menu

Film / Spoilers / Meest onbevredigende einde

zoeken in:
Spirou
Ik had bij 'A Serious Man' van de gebroeders Coen echt een onbevredigd gevoel. Het eindigt ook zo raar met die tornado. Je verwacht dat er nog wel snel een conclusie aan wordt gebreid, maar de film houdt gewoon op... Is dat filosofisch bedoeld?

Het einde van A Serious Man is juist fantastisch. De hele film lang gaat de hoofdpersoon langs bij mensen die beweren antwoorden te hebben, maar deze niet (willen) geven. Het gesprek met de rabbi over de tandarts is daar het beste voorbeeld van: er wordt een heel verhaal verteld, maar wat er nou precies bedoeld wordt - de eindconclusie -, dat blijft achterwege. Het einde van de film past precies in die thematiek.

"Knowing" Iedereen is dood behalve een paar kindertjes ...

Spirou
Lenzo schreef:

EDIT 2: En 28 weeks later. Beetje raar einde.

Wat is er raar aan dat einde? Het is toch een logisch gevolg van wat daarvoor is gebeurd?

Overduidelijk The Thing. Maar wel geniaal onbevredigend!

Ilikemovies schreef:
"Knowing" Iedereen is dood behalve een paar kindertjes ...

Geweldig, fantastisch, 1 van de beste eindes ooit!

Als een film niet goed afloopt aan het einde, dat vind ik altijd minder. Ik hou enorm van die lekkere zoete 'happy endings'

Don Dijk
Mijn ontmaagding.

Lol. Was het zo erg Donnie?

Edit: Ik wil het niet eens weten.

Don Dijk
Ik wachtte al op je edit.

Rianneke_Dan schreef:
Als een film niet goed afloopt aan het einde, dat vind ik altijd minder. Ik hou enorm van die lekkere zoete 'happy endings'

Nou zo slecht was het niet, de mensheid kreeg nog een kans!

Ik had het ook over films in het algemeen, niet alleen over Knowing

Zo gauw je niet het gevoel krijgt dat alles voor niets is geweest maakt het mij nog niet zoveel uit. Het aller aller ergste zijn films waarin alles bleek een droom te zijn.

Ja dat vind ik ook heel vervelend. Waar ik ook een hekel aan heb (terwijl dat weinig met een einde te maken heeft) is wanneer een verhaal zich steeds afspeelt in een loop (steeds opnieuw) Heel irritant.

Ik vind het einde van Eden Lake echt heel erg. Het maakt de film wel goed af, maar het maakt hem zo enorm depressed

depressed, maar geweldig.

Depressing en onnodig, heeft de film voor mij verpest.

Edenlake met spoilers
Dat is inderdaad een heel onbevredigend en makkelijk einde. Het kan nooit gebeuren dat het dorp en haar hillbillies daarmee weg kunnen komen overigens. Om nog maar over de toevalligheden te zwijgen.

Ach, als het allemaal tot in de puntjes geklopt had en er een of ander cliché 'happy end' (voor zover dat nog kon) aan vast geplakt werd, dan was het pas onbevredigend.

Eden Lake met spoiler
De volgende dag is dat dorp natuurlijk overspoeld door politie en de gehele wereldpers. Alle huizen overhoop gehaald, 10 lijken gevonden... nou eeh. Nee dat is een niet zo geloofwaardig einde van dat verhaal.

Haha ik was gewoon boos aan het einde, niet eens op de regisseur, maar gewoon dat ze er mee weg kwamen, tenminste vooralsnog, de politie zal vast wel vragen gaan stellen. Die laatste, scene, dat dat jong je letterlijk aankijkt, keihard zeg.

Het is goed dat er films met zulke eindes zijn, heb er de laatste tijd een aantal gezien en dat heeft ook de spanning voor andere films vergroot. Ik zag daarvoor zo vaak films met weer zon verplicht happy ending dat het zo voorspelbaar werd dat elke film goed afliep. Door films met een einde als in Eden Lake is dat nooit meer zeker!

Als je nog soortgelijke films weet Martijnnn, ik hou me aanbevolen.

Funny Games-einde
Lord of the Flies ging ook die kant op...

Dat einde van 2012 !!

De hele wereld gaat eraan ! Het einde der tijden is nabij. Oh, toch niet. Kijk ons eens mooi op die ark staan.

Martijnnn schreef:
Haha ik was gewoon boos aan het einde, niet eens op de regisseur, maar gewoon dat ze er mee weg kwamen, tenminste vooralsnog, de politie zal vast wel vragen gaan stellen. Die laatste, scene, dat dat jong je letterlijk aankijkt, keihard zeg.

Het is goed dat er films met zulke eindes zijn, heb er de laatste tijd een aantal gezien en dat heeft ook de spanning voor andere films vergroot. Ik zag daarvoor zo vaak films met weer zon verplicht happy ending dat het zo voorspelbaar werd dat elke film goed afliep. Door films met een einde als in Eden Lake is dat nooit meer zeker!

Haha, dat had ik ook gestoorde ouders ook. En dat joch zou je ook z'n nek willen omdraaien... Ik weet niet of ik zulke eindes leuk vind. Misschien hou ik wel van afgezaagde eindes. Ik vind in elk geval alles beter dan dit einde... Het zou nog veel mooier zijn geweest als ''de lieve kleuterjuf' eens flink wraak had genomen op die etters. Dan maar gearresteerd

The Number 23

Spoiler ! Het is gewoon te onwaarschijnlijk dat hij na al die jaren zijn eigen boek terug vind en er opnieuw zo geobsedeerd door raakt. Ook hoe kan het dat het hoofdpersonage zo'n extreem verleden heel de tijd verborgen heeft kunnen houden voor zijn gezin. En zo zijn er nog tal van dingen die enkel vragen, vragen en nog meer vragen achter laten. Don't get me started. Voor mij één van de meest onbevredigende eindes die me zo te binnen schiet.

Iemand Unthinkable al gezien? De schrijver van het script of de regisseur van de film moeten ze echt ontslaan. Ballenfilm

Meest akelige einde:
Requiem for a Dream

Eindshot van Inception.

Meeste films met open einde, hou daar niet van ofzo denk ik...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:04 uur

geplaatst: vandaag om 10:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.