• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.140 gebruikers
  • 9.379.894 stemmen

Knock-Out: Horror (2011)

zoeken in:

mikey

• 28993 berichten
  • 5142 stemmen

Toch maar eens huren! Grandieux

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Dat het in een arthouse-jasje wordt gegoten wil niet zeggen dat het dan minder shockerend is. Grandieux (en zijn discipelen op MM) vindt vast dat hij een geweldig kunstwerk heeft afgeleverd. Ik vind het gewoon stuitend lelijk. En als de vormgeving al boven het shockerende onderwerp zou staan, waarom maakt hij dan niet gewoon een portret van een romance in bijvoorbeeld Parijs?
Misschien doet hij dan nog wel een keertje, maar blijkbaar gaat zijn interesse nu meer uit naar de meer duistere kanten van de mens. Zie nog steeds niet wat dat met 'enkel willen shockeren' te maken heeft. Als dat zijn doelstelling was zou hij gewoon een varkensverkrachting op een kinderdagverblijf met een digitaal cameraatje je kunnen opnemen. Zou een stuk eenvoudiger zijn.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Querelle schreef:

Grandrieux shockcinema?

en Francis Bacon's schilderijen zijn ook alleen maar om te shockeren zeker?

En herinneringen uit het ondergrondse van Dostojevski is ook alleen maar om de lezer een kutgevoel te bezorgen?

Viskningar och Rop al gezien? LF

Grandieux shockcinema: ja; het onderwerp zeker. Bacon ken ik alleen als een kliedernicht uit Engeland. Heb geloof ik nog nooit een werk van hem in het echt gezien, maar van wat ik op internet zie loop ik vooralsnog niet voor warm. Dostojevski heb ik nooit gelezen. Klassieke literatuur kom ik nauwelijks doorheen en zal ik niet snel voor m'n plezier aan beginnen. Ayn Rand ligt al een half jaar naast m'n bed... Viskningar och Rop tot slot heb ik wél gezien. Goede film, vier sterren gegeven (zat ook in mijn tweede MM-contest). Zie de vergelijking overigens niet met Grandieux. Grappig trouwens dat je juist die Bergman noemt: misschien wel de meest gehate film uit zijn oeuvre bij het bekende anti-Bergman clubje.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Grandieux shockcinema: ja; het onderwerp zeker.

Pretty Woman stuit je zeker ook tegen de borst.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Reinbo schreef:

Pretty Woman stuit je zeker ook tegen de borst.

Oneindig veel betere film natuurlijk.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Ondertussen in de horror KO ...

56. Sauna (2008) - Feast II: Sloppy Seconds (2008)

5-2

Glacius

• 4297 berichten
  • 3033 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Nee, Grandieux wil helemaal niet shockeren, echt waar.

Sorry maar proberen Argento en Fulci ook niet te shockeren met extreem geweld? Zoutzuur over iemands hoofd heen laten stromen, spinnen die ogen uitsteken, spijkers door ogen prikken, honden die strotten doorbijten... De hele essentie van die films zijn gebasseerd op excuusjes voor extreem geweld die volop in beeld worden gebracht. Sorry hoor, maar jij bent zwaar bevooroordeeld. Je hele beargumentatie klopt voor geen meter.

garlic senior

• 4690 berichten
  • 0 stemmen

6-2

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

gecko

• 490 berichten
  • 1659 stemmen

2-0

yeyo

• 6352 berichten
  • 4619 stemmen

3-0

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

3-1

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2935 stemmen

4-1

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

5-1 maar beiden niet goed

Glacius

• 4297 berichten
  • 3033 stemmen

5-2

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

5-3

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Glacius schreef:

Sorry maar proberen Argento en Fulci ook niet te shockeren met extreem geweld? Zoutzuur over iemands hoofd heen laten stromen, spinnen die ogen uitsteken, spijkers door ogen prikken, honden die strotten doorbijten... De hele essentie van die films zijn gebasseerd op excuusjes voor extreem geweld die volop in beeld worden gebracht. Sorry hoor, maar jij bent zwaar bevooroordeeld. Je hele beargumentatie klopt voor geen meter.

Argento en Fulci maken pretentieloze horror. Spinnen, heksen, zombies; erg realistisch hoor! Is heel iets anders dan Grandieux. Jouw vergelijking klopt niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Argento pretentieloos noemen? Moet niet veel gekker worden. Ken weinig regisseurs die hun films meer opkloppen tot een arty farty geheel als Argento. Opera, phenomina, susperia, de titels alkeen al pretenderen high art.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

... Maar je weet zelf ook wel dat een Argento film geen arthouse is (wat de titels ook mogen suggereren). Het moet niet veel gekker worden hier. Is Conan the Barbarian dan ook arthouse?

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

6-3 zwak vs zwakker

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

... Maar je weet zelf ook wel dat een Argento film geen arthouse is (wat de titels ook mogen suggereren). Het moet niet veel gekker worden hier. Is Conan the Barbarian dan ook arthouse?

Conan niet, Argento zou ik daar, zeker binnen het horror genre, absoluut wel toe rekenen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Art of geen art, in ieder geval geweldig stilistisch.

0-2

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2935 stemmen

0-2

yeyo

• 6352 berichten
  • 4619 stemmen

0-4

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Jammere loting

0-5

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Jammere avatar-change!

0-6

59. House of the Devil, The (2009) - Cube (1997)

0-1

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

0-2

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

1-2 ongelukkige loting, allebei gaaf

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

1-3 beide goed

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.