• 12.310 nieuwsartikelen
  • 166.212 films
  • 10.734 series
  • 30.943 seizoenen
  • 623.951 acteurs
  • 195.105 gebruikers
  • 9.111.353 stemmen

Interessante regisseurs

zoeken in:

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Rijtje nog actieve (?) regisseurs naar wiens nieuwe films ik bij voorbaat reikhalzend uitkijk, omdat ze altijd films maken met lef en flair:

- Paul Thomas Anderson

- Leos Carax (duurt wel erg lang...)

- Claire Denis

- Jonathan Glazer

- Terrence Malick

- Lynne Ramsay

- Carlos Reygadas

- Aleksandr Sokurov

- Tran Anh Hung (zou-ie ooit nog een film maken?)

- Tsai Ming-liang

En ook een beetje:

- Nanouk Leopold

En eentje omdat-ie zulke prachtige drama's maakt:

- Hans-Christian Schmid

starbright boy (moderator films)

• 21629 berichten
  • 4598 stemmen

Koekebakker schreef:

- Lynne Ramsay

Ook bij haar wordt het zoetjesaan wel tijd voor wat nieuws.

TerryA

• 358 berichten
  • 1376 stemmen

Kubrick, Sergio Leone, Sam Peckinpah, Tarantino, Mike Leigh, Ken Loach, Sidney Lumet, Coppola, Oliver Stone & Terry Gilliam om maar even 10 groot heiden te noemen...

DevendraBan

• 81 berichten
  • 0 stemmen

Wong Kar-Wai, natuurlijk!

606

• 23805 berichten
  • 11919 stemmen

TerryA schreef:

Kubrick, Sergio Leone, Tarantino, Coppola, Oliver Stone

die ken ik en zijn zeker goed

+ wolfgang petersen, steven spielberg

ect

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11609 berichten
  • 4974 stemmen

Lukas Moodysson! De stap van Fucking Amal naar Container was heeeeel groot.

606

• 23805 berichten
  • 11919 stemmen

Takashi Shimizu

die ook natuurlijk

606

• 23805 berichten
  • 11919 stemmen

een hele goeie vergeten we denk ik of ik zelf

Gore Verbinski voor mij vanwege the ring

en voor jullie Pirates of the Caribbean

soom

• 24870 berichten
  • 2708 stemmen

Lijkt me nogal twijfelachtig.

Verbinski is niet meer dan een popcorn regisseur, die veel te opgeblazen block-busters aflevert. Zit niks interessants tussen, als je het mij zou vragen... Veel te Amerikaans, veel te groots allemaal. The Ring 2 is echt een mislukking, en erg jammer.

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3482 stemmen

soom schreef:

Verbinski is niet meer dan een popcorn regisseur, die veel te opgeblazen block-busters aflevert.

Beetje jammer om Verbinski nu al in zo'n hokje te plaatsen. De man heeft (met slechts een paar films op zijn naam) al heel wat films in verschillende genres afgeleverd. Dat hij momenteel voornamelijk bekend is vanwege zijn Pirates- trilogie, wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij slechts een popcorn regisseur is. Kijk bijvoorbeeld The Weather Man eens, daar zie je toch een behoorlijk andere kant van de beste man. En met The Ring 2 heeft hij overigens niets te maken gehad.

606

• 23805 berichten
  • 11919 stemmen

Chainsaw schreef:

(quote)

Beetje jammer om Verbinski nu al in zo'n hokje te plaatsen. De man heeft (met slechts een paar films op zijn naam) al heel wat films in verschillende genres afgeleverd. Dat hij momenteel voornamelijk bekend is vanwege zijn Pirates- trilogie, wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij slechts een popcorn regisseur is. Kijk bijvoorbeeld The Weather Man eens, daar zie je toch een behoorlijk andere kant van de beste man. En met The Ring 2 heeft hij overigens niets te maken gehad.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Chainsaw schreef:

(quote)

Meer films van hem gezien en allemaal matig tot slecht. Cinematografie en soundtrack zijn waardeloos om over de sfeer nog maar te zwijgen. Een van de minste bij bekende regisseurs.

Cupido

• 514 berichten
  • 1840 stemmen

kiriyama schreef:

Cinematografie en soundtrack zijn waardeloos om over de sfeer nog maar te zwijgen.

Verbinski heeft gekozen voor een leven als blockbuster-regisseur (zo ziet het er tenminste naar uit) en dan kom je aan met woorden als waardeloze cinematografie en sfeer. Goed, het is geen Tarkovsky, maar kom. Ik denk eerlijk gezegd dat Verbinski wel beter kan als hij eens een acceptabel script in handen krijgt. The Weather Man vond ik erg geestig.

606

• 23805 berichten
  • 11919 stemmen

kiriyama schreef:

(quote)

Meer films van hem gezien en allemaal matig tot slecht. Cinematografie en soundtrack zijn waardeloos om over de sfeer nog maar te zwijgen. Een van de minste bij bekende regisseurs.

beetje overdreven reactie vind ik ook

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Cupido schreef:

(quote)

Verbinski heeft gekozen voor een leven als blockbuster-regisseur (zo ziet het er tenminste naar uit) en dan kom je aan met woorden als waardeloze cinematografie en sfeer. Goed, het is geen Tarkovsky, maar kom. Ik denk eerlijk gezegd dat Verbinski wel beter kan als hij eens een acceptabel script in handen krijgt. The Weather Man vond ik erg geestig.

Script heeft toch niets te maken met het feit of je weet hoe/waar je een camera moet plaatsen?

Hij is gewoon slecht, dat die piraten films nou opeens zo popi zijn.

Cupido

• 514 berichten
  • 1840 stemmen

kiriyama schreef:

Script heeft toch niets te maken met het feit of je weet hoe/waar je een camera moet plaatsen?

Dat beweer ik ook niet.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Cupido schreef:

(quote)

Dat beweer ik ook niet.

Je zegt dat ie met een goed script beter kan terwijl hij ook zonder dingen zou kunnen verbeteren. Zoals de cinematografie.

Cupido

• 514 berichten
  • 1840 stemmen

Ik vind dat Verbinski vaak in de middelmaat blijft steken juist door het ontbreken van een goed script.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Cupido schreef:

Ik vind dat Verbinski vaak in de middelmaat blijft steken juist door het ontbreken van een goed script.

Daar heb ik dan weer wat minder problemen mee.

Cupido

• 514 berichten
  • 1840 stemmen

Ja ik ben ook gek op sfeer en goede cinematografie, maar wanneer ik een piratenfilm ga kijken die een groot publiek wil bereiken dan hou ik er vast rekening mee dat het op artistiek vlak niet veel te bieden heeft. Dan zoek ik het vooral in het script.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Cupido schreef:

Ja ik ben ook gek op sfeer en goede cinematografie, maar wanneer ik een piratenfilm ga kijken die een groot publiek wil bereiken dan hou ik er vast rekening mee dat het op artistiek vlak niet veel te bieden heeft. Dan zoek ik het vooral in het script.

Als de film nou ook nog echt vermaak zou bieden zou ik het ook niet zo erg vinden. Maar ik heb me bij potc weinig vermaakt. Dan vind ik het alles bij elkaar een zwakke film. Maargoed wel weer genoeg tijd verspild aan die Verbinski.

Denden 100 Piek

• 397 berichten
  • 121 stemmen

Sam Raimi deed het vroeger beter bij mij, maar de Spider-Man films behoren wel tot de top van superhelden films, maar Spider-Man 2 als grootste topper.

Tim Burton, mijn favoriete regisseur kan bij mij eigenlijk niets fout doen. Alleen Planet of the Apes was iets te "mainstream", vond ik. bijna altijd de meest fantasievolle films met een betoverend sfeertje. Altijd geweldige support van de acteurs en actrices in zijn films (met name van Johnny Depp, uiteraard) en van Danny Elfman's bijzondere muziek.

M. Night Shyamalan, die tegenwoordig een beetje uitgelachen wordt door pers en publiek. Ik vind AL zijn films op zijn minst uniek en boeiend genoeg om meerdere malen te kijken. Hij weet een origineel concept altijd op een zo mogelijk nog originelere manier uit te werken tot een interessante film qua verhaal en boeiende personages. Zelfs Lady in the Water, wat zelfs ik toch wel tot zijn minste werk moet rekenen, was weer een erg leuk en uniek sprookjesverhaal.

Van Peter Jackson had ik toen ik nog klein was Braindead gezien. Pas toen ik helemaal verzot was op de LotR-films, kwam ik erachter wie Peter Jackson nou eigenlijk was en kwam ik na al die jaren Braindead op het spoor. Toen kwam ik erachter dat hij ook The Frighteners had geregisseerd, ook een film die ik al heel lang niet had gezien en die ik geweldig. En zo kwam ik ook op het spoor van Meet The Feebles, Bad Taste en Heavenly Creatures. Met de release van de spectaculaire King Kong, was ik een grote Peter Jackson-fan geworden.

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Jean-Luc Godard:

Up to now -- since shortly after the Bolshevik Revolution -- most movie makers have been assuming that they know how to make movies. Just like a bad writer doesn't ask himself if he's really capable of writing a novel -- he thinks he knows. If movie makers were building airplanes, there would be an accident every time one took off. But in the movies, these accidents are called Oscars.

Een regisseur waar ik nog veel (meer) van wil zien. Andere interessante regisseurs zijn:

- Mamoru Oshii

- Shinya Tsukamoto

- Takashi Miike

- David Lynch

En nog veel meer.

NYSe

• 1749 berichten
  • 1611 stemmen

Jim Jarmusch is en blijft één van mijn favorieten. De beste man heeft lak aan conventioneel narratief, de personages zijn bij uitstek passieve losers en ieder "avontuur" waar ze aan beginnen eindigt weer gewoon terug bij af.

"I'd rather make a movie about a guy walking his dog than about the emperor of China."

Zijn samenwerkingen met Robbie Müller leveren daarnaast ook nog eens beeldschone plaatjes op.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.