• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.983 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.992 gebruikers
  • 9.371.086 stemmen

Actiehelden

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

yeyo schreef:

Statham daarentegen is eendimensionaal. Het is en blijft een actieheld, in de banaalste zin van het woord.

Niet mee eens. Ik vind hem zelfs beter in films wanneer hij geen actieheld speelt. Zijn eerste rollen in de films van Guy Ritchie dus.

Edit: Nu zie ik dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

mar007

• 1151 berichten
  • 949 stemmen

altijd leuk om te lezen hoe ieder zijn actieheld verdedigd

ik lees hier en daar wat minder positieve reactie's over statham,zelf denk ik daar toch anders over.

laat ik voorop stellen dat ik stallone,willis,schwarzenegger,seagal om even een paar

van mijn favoriete helden op te noemen, allemaal ieder op zijn eigen manier geweldig vind.

maar wat statham laat zien in zijn films zie ik alle eerder genoemde actie helden echt niet doen.

neem nou de transporter trilogie, wat statham hier laat zien aan geweldige vechtscene's,ik

zie het ze geen van alle na doen.

als ik statham bezig zie geloof ik alles wat ik zie,en als ik gered zou moeten worden

zet ik al mijn geld op statham.

stallone toch de koning onder de actiehelden wilde niet voor niets statham aan zijn zijde

in the expendables.

in mijn ogen is statham de ware troonopvolger van stallone.

ook zijn andere rollen waarin statham geen actieheld speelt doet hij erg goed.

van mij mag hij blijven en ik hoop nog veel films van hem te mogen zien.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

In Film > Cast en crew > Actiesterren zijn afgeschreven...:

De films die de actiesterren tegenwoordig maken, worden qua budget steeds goedkoper en dat zie je ook echt af aan de films. Ook bevat de films van tegenwoordig veel minder actie en meer verhaal (en soms beter acteerwerk).

Komt het door de crisis? Door illegaal downloaden? Of doordat men al ouder begint te worden? Of alledrie? Ik weet het niet..., maar het begint nu toch wel triest te worden. Als dit zo blijft, zullen er ongetwijfeld ook minder dvd's verkocht worden en dat zorgt voor een sneeuwbaleffect (nog minder budget).

De actiesterren waarvan we nog interessante films kunnen verwachten zijn:

Sylvester Stallone (inmiddels 69 jaar)

Misschien nog Dwayne Johnson (43 jaar).

Van deze heren verwacht ik eigenlijk niks meer, het zal wel weer rond een voldoende scoren en niet meer:

Arnold Schwarzenegger

Jean-Claude van Damme

Steven Seagal

Jackie Chan

Steve Austin

Michael Jai White

Wesley Snipes

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie je nu vooral de actiehelden van vroeger opnoemen. Als je daar groot fan van bent, lijkt het me inderdaad frustrerend om te zien dat het steeds ietsje minder wordt. Ze worden ouder, fysiek minder sterk, zijn steeds minder een rolmodel.

Ik vraag me alleen af of de budgetten in dat segment kleiner worden of dat de 'oudjes' niet meer voor de kaskrakers gevraagd worden. Als je een Furious 7 maakt bijvoorbeeld ga je daar geen 60-jarige de hoofdrol in geven. Of neem al die Marvels van de laatste tijd: ook huge-budget-actiefilms.

Ik ben zelf niet zo van de pure actie, maar valt een John Wick daar bijvoorbeeld ook niet onder? Meer dan prima actiefilm met volgens mij ook een behoorlijk budget. Of neem zo'n Run All Night: zelfde verhaal.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

Nu word je zélf natuurlijk ook een dagje ouder, en verlies je gaandeweg volledig je interesse in het genre. Ik althans, gelukkig, wel.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Zwolle84 schreef:

Ik ben zelf niet zo van de pure actie, maar valt een John Wick daar bijvoorbeeld ook niet onder? Meer dan prima actiefilm met volgens mij ook een behoorlijk budget. Of neem zo'n Run All Night: zelfde verhaal.

De twee films die je opnoemt lijkt mij wel goede actiefilms maar heb te weinig met deze acteurs (Keanu Reeves en Liam Neeson) om bijv. (bijna) al hun films te kopen en regelmatig te zien. Wel leuk om het te bekijken wanneer deze op tv komt.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Alexander1900 schreef:

(quote)

De twee films die je opnoemt lijkt mij wel goede actiefilms maar heb te weinig met deze acteurs (Keanu Reeves en Liam Neeson) om bijv. (bijna) al hun films te kopen en regelmatig te zien. Wel leuk om het te bekijken wanneer deze op tv komt.

Ah, op die manier. De tijd van die echte helden lijkt inderdaad wel een beetje voorbii te zijn. Zo'n Rock of Tarum straalt dan toch een stuk minder uit dan een Arnie.

Hoewel, voor wie nu met die namen opgroeit zal het wellicht andersom zijn.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Alexander1900 schreef:

De actiesterren waarvan we nog interessante films kunnen verwachten zijn:

Sylvester Stallone (inmiddels 69 jaar)

Misschien nog Dwayne Johnson (43 jaar).

Van deze heren verwacht ik eigenlijk niks meer, het zal wel weer rond een voldoende scoren en niet meer:

Arnold Schwarzenegger

Jean-Claude van Damme

Steven Seagal

Jackie Chan

Steve Austin

Michael Jai White

Wesley Snipes

Welke interessante films levert Stallone dan nog als acteur? Hoogstens de Expendables films, waar bijna al jouw daaronder genoemde namen ook in zitten.

Denk dat Schwarzenegger de laatste 3, 4 jaar wel heeft aangetoond dat hij helemaal nog niet klaar is. Zijn films zijn leuk en scoren ook nog best aardig.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Expendables 1 vind ik slecht, Expendables 3 is voldoende, maar Expendables 2 vind ik een best goede film.

Escape Plan (Schwarzenegger heeft er ook een rol in) vind ik erg goed / vermakelijk, Bullet to the Head mag er zijn en ook Grudge Match (soort van Rocky). Allemaal films van de laatste jaren.

Binnenkort komt Creed uit (vervolg op Rocky), en misschien gaat hij ook nog een vervolg op Rambo maken.

Arnold Schwarzenegger na zijn periode als gouverneur: The Last Stand is redelijk maar toch nog een tegenvaller voor een Schwarzenegger film, Escape plan erg leuk en vermakelijk maar Arnold heeft er niet zo'n grote rol in (meer een Stallone film), Sabotage voldoende, Maggie? Nog niet gezien, maar heb wel al een deel ervan gezien maar het wordt zeker geen topper. Het is geen film die je vaak zal opzetten.

De films die komen gaat...

Triplets (soort van Twins) en The Legend of Conan kan heel misschien interessant zijn...

Terminator Genisys nog niet gezien, maar schijnt niet al te best te zijn (o.a warrig verhaal...).

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.