- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Meest onbevredigende einde
Meest onbevredigende einde
TimD
-
- 1095 berichten
- 0 stemmen
American History X. Niet omdat ik hem slecht vondt, maar wilde niet dat die jongen dood ging.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Before sunset... het houd zo ineens op. Blijven ze bij elkaar. zien ze elkaar ooit nog na dat moment?? pfff zo'n einde is totaal flut na 2 delen had ik wel wat anders verwacht
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Het einde van Simon vond ik ook wel mooi en passend bij de film, terug naar de sprong van de rots. Alleen jammer dat er op het laatst wat minder humor in voorkomt.
Inderdaad, een perfekt einde.
Ik vond dat juist zo sterk. De film begint heel luchtig en vrolijk met veel humor, en gedurende het verhaal word hij zo ongeloofelijk zwaar. Van het ene uiterste HEEL subtiel naar het andere uiterste. Echt geniaal.
Kaffeefiltjer
-
- 543 berichten
- 0 stemmen
Onbevredigend, daar ben ik nog niet uit, maar alvaste het raarste einde is toch Easy Rider !
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Onbevredigend, daar ben ik nog niet uit, maar alvaste het raarste einde is toch Easy Rider !
Het eind van Easy Rider is toch niet raar.... Ze gingen op zoek naar vrijheid in Amerika en ontdekte dat dat niet bestond. Ze werden gewoon doodgeschoten door white trash Middle America wat nog niet klaar was voor een beetje vooruitgang/ openstond voor een andere levenswijze dan de hunne (Typisch Amerikaans: Indianen, Irak, Afganistan) Perfect eind juist.
Miyamoto
-
- 47 berichten
- 60 stemmen
Nielskie
-
- 63 berichten
- 80 stemmen
Slechtse einde: Schindlers List. Verder geweldige film alleen dan moet het weer op zijn Amerikaans om maar flink tranen te trekken.
Waarom?
Zo loopt de ware geschiedenis..
ik heb gesnikt hoor!
liliputtter
-
- 11 berichten
- 328 stemmen
Uiterst onbevredigend einde vond ik dat van Marien Antoinette, nét wanneer er eindelijk iets gebeurt in de film krijg je de aftitteling! Was filmisch gezien en qua decor een pareltje, laat ons wel wezen!
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Waarom?
Zo loopt de ware geschiedenis..
Gingen alle Joden van de wereld(zo voelde het tenminste aan) Oskar Shindler omhelsen?
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Pitfighter had de meest onbevredigende einde en dat bedoel ik dat ramboachtig gedeelte
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Als horror liefhebber blijft het pijnlijk en onbevredigend om te zien dat een regisseur, met name bij een horror film, de kant van de slachtoffers kiest. Er zijn gewoon (te) veel regisseurs die hier nogal in kunnen overdrijven. Met als gevolg dat er een enorm saai, clichématig en voorspelbaar einde ontstaat. Spijtig.
Een schoolvoorbeeld hiervan is Wrong Turn. Regisseur Rob Schmidt zorgt bij deze film voor een uiterst vermakelijk begin. Zowel gore als spannende scènes zijn van de partij. Helaas slaat het op een gegeven moment helemaal om. Opeens zijn de personages niet meer bang. Ze gaan gewoon het gevecht aan met de creeps. Regisseur Rob Schmidt kiest duidelijk de kant van zijn personages. Alles wordt opeens, zoals eerder aangegeven, behoorlijk saai, clichématig en voorspelbaar. Het sterke begin wordt zo totaal belachelijk gemaakt.
Het is niet erg dat er slachtoffers het drama overleven, echter er moet soms niet zo enorm overdreven een kant worden gekozen. Ga geen spannend slot proberen te creëren als de kijker van mijlenver ziet aankomen hoe het gaat eindigen.
Helaas zijn er veel regisseurs die deze fouten blijven maken. Wanneer gaat men nou eens inzien dat wij vaak voor de creeps zijn! Wij willen Freddy niet verslagen zien worden, wij willen hem zien moorden!
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
Wij willen Freddy niet verslagen zien worden, wij willen hem zien moorden!
Heerlijk!!
Freddy die op het einde wegloopt als overwinnaar en alleen maar verliezers/slachtoffers achterlaat....
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Wij willen Freddy niet verslagen zien worden, wij willen hem zien moorden!
.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Daarom. Het gebeurt te vaak dat de killer wordt verslagen. Zonde. Dit kan overigens ook een van de redenen zijn dat Saw zo succesvol is. Een simpel concept, wrede moorden, goede sfeer en een goed doordacht verrassend einde waarbij de killer overleeft!
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Die van Arlington Road...
precies
Maar het onbevredigste einde dat ik ken is die bij Carrie.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Die van Arlington Road...
klopt ja dat was jammer goede gaat dood en krijgt de schuld en de slechte gaat verder.
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Dat vind ik nu niet zozeer een onbevredigend einde. Soms is een feel good eind wel op zijn plaats, maar bij AR vond ik het einde juist klasse.
Ik heb eerder een schurft aan extreem zoetsappige eindes als in Minority Report bijvoorbeeld. Of het erg langdradige einde van LOTR ROTK waarin iedereen elkaar zonodig 34 complimenten moet geven en aantonen wat ze wel niet voor elkaar voelen.
Maar goed, soms is een zoetsappig eind wel goed voor je gemoedstoestand 
Linnythepooh
-
- 84 berichten
- 42 stemmen
Mrs. Doubtfire, alsof je op het eind een bak suikerwater over je heen krijgt gegooid.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3859 stemmen
Before sunset... het houd zo ineens op. Blijven ze bij elkaar. zien ze elkaar ooit nog na dat moment?? pfff zo'n einde is totaal flut na 2 delen had ik wel wat anders verwacht
Komt volgens mij ook nog een derde deel van dus dat zal de reden wel zijn.
Jupilerman
-
- 61 berichten
- 0 stemmen
Het einde van Titanic vond ik ook maar bizar
Jack laat zich in het water zinken,vijf seconden later:He kijk,een reddingsboot!
Een erg goed einde maar waar ik toch even niet goed van was:Night of the living Dead
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Stephen King's It, dat einde heeft voor mij de hele film verpest, voor een groot deel
Miyamoto
-
- 47 berichten
- 60 stemmen
Een erg goed einde maar waar ik toch even niet goed van was:Night of the living Dead
kasper02
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik vond het van Apocalypto. Ik vind het een onwijs goede film maar het einde is wel een beetje bizar. Die mensen hadden niks met de hele film te maken, komen aanzetten en HOPPA, film afgelopen!
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Monty Phyton and the Holy Grail; ik vond de film opzich wel leuk, maar dat abrupte einde deed me de hele aftiteling uitzitten omdat ik ervan uitging dat er meer zou komen.
Die humor miste ik waarschijnlijk helaas.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Monty Phyton and the Holy Grail; ik vond de film opzich wel leuk, maar dat abrupte einde deed me de hele aftiteling uitzitten omdat ik ervan uitging dat er meer zou komen.
Die humor miste ik waarschijnlijk helaas.
Het is juist de grap dat er niks komt en het abrupt eindigt. En dan draaien ze ook dat muziekje nog heel lang door, voordat de film werkelijk eindigt. Briljant 
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1375 stemmen
Het is juist de grap dat er niks komt en het abrupt eindigt. En dan draaien ze ook dat muziekje nog heel lang door, voordat de film werkelijk eindigt. Briljant 
Ik snap ook niet dat je dat niet leuk vond als je de rest wel leuk vond, want het is gewoon in de hele stijl van de film 
Mc
-
- 1006 berichten
- 2092 stemmen
Positief onbevredigend was zeker weten Arlington Road, negatief:
1) Elephant, verpest de hele film, zo klinisch en lelijk...
2) Open Water, einde? einde? welk einde?
3) The Lazarus Child, slechte film, het einde was het ergst