- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Wederom bedankt voor de organisatie alex! Ook ik vond het draften het leukste deel, en ook een leuke manier om wat nieuwe titels mee te krijgen. Al heb ik nog niet veel van die titels kunnen zien, maar alles op z'n tijd 
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Draften was het leukste, maar ik heb dan ook niet meegedaan aan de KO. Ik ga proberen wat meer horrors te kijken, maar ik ga geen beloftes doen. Het is jammer dat ik me tegenwoordig super moeilijk op film kan concentreren... , hoewel het grappig genoeg in het nadeel is van de mainstream films waar ik dat nog meer heb dan bij de vreemde films waar ik soms meer (maar niet altijd) geïntrigeerd naar kan blijven kijken. Vooral de films die uniek, een bevreemdende sfeer hebben maar tegelijkertijd ook niet saai zijn en waar ik me kan inleven met de hoofdpersonages.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Jij ook bedankt voor de organisatie! En proficiat met de winst Noodless!
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3032 stemmen
Draften is meestal het leukst bij dit soort toernooitjes, weet ik uit ervaring.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Voor de horrorliefhebbers:
Mijn Movie Meter Contest 325 staat online.
Het betreft dit keer alleen fragmenten uit horrorfilms.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zo met de horrorchallenge enkele weken achter de rug en sommige mensen die toch niet lang zonder horror kunnen, is het weer tijd voor de horrordraft. Dit zal onze 3de editie worden. Vorig jaar deden we lijstje tegen lijstje waardoor de lijst van Noodless uiteindelijk als winnaar uit de bus kwam. De editie van 2017 was film tegen film en leverde Alien (1979) als winnaar op.
Dit jaar wil ik een combinatie van de 2 doen. Om de beurt kiezen de deelnemers een favoriete horrorfilm die daarna niet meer door iemand anders kan worden gekozen. Deze komen op een individuele lijst die wordt bijgehouden in een Excel-bestand die voor iedereen toegankelijk is gemaakt.
Eens dat eenieder zijn lijst klaar is kunnen we overgaan naar het KO gedeelte. Niet meer lijst tegen lijst zoals vorig jaar maar weer film tegen film (uiteindelijk bleek dit toch leuker te zijn). De bedoeling is deze keer dat er initieel nog geen films van de eigen lijst tegenover elkaar zullen komen te staan. Stel je hebt gekozen voor The Exorcist alsook voor Jaws, die kunnen in de eerste ronde al niet tegenover elkaar komen te staan. Nu goed we zien nog wle hoe dat het zal lopen.
Wie doet er mee? Wie het draften niet ziet zitten kan achteraf wel meestemmen bij het KO-gedeelte.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Ik wens iedereen veel plezier, maar sla zelf beleefd af. Draft was toch niet helemaal mijn ding.
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2731 stemmen
Zo met de horrorchallenge enkele weken achter de rug en sommige mensen die toch niet lang zonder horror kunnen, is het weer tijd voor de horrordraft. Dit zal onze 3de editie worden. Vorig jaar deden we lijstje tegen lijstje waardoor de lijst van Noodless uiteindelijk als winnaar uit de bus kwam. De editie van 2017 was film tegen film en leverde Alien (1979) als winnaar op.
Dit jaar wil ik een combinatie van de 2 doen. Om de beurt kiezen de deelnemers een favoriete horrorfilm die daarna niet meer door iemand anders kan worden gekozen. Deze komen op een individuele lijst die wordt bijgehouden in een Excel-bestand die voor iedereen toegankelijk is gemaakt.
Eens dat eenieder zijn lijst klaar is kunnen we overgaan naar het KO gedeelte. Niet meer lijst tegen lijst zoals vorig jaar maar weer film tegen film (uiteindelijk bleek dit toch leuker te zijn). De bedoeling is deze keer dat er initieel nog geen films van de eigen lijst tegenover elkaar zullen komen te staan. Stel je hebt gekozen voor The Exorcist alsook voor Jaws, die kunnen in de eerste ronde al niet tegenover elkaar komen te staan. Nu goed we zien nog wle hoe dat het zal lopen.
Wie doet er mee? Wie het draften niet ziet zitten kan achteraf wel meestemmen bij het KO-gedeelte.
Lijkt mij wel leuk! Ik doe mee.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Hoeveel uur heb je de tijd om je keuze af te leveren?
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
In principe doe ik mee. Maar niet alles is nog duidelijk, bijv. hoeveel films moet je lijst bevatten? De films die een horror tag op imdb danwel mm hebben zijn geldig? Moet je de films hebben gezien? Etc.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11913 berichten
- 5318 stemmen
Hoe lang moet die lijst zijn inderdaad?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
jullie moeten geen lijst indienen, dit is niet de horror toplijst.
En dat kiezen doen we in de volgorde van aanmelden Dat zijn voorlopig:
Ik doe ook mee en zet mij deze keer helemaal onderaan.
@Alexander uiteraard moet je een film kiezen die je zelf hebt gezien, je kan moeilijk een niet geziene film als een van je favorieten beschouwen 
Je bepaalt ook zelf wat je als horrorfilm beschouwt, de tags hier en op imdb zijn een leidraad.
Hoeveel keuzes we ieder gaan maken dat hangt een beetje van het deelnemersveld af. Minstens 10 keuzes per deelnemer zou toch moeten lukken.
Uiteindelijk zal het snel duidelijk worden hoe het gaat als we eens bezig zijn.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik wens iedereen veel plezier, maar sla zelf beleefd af. Draft was toch niet helemaal mijn ding.
Nu als je mee komt stemmen is mij ook goed. Moet ik volgende keer miss Milton taggen misschien wil die wel meedoen 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Nu als je mee komt stemmen is mij ook goed. Moet ik volgende keer miss Milton taggen misschien wil die wel meedoen
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik doe mee. Ik heb al een film in mijn gedachte. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Deelnemerslijst
alexspyforever
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wanneer beginnen we?
Binnen enkele dagen, ik verwacht nog wat meer mensen die zich opgeven. Vooral joolstein, baspls en Woland zou ik fijn vinden dat die zich nog aansluiten.
John Milton ik kreeg net nog een bericht van het is weer tijd voor de jaarlijstjes 
Ik heb daar nog nooit aan meegedaan.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
John Milton ik kreeg net nog een bericht van het is weer tijd voor de jaarlijstjes 
Ik heb daar nog nooit aan meegedaan.
Al moet ik zeggen dat ook ik er minder waarde aan ben gaan hechten. Het is teveel werk om alle grote kanshebbers te zien voor een echt goed afgewogen eindejaarslijst, dus ik heb het iets meer losgelaten in 2019. Maar ik zal zeker een lijst inleveren om mijn favoriete films wat hoger te kunnen zien eindigen.