menu

Film / Cast en crew / Interessante regisseurs

zoeken in:
Ik begin Hitchcock steeds interessanter te vinden. Heb nog niet al te veel van hem gezien maar wat ik heb gezien vond ik erg sterk. (Rear Window, North by northwest en Vertigo)

Persoonlijk ben ik erg geïnteresseerd in Fulci, the Master of Gore.

Mij favoriete regisseur is Alejandro Gonzalez Innaritu. Zijn films zijn zo vol passie en gevoel, en zijn regie is helemaal opgezet rond de hoofdthema's. Hij verknipt het geheel in emotioneel geladen stukjes, die een groot geheel vormen. Zoals hij zelf ook zegt "films horen geen einde te hebben, het leven stopt ook niet." Fantastische uitspraak, van iemand wiens hart en ziel zichtbaar worden in cinema.

Verder zijn Tarantino, Hitchcock en Aronofski mijn favoriete regisseurs. Ook Paul Thomas Andersson vind ik sterk.

Okay, ik heb een heel ingenieus ( ) systeempje bedacht om te bepalen wie momenteel mijn favoriete regisseur is. Nam belachelijk veel tijd in beslag, maar goed. Voor elke film die ik 3,5* gaf krijgt de regisseur 1 punt, voor 4* 2 punten, voor 4,5* 3 punten en voor 5* 4 punten. Voorwaarde is wel dat je accepteert dat kwantiteit een grote rol speelt: 3 films met 4* is meer waard dan 2 met 5*. Anyway, dit kwam er bij mij uit:

1. Alfred Hitchcock 56
2. Woody Allen 50
3. Akira Kurosawa 29
4. Charles Chaplin 24
5. Steven Spielberg 24
6. Stanley Kubrick 22
7. Martin Scorsese 20
8. Ethan & Joel Coen 19
9. Billy Wilder 18
10. Peter Jackson 17
11. Hayao Miyazaki 17
12. Howard Hawks 16
13. Frank Capra 15
14. Francis Ford Coppola 15
15. Sam Raimi 15
16. John Huston 14
17. Sidney Lumet 14
18. Buster Keaton 13
19. Michael Curtiz 12
20. Sergio Leone 12
21. William Wyler 12
22. Federico Fellini 11
23. Yasujiro Ozu 11
24. Orson Welles 11
25. George Cukor 10

Don't try this at home, kids.

een middag vullend program

@ Poisonthewell
Als je met gemiddelden werkt is het systeem veel eerlijker. En bv enkel regisseurs opnemen waarvan je meer dan 3 films hebt gezien.
Als je bij Hitchcock bv 10 films hebt gezien, en je komt uit op een totale score van 42, kan je dit delen door 10, wat 4,2 gemiddeld geeft. En dan bv bij Spielberg 6 films met een totaal van 23, dan geeft dit 3,8. Dit systeem is toch veel eerlijker?
Regisseurs waarvan je bv maar 1 film hebt gezien kan je moeilijk opnemen, want stel dat die ene film een 5 geeft, dan zou dat zogezegd je favoriete regisseur zijn.

Ja, dat klinkt inderdaad wat logischer.

Ja, stel dat je anders van een matige regisseur 100 films hebt gezien, dan is hij sowieso je favoriete regisseur... vreemd toch?

Nee, want hij begint maar vanaf 3.5* te tellen. Daarbij staat interessant ook niet gelijk aan goed natuurlijk. Als ik het gemiddelde van alle Ki-duk films naast die van Miike leg, zal Ki-duk waarschijnlijk hoger scoren, toch is Miike een veel interessantere regisseur.

Vind het niet eens zo'n slecht systeem.

Wel, met matig doelde ik wel degelijk op een score van 3,5. En waarom moet je nu persé dwarsliggen ? (no offence overigens) Zo'n systemen met gewogen gemiddelden worden ALTIJD gebruikt bij statistisch onderzoek, en daar gaat het hier toch om, pure statistiek. Of het nu gaat om goed of slecht, interessant of niet interessant...
Maar goed, ik ga er me verder niet over uitlaten, want het is ZIJN lijst en niet de mijne, ik wou enkel wat goede raad geven.

En waarom moet je nu persé dwarsliggen

Karaktertrekje

Haha, ok daar kan ik mee leven . Ben al blij dat het niet persoonlijk is.

Bedankt voor de raad Halcyon, maar ik heb er wel bij vermeld dat de hoeveelheid films die ik van een regisseur heb gezien (en boven de 3,5* geef) zwaar weegt, en dat je dat als voorwaarde voor de lijst moet accepteren. Tenminste, dat bedoelde ik met kwantiteit. Misschien toch niet zo duidelijk uitgelegd Want stel dat ik van een regisseur 100 films 3,5* zou geven en van een andere 24 films 5* dan zou ik inderdaad die eerste een beter regisseur noemen.

Ja, ik had je wel begrepen hoor, maar ik persoonlijk vond dat geen eerlijke manier . Maar zoals ik al zei, het is jouw lijst en niet de mijne. Enne, Hitchcock is zeker geen slechte nr. 1!

hinie
Martin koolhoven!

zet toch een paar aardige nederlandse films neer!
knetter!
het schnitzelparadijs
de grot
het zuiden
Dit zijn films die je zeker niet mag missen!

Darren Aronofsky

Gek dat namen als Federico Fellini en Jean-Luc Godard hier bijna nooit genoemd worden.

Sidney Lumet, Alejandro Gonzalez Innaritu, Tim Burton

BenicioDelToro schreef:
Sidney Lumet, Alejandro Gonzalez Innaritu, Tim Burton

Toch twee van mijn favo's
Amores perros , 21grams
Big Fish, Ed Wood, Corps Bride

En laat ik dan maar Lumet huldigen:

Dog Day Afternoon, 12 Angry Men, Network

Art
En voeg daar maar The Verdict en Serpico aan toe!

Ik vind vrijwel alle films van Lumet goed!
En van Innaritu hoop ik dat hij snel weer met een nieuwe film op de proppen komt (Babel staat in NL gepland voor november van dit jaar)! En Tim Burton is gewoon uniek in stijl en vormgeving!

Ben blij dat jullie het zo met me eens zijn!

Poisonthewell schreef:

Don't try this at home, kids.

Ik kon het niet laten.
Echter het werkt voor mij totaal niet. Ik denk dat ik te weinig films heb gezien en kijk veel te veel films ongeacht de regisseur. Er staat een enorme lijst, allemaal verschillende regisseurs.

1. Ridley Scott 13
2. Andy Wachowski en Larry Wachowski 10
3. Steven Spielberg 8
4. David Fincher 7
5. James Cameron 7
6. Gore Verbinski 7

Van te voren wist ik al dat Ridley Scott ging winnen, is namelijk een regisseur die mij erg bevalt. Probeer sindskort ook zoveel mogelijk films van hem te bezichtigen. Binnenkort Blade Runner (1982) en Kingdom of Heaven (2005) aan de beurt.

Ik heb ook een word-bestand van tig pagina's, waarin ik bijhoud van elke regisseur van wie ik ooit een film bestemd heb hoeveel en welke stemmen ik daarop heb gegeven. Gekkenwerk, maar het kan soms wel handig zijn.

Sammie123
Tim Burton

Goodfella_90 schreef:
Gekkenwerk, maar het kan soms wel handig zijn.

Zoals wanneer dan ?

Goodfella_90 schreef:
Ik heb ook een word-bestand van tig pagina's, waarin ik bijhoud van elke regisseur van wie ik ooit een film bestemd heb hoeveel en welke stemmen ik daarop heb gegeven. Gekkenwerk, maar het kan soms wel handig zijn.

Kan je overigens beter in Excel doen

Ik mis waarschijnlijk iets, maar die info valt toch gewoon van MM af te lezen ?

Ik vind het wel handig om al die dingen ook nog apart op mijn PC te hebben. Het zou vrij k*t zijn als MovieMeter ineens weg was en ik al die gegevens kwijt zou raken

Ik vind Tim Burton toch wel een behoorlijk interessante regisseur!

als je het over een acteur wilt hebben kan ik je Ewan Mcgregor aanraden, hij heeft een behoorlijk interesant leven

Gast
geplaatst: vandaag om 20:10 uur

geplaatst: vandaag om 20:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.