menu

Film / Spoilers / Meest onbevredigende einde

zoeken in:
War Of The Worlds en I Am Legend.

In de categorie series: The Sopranos (geniaal edoch zeer onbevredigend).

Bij het einde van Eagle eye wilde ik bijna huilen van ellende. Wat was dat sowieso een draak van een film, zeg.

Johnny Got His Gun. Ergste einde ooit!

Das Schloß van Haneke.

2012, Eden Lake, Knowing.

En alle andere films die ik vergeten ben waarbij je bij de aftiteling denkt: HUHHHH???! Aftiteling??

mauzst schreef:
Eden Lake

Huh? Explain?

Ik vind het einde van Eden Lake ook onbevredigend, te depressief gezien de binding met de personages die ze je aansmeren en teveel in contrast met waar de film heen lijkt te gaan.

Master and Commander.
Ik zou deze film met mijn vriendin kijken. Maar die middag verveelde ik me en ik dacht; ik kijk het begin van de film. Uiteindelijk had ik hem uit gezet op een stuk waarvan ik dacht nu gaat hij echt beginnen, maar toen ik hem uiteindelijk met mijn vriendin ging kijken bleek ik hem ong 2 sec voor einde uitgezet te hebben.

DonOswaldo schreef:
Ik vind het einde van Eden Lake ook onbevredigend, te depressief gezien de binding met de personages die ze je aansmeren en teveel in contrast met waar de film heen lijkt te gaan.
Dat vind ik dan wel weer ijzersterk, al wil ik de film verder niet herzien want ik denk dat ik 'm wat te hoog heb staan .

DonOswaldo schreef:

Te veel in contrast? De hele film door is het toch niet al te fraai wat je te zien krijgt, zo ook het einde. Zie het contrast dus niet echt in

dEUS schreef:
(quote)

Te veel in contrast? De hele film door is het toch niet al te fraai wat je te zien krijgt, zo ook het einde. Zie het contrast dus niet echt in

Toch geeft het de indruk dat zij het gaat overleven, alsof de opbouw en het einde door 2 verschillende personen is geschreven.

Ja die indruk had ik ook. Maar leuk toch, dat je dan uiteindelijk toch nog wordt verrast op het einde

Soms vind ik dat erg fijn, maar dan wel als ik er een gevoel bij kan hebben van oke dat had kunnen gebeuren, hier komt het te 'out of the blue'.

Ja, maar die film moest het sowieso niet echt hebben van de geloofwaardigheid. Zolang de logica binnen de film maar bewaard blijft, ben ik wel te vinden voor dergelijk 'over-the-top' geweld

Het was bij mij ook een beetje een doorn in het oog doordat ze sympathie opwekken bij de main character, menig standaard horrorfilm gaat ook iedereen eraan, maar boeit het me niks.

DonOswaldo schreef:
Het was bij mij ook een beetje een doorn in het oog doordat ze sympathie opwekken bij de main character.

Idd, fenomenaal hoe de film erin slaagt zoveel sympathie op te wekken voor dat koppel. Eén van die vele redenen waarom ik de film ook zo waardeer. Dat die vrouw nadien dood moest, dat kan je inderdaad betreuren, maar ik vond het - zoals eerder al gezegd - best verrassend.

Mm. Ik vind het einde van Eden Lake ook erg goed. Wil em graag nog eens herzien. Heb m maar op 3,5 staan terwijl ie minstens een 4 verdient!

Maar een ander film die ik nomineer voor het meest onbevredigende einde ooit:

No Country For Old Men!

The Mist (2007) heeft voor mij het meest onbevredigende einde ooit.

Ik vind bij The Book of Eli het einde ook nogal teleurstellend, ongeloofwaardig en clichè. Mila (weet haar naam in de film niet meer) is ineens de mannelijke Eli, wat een Disney-geleuter. Hoort echt niet in zo'n film thuis.

JacoBaco schreef:

Nee joh! Die vond ik geniaal
Lekker slecht..

schram101 schreef:
(quote)

Nee joh! Die vond ik geniaal
Lekker slecht..

nee man dit einde was barslecht
wie gaat nou ze eigen familie vermoorden

films waar de hoofrolspelers doodgaan zijn voor MIJ onbevredigend maar meestal zijn het wel de beste films

Zeker, sommige films is het gewoon beter dat het hoofdpersonage dood gaat.

Wat zou er over bijv zijn van Gladiator als Russel Crowe zou zijn blijven leven?

schram101 schreef:
Zeker, sommige films is het gewoon beter dat het hoofdpersonage dood gaat.

Wat zou er over bijv zijn van Gladiator als Russel Crowe zou zijn blijven leven?

Zeker waar. Wel onbevredigend (je hoopt natuurlijk op een happy end voor het personage), maar maakt de film zoveel beter.

en wat dacht je van
braveheart en set it off ook super einde

zelfs titanic

De einde van ( the mist )

REDBULLETJE schreef:
De einde van ( the mist )

Geniaal

Reinbo
JacoBaco schreef:

Is juist het weinige goede aan de film ook al wordt het totaal ongeloofwaardig gebracht.

Het is waar dat het einde van the mist nogal onbevredigend is op gevoelsgebied. Wel vind ik het einde goed in elkaar gezet. Het is niet je alledaagse 'leuke filmpje', je wordt echt in het verhaal gezogen. Vooral door dat einde.

_Se7en_ schreef:
(quote)

Zeker waar. Wel onbevredigend (je hoopt natuurlijk op een happy end voor het
personage),
maar maakt de film zoveel beter.

In het geval van Gladiator was het toch ook een happy end voor het hoofdpersonage? Hij had zichzelf vrijgevochten én keerde terug naar zijn familie. Dat is alles wat hij wilde.

Ik heb net F (2010) gezien. Die staat met stip op 1 met meest teleurstellende einde ooit.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:17 uur

geplaatst: vandaag om 13:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.