen lijstje waardoor de lijst van Noodless uiteindelijk als winnaar uit de bus kwam. De editie van 2017 was film tegen film en leverde Alien (1979) als winnaar op.

Dit jaar wil ik een combinatie van de 2 doen. Om de beurt kiezen de deelnemers een favoriete horrorfilm die daarna niet meer door iemand anders kan worden gekozen. Deze komen op een individuele lijst die wordt bijgehouden in een Excel-bestand die voor iedereen toegankelijk is gemaakt.

Eens dat eenieder zijn lijst klaar is kunnen we overgaan naar het KO gedeelte. Niet meer lijst tegen lijst zoals vorig jaar maar weer film tegen film (uiteindelijk bleek dit toch leuker te zijn). De bedoeling is deze keer dat er initieel nog geen films van de eigen lijst tegenover elkaar zullen komen te staan. Stel je hebt gekozen voor The Exorcist alsook voor Jaws, die kunnen in de eerste ronde al niet tegenover elkaar komen te staan. Nu goed we zien nog wle hoe dat het zal lopen.

joolstein

Noodless

Collins

Hollywood007

baspls

U96

John Milton

Shinobi

TornadoEF5

Woland

ZZ TOP

IH88

Glacius

Zandadder

MovieMind

Onderhond

wibro

jeroentjuhhhhh

Cikx

Shadowed

Shaky

remorz

morpheus2000

wendyvortex

Kondoro0614

Daan258

Baggerman

nathaniel177

Valak

dualcia

arno74

Chainsaw

john mcclane 2

Dying Rose

Alexander1900

TheBunk

Dopke

Film Pegasus

ikkegoemikke

scorsese

only1ELEANOR

handsome_devil

Lord Flashheart

Dievegge

BlueJudaskiss

mikey

Metalfist

leatherhead

DjFrankie

Gang_Star

Ramon K

Alastor

VanRippestein

Wie doet er mee? Wie het draften niet ziet zitten kan achteraf wel meestemmen bij het KO-gedeelte.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Ik wens iedereen veel plezier, maar sla zelf beleefd af. Draft was toch niet helemaal mijn ding.

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2731 stemmen

alexspyforever schreef:

Zo met de horrorchallenge enkele weken achter de rug en sommige mensen die toch niet lang zonder horror kunnen, is het weer tijd voor de horrordraft. Dit zal onze 3de editie worden. Vorig jaar deden we lijstje tegen lijstje waardoor de lijst van Noodless uiteindelijk als winnaar uit de bus kwam. De editie van 2017 was film tegen film en leverde Alien (1979) als winnaar op.

Dit jaar wil ik een combinatie van de 2 doen. Om de beurt kiezen de deelnemers een favoriete horrorfilm die daarna niet meer door iemand anders kan worden gekozen. Deze komen op een individuele lijst die wordt bijgehouden in een Excel-bestand die voor iedereen toegankelijk is gemaakt.

Eens dat eenieder zijn lijst klaar is kunnen we overgaan naar het KO gedeelte. Niet meer lijst tegen lijst zoals vorig jaar maar weer film tegen film (uiteindelijk bleek dit toch leuker te zijn). De bedoeling is deze keer dat er initieel nog geen films van de eigen lijst tegenover elkaar zullen komen te staan. Stel je hebt gekozen voor The Exorcist alsook voor Jaws, die kunnen in de eerste ronde al niet tegenover elkaar komen te staan. Nu goed we zien nog wle hoe dat het zal lopen.

joolstein

Noodless

Collins

Hollywood007

baspls

U96

John Milton

Shinobi

TornadoEF5

Woland

ZZ TOP

IH88

Glacius

Zandadder

MovieMind

Onderhond

wibro

jeroentjuhhhhh

Cikx

Shadowed

Shaky

remorz

morpheus2000

wendyvortex

Kondoro0614

Daan258

Baggerman

nathaniel177

Valak

dualcia

arno74

Chainsaw

john mcclane 2

Dying Rose

Alexander1900

TheBunk

Dopke

Film Pegasus

ikkegoemikke

scorsese

only1ELEANOR

handsome_devil

Lord Flashheart

Dievegge

BlueJudaskiss

mikey

Metalfist

leatherhead

DjFrankie

Gang_Star

Ramon K

Alastor

VanRippestein

Wie doet er mee? Wie het draften niet ziet zitten kan achteraf wel meestemmen bij het KO-gedeelte.

Lijkt mij wel leuk! Ik doe mee.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Hoeveel uur heb je de tijd om je keuze af te leveren?

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

In principe doe ik mee. Maar niet alles is nog duidelijk, bijv. hoeveel films moet je lijst bevatten? De films die een horror tag op imdb danwel mm hebben zijn geldig? Moet je de films hebben gezien? Etc.

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

Ik ben er weer bij

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11913 berichten
  • 5318 stemmen

Hoe lang moet die lijst zijn inderdaad?

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3845 stemmen

ik doe ook mee

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

jullie moeten geen lijst indienen, dit is niet de horror toplijst.

Om de beurt kiezen de deelnemers een favoriete horrorfilm die daarna niet meer door iemand anders kan worden gekozen.

En dat kiezen doen we in de volgorde van aanmelden Dat zijn voorlopig:

nathaniel177

Kondoro0614

Alexander1900

Shadowed

BlueJudaskiss

Hollywood007

Collins

Shaky

Noodless

Ik doe ook mee en zet mij deze keer helemaal onderaan.

@Alexander uiteraard moet je een film kiezen die je zelf hebt gezien, je kan moeilijk een niet geziene film als een van je favorieten beschouwen

Je bepaalt ook zelf wat je als horrorfilm beschouwt, de tags hier en op imdb zijn een leidraad.

Hoeveel keuzes we ieder gaan maken dat hangt een beetje van het deelnemersveld af. Minstens 10 keuzes per deelnemer zou toch moeten lukken.

Uiteindelijk zal het snel duidelijk worden hoe het gaat als we eens bezig zijn.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

Ik wens iedereen veel plezier, maar sla zelf beleefd af. Draft was toch niet helemaal mijn ding.

Nu als je mee komt stemmen is mij ook goed. Moet ik volgende keer miss Milton taggen misschien wil die wel meedoen

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2731 stemmen

Wanneer beginnen we?

Collins

• 7301 berichten
  • 4312 stemmen

Leuk. Zet mij maar op de lijst.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Nu als je mee komt stemmen is mij ook goed. Moet ik volgende keer miss Milton taggen misschien wil die wel meedoen

miss Milton is maar een keer per jaar ingelogd op moviemeter, wanneer de jaarlijstjes geplaatst worden

Shaky

• 3736 berichten
  • 13052 stemmen

Ja hoor, ik doe mee.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

voor mij ook ok.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Ik doe niet mee.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Ik doe mee. Ik heb al een film in mijn gedachte.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

ok doe mee !

ZZ TOP

• 507 berichten
  • 2193 stemmen

Leuk. Ik doe ook mee.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

nathaniel177 schreef:

Wanneer beginnen we?

Binnen enkele dagen, ik verwacht nog wat meer mensen die zich opgeven. Vooral joolstein, baspls en Woland zou ik fijn vinden dat die zich nog aansluiten.

John Milton ik kreeg net nog een bericht van het is weer tijd voor de jaarlijstjes

Ik heb daar nog nooit aan meegedaan.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

Ja ik doe mee

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12849 stemmen

Ik doe ook mee met nomineren.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

alexspyforever schreef:

John Milton ik kreeg net nog een bericht van het is weer tijd voor de jaarlijstjes

Ik heb daar nog nooit aan meegedaan.

Ik heb dat nog nooit gemist, dat vind ik nou leuk.

Al moet ik zeggen dat ook ik er minder waarde aan ben gaan hechten. Het is teveel werk om alle grote kanshebbers te zien voor een echt goed afgewogen eindejaarslijst, dus ik heb het iets meer losgelaten in 2019. Maar ik zal zeker een lijst inleveren om mijn favoriete films wat hoger te kunnen zien eindigen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.