• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.114 gebruikers
  • 9.378.220 stemmen

Horrorfilm challenge zomer 2016

zoeken in:

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

100 Tears (2007) - FTV - 2 punten - 8 augustus 2016 (totaal 46 films, 149 punten)

(afbeelding)

Hahaha, wat een heerlijke onzin. Mallotige clown gaat met een groot hakmes en soms een slijptol of wat ander gereedschap op een rampage, met daarbij heel veel bloed, prima gore en kills (zeker voor het budget), en af en toe wat gortdroge grappen. Een plot, redelijke dialogen, goed acteerwerk - dat soort intellectuele fratsen zijn nergens voor nodig, vermaken doet het alsnog. Al duren dit soort films gelukkig niet al te lang, na een tijdje is de lol er ook wel weer af. Maar een welverdiende 3.5* kan ik wel aan 100 Tears kwijt.

Kondoro

• 11522 berichten
  • 2866 stemmen

#17 - Shock Waves (1977) - FTV - 3 punten (punten totaal: 41) - 8 augustus 2016

http://i58.tinypic.com/n4fod4.jpg

Misschien dat ik vooraf wat te veel heb verwacht van Shock Waves en daarom de film misschien wat minder uit de strijd kwam dan andere films. In een feit dat het nazi - zombies zijn sta ik altijd graag vooraan in de rij. Ik heb zozeer Zombie Massacre 2: Reich of the Dead (2015) al gezien en dat is voor mij de slechtste zombie films waar Nazi - Soldaten in voor komen die er is. Ik ben meer fan van de Død Snø (2009) serie samen met Død Snø 2 (2014) waar ik groot fan van ben, zulke films daar houd ik erg veel van en dat mocht ook wel baten want slecht waren ze niet. Ik vind dat Shock Waves daar tussen hangt. Goed was de film niet maar, vervelen doe je ook niet snel.

Het is niet zo'n bijzonder geheim dat de Nazi's gek waren op experimenteren. Ik heb wel eens gehoord of gelezen dat het Duitse leger daadwerkelijk bezig was met het creeren van een bepaalde super soldaat, meer weet ik er ook niet van zou eventueel ook valse informatie kunnen zijn dat wil ik niet vast leggen. Ik denk trouwens ook wel dat de mensen die het verhaal van de nazi's zo nu en dan volgen de grote naam Josef Mengele wel kennen. Een van de grootste Duitste doktoren die zwart op het papier stond. Ik weet niet of hij wat met de super soldaat te maken heeft maar, hij was wel gek van tweelingen.

Nu bevat Shock Waves ook niet echt een denderend verhaal waardoor alles een beetje blijft steken soms. Een bepaald groepje zijn op zee aan het varen wanneer ze een aanvaring krijgen. Ze stranden op een eiland waar het niet zo veilig is. Een oude Duitse chef zit daar met zijn speciale SS belegering. Een speciale elite team die tussen leven en dood zitten en gewoon keiharde onderwater-nazi-zombies zijn. Gaaf! Nadat het groepje een waarschuwing kregen om te vertrekken maar toch bleven ging het verkeerd, en een soort super kat en muis spel ontwaakten.

Er is zeker ook wel een deel in de film waar ik toch wel een beetje van genoot. Bij de eerste aanval van de onderwater-nazi-zombies tegen de kok? Ik weet het namelijk niet meer zeker. Afijn, toen hij naar achter begon te lopen aangezien hij de onderwater-nazi-zombie zag en, terwijl hij angstig was vol in een water egel liep, de pijn voelde je een beetje in zijn voet.

Er zit weinig Horror in de film en angstaanjagend is het niet. De zombies zien er te netjes uit en vind ik eigenlijk niet voldoende. Hoe je de onderwater-nazi-zombies kon bestrijden was ook naar bedacht, je trok simpel zijn duikbril af en dat gingen ze dood. Beetje simpel. Film is af en toe erg traag waardoor hij saai werd te volgen. Al om al, leuke tussendoor maar ik heb er persoonlijk teveel van verwacht, dat was zonde.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kondoro0614 ik zie die zombies uit Shock Waves ook niet meteen als echte zombies. Ze eten niet het vlees van hun slachtoffers en worden ook niet gedreven door voodoo.

Kondoro

• 11522 berichten
  • 2866 stemmen

alexspyforever schreef:
Kondoro0614 ik zie die zombies uit Shock Waves ook niet meteen als echte zombies. Ze eten niet het vlees van hun slachtoffers en worden ook niet gedreven door voodoo.

Nee ik ook niet. Hoe wil je ze anders beschrijven zo gauw? Nazi-van-Lognes ? Kon zo snel niks verzinnen maar ik vond de 'wezens' niet voldoende in de film, had beter gekund.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Nee ik ook niet. Hoe wil je ze anders beschrijven zo gauw? Nazi-van-Lognes ? Kon zo snel niks verzinnen maar ik vond de 'wezens' niet voldoende in de film, had beter gekund.

gewoon simpel undead, ondoden

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Da's ergens uitgelegd, was vanwege schoolvakanties omdat scholieren nu veel tijd hebben. Maar ik ben het met je eens dat voor anderen (mezelf inbegrepen) de zomervakantie niet echt ideaal is, mijn zomerfilmdip heeft door de warme temperaturen flink toegeslagen . Overigens is deze challenge beslist voor herhaling vatbaar, complimenten aan de organisatie! Wat mij betreft mag hierna wel een andere challenge met een ander thema volgen .

Ja ik ga daarmee akkoord. Maar ik vind dit gewoon het slechtste seizoen voor horrorfilms. Herfst/Winter oké, maar in de zomer is er veel te veel licht, en ook veel te veel te doen. Ik kan gewoon niet naar een horrorfilm kijken, en ik heb daar ook niet altijd zin in als het 12 uur s'nachts is. Ik wil dan ook nog eens graag van de OS wat zien (en zwemmen is om 3 uur). Ik geraak er gewoon niet aan toe, om veel films te kijken.

Kondoro

• 11522 berichten
  • 2866 stemmen

TornadoEF5 schreef:

(quote)

Ja ik ga daarmee akkoord. Maar ik vind dit gewoon het slechtste seizoen voor horrorfilms. Herfst/Winter oké, maar in de zomer is er veel te veel licht, en ook veel te veel te doen. Ik kan gewoon niet naar een horrorfilm kijken, en ik heb daar ook niet altijd zin in als het 12 uur s'nachts is. Ik wil dan ook nog eens graag van de OS wat zien (en zwemmen is om 3 uur). Ik geraak er gewoon niet aan toe, om veel films te kijken.

Prima maar, ik denk dat we zo langzamerhand wel weten dat niet iedereen het eens is met de data. Gewoon lekker kijken wanneer het kan, is overigens allemaal niet eens verplicht en dan rondsnuffelen door de geplaatste berichten voor eventueel jezelf, wat je misschien wil / kan kijken.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ik heb al een shortlist, maar ik kom er niet aan toe om er nog veel van te zien.

Kondoro

• 11522 berichten
  • 2866 stemmen

Heb na Shock Waves drie Nazi-Zombie films klaar staan, potentieel voor morgen:

Le Lac des Morts Vivants (1981)

Outpost (2007)

Outpost: Black Sun (2012)

Hebben jullie nog suggesties? Laat eventjes weten!

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5328 stemmen

Savage Streets (1984) FW 08/08 => 3 Pt (Totaal 181)

Deze had ik al een tijdje liggen maar toen ik hier las dat hij als horror meetelt, snel scoren dus

Eigenlijk is het enkel Brenda die zich wreekt maar ok, het verhaal deed me wat denken aan Class of 1984, die ik persoonlijk beter vond.

Acteerwerk is vrij zwak en heeft vooral last van wat overacting maar het verhaal loopt verder vrij vlot.

Op de pijlenscène na is de actie eerder middelmatig en wat horror hier te zoeken heeft is me al helemaal onduidelijk

The Hound of the Baskervilles (1959) FW 08/08 => 4 Pt (Totaal 185)

Weer een prachtig filmpje gezien dankzij deze challenge

Zeer sfeerrijke film met mooie setting en boeiend mysterieus verhaal.

Super acteerwerk ook, en inderdaad prettig om Peter Cushing en Christopher Lee eens te zien zonder dat ze mekaar in de haren vliegen Al had ik bij Lee steeds de verwachting dat hij ging muteren, maar dan, Dracula die bang is van een spin

Het verhaal zit mooi ineen en de verhalen van Sherlock Holmes vond ik ook altijd wel geslaagd, al wordt er hier soms wat teveel geneuzeld. Ook de sound was niet altijd top, zelfs het geblaf van de honden was een tape

In ieder geval een aanradertje deze film.

Cujo (1983) RW 08/08 => 2 Pt (Totaal 187)

Ik hou wel van "wildehondenfilms" en zo is en blijft deze Cujo een van mijn favo's.

Na een rustige opbouw krijgen we een uurtje wilde hond en krijgt de drama/thriller met enkele kills een vleugje horror erbij. Acteerwerk is sterk, de St Bernhard ziet er steeds dreigender uit (en dat is niet simpel bij zo'n brave lobbes ) , actie en spanning blijven vlot doorlopen tot het einde.

Ook als alles wat voorspelbaar blijft en de film me ondertussen alom gekend is, blijf ik dit een best goede King film vinden.

John Milton

• 24230 berichten
  • 13398 stemmen

Kondoro schreef:

Outpost (2007)

Niet uit persoonlijke ervaring nee, ik heb meer nazisploitation films gezien dan nazi-zombies, maar check dit IMDb-lijstje eens? Ik had geen idee dat het er zoveel waren!

Død Snø vond ik heerlijk trouwens, misschien toch ook maar eens wat inhalen!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Ik heb al een shortlist, maar ik kom er niet aan toe om er nog veel van te zien.

Ik krijg bijna het gevoel dat je steeds wel een excuus hebt om niet te kijken en je interesse in andere dingen groter is dan voor horror. Zoals Kondoro0614 al zei geen verplichting, kijken wanneer je zin hebt, ideeën opdoen etc.

Ik snap ook niet waarom het donker moet zijn om horror te kijken, alsook volgens mij moet je echt niet wachten tot middernacht voor het donker is. En als je tegen 12 uur geen zin meer hebt voor horror maar dan wel Olympische spelen die eigenlijk bijna de hele dag doorlopen met talloze herhalingen nuja dan zal er altijd wel wat zijn...

Als we steeds rekening moeten houden met ieders voorkeuren qua data-periode en beschikbaarheid, vakanties dan hoeven we er niet aan te beginnen.

Kondoro

• 11522 berichten
  • 2866 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Niet uit persoonlijke ervaring nee, ik heb meer nazisploitation films gezien dan nazi-zombies, maar check dit IMDb-lijstje eens? Ik had geen idee dat het er zoveel waren!

Død Snø vond ik heerlijk trouwens, misschien toch ook maar eens wat inhalen!

Bedankt John even rondsnuffelen. Ben nu ook achter L'Abîme des Morts Vivants (1981) aangegaan maar die is moeilijk te verkrijgen, ook op pindakaas gebied. Dus even wat mede gebruikers gecontacteerd of zei hem nog ergens hebben !

Flat Eric

• 6443 berichten
  • 1026 stemmen

Zomer of herfst/winter. Het maakt me geen reet uit. Er is altijd wel een goed moment om horror te kijken. .

En door de berichten die iedereen plaatst (mits ze niet te lang zijn) kom ik zo leuke voor mij onbekende titels tegen die ik dan ook wil gaan zien. Ik zie alleen maar voordelen.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Tuurlijk is er altijd wel een goed moment voor, maar hoe je het ook went of keert: de herfst/winter is ivm vakanties en het weer gewoon praktischer.

Richard_Voorhees

• 2311 berichten
  • 2135 stemmen

The Blood Beast Terror (1968) - FTV - 4 punten - 9 augustus 2016 (60 films, 222 punten)
http://www.vampyres-online.com/images/alt7_blood_beast_terror_big.jpg
Vernon Sewell's Curse of the Crimson Altar was nog wel te doen, maar deze 'Blood Beast Terror' is gewoonweg saai.
Peter Cushing zet zoals altijd wel weer zijn beste beentje voor, maar zelfs hij kan er niets aan doen dat zijn personage wat stoffig overkomt. Helaas is Robert Flemyng's personage niet veel beter.
Wanda Ventham zorgt nog wel voor wat vrouwelijk schoon, maar weet verder ook geen memorabel personage neer te zetten.
Daarnaast is de ontknoping en de onthulling van het monster wel erg zwakjes. Verre van angstaanjagend. Het idee van een soort mot monster is misschien wel redelijk origineel, maar verre van angstaanjagend.
Er zijn heel wat betere creature-features op de markt dan deze. Wat mij betreft kan deze dus overgeslagen worden. Misschien is het nog net iets voor de Peter Cushing liefhebbers, maar meer dan dat ook niet.
2*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

leatherhead schreef:

Tuurlijk is er altijd wel een goed moment voor, maar hoe je het ook went of keert: de herfst/winter is ivm vakanties en het weer gewoon praktischer.

Volgens mij hebben/nemen de meeste mensen verlof in de zomer hoor en niet in de herfst/winter.

Wil iedereen nu aub ophouden over de periode of moment dat slecht valt, jullie wisten het allemaal van tevoren dus beetje onnozel om over halfweg dit weer op te rakelen.

Kondoro

• 11522 berichten
  • 2866 stemmen

#18 - Outpost (2007) - FTV - 2 punten (punten totaal: 43) - 9 augustus 2016

https://flickeringscreen.files.wordpress.com/2013/10/outpost-black-sun-2012-movie-image-e1346859591996.jpg

Deze b-matige Nazi-Zombie film is samen met Død Snø (2009) toch wel 1 van de betere Nazi-Zombie films die er tot nu toe zijn gemaakt maar, ik hoop dat er in de toekomst wel wat betere Nazi-Zombie films uitkomen. Deze sub-concept van de zombie categorie is in mijn ogen erg fijn. Ik ben verwaand Wereld Oorlog II fan en films van deze oorlog vind ik het gaafst dus ook de zombie versies er van. Toch vind ik dat de films met Nazi-Zombies bijna altijd tegen vallen en dat vind ik persoonlijk erg jammer.

Het verhaal van Outpost laat zich wel een beetje weg dringen en is in zoverre erg slapjes. Een groepje soldaten gaan met een soort professor richting een verlaten bunker, terwijl ze aan het zoeken zijn stuiten ze op een hoopje lijken waar levende in zit. Ondertussen dat de manenn bewaken en de professor onderzoek doet komen er nazi - soldaten tevoorschijn en zorgen er voor dat alles in soep loopt.

Ondanks de nazi-zombies vond ik deze film erg traag. En er gebeurd eigenlijk vrij weinig tot aan het eind. Het verhaal was saai het concept was fun. Zombies zagen er goed uit en ook deze film had soms mooie scenes. Vooral als een soldaat naar achteren gegrepen word en dan vrijwel 100 keer word gestoken door 4 zombies, ooh lekker. Bloed gebruik goed maar was niet echt een topper.

2.0*

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Volgens mij hebben/nemen de meeste mensen verlof in de zomer hoor en niet in de herfst/winter.

En voorts gaan ze op vakantie waarin dus meestal minder films gekeken worden. Het was verder ook niet aanvallend bedoeld of zo, reageerde slechts op de reactie van Flat Eric. Kom ook nu gelukkig nog regelmatig aan een film toe.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Kondoro schreef:

Outpost (2007)

Als je toch met Outpost bezig bent:

Outpost: Rise of the Spetsnaz (2013)

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik vind het gewoon knap dat je eerst niet stond te springen om mee te doen en dan toch zo veel horror hebt gekeken in juli. UIteraard was dat een grapje hé dat ik jou voor wou blijven.

Maar je hebt me aardig verrast.

Het is dat ik het momenteel met werk nogal druk heb dus heb momenteel geen tijd om meningen/recensies te tikken, want als je al verrast was dan zul je helemaal verrast zijn met het resultaat van een regenachtige zaterdag

Kondoro

• 11522 berichten
  • 2866 stemmen

Gang_Star schreef:

(quote)

Als je toch met Outpost bezig bent:

Outpost: Rise of the Spetsnaz (2013)

Ken ik al en is met recensie. Die laat ik links liggen.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

I Spit on Your Grave 3 (2015)

RW- 9 augustus 2016

"forgive me father for i don't give a shit""

Dit leek mij logischer om te kijken na deel 1 dan deel 2 omdat het verhaal hier verder gaat.

Echt horror kan je het niet noemen.

Het is een mix,,voor een deel thriller,een klein deel horror,en de psychologie van deze 2 samen.

Het wil inzicht geven in wat zo'n trauma met je doet en de nasleep.

terwijl dat duidelijk is,in veel gevallen.

Maar goed je verwacht iets anders,pas na een uur word het weer bijna komisch bloederig .

Maar daar blijft het voor het grootste deel wel bij.

vond het weer een saaie kijkbeurt de tweede keer.

en mijn 2* blijft staan.

Het zal wel met moeilijk afronden te maken hebben.

verheug me op deel 2 en eventueel het origineel die sommige me hier aanraden

Richard_Voorhees

• 2311 berichten
  • 2135 stemmen

The Ghoul (1975) - FTV - 3 punten - 9 augustus 2016 (61 films, 225 punten)
http://1.bp.blogspot.com/-UK7Vwh4SqaA/UPWK5EPJmKI/AAAAAAAANA0/8PI478nAKB0/s1600/ghoul+poster.jpg
De tweede 'The Ghoul' die ik in korte tijd zie, al hebben beide films niks met elkaar te maken.
Kevin Francis (zoon van) produceerde deze titel met zijn vader Freddie Francis als regisseur.
Er valt wel wat te merken dat men minder te besteden had dan met de Amicus & Hammer producties, maar toch is deze film nog best redelijk geworden.
De film is vooral heel Brits. Als kijker zien we hoe Daphne Billy over weet te halen om een race te doen tegen een van zijn gasten (hij geeft een feestje waar behoorlijk over-the-top gedanst word).
Ze verdwalen echter en komen terecht in een mistig moeras landschap.
Helaas heeft de lokale landlord (Peter Cushing) een zoon die zich voed met mensenvlees en een behoorlijk geflipte tuinman (tof neergezet door John Hurt).
De spanningsopbouw is wel degelijk. Peter Cushing doet het wel goed om zijn bezoek gerust te stellen en welkom te doen voelen.
De eerste climax is dan ook best goed gedaan. Hierbij krijgen we enkel nog maar de benen van de ghoul te zien. De climax op het einde van de film komt wat minder goed over. Dat ligt naar mijn mening vooral aan de make-up die ze op Don Henderson hebben gedaan.
Verre van angstaanjagend, maar goed, dat heb ik wel vaker met dergelijke films.
Al met al een redelijke titel. Leuk voor de liefhebbers van Europese (Britse) horrors.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Unknown (1927) - RW - 9 augustus 2016 - 4 punten (99 films - 345 punten)

http://www.cinemagraphe.com/_movies/the-unknown-1927/The-Unknown-movie-card-1927.jpg

Vandaag niet zo veel zin in film dus gekozen voor eentje die aan de minimumduur voldoet. Een silent had ik ook nog niet gekeken voor deze challenge. The Unknown is meer een drama met maar weinig horror. Lon Chaney sr. is zo een acteur die een film steeds naar een hoger niveau te tillen. Ook hier zet hij zijn tegenspelers (en Joan Crawford is toch ook niet één van de minste) in de schaduw. Ik was al niet zo enthousiast de eerste keer dat ik de film zat en bij een herziening is dat nog wat minder geworden. Aardig, maar denk niet dat ik deze nog ooit ga opzetten.

Richard_Voorhees als je echt een goeie film (naar mijn mening dan) over een ghoul wil zien zou ik zeggen:

Mr. Sardonicus (1961)

Richard_Voorhees

• 2311 berichten
  • 2135 stemmen

Bedankt voor de tip. Werkelijk nog nooit van die film gelezen en/of gehoord.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hellbound: Hellraiser II (1988) - FTV - 10 augustus 2016 - 3 punten (100 films - 348 punten)

https://moviesfilmsandflix.files.wordpress.com/2015/07/hellbound_hellraiser_2_1988_720x405_3994.jpg

Hier kan ik kort over zijn. Deze sequel weet het niveau van het origineel zeker op het visuele vlak te overstijgen. Het helpt natuurlijk wel dat het grootste deel van de film zich afspeelt in die duistere dimensie. Leuk om ook wat meer achtergrondinformatie te krijgen bij de Cenobites (en dan vooral van Pinhead) al komen ze hier wel beduidend minder in beeld. Bijna alle bekende figuren uit de eerste film komen terug. De toevoegingen van karakters zoals de gestoorde psychiater en het getraumatiseerde meisje Tiffany waren goed in alweer een luguber en bijzonder atmosferisch sterke film.

Richard_Voorhees ggd en ja ik vind het ook jammer dat de film zowel hier als op imdb zo weinig bekendheid geniet ondanks toch een aantal vrij grafische scènes voor die tijd. Wellicht te weinig bekende namen.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

Friday 13th was geïnteresseerd in wat de profielen waren van mensen die veel keken. Nu, ik heb een samengesteld gezin van 4 kinderen, waarvan twee in deeltijd. Nu zit ik in de beveiliging waardoor ik ook avond en nacht diensten draai. Deze diensten lenen zich prima om films te kijken. Op een vrij dag kijk ik vaak ook nog twee films. Tv kijk ik niet, en met ochtenddiensten kijk er dus ook nog één. Nu zit ik op de camping en lig het film kijken helaas stil!

Kondoro

• 11522 berichten
  • 2866 stemmen

joolstein schreef:

Nu zit ik op de camping en lig het film kijken helaas stil!

Ga terug naar huis . Have fun!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.