• 15.823 nieuwsartikelen
  • 178.404 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.111 gebruikers
  • 9.378.150 stemmen

Horrorfilm challenge zomer 2016

zoeken in:

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5327 stemmen

The Undead (1957) FW 09/08 => 4 Pt (Totaal 191)

Afrader

Enkel al het plot: Prostituee wordt naar de middeleeuwen gehypnotiseerd en tracht daar haar onthoofding te verhinderen

Verwarrend en zeer slecht uitgewerkt verhaal met een wel heel vreemd einde

Enige pluspunt: Allison Hayes, toch wel een mooie verschijning

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

Invisible Ghost (1941) -FTV- 4 Punten

(afbeelding)

Een film die niet al te interessant is. Het verhaal is erg simpel en je weet snel hoe alles afloopt.
De moorden in de film zijn wel op verschillende manieren weergegeven. Dit is door middel van onder andere schaduw of POV-view van het slachtoffer. Hier zit gelukkig wat variatie in.
Gelukkig houdt Bela Lugosi de aandacht nog vast in tegenstelling tot de andere personages.
Het geheel is nog redelijk sfeervol op momenten en is misschien nog een aanrader voor de echte Bela Lugosi fan.

The Grudge (2004) - RW- 1 Punt

(afbeelding)
Best een sfeervolle nostalgische film voor mij. Ik heb de film toen ik klein was ooit eens gezien en vond 'm best eng. Ik herinner de film ook als een subtiele en opbouwende film.
Nu ik de film opnieuw kijk, komt de film echt anders over. Het is natuurlijk verre van subtiel. Wel voel je een continue dreiging.
Helaas zijn er vrij veel jumpscares ,maar gelukkig ook ''rustige momenten'' zoals Kayako die van de trap komt, naar de camera loopt of het jongetje dat langzaam dichter bij de lift komt te staan.
Zeker fijn , maar zo'n momenten hadden best meer in de film te zien mogen zijn.
Het verhaal blijft ook nog best goed naar mijn mening. Daarbij blijft het geen straf om naar Sarah MIchelle Gellar te kijken.
De muziek is ook herkenbaar en best mooi.

The Grudge 2 (2006)- RW- 1 Punt

Een vrij rommelige film. Het kan zijn dat ik de kortere versie gezien heb. Er zijn iets te veel personages die je niet bijblijven.
De film kende ook een mindere overgang qua toon ergens op een kwart van de speelduur. Ze gaan van gewoon enkele moordpartijen(door de grudge) , onmiddellijk naar het onderzoeken van de vloek.
Het uitleggende deel van de film is ook zo snel het begint ook weer snel afgelopen...J
Er zijn ook hier enkele mooie momenten ,maar die zijn schaarser.
De continue dreiging is ook afwezig.

The Grudge 3 (2009)- RW- 1 Punt

Meh...alles wat de eerste film erg goed kijkbaar maakt, mist in dit deel. Zo zijn er erg veel ,helaas bijna komische momenten waarbij Kayako iemand neerlegt.
Daarbij zijn de effecten en make-up veel minder..
De personages zijn ook niks en maken veel domme fouten die irriteren. Ze reageren ook onrealistisch op de vloek en nadat zelfs een groot aantal moorden gepleegd zijn in het huis( en enkele vermissingen plaatsgevonden hebben), wuiven ze alles weg alsof het dagelijkse kost is...
Helaas wordt hier ook erg veel bij de vloek erbij verzonnen.

Stacy (2001) - FTV- 2 Punten

(afbeelding)
Op momenten veel leuke gore momenten en komische scènes (die verwezen naar eerdere klassiekers in het genre).
Het contrast van melige personages en het bloederige verhaal zelf, vond ik wel werken tot op een zekere hoogte.
Enkele effecten waren minder (het opgloeien van de Stacys) bijvoorbeeld.

De regisseur zou nu 5 delen van Lust of the Dead gemaakt hebben..
House of Usher (1960) - FTV - 4 Punten

(afbeelding)

Mooie sfeervolle film met goed acteerwerk. Het geheimzinnige verhaal kennen we al ,maar wordt hier goed uitgewerkt. Vincent Price is een uitstekende Usher.

80 Punten+13 = 93 Punten

Willy Wartaal

• 433 berichten
  • 3818 stemmen

50. The ABC's of Death 2.5 (2016) - FTV - 2 punten - 8 augustus 2016 (totaal 136 punten)

http://static.wixstatic.com/media/8d26df_fe66ed5f76df4d409bcf9e71441a73d6~mv2.jpg/v1/fill/w_640,h_422,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01/8d26df_fe66ed5f76df4d409bcf9e71441a73d6~mv2.jpg

Redelijk, grootste kwaal is dat hier 26 filmpjes in anderhalf uur zitten in plaats van 26 in twee uur zoals in de eerdere twee delen, een aantal filmpjes zijn gewoon veel te kort. Alle filmpjes zijn van de letter M. Sommige zijn leuk, sommige smerig, sommige grappig en een aantal zijn er slecht en onzinnig. Degene die er voor mij in ieder geval uitspringen zijn de drie stop-motion projecten, één ervan geheel gemaakt van papier. Moeilijk te beoordelen, ik heb me er in ieder geval niet mee verveeld.

Willy Wartaal

• 433 berichten
  • 3818 stemmen

51. The Invisible Man 1933 - FTV - 5 punten - 9 augustus 2016 (totaal 141 punten)

http://67.media.tumblr.com/tumblr_ksmhg12Jbt1qz72v7o1_500.jpg

Leuke film, mooi gemaakt en weinig tot geen overbodige toevoegingen. Er zijn veel films die vandaag de dag gemaakt worden en ons met alle special effects teams en cgi veel minder overtuigende beelden voorschotelen dan we hier te zien krijgen. Ook de uitwerking van het verhaal en personage is prima en de manier van acteren (afgezien van die schreeuwlelijk) is behoorlijk goed in mee te gaan. Beetje humor hier en daar, erg interessante film.

Richard_Voorhees

• 2311 berichten
  • 2135 stemmen

Rymdinvasion i Lappland (1959) - FTV - 4 punten - 10 augustus 2016 (62 films, 229 punten)
http://3.bp.blogspot.com/-92hTmm3erxc/Tu7wGLLOWnI/AAAAAAAD6wo/ycqBp4ls_J0/s1600/rymdinvasion_i_lappland.jpg
Er zijn veel van dit soort films in de jaren '50 gemaakt en misschien was deze niet de beste keuze om mee te beginnen.
Het duurt namelijk voor zo'n korte film nog behoorlijk lang voor we het monster te zien krijgen. Als we hem dan te zien krijgen zijn de actiemomenten ook nog eens schaars en werkt het King Kong achtige gedrag niet.
Verder is het acteer werk ook niet om over naar huis te schrijven. Barbara Wilson kreeg de opdracht om zo hysterisch mogelijk te gillen zodra ze het monster in haar vizier kreeg.
Er zijn hopelijk ook nog wel wat jaren '50 B-scifi/horrorfilms die wel vermakelijk zijn, want deze was het duidelijk niet.
1,5*

John Barry

• 3410 berichten
  • 638 stemmen

Gremlins (1984) - FTV - 3 punten - 10 augustus 2016 ( 2 films gezien 8 punten )

Gremlins vind ik een redelijk grappige, maar toch ook bij momenten een spannende film.

Die gremlins zijn eigenlijk erg gevaarlijke lastpakken. Maar vaak zijn ze ook behoorlijk grappig. Het ene moment zijn ze bezig iemand te vermoorden, het andere moment zijn ze gefascineerd in Sneeuwwitje. Ik kan er wel de humor van in zien. Al vind ik op momenten de humor dan ook wat te flauw. Dan doel ik vooral op de scene waarin de gremlins herrie schoppen in een café.

De film heeft een goede spanningsopbouw en is in de tweede helft ook best wel spannend. Ik zelf had het niet erg gevonden als die gremlins nog wat gewelddadiger en bruter waren. Want ondanks dat de film wel spannend is, wordt het nooit echt eng. Van mij mocht de film nog wel iets angstaanjagender zijn.

De special effects vind ik erg goed gedaan. Die gremlins vind ik trouwens erg goed ontworpen. De muzikale begeleiding van Jerry Goldsmith vind ik ook goed.

Het acteerwerk van de cast is redelijk, maar niet hoogstaand.

Al met al een prima horror komedie. De film weet op een goede manier humor en spanning te creëren. De film had van mij dus nog wat enger gemogen, maar desalniettemin heb ik mij prima met deze film vermaakt.

3,5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Color Me Blood Red (1965) - FTV - 10 augustus 2016 - 4 punten (101 films - 352 punten)

https://pic.yify-torrent.org/20141129/34951/4e8ac5b29e3e4753a374ca6d995dc0b2.png

Als Ik het ontzettend zwakke Monster A Go Go niet meereken, vind ik dit de minste film van HG Lewis die ik tot nu toe heb gezien. Zoals steeds niet teveel tijd spenderen aan opbouw of karakter uitbouw. Meestal duurt het niet lang voor ze zich een eerste moord voltrekt, dat is typisch Lewis. IK zou het qua verhaal beetje vergelijken met Blood Feast, maar hier is het niet een godin die de moordenaar tot leven wil brengen maar schilderijen die met het verse bloed van mooie vrouwen worden gemaakt. Ik vind het alleszins een goed concept en we zien hoe de schilder beetje bij beetje waanzinnig wordt. Maar hij is geen Fuad Ramses. Daar knelt het schoentje een beetje, zeer lage body count en idem voor grafische scènes. Om dat te compenseren werd er iets meer tijd gestoken in nevenplotjes van bijrollen. Nu goed, saai werd het nooit.

En zeg nu zelf zou je zo een schilderij niet meteen willen kopen? Ik zie HALVE TAMME. alvast watertanden

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

Ik merk dat ik toch wel wat verzadigd ben geraakt. Afgelopen dagen met veel plezier ook weer wat drama's en zelfs een enkele komedie (John MILTON!!!) gekeken. Ik ga mijn horrors zeker nog loggen, maar het 5-10 horrors per week zie ik niet meer zitten. I feel like I neglected my other babies

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13471 berichten
  • 1308 stemmen

alexspyforever

Vrouwen met een bleke huid is niet mijn ding .

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Hush (2016)

FTW-10 augustus 2016.

Een film die er niet boven uit springt boven een gemiddelde horror film.

Maar ook geen verkeerde,mede door de korte speelduur.

Kijkt fijn weg,al is het in het begin wat saai.

En het verhaal an sich stelt bar weinig voor.

wel spannend hier en daar.

LEuk voor een keer.'

3***

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Twilight Zone: The Movie (1983) - FTV - 3 punten - 10 augustus 2016 (totaal 47 films, 152 punten)

(afbeelding)

Ik ken Twilight Zone eigenlijk alleen qua reputatie, en dan meer de serie dan de film. Ik heb misschien drie episodes gezien, in totaal. Het enige wat ik van de film weet is dat het een anthologie was, en berucht vanwege het dodelijke ongeluk waarbij Vic Morrow en twee kinderen overleden. Het is dan ook vreemd om Vic Morrow uitgebreid te zien als hoofdrolspeler van het eerste verhaal. Ik was niet echt overtuigd: het is een nogal moralistisch verhaal waarin een boze, racistische man aan den lijve ondervindt wat voor ellende de minderheden die hij haat historisch hebben doorgemaakt. Een soort van A Christmas Carol, maar dan anders. Maar het tuttende vingertje ligt er wel erg dik bovenop.

Deel twee was compleet anders qua sfeer, een soort van feel-good verhaal over oude mensen die hun jeugd weer herbeleven. De fantasy ligt er een stuk dikker bovenop dan de horror in dit segment, en ook dit verhaal was redelijk maar niet meer dan dat. Gelukkig zette de stijgende lijn zich hierna in. Het derde verhaal was best tof. Ik moest even denken waar het me zo erg aan deed denken, maar ik weet het inmiddels: een Doctor Who episode van een jaar of wat terug, waarin een bang, eenzaam kind ook wensen maakte en daarbij onbedoeld het leven van iedereen een nachtmerrie maakte. Zeer gedateerde special effects, maar erg leuk sfeertje. Nummer vier, tenslotte, is een vermakelijk horror-niemendalletje, waar vliegtuigpassagier John Lithgow compleet flipt door vliegangst en vervolgens het zien (al dan niet hallucinerend, al suggereert het verhaal van wellicht niet) van een gremlin die het vliegtuig druk aan het saboteren is. Samen met het eerste verhaal van Relatos Salvajes zou dit wel de meest beroerde keuze ooit voor een in-flight film zijn.

Kortom, redelijke anthologie, maar veel meer ook niet. De tweede helft haalt het gemiddelde nog wel ruim omhoog na de matige eerste helft: 3.0*.

Richard_Voorhees

• 2311 berichten
  • 2135 stemmen

Woensdag (2005) - FTV - 2 punten - 10 augustus 2016 (63 films, 231 punten)
http://www.filmtotaal.nl/images/covers/g5966z29m9.jpg
Destijds was deze film wel makkelijk te verkrijgen, zowel los als in een 'Nederhorror Box' (met Horizonica en Tikken).
De eerste Nederlandse slasher en helaas een niet al te beste. Het acteer werk is van slechte kwaliteit. Daarnaast had men ook wel iets strenger mogen zijn op de cast, want ik telde tot 3 keer toe hoe te horen was dat iemand in de lach schoot, zelfs een keer terwijl de persoon in beeld is. Dat merk je tijdens de regie toch wel? Het deed mij denken aan die crappy SOV titels waar ze in de jaren '80 soms mee kwamen.
Verder merk je gewoon iets teveel dat deze film gemaakt is door genreliefhebbers. Veel clichés uit het genre passeren de revue. Zo had men nog nooit een scene gemaakt waarin iemand een ander personage laat schrikken met een killer masker en functieloos naakt hadden we ook nog nooit gezien. Ook de synth soundtrack doet iets teveel aan andere genrefilms denken. Nu weet ik wel dat het genre weinig origineel is en dat er daardoor veel overlap bestaat, maar je kan het ook overdrijven.
De moordenaar vond ik dan nog wel redelijk eruit zien met zijn rugbybal masker.
Daarnaast kan ik het toch waarderen dat men met een beperkt budget van 5000 euro geprobeerd heeft wat gore en special fx erin te stoppen. Aan het resultaat valt te zien dat het budget niet groot was, maar ik vind dat nog steeds toffer dan overgaan op off-screen moorden.
Om sommige dingen, zoals de Brabantse accenten, de absurde dialogen en die stomme clues die aan Sinterklaas rijmpjes deden denken, kon ik nog wel lachen.
Verder is dit zelfs voor lowbudget slashers nog wat beneden de maat.
1,5*

Flat Eric

• 6443 berichten
  • 1026 stemmen

Woland schreef:
een vermakelijk horror-niemendalletje, waar vliegtuigpassagier John Lithgow compleet flipt door vliegangst en vervolgens het zien (al dan niet hallucinerend, al suggereert het verhaal van wellicht niet) van een gremlin die het vliegtuig druk aan het saboteren is.

Haha. Geweldige aflevering is dat! Echt altijd als ik in een vliegtuig zit moet ik aan die scène denken. Ik zit ook liever niet aan de vleugel om die reden.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

#19 - Dressed to Kill (1980) - FTV - 3 punten (punten totaal: 46) - 10 augustus 2016

http://static.rogerebert.com/redactor_assets/pictures/55f22b98592cb08659000163/Dressed-to-Kill-2015.jpg

Net toch maar even besloten om deze titel eens te bekijken. Zag aardig wat positieve reacties dus ik zat me al helemaal in de film in te werken toch, is de film me een beetje tegen gevallen en ik durf het gelijk k wel te zeggen. De film vond ik ontzettend traag en om eerlijk gezegd niet zo erg boeiend. Ik vond het niet echt een Horror / Thriller evaring maar, ik denk dat het totaal niet mijn type film is. Dat kan iedereen zo wel gebeuren.

Maar wat vond ik nou 'niet' goed aan deze film. Ik denk het tergend lange onderzoek wat irritant er in gestop door Brian De Palma maar, daarnaast vond ik het ook erg interessant. Wie is het? En dan begint het hele onderzoek naar de psychiatrische moordernaar. Toch heb ik er niet aan kunnen wennen. Ik ben een persoon die het woord 'psychiatrische' moordernaar hoort en er dan een beeld van vormt dat er dan een moordernaar helemaal los gaat, niet deze duffe moorden die, wel mooi in verband staan in het verhaal.

Vind ik het wel een Horror / Thriller? Nee, Dressed to Kill is voor mij zeker geen Horror / Thriller film. Ik zou de film liever bestempelen met een mysterieuze genre, dat past er veel beter bij. Angstaanjagend is het totaal niet.

Het verhaal was redelijk. Er loopt een psychiator rond in New York. Een moordernaar die gerelateerd is aan de therapeut Dr. Robert Elliot. We volgen de film langzaam mee, die naar 30 minuten pas echt tot leven komt. Na een lang onderzoek gaat Nancy Allen op onderzoek uit. Ze komt even later weer uit bij Dr. Robert Elliot wat na een plottwist de psychiatrische moordenaar te zijn die zich verkleed tot travestiet. Na wat nachtmerries eindigt de film langzaam weer nadat Dr. Robert Elliot dood geschoten werd, door wie is voor mij nog steeds de vraag.

De erotische scenes vond ik geen probleem. Zo zien we Angie Dickinson 30 minuten lang bijna naakt. In de opening's scene staat ze zich zo'n 5 minuten lang te vermaken met een stukje zeep en kijkend naar haar man. Daarna volgt een museum scene waar ze ook los gaat. Ook al ben ik er van overtuigd dat voor het begin een stunt-dubbel is ingezet. Daarna zien we Nancy Allen nog eventjes douchen, die scenes mogen er best wel wezen.

De museum scene vond ik toch wel een van de leuksten uit de film. Dickinson ziet een man die ze wel leuk vind, en er volgt een lange kat en muis spel. Waarvan ik toch dacht dat ze daar ergens in een hoekje gelokt werd en dan keihard vermoord. Dat gebeurd niet maar, toch zat ik op het puntje van mijn stoel.

Nee, Dressed to Kill is zeker niet mijn film geweest net. De mooie meiden, lekkere kill's (eentje daadwerkelijk) de laatste was een droom en het af en toe mooie kat en muis spel hebben de film deels gered in mijn ogen. Verhaal viel tegen maar het concept was erg leuk. Zeker geen volledige haat op deze film want ik heb op zekere momenten ook genoten. Toch viel het in mijn ogen als 'psychiatrisch' te veel tegen. Al om al, leuke tijd vermaak.

3.0*

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5327 stemmen

The Burning (1981) FW 10/08 => 3 Pt (Totaal 194)

http://67.media.tumblr.com/bbb7eabaa474e477d5eb3031e53a78e9/tumblr_nuorddX3s51uwsdieo5_500.gif

Heeft de mosterd duidelijk bij Friday the 13the gehaald en is een van de voorlopers van een oneindig aantal camp slashertjes.

Na een korte inleiding waar we al onmiddellijk weten wie de badguy is en waarom hij flipt, krijgen we na een 'hooker'momentje een vrij traag en eerder saai middenstuk met dollende jeugd en hier en daar een blote tiet.

Na een klein uurtje komt dan eindelijk onze killer in actie en zorgt met zijn haagschaar voor een redelijke bodycount. Vooral de twee vlot scenes zijn hier redelijk memorabel.

Het einde is te verwachten en die flashback op dat moment eerder onnodig.

Toch fijn om eens gezien te hebben.

Black Christmas (2006) FW 10/08 => 2 Pt (Totaal 196)

Het origineel heb ik nog niet gezien (shame on me ?) maar zelfs dan weet ik dat deze remake zeker niet beter is maar eerder een redelijke flop.

Vrij trage opbouw en total geen (interessante) karakterontwikkeling. Pas voorbij halfweg neemt de vaart wat toe met enkele brute maar saaie kills. Het verhaal mist verder aan spanning, sfeer en is total niet eng, eerder vrij voorspelbaar.

Willy Wartaal

• 433 berichten
  • 3818 stemmen

52. Angst 1983 - FTV - 3 punten - 9 augustus 2016 (totaal 144 punten)

''Ich habe angst vor mir selbst.''

http://www.20jazzfunkgreats.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/inarticle-b-4m24nwu49d.jpg

Beklijvend filmpje met uitzinnige cameravoering en passende soundtrack. Die Erwin Leder zet een erg zieke gast neer en neemt ons mee in deze lugubere mindtrip. Weinig tot geen dialoog, 80 minuten lang zit je in het hoofd van een moordenaar. Koud, hard en knullig realistisch. Naar het einde toe wat foutjes in onder andere de continuïteit en op technisch vlak. Over het geheel een aparte soms wat ongemakkelijke maar hoe dan ook weergaloze ervaring.

Willy Wartaal

• 433 berichten
  • 3818 stemmen

53. Summer Camp 2015 - FTV - 2 punten - 10 augustus 2016 (totaal 146 punten)

http://www.joblo.com/images_arrownews/summer-camp-jocelin-donahue-123.jpg

Slechte film die ons niets nieuws brengt. In de suffe opening en waardeloze opbouw worden de personages onnodig als antipathiek neergezet. De film kent dus vervelende personages en dan wordt er ook nog voor gekozen om niet echt iemand als protagonist te nemen. Wanneer je niet een verhaal vertelt door middel van de basisregels te gebruiken zorg er dan in ieder geval voor dat je wat anders interessants laat zien. Het verhaal gaat dus ook van de hak op de tak, geen enkele regel lijkt te worden gehanteerd. Tel hierbij op wat slordige cameravoering en acteursregie en je hebt een flutfilm van jewelste.

Voor de mensen die het willen weten, geen seks, geen naakt, weinig gore, slappe kills en geen summer camp, heh maar?!? Ja ik weet het, zelfs het personage van Jocelin Donahue (foto) zegt letterlijk wanneer ze gearriveerd zijn in het kamp dat het helemaal niet aan haar verwachtingen voldoet.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

#41 Cypress Creek (2014) 1* - FTV - 2 punten - 31 juli 2016 - Totaal 160+2= 162 punten

Gemiste kans. Film begon nog best redelijk en toen de dames bij dat huis kwamen gebeurde er nog wel het één en ander. Mysterieus en een goede setting, maar daarna werd het wel erg vervelend. Ging te veel van de hak op de tak en de film wilde eigenlijk teveel waardoor de focus volledig weg was.

#42 The Levenger Tapes (2011) 1* - FTV - 2 punten - 31 juli 2016 - Totaal 162+2= 164 punten

Een zoveelste film in het found footage genre dat niets nieuws brengt maar ook geen moment vermaakt. Het verhaal is verre van sterk, de opbouw is matig en het geheel is niet spannend en er gebeurd te weinig om ook maar een klein beetje te vermaken.

#43 The Den (2013) 2,5* - FTV - 2 punten - 31 juli 2016 - Totaal 164+2= 166 punten

Had hier wel wat meer van verwacht. Het uitgangspunt van de film dat zich via een webcam afspeelt vond ik best een interessante wijze waarmee deze film zich enigszins een beetje kan onderscheiden binnen het genre. Film opent wat traag maar de nodige mysterie houd de film overeind. Richting het einde wordt het een stuk spannender en slaat de film nog wat om. Met inhoudelijk wat meer spanning en wat meer gore had deze film meer kunnen zijn dan het uiteindelijke resultaat.

#44 The Slumber Party Massacre (1982) 2,5* - FTV - 3 punten - 31 juli 2016 - Totaal 166+3= 169 punten

Het verhaal van een pyjamafeestje dat door een gestoorde moordenaar verziekt wordt. Het is een eenvoudige slasher waarin een aantal vermakelijke kills zitten, een redelijke sfeer aanwezig is en waar het zo nu en dan ook nog wat spannend wordt. Een film die gemiddeld is in het genre, die bij vlagen redelijk vermaakt, maar ook een film die vermoedelijk vast niet al te lang in mijn geheugen zal blijven hangen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Scream (1996) - FTV - 11 augustus 2016 - 3 punten (102 films - 355 punten)

https://yourpopcorner.files.wordpress.com/2013/11/scream.jpg

Uiteindelijk is deze me dan toch beter meegevallen dan ik aanvankelijk had verwacht. Ik dacht dat het weer zo een typische slasher ging zijn met karakters die domme dingen deden en het alzo makkelijker gingen maken voor de killer. Zoals door velen al aangehaald is de openingsscène met Drew Barrymore erg goed. Daarna is het allemaal heel wat minder al blijft het wel vermakelijk. Niet enkel alle clichés in het slashergenre passeren er zijn ook knipogen naar andere slasherfilms en elementen waarbij deze wordt geparodieerd. Veder nog een aantal irritante karakters zoals de jonge politieagent die compleet nutteloos is en de bitchy journaliste. De enige die niet vervelend was, was het karakter van Neve Campbell. Zij kreeg dan toch nog wat verhaal mee in een mager plot dat eerder bol stond van hysterische mensen. Ook Ghostface toonde zich niet meteen een geweldig snuggere killer en had vaak gewoon het geluk aan zijn kant of omdat het slachtoffer een domme actie deed. Op een moment had ik ook wel door dat er uiteindelijk meer dan één killer was en dat vermoeden werd dus bevestigd Leuk concept maar op die manier mist Ghostface toch wat identiteit omdat iedere moordlustige mens hem eigenlijk kan spelen door zo een pak aan te trekken en met een telefoon en mes te gaan spelen.. De kills zijn ook eerder aan de saaie kant. Nu ik er verder over nadenk toch eigenlijk best slecht.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

I Spit on Your Grave 2 (2013)

RW-11 augustus 2016

Pffff,,,kolere wat heftig,,veel heftiger dan deel een misschien omdat het wat meer expliciet was .

En dat wil wat zeggen.

De hoofdrol van Jemma Dallender is erg indrukwekkend,,wat heeft zij wat theatraal nep moeten schreeuwen en lijden.

Het heeft bepaalde lijnen exact over genomen uit deel een.

waar onder de manier van aanpakken.

Maar het is geen exacte kopie .

Ik moet zeggen ik ga het origineel nog wel zien binnenkort.

Maar om nou te zeggen bij deze film lekker toastje filet american erbij en gezellig een filmpje te pakken,,,eh ,,,nee .

Ga ze ook niet nog eens zien.

Maar binnen het sub genre is dit wel veel beter dan Hostel.

Vind ik persoonlijk minder indrukwekkend.

Heb enorm de behoefte dat als ik ( door deze challenge ) wat meer horror wil op doen dan met name

films als

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

Fijne horror met een knipoog en zelf relativering.

al is het genoemde voorbeeld wel heel uniek. zelden zo'n grappige horror film gezien,,die de films op de hak neemt , en tevens de naam horror eer aan doen.

Suggesties zijn meer dan welkom!!!!

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10389 stemmen

24. Backtrack (2015) - FTV - 11 augustus 2016 - 2 punten (Totaal: 57 punten)

(afbeelding)

Redelijke film over een psycholoog die achter wat eigenaardigheden komt van aantal van zijn cliënten. Het blijken allemaal overledenen te zijn van een treinramp in de buurt van het plaatsje waar hij opgroeide. Aangezien hijzelf in zijn privéleven ook allerlei tegenslagen heeft gehad, gaat hij op onderzoek uit. Waar hij in eerste instantie ervan uitgaat dat hij medeschuldig is aan het ontsporen van de trein, lijkt er toch ook nog een andere oorzaak te zijn. Niet echt heel erg eng, alhoewel de scene in de kast , met een hoog Grudge-gehalte vanwege het vreemde keelgeluid, wel ff een opvering vanaf de bank gaf.
Zat ff te zoeken wie die actrice is die de lieftallige agente speelt, maar dat is toch zomaar "Eva" van Hell on Wheels, gelukkig zonder die rare tatoeages op d'r kin. Gelijk pluspunten voor deze film....
3*

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

#45 Contracted (2013) 2* - FTV - 2 punten - 4 augustus 2016 - Totaal 169+2= 171 punten

Een traag horrordrama wat eigenlijk meer een dramafilm is met een vleugje horror. Toont de transformatie van een jonge vrouw in uiteindelijk een zombie na een vrijpartij met een man die gezocht wordt door de politie. Het is een transformatie die met een aantal smerige zaken voorbijkomt en enkele vreemde reacties en situaties. Zo is het wel heel vreemd dat die jongen die altijd in het restaurant komt en een oogje op het hoofdpersonage heeft, seks met haar heeft terwijl zij er erg slecht uitziet, en dan ook nog eens onbeschermd . Het einde daarentegen dat ze in een zombie veranderde (ik had niet nagedacht hoe het met haar zou eindigen) en haar moeder aanviel kwam voor mij dus enigszins als een verrassing.

#46 Contracted: Phase II (2015) 3* - FTV - 2 punten - 4 august 2016 - Totaal 171+2= 173 punten

Voor mij beter dan zijn voorganger. Dit deel is een rechtstreeks vervolg want je ziet aan het begin nog het einde van deel één aangevuld met dat Samantha haar moeder aanvalt en door de politie wordt doodgeschoten . Inhoudelijk bied de film weinig extra's in vergelijking met Contracted, behalve dat dit deel minder op drama gericht is en meer op gore. Er zit een betere vaart in en het is als geheel wat spannender. Beter dan verwacht en een kleine verademing na een tegenvallend eerste deel.

Richard_Voorhees

• 2311 berichten
  • 2135 stemmen

Legend of the Werewolf (1975) - FTV - 3 punten - 11 augustus 2016 (64 films, 234 punten)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b9/Legendofthewerewolfmp.jpg/220px-Legendofthewerewolfmp.jpg
Tyburn was inderdaad een bedrijf met wat minder budget te besteden dan Hammer. In deze film zie je dat, net zoals in Francis' 'The Ghoul', wel goed terug: een wat kleinere cast, wat minder grote sets, enz.
Toch moet ik zeggen dat ik vooral deze richting de kwaliteit van de Hammer films vind gaan.
Het acteer werk is namelijk prima: wederom gaf Francis de rol van het monster aan een onbekende acteur. David Rintoul mocht deze als een van zijn eerste rollen aannemen en speelt, zeker voor iemand die nog maar net begon, erg goed. Hij haalt het niveau van Lon Chaney, Jr. en Oliver Reed niet, maar toch weet ook hij de getormenteerde ziel overtuigend neer te zetten.
Neem daar nog eens Peter Cushing bij die wederom een sterk personage neerzet (doet soms wat aan Sherlock Holmes denken) en nog een speciale benoeming van Ron Moody, die naar mijn mening een grappig personage neerzette om de boel hier en daar wat luchtig te houden.
Het Britse van acteurs als Ron Moody en Hugh Griffith zorgt er wel voor dat het niet realistisch overkomt dat de setting Parijs zou zijn. Dat is echter iets waar van die typisch Britse producties wel vaker last van hadden. Zo heb ik een keer Roger Moore een Duitse officier zien spelen en neem het nog redelijk recente The Boy in the Striped Pyjamas. De kwaliteit van de prent gaat er niet meteen door achteruit, maar het is wel iets dat opvalt tijdens het kijken.
De make-up van de weerwolf vond ik er trouwens geweldig uitzien en doet gelijk denken aan die Hammer klassieker van Terence Fisher (The Curse of the Werewolf). Toch weten de make-up artists er wel hun eigen draai aan te geven en kan men niet spreken van een kopie.
De muziek werd wederom verzorgd door Harry Robinson (deed ook The Ghoul) en is wel herkenbaar door het bombastische. Deze keer vind ik het echter veel gepaster ingezet dan in de hierboven genoemde film. Het verhaal leent zich er ook veel meer naar, dus dat hadden ze deze keer gewoon beter afgestemd.
Wat mij betreft is hij, zeker voor de liefhebbers van Hammer producties, enz., de moeite van het kijken waard. Een aanrader.
3,5*

Richard_Voorhees

• 2311 berichten
  • 2135 stemmen

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

Fijne horror met een knipoog en zelf relativering.

al is het genoemde voorbeeld wel heel uniek. zelden zo'n grappige horror film gezien,,die de films op de hak neemt , en tevens de naam horror eer aan doen.

Suggesties zijn meer dan welkom!!!! [/quote]

Persoonlijk vind ik The Final Girls ook een erg leuke recente horror/komedie. Je moet alleen wel van slashers houden om het te kunnen waarderen (dus niet bepaald een film voor jou alexspyforever) .

Verder zijn velen nog wel enthousiast over Scouts Guide to the Zombie Apocalypse. Die vond ik wel ok, maar geen hoogvlieger (mijn mening is te lezen op pagina 1 van de comments sectie bij deze film). Ik was zelf wat meer weg van Deathgasm.

Probeer er maar eens een paar uit, ieders smaak is ook weer anders, dus pin me er niet op vast dat je ze allemaal leuk zal vinden.

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5327 stemmen

The Satanic Rites of Dracul... FW 11/08 => 3 Pt (Totaal 199)

De minste van de Lee Dracula's.

In vervolg op Dracula A.D. 1972 worden we onder gedompeld in een misdaad verhaal waar de politie onderzoek doet naar leden van een zwarte mis. Blijkt dat het om een vampiercult gaat met de herrezen Dracula aan het hoofd die de wereld wil vernietigen, wat meteen ook een vleugje horror meegeeft aan het verhaal.

Het zijn hier het superduo Peter Cushing en Christopher Lee die de punten scoren want de rest van de cast doet het eerder ondermaats. Verder mis ik hier de tot nu gekende dreiging en sfeeropbouw, is het weer minder bloedig en zien we ook niets van Dracula's heropstanding. Het vernietigen van vampiers met water uit de brandkranen was eerder misplaats maar de eindscène is dan wel weer fijn om te zien.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

#47 The Hound of the Baskervilles (1959) 3,5* - FTV - 4 punten - 11 augustus 2016 - Totaal 173+4= 177 punten

De Hammer versie van het beroemde verhaal. Echt horror vond ik het persoonlijk niet, meer mysterie/thriller. De film is zeer sfeervol en redelijk spannend. Het acteerwerk is vrij goed en ook leuk om te zien dat Cushing en Lee elkaar niet in de haren vliegen. De ontknoping met onder andere de hond en de vloek was goed uitgewerkt waardoor mede de film de gehele speelduur blijft vermaken.

#48 The Company of Wolves (1984) 3* - FTV - 3 punten - 11 augustus 2016 - Totaal 177+3= 180 punten

Ik had er eerlijk gezegd niet veel van verwacht omdat ik niet echt een liefhebber ben van fantasy, maar deze film heeft mij toch behoorlijk verrast. De fantasy heeft duidelijk de overhand maar de horror is blij vlagen vrij sterk. Zo vond ik de scene waarin een man de huid van zijn gezicht trekt en daarna transformeert in een wolf een mooi gemaakte scene. Ook de sfeer is sterk in deze film.

#49 Evil Feed (2013) 2* - FTV - 2 punten - 11 augustus 2016 - Totaal 180+2= 182 punten

Go ahead, make my dinner

Een flinterdun verhaal waarin mensen moeten vechten om te overleven omdat ze anders worden opgegeten. Ietwat luguber qua verhaallijn dus, maar het ging mij bij deze film meer om de kruising tussen horror en actie. De actiescènes hadden wat mij betreft best meer aandacht mogen krijgen en op dat opzicht vielen de gevechten mij wat tegen. Op het gebied van horror is het des te meer beter, want het bloed vliegt regelmatig rond en ook de ledematen zijn verre van veilig.

Hoe verder ik in het verhaal kwam, hoe minder ik de film vond worden. Er zat te weinig variatie in waardoor ik mijn interesse in deze film begon te verliezen. Dat bloed dat op de camera spatte vond ik maar een vervelende bijkomstigheid wat naar mijn idee best overgeslagen had mogen worden. Als totaal heeft Evil Feed niet aan mijn verwachtingen kunnen voldoen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Wizard of Gore (1970) - FTV - 12 augustus 2016 - 3 punten (103 films - 358 punten)

http://31.media.tumblr.com/tumblr_m087fcGvxh1qhr2s0o1_500.jpg

Ja, de films van HG Lewis moeten het niet hebben van geweldige acteerprestaties, diepgaand verhaal of karakters. Maar de man weet mij toch elke keer te verbazen enerzijds met de gore en de concepten die hij op de kijker loslaat. Ja, de trucs die deze goochelaar toont mogen dan wel repetitief zijn als is het iedere keer iets anders en ging het mij alvast nooit vervelen. Dat hij gebruik maakte van hypnose en illusies was mij wel al snel duidelijk. Doch blijven er toch ook vragen over zoals het vage einde en wat gebeurde er met die de lichamen van die dode vrouwen die hij overal ging stelen? Mijn idee is dat hij ze op een of andere manier weer tot leven bracht en gebruikte voor zijn show. Als ze uiteindelijk toch al dood waren kon hij immers niet worden beschuldigd van moord. Hoe dan ook vond vond het een briljant concept en zijn beste film tot nu toe.

Gang_Star ben blij dat je Company of Wolves, een van mijn favorieten toch genietbaar vond En ja er zijn enkele dingen die beetje erover waren de duivel die arriveert in een auto die dus helemaal niet bij het tijdsbeeld past. Maar die enkele minpunten vergeef ik de film graag. Het is ook vooral een film vol symboliek en surrealisme. En ook ik ben daar niet happig op, maar er zijn altijd uitzonderingen.

Willy Wartaal

• 433 berichten
  • 3818 stemmen

54. Terror Train 1980 - FTV - 3 punten - 10 augustus 2016 (totaal 149 punten)

http://www.liketotally80s.com/wp-content/uploads/2014/07/terror-train-1.jpg

Dat is weer eens wat anders zo'n slasher op een trein. Best sfeervol, leuke dames, aardige muziek en David Copperfield. Het acteerwerk is erg aardig en ik vind Jamie Lee Curtis altijd wel weer leuk om te zien. Het plot wordt nog met ene geloofwaardigheid gebracht en een aantal personages worden nog een klein beetje uitgediept. De film heeft van alles wat en van niets heel veel, duurt even voor het op gang komt maar verveelt nergens.

Richard_Voorhees

• 2311 berichten
  • 2135 stemmen

alexspyforever schreef:

The Wizard of Gore (1970)

Ik ben zelf nog naarstig op zoek naar zijn The Uh-Oh Show (2009) en A Taste of Blood (1967). De enige twee horrors van Gordon die ik nog niet gezien heb. Als iemand tips heeft hoor ik het graag, kan ook via de pm.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

The Woman (2011) - FTV - 2 punten - 10 & 11 augustus - ( 105 films - 348pnt.)

(afbeelding)

Review: Door een gratis proefabonnementje van Netflix toch nog een Horrorfilm mee kunnen pakken. Ondanks dat het aanbod erg mager was( maar tja wat wil je met mijn kijk- frequentie) toch deze fijne film gevonden. Hier en daar waren er wel schoonheidsfoutjes in de film maar goed genoten van het mysterieuze sfeertje rondom het gezinnetje. Vooral papa was nogal prettig gestoord. Maar ook zoontjelief deed niet voor hem onder. Aan het eind gingen alle remmen los, wat heerlijk was! De juffrouw was in de film een beetje een rare verschijning maar wat was ze een mooie vrouw! Originele, verontrustende en soms heftige film die een horrorfan als mij goed beviel.

The Woman (2011)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.