• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.963 gebruikers
  • 9.370.069 stemmen

Meest onbevredigende einde

zoeken in:

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Nomak, wat is er dan zo toevallig aan? En Kevin 13, waarom slecht?

The good wist al van te voren welk graf het was, laat Tuco het geld opgraven en maakt af wat ie halverwege het verhaal moest doen, namenlijk hem van het hangtouw redden.

Ik vond dit altijd al een uiterst cynisch einde doordrenkt met zwarte humor. Kan daar voldoende om lachen, om er een goed einde in te zien. Waarom zou iedereen elkaar af moeten knallen? Het was veel voorspelbaarder geweest wanneer Blondie ook Tuco had afgeknald (en voor mij minder leuk)
.

Dit is dan toch meer een kwestie van smaakverschil.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Ik had liever gezien dat niemand met het geld was gaan lopen. Bijvoorbeeld dat The Good The Bad neerschiet, The Bad The Ugly en The Ugly The Good. Als je hier natuurlijk uitraakt denk ik wel dat sommige mensen mij gelijk zullen geven

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

thunderball schreef:

Nomak, wat is er dan zo toevallig aan?

Ik wil het hier wel uitleggen, maar dat duurt veel te lang.

Alles wordt duidelijk door mij beargumenteerd in dit topic. De discussie begint op 11 november 2008, redelijk recent dus.

Lexcoaster

• 1268 berichten
  • 1222 stemmen

Indy 4, het was al niet op niveau van de eerste 3 films, maar het was nog steeds wel vermakelijk. Ik vond het dan ook zeer jammer van die Ufo, ik vind dat dat niet in een Indy film hoort. Vond het dus ook erg jammer toen bleek dat 'ie er wel inzat.

Ook vond ik het einde van Romeo + Juliet van Baz Lurhman erg, heel erg jammer. Prima film, maar dat einde is erg onbevredigend. Oke, zo zit het verhaal nou eenmaal in elkaar. Ik ben dus ook geen Shakespear fan.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Lexcoaster schreef:

Ook vond ik het einde van Romeo + Juliet van Baz Lurhman erg, heel erg jammer. Prima film, maar dat einde is erg onbevredigend. Oke, zo zit het verhaal nou eenmaal in elkaar. Ik ben dus ook geen Shakespear fan.

wat vond je dan zo slecht aan het einde ?

Lexcoaster

• 1268 berichten
  • 1222 stemmen

Kevin13 schreef:

(quote)

wat vond je dan zo slecht aan het einde ?

Ik vond het jammer dat het zo moest eindigen, maar zo heeft Shakespear het verhaal nou eenmaal geschreven. Ik ben dus ook geen Shakespear fan.

Karl van H.

• 2808 berichten
  • 2251 stemmen

Ik vond het einde van The Machinist een enorme afknapper. Het werd vanaf het begin al zó erg duidelijk gemaakt dat de hoofdpersoon zich het een en ander verbeeldde ('er werkt hier helemaal niemand die zo heet', etc.), dat ik gewoon begon te hópen dat het een complot tegen hem was, zoals hij zelf vermoedde. Maar helaas: blijkbaar had iemand, geheel volgens het filmcliché, weer eens last van waandenkbeelden. Nu komt dat tegen het einde (als hij zichzelf aan gaat geven) wel mooi bij elkaar, maar toch; er had veel meer ingezeten.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

het einde van War Of The Worlds... voor de rest wel een prima film

Weddy Jazza

• 27 berichten
  • 4 stemmen

Kr!kke schreef:

het einde van War Of The Worlds... voor de rest wel een prima film

Wat voor einde had je dan verw8 een independence day einde ?

Karl van H.

• 2808 berichten
  • 2251 stemmen

Weddy Jazza schreef:
(quote)

Wat voor einde had je dan verw8 een independence day einde ?

Ik denk dat 't vooral teleurstellend was dat de Tripods gewoon neervielen, 'omdat ze niet tegen de lucht konden', of iets dergelijks. Een beetje zwak; alsof de schrijver geen ideeën meer had. En daarnaast is het natuurlijk tenenkrommend om 'n doodgewaande zoon weer terug te zien komen, grrr!

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Karl van H. schreef:
(quote)

Ik denk dat 't vooral teleurstellend was dat de Tripods gewoon neervielen, 'omdat ze niet tegen de lucht konden', of iets dergelijks. Een beetje zwak; alsof de schrijver geen ideeën meer had. En daarnaast is het natuurlijk tenenkrommend om 'n doodgewaande zoon weer terug te zien komen, grrr!

inderdaad, dat is exact wat ik bedoel. Het was maar een simpele manier waarop die robots 'doodgingen', zoals je zegt alsof de schrijver niets beter vond.

Resh

• 701 berichten
  • 609 stemmen

The Mist en Titanic zowiezo.

Spartaan1986

• 3612 berichten
  • 2167 stemmen

Het einde van de serie That 70's Show is behoorlijk klote.

Films:

Dawn of the Dead (2004)

John Tucker Must Die

Evil Dead 2

kawnie88

• 4 berichten
  • 0 stemmen

DRAG ME TO HELL!!!

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

van een recent geziene film:

Midnight Meat Train

Ajax&Filmfreak

• 3361 berichten
  • 3729 stemmen

ook van onlangs

Johnny Mad Dog

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

dat is voor mij overduidelijk Breathing Room.. eerst een beetje naar het motief verwijzen, en het dan niet eens openbaren hoe durven ze

Ajax&Filmfreak

• 3361 berichten
  • 3729 stemmen

Matrix reloaded

domkey

• 780 berichten
  • 0 stemmen

Eden Lake, & The Abyss!

It & The Stand!

Anneniem

• 40 berichten
  • 686 stemmen

kawnie88 schreef:

DRAG ME TO HELL!!!

Ik vond juist dat die wel een goed einde had, maar je zag het wel aankomen!

Skylar_Malfoy

• 190 berichten
  • 78 stemmen

The Blair Witch Project - en uit dit einde moet ik opmaken dat (A. ze vermoord zijn, (B. de camera viel en de man een kopje thee zette en de kinderen later omkwamen van de honger (ze waren ten slotte verdwaald) of (C. dat het 'echt gebeurd' is. ?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

A.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Requiem for a dream is geen slecht einde, maar liet geen enkel hoopvol of positief gevoel bij me achter. In dat opzicht dus onbevredigend, maar niet perse slecht.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

De film is niet bedoelt om de kijker met een bevredigend gevoel achter te laten. Film focust zich alleen op de gevolgen van Drugs en dat reflecteert het einde ook nog maar eens.

Maar zoals je zelf zegt, het is geen slecht einde, verre van dat. En onbevredigend zou je het zeker kunnen noemen.

Skylar_Malfoy

• 190 berichten
  • 78 stemmen

Ja, oke maar wat als de paniek van die kinderen onzin was en de man ze later geruststelde?

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Resh schreef:

The Mist en Titanic zowiezo.

The Mist kan ik inkomen. Man wat een tenenkrommend einde! Verschrikkelijk. Maar Titanic is toch een volle circkel?

Via tv-series ben ik overigens genoeg gewend qua open eindes, Veronica Mars waarbij alles open blijft staan voor vervolg, Reunion waar een moordmysterie halfverwege in de steek wordt gelaten, en zo kan je nog wel even door gaan.

Overigens heb ik bij Paranormal Activity wel verschrikkelijk lopen griezelen bij het einde. Wat een machteloos gevoel was dat.

FLH

• 72 berichten
  • 1526 stemmen

Ik vond dat Cloverfield echt een onbevredigend einde had.
Je vraagt je gedurende de film enkele dingen af, die op het einde niet worden beantwoord. Zoals waar kwam het beest vandaan, wat is er mee gebeurd etc.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

FLH schreef:
Je vraagt je gedurende de film enkele dingen af, die op het einde niet worden beantwoord. Zoals waar kwam het beest vandaan,

De bijbehorende origin marketing is hier niet echt goed aangekomen, wat toch wel essentieel is voor deze film. De hoofdschuldige lijkt multinational Tagruato te zijn. Dit is hun fictieve website en hier kan je lezen hoe het monster ontstaan 'kan' zijn. Ik zeg kan omdat de exacte reden niet bekend zijn aangezien het niet aan te tonen is hoe het monster ontstaan is. Al lijkt het me logisch dat het te maken heeft met het Chuai Drill Station.

Zo is er nog veel meer marketingmateriaal te vinden: van filmpjes op youtube tot allerlei fictieve krantenartikels en nieuwsuitzendingen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

FLH schreef:
Je vraagt je gedurende de film enkele dingen af, die op het einde niet worden beantwoord. Zoals waar kwam het beest vandaan, wat is er mee gebeurd etc.

Waarom zou je alle antwoorden moeten krijgen? Ik vind juist een open einde het meest bevredigend. Onbevredigende..... een hoop geforceerde 'happy ends' denk ik. Sommige helpen echt de de hele film op zeep. Kan er zo niet direct enkele zoeken, focus veel meer op wat wel goed is.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Het einde van Cloverfiels is (zoals alle films met het toevallig deze voorbijganger als getuige concept) weird: hoe kan het filmpje overleven na een atoombom ??

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.