• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.932 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.127 stemmen

Knock-Out: Horror (2011)

zoeken in:

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

mikey schreef:

4-0 Sauna, dat is een leuke titel.

Lord Flashheart heeft wel gelijk natuurlijk. Franse horror is raar en the others is heel wat beter dan sheitan.

Franse Horror kan best goed zijn. Dan denk ik vooral aan Haute Tension en A l'intérieur.

Sheitan wordt hier blijkbaar wat overgewaardeerd, want het is natuurlijk volledig te gek dat die The Others naar huis stuurt met 6-0.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Wat mij betreft zijn Sheitan en The Others zowat gelijkwaardig, ik hou alleen meer van de iets plastischere horror dan het toewerken naar een obligatoir twistje.

mikey

• 28993 berichten
  • 5143 stemmen

Die Franse films zijn alleen extreem gewelddadig en nergens geloofwaardig. Vooral Haute Tension en A l'intérieur niet. De domste agenten ooit en de plottwist from hell. Sheitan wordt alleen maar naar de volgende ronde gezet omdat hij nieuwer is. En franser. Antistemgedrag dus.

Zo mijn mening weer

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

mikey schreef:

4-0 Sauna, dat is een leuke titel.

Lord Flashheart heeft wel gelijk natuurlijk. Franse horror is raar en the others is heel wat beter dan sheitan.

Toen werd ik benieuwd maar je geeft ze allebei 3 sterren..

The Others is niet slecht maar ook weinig bijzonder. D'r wordt nou opeens gedaan of dat zo'n wereldfilm is.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Antistemgedrag dus.

Wat een onzin ... alsof geloofwaardigheid een issue is in de meeste horror films? De personages in Halloween zijn niet bepaald intelligenter ofzo.

mikey

• 28993 berichten
  • 5143 stemmen

?

Maar dat zijn domme, materialistische en lakse pubers vlak na de sexuele revolutie. De yuppen van de jaren 80. Die generatie moet je niet ophemelen nee.

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

mikey schreef:

Die Franse films zijn alleen extreem gewelddadig en nergens geloofwaardig.

Als een horrorfilm niet extreem gewelddadig mag zijn en geloofwaardig moet blijven, blijft er niet veel meer over vrees ik.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Reinbo schreef:

Grandieux maakt een prachtig kunstwerk dat onder de huid kruipt. Heeft helemaal niets met 'willen shockeren' van doen. Als dat zijn oogpunt was, had hij er wel een paar lampen op gezet..... Ken eigenlijk weinig subtielere films.....

Sorry hoor; hoeren, criminele Oost-Europese mannen, valse honden, peeskamers, onsmakelijke sex, drugs... Nee, Grandieux wil helemaal niet shockeren, echt waar.

En Enter the Void is toch ook nauwelijks shockerend te noemen. Wederom eerder een kunstwerk dat een sterk concept bijzonder standvastig weet uit te werken tot een bijzondere audio visuele trip (geheel in lijn met het onderwerp van de film). Dat jouw liefde voor (horror) film niet veel verder reikt dan het zoveelste simpele spookverhaaltje in een oud huis, is veel eerder als treurig te bestempelen.
Enter the Void nog niet gezien, maar ik doelde natuurlijk op Noe's eerdere films. En wat die laatste opmerking betreft: Argento is mijn favoriete horrorregisseur en die maakt alles behalve spookhuisfilms. Ik heb zeker een voorkeur voor het occulte en dat is imo ook de essentie van horror: het bovennatuurlijke en ongrijpbare. Niet de zoveelste stereotype moordenaar en daarbij horend excessief geweld, zoals dat in die Franse films steeds terugkomt. Maar blijkbaar heb jij niet meer nodig dan een paar flessen ketchup en wat shock-value. Prima; ieder zijn (oppervlakkige) vermaak.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Reinbo schreef:

Grandieux maakt een prachtig kunstwerk dat onder de huid kruipt. Heeft helemaal niets met 'willen shockeren' van doen. Als dat zijn oogpunt was, had hij er wel een paar lampen op gezet..... Ken eigenlijk weinig subtielere films.....

En Enter the Void is toch ook nauwelijks shockerend te noemen. Wederom eerder een kunstwerk dat een sterk concept bijzonder standvastig weet uit te werken tot een bijzondere audio visuele trip (geheel in lijn met het onderwerp van de film). Dat jouw liefde voor (horror) film niet veel verder reikt dan het zoveelste simpele spookverhaaltje in een oud huis, is veel eerder als treurig te bestempelen.

X2 Grandieux heeft weinig tot niks met shock cinema te maken. Maar als er Franse poten zijn om onderuit te zagen, dan grijpt LF die kans wel aan.

4-2 Verdient beter, Feast II

mikey

• 28993 berichten
  • 5143 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Argento is mijn favoriete horrorregisseur en die maakt alles behalve spookhuisfilms.

Zijn film susperia heeft toch wel wat spookhuiselementen.

mikey

• 28993 berichten
  • 5143 stemmen

WhoKnowZ schreef:

Als een horrorfilm niet extreem gewelddadig mag zijn en geloofwaardig moet blijven, blijft er niet veel meer over vrees ik.

Ik hou van suspense a la de palma/ hitchcock.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

mikey schreef:

Zijn film susperia heeft toch wel wat spookhuiselementen.

True, maar het heeft toch weinig weg van jaren '70 Gothic horror of de huidige Spaanse horrorhype. Komen wel bovennatuurlijke/onverklaarbare zaken aan bod, maar geen enkel spook.

mikey

• 28993 berichten
  • 5143 stemmen

Het stelt wel degelijk een spookhuis voor. Net als op de kermis.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Sorry hoor; hoeren, criminele Oost-Europese mannen, valse honden, peeskamers, onsmakelijke sex, drugs... Nee, Grandieux wil helemaal niet shockeren, echt waar.

Hij toont ons enkel een wereld die daadwerkelijk bestaat, op nog geen 12 uur rijden.... Confronterend misschien, maar niet shockerend. Nogmaals, als hij had willen shockeren, had hij er wel wat lampen op gezet zodat je het goed kon zien. Nu is het een helse nachtmerrie, waarvan de schokkende details je juist grotendeels bespaard worden.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

Grandieux heeft weinig tot niks met shock cinema te maken. Maar als er Franse poten zijn om onderuit te zagen, dan grijpt LF die kans wel aan.

Ik heb een hekel aan Fransen ja, het is het land waar ik altijd overheen vlieg op weg naar mijn vakantiebestemming. Kwam van de week deze recensie op IMDb tegen (zie commentaar bij Irreversible). Schitterend gewoon!

Wat betreft Grandieux:

La Vie Nouvelle is (...), een erg zware film. Het is een uitzonderlijke nachtmerrie, een wereld zonder greintje optimisme. Duister, agressief...verwarrend en uitdagend. Grandrieux maakt creeërt een perfecte nachtmerrie. (...) Het onnavolgbare, onbegrijpelijk en expliciete karakter van de film is vrij disturbing. Het is niet direct heel schokkend, maar gewoonweg een erg nare shitload aan sfeer, het kruipt echt onder de huid.
Zomaar een paar quotes. Niet heel schokkend, maar wel schokkend dus. Ik noem de termen die jij noemt in combinatie met de onderwerpen die ik hier al eerder noemde gewoon schokkend. Maar misschien ga jij dagelijks naar de hoeren en is het allemaal heel normaal voor je?

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Reinbo schreef:

Hij toont ons enkel een wereld die daadwerkelijk bestaat, op nog geen 12 uur rijden.... Confronterend misschien, maar niet shockerend. Nogmaals, als hij had willen shockeren, had hij er wel wat lampen op gezet zodat je het goed kon zien. Nu is het een helse nachtmerrie, waarvan de schokkende details je juist grotendeels bespaard worden.

De manier waarop iets gefilmd wordt doet voor mij niets af aan het gekozen onderwerp. Ik heb alles goed kunnen zien, ondanks het brakke camerawerk en de slechte cinematografie. Helaas wordt dit een welles-nietes discussie. Ik vind het shockerend, jullie blijkbaar niet. Zal het wel aan mij liggen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Jij vind het shockerend, maar dat is niet de enkele intentie van de maker zoals je stelt.

Lord Flashheart schreef:

]Hedendaagse Franse films shockeren alleen maar om te shockeren.

Het gaat om de intentie die jij de maker beticht. Ja, het is een shockerend gebeuren, maar het is niet alleen maar gemaakt om te shockeren. Als dat laatste zijn bedoeling was, had hij het wel anders vormgegeven (ook al lijk jet de impact van de vormgeving niet te vatten). Dus volgens mij is er weinig wellis-nietes aan en moet je gewoon je opmerking terugtrekken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Ik heb een hekel aan Fransen ja, het is het land waar ik altijd overheen vlieg op weg naar mijn vakantiebestemming. Kwam van de week deze recensie op IMDb tegen (zie commentaar bij Irreversible). Schitterend gewoon!

Ach die man geeft Argento ook enkel onvoldoendes en ook voor Once upon a time in America komt hij niet verder dan een 1. Niet echt een filmliefhebber om serieus te nemen lijkt me....

Welke review doel je op, want over Vie Nouvelle vind ik niks, enkel Irreversible, waar hij niet verder kijkt dan het geweld. Geen woord over het geweldige camerawerk en sound design. Verder lijkt hij vooral af te geven op het feit dat de film 'm iets doet.... Blijf dan inderdaad maar bij je oppervlakkige little mis Sunshine cinema als je dat niet wil.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Reinbo schreef:

Ach die man geeft Argento ook enkel onvoldoendes en ook voor Once upon a time in America komt hij niet verder dan een 1. Niet echt een filmliefhebber om serieus te nemen lijkt

Phuh!

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2935 stemmen

Bij de weg, Sauna bleek goed genoeg voor een stem, al moet hij niet al te ver meer komen.

5-.1

yeyo

• 6352 berichten
  • 4619 stemmen

mikey schreef:

Die Franse films zijn alleen extreem gewelddadig en nergens geloofwaardig. Vooral Haute Tension en A l'intérieur niet. De domste agenten ooit en de plottwist from hell. Sheitan wordt alleen maar naar de volgende ronde gezet omdat hij nieuwer is. En franser. Antistemgedrag dus.

Zo mijn mening weer

Ik ben ook allesbehalve een fan van de Franse invasie, maar Sheitan vind ik dan weer best geinig.

mikey

• 28993 berichten
  • 5143 stemmen

Die was ook wel leuk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Snap niet wat men tegen de 'franse invasie' heeft. Tenminste films met sfeer en ballen. Het mag dan misschien niet allemaal even origineel zijn, maar toch vind ik het een zeer welkome aanvulling op de Amerikaanse remake cultuur (over originaliteit gesproken) en de Aziatische horrors, die vaak even hard, compleet over the top of enkel sfeervol zijn. Daarnaast hebben we het feitelijk over niet meer dan 4 of 5 films (Martyrs, A L'interieur, Haute Tension, Sheitan en Frontieres).

Wat willen jullie dan eigenlijk wel?

mikey

• 28993 berichten
  • 5143 stemmen

Ik had wel meer Friday the 13th films gemaakt willen zien. Uit de J80!!!

yeyo

• 6352 berichten
  • 4619 stemmen

Ik denk juist niet dat veel mensen er wat tegen hebben. 'Invasie' is een bewuste overdrijving, maar de stroming is wel érg populair. Het is overigens niet het gebrek aan originaliteit, maar het stilistische van die films dat me tegensteekt: te nadrukkelijk, te excessief om het maar zo 'bruut' en confronterend mogelijk te laten overkomen. Films als Martyrs en Irréversible hebben totaal geen emotionele impact op mij, omdat ik ze zo overdreven vind.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Grandrieux shockcinema?

en Francis Bacon's schilderijen zijn ook alleen maar om te shockeren zeker?

En herinneringen uit het ondergrondse van Dostojevski is ook alleen maar om de lezer een kutgevoel te bezorgen?

Viskningar och Rop al gezien? LF

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Ik had wel meer Friday the 13th films gemaakt willen zien. Uit de J80!!!

Je vond 9 niet genoeg?

mikey

• 28993 berichten
  • 5143 stemmen

Ik heb er acht! De laatste is toch manhattan..

Ow god laat ik er eentje gemist hebben. Dan ga ik er meteen achteraan!!!

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Reinbo schreef:

Het gaat om de intentie die jij de maker beticht. Ja, het is een shockerend gebeuren, maar het is niet alleen maar gemaakt om te shockeren. Als dat laatste zijn bedoeling was, had hij het wel anders vormgegeven (ook al lijk jet de impact van de vormgeving niet te vatten). Dus volgens mij is er weinig welles-nietes aan en moet je gewoon je opmerking terugtrekken.

Dat het in een arthouse-jasje wordt gegoten wil niet zeggen dat het dan minder shockerend is. Grandieux (en zijn discipelen op MM) vindt vast dat hij een geweldig kunstwerk heeft afgeleverd. Ik vind het gewoon stuitend lelijk. En als de vormgeving al boven het shockerende onderwerp zou staan, waarom maakt hij dan niet gewoon een portret van een romance in bijvoorbeeld Parijs? Zou ik het waarschijnlijk nog lelijk vinden, maar over de inhoud zou je mij dan niet horen.

Btw. bij die recensie op IMDb ging het me alleen over het stukje bij Irreversible over de Franse cinema; de rest interesseert me niet.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.