menu

Film / Cast en crew / Interessante regisseurs

zoeken in:
Als soort van eindwerk voor Nederlands moet ik een redevoering schrijven.

Aangezien film mij erg interesseert, dacht ik aan een of andere speech van een regisseur. Bv. persconferentie bij de uitgave van de nieuwste film van... of een speech bij de Oscaruitreiking, of come-back van...

Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een regisseur (of acteur) waar je wel het een en ander over kan vertellen,
(Scorcese die uiteindelijk toch oscar krijgt..)

Ideeën?

Steven Spielberg

AHWA
Tarantino. Heb ik ook ooit een spreekbeurt over gedaan

Verhoeven. gek of geniaal

Tarantino en zijn invloed op popcultuur.

Miyazaki, en de invloed van Oscars op naambekendheid.

Iemand als Michael Moore is heel typisch en niet zo moeilijk om leuk te maken, maar misschien nogal afgezaagd. Ik zou eerder gaan voor Ed Wood of zo, denk dat je daar de interessantste speech van kunt maken.

De keuze is inmiddels al gemaakt, en ik heb gekozen voor Scorsese.

Kdenk dat dat ook wel mmoi is, ik verander het verleden even, en laat hem dan toch zijn oscar winnen voor the Aviator

Weet er iemand leuke faits divers over deze geniale man

Op IMDB vind je hier al behoorlijk wat info.

Ed Wood was ook wel leuk geweest inderdaad

Ed Wood is een geweldig interessant persoon. Het zou wel interessant zijn geweest om daarover een speech te maken die juist laat zien dat zijn reputaite geheel ten onrechte is. (Zeker sinds Nijenhuis films is gaan maken).

Het is logisch om nijenhuis af te branden, maar eigenlijk is hij gewoon rukker die de nederlandse wansmaak zoals schatjes en de lift etc.. door wist te voeren voor de kids. Totaal niet mijn smaak, en misschien niet zoveel beter dan de gemiddelde tv episode van costa maar ach, toch ook wel weer verdienstelijk. Mijn mening is: dom maar wel sympathiek en herkenbaar.

Tarantino en Kubrick 2 beste acteurs ever.

kubrick heb ik nog nooit in een film gezien.

Ed Wood is inderdaad wel een raar en komisch personage.

Misschien is Hitchcock ook wel een goed onderwerp

lizard
Burton want zijn films hebben altijd wat duisters en vaak een erg goed verhaal(Batman uitgesloten)

lizard schreef:
Burton want zijn films hebben altijd wat duisters en vaak een erg goed verhaal(Batman uitgesloten)

Ik vind Peter Jackson's films wel interessant.... Vooral King Kong en Lord of the Rings.
Maar natuurlijk moet ik de betere films ook nog gaan zien van hem.

Zijn beter films?

gotti schreef:
Zijn betere films?
Voor ik weer reacties over me heen krijg dat ik Braindead& Bad Taste&Heavenly Creatures niet heb gezien en mezelf wel inderdaad een liefhebber noem van zijn films.

moet je die films vooral laten.
a different ball game

soom schreef:
(quote)
Voor ik weer reacties over me heen krijg dat ik Braindead& Bad Taste&Heavenly Creatures niet heb gezien en mezelf wel inderdaad een liefhebber noem van zijn films.

Maar hoe kom je erbij dat dit "zijn betere films zouden zijn".

Ik heb Braindead en Bad taste niet gezien, maar Heavenly Creatures vind ik zijn minste film tot nu toe. Inderdaad een rare opmerking dus. Meningen verschillen.

Bepaalde users hebben het niet zo op met Jackson's LOTR en overdaad aan cgi etc. Zij verwijzen dan al snel terug naar de goeie ouwe films van Jackson. Blijkbaar hecht soom daar waarde aan, ook al heeft ze de films zelf nog niet gezien

Respekked schreef:
Bepaalde users hebben het niet zo op met Jackson's LOTR en overdaad aan cgi etc.

Klopt, en andere hebben het niet zo op die gore horrorkomedies. Ik denk, soom, dat films als Braindead niet echt in jou straatje passen, als ik zo je stemmenlijst bekijk.

The One Ring schreef:
Ik denk soom, dat films als Braindead niet echt in jouw straatje passen, als ik zo je stemmenlijst bekijk.
Er staan wel films in mijn top 10 lijst waaronder the Others, the Ring&the Forgotten die ook wel eng zijn vind ik. Bovendien heb ik van Wes Craven (volgens mij) tienerslashers gezien: I know what you did last summer&een behoorlijk groot stuk Scream. Mijns inziens is Braindead dezelfde soort film. Het gegeven in elk geval, dat mensen vermoord worden enzo.

Hahaha, het idee dat Braindead hetzelfde is als die slechte oninspiratievolle kuthorrors slaat nergens op. Maar ga hem zien en ik ben benieuwd watje ervan vind.

feanaro surion schreef:
Hahaha, het idee dat Braindead hetzelfde is dan die slechte oninspiratievolle kuthorrors slaat nergens op. Maar ga hem zien en ik ben benieuwd watje ervan vind.

Zonder twijfel Hitchcock(Rope, Psycho,..) en Kubrick(2001, Clockwork Orange, Shining).

Almodovar vindt ik ook wel goed, maar z'n verhalen slaan op niks (Buiten Hable Con ella); En natuurlijk ook de Coens, in al hun filmen buiten Raising Arizona.

Tarantino iets minder, hij kan veel beter scenario's schrijven(NBK,Pulp Fiction, Reservoir Dogs).

Ik heb over het laatst Querelle gezien, van Fassbinder, het was niet bepaald fantastisch, maar wel heel speciaal of intressant(met die stukken tekst ertussen enzo).

soom schreef:
Mijns inziens is Braindead dezelfde soort film.

Mijns inziens niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:32 uur

geplaatst: vandaag om 06:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.