- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- MMTop512 Film Knock-Out
MMTop512 Film Knock-Out
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Ronde 2 (battle-overzicht, pag.76)
B22. Il Conformista (1970) vs The Godfather (1972)
Tot de 6, 2 verschil
nakada
-
- 2203 berichten
- 1680 stemmen
Bijdehante opmerking, hij heeft hartstikke gelijk mits het waar is, waar je wel vanuit kunt gaan bij het plaatsen van zo'n comment. Had hier zelf nog niet over nagedacht, zal wel jammer zijn.
)
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Ronde 2 (battle-overzicht, pag.76)
B23. The Shining (1980) vs Dial M for Murder (1954)
Tot de 6, 2 verschil
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
( Behalve als Shawshank Redemption wint, dan ga ik weer twijfelen
)

Over het algemeen heb ik wel de indruk dat het hier correct en eerlijk verloopt.
Neem B22 en nu B23, hoewel ik Conformista en Dail M (nog) niet heb gezien, had ik op voorhand verwacht dat The Godfather en nu The Shining zonder al teveel moeite deze battles zouden winnen.
Het feit dat The Godfather op een gelijkspel eindigde en met geluk doorgaat, en The Shining nu ook op een gelijkspel staat waarvan het nog niet zeker is dat ie doorgaat. Om maar te zwijgen over battles die al geweest zijn waarbij hoog genoteerde top250 films door lager beoordeelde films uitgeschakeld werden.
Mede daardoor neem ik de stemmen (en meeste deelnemers) hier vrij serieus.
Heb al een aantal pareltjes ontdekt tijdens deze knock out waar ik normaal gesproken niet zo snel naar om zou kijken. En ook Conformista en Dail M staan nu op de kijklijst vanwege de stemmen en voorkeur van deelnemers.
Gezien de films die ik nu al heb ontdekt, heb ik er veel vertrouwen in dat me nog meer verrassingen staan te wachten. Soms denk je wat jammer dat ik deze niet eerder heb gezien, maar wat is het toch heerlijk om (alsnog) pareltjes van films te ontdekken.