menu

Film / Spoilers / Harry Potter: verschillen films en boeken

zoeken in:
In Films > Spoilers > Harry Potter - Verschillen boek/film:

bestaat daar ook zo'n site van als van LotR?

weet je wat ik jammer vind. Dat peeves er niet in voorkomt. Die plaaggeest. Dat waren op zich ook wel belangrijke delen vond ik. Maar ik heb gehoord dat die scenes eruit geknipt zijn met peeves toch?

Peeves zit er niet in nee, zeker jammer want ik vind hem fanatstisch

maare er zijn heek veel verschillen boek/film want de film gaat veel sneller en slaat grote stukken over

bijv. in film 1 zien we maar een kort stukje Harry bij zijn familie terwijl het boek daar veel langer over deed.
In het boek is er een hoofdstuk hoe de dursleys leefden voordat Harry biij hun was etc. en hoe Uncle Vernon zijn dag beleefd op de dag dat Voldemort is verslagen

en het hele gebeuren met de draak van hagrid wordt verkort

Bij Harry Potter and the Goblet of Fire (2005):

Het 6de Harry Potter boek zal dan ook langer zijn dan "De Order van De feniks"

@pieter montana;nee dat is niet waar hoor,harry potter en de halfbloedprins zal meer paginas tellen dan de gevangene van azkaban maar minder dan de vuurbeker(dus veel minder dan de orde van de feniks).er wordt veronderstelt dat de hbp 31 of 32 hoofdstukken zal hebben en ongeveer 500 pagina's.het zevende boek zal waarschijnlijk het dikst van al worden!En als je nog wat extra's wil weten;de realesedatum van het boek is 16 juli,over enkele dagen zijn de eerste 250.000 exemplaren gedrukt zijn,de uiteverij wordt voortduren bewaakt zodat er niets van het boek uitgelekt kan worden,meer dan 1000 mensen die in de uitgeverij werken zullen elke dag overal (zelfs in de broodtrommel)gecontroleerd worden op verdachte tekenen ,er zijn zelfs mannen met wapens en speciale auto's die voor de beveiliging zullen zorgen,jk rowling heeft momenteel een pauze ingelast,de uitgeverij waar de boeken gedrukt zullen worden(uitgeverij bloomsbury)zal een schade moeten betalen van 2miljoen pond aan de britse uitgeverij als er 1 woord van het boek uitlekt!

Dustyfan
Wat is er leuker dan speculeren over nog uit te komen Harry Potter-boeken en -films? De officiële site van J.K. Rowling bezoeken en lezen

ze willen er alles aan doen om te voorkomen dat de halfbloedprins van te voren bekend wordt gemaakt, vóór mensen het boek gelezen hebben, en TERECHT! ik zou er niet aan moeten denken dat ik de naam al zou weten voor het boek gelezen te hebben.. Drom ga ik het ook maar int engels lezen anders lekt het tog uit, net zoals er in boek 5 dingen zaten die ik van te voren niet had willen weten, maar wel wist...

Zo gauw mensen die de engelse versie hebben gelezen gaan praten over de afloop, dan hou jij toch je oren dicht... is mij ook gelukt bij deel 5. Toen had iedereen hem uit, behalve ik, maar ik schreeuwde dat ze maar ergens anders moesten gaan staan. Dus qua afloop ben ik niet bang voor spoilers.

Teskuh17 schreef:

als je zin hebt om de engelse versie te lezen natuurlijk (a) Voor de Nederlandse moet je nog ff wachten, datum nog niet bekend voor zover ik weet.

Zal wel weer rond Sinterklaas zijn...

Summer schreef:
(quote)

Zal wel weer rond Sinterklaas zijn...

duurt te lang

Harry Potter-dieven zijn opgepakt

De Britse politie heeft twee mannen opgepakt die het zesde en voorlaatste boek uit de Harry Potter-reeks hadden gestolen nog voor het in de winkels lag. Het boek Harry Potter en de halfbloed prins is pas over zes weken te koop, maar het tweetal wou het al verkopen voor 75.000 euro. Het was een journalist van de Britse krant The Sun die de mannen kon ontmaskeren. Hij kreeg een pistool tegen het hoofd toen hij het boek na een ontmoeting met de dieven wou meenemen. Een van de boeven werkte als bewaker in een warenhuis.
(TdL)

Teskuh17 schreef:

duurt te lang

Inderdaad, maar blijkbaar (als je het moet geloven) doet Wiebe Buddingh zo lang over de vertaling, was de vorige keer precies zo, het origineel kwam uit in het voorjaar en eind november (!!!) kwam pas de vertaling van Wiebe...

Dustyfan
Wiebe Buddingh is in het dagelijks leven onderwijzer van groep 8 op een basisschool, niet zo gek dus dat het vertalen lang duurt als hij het naast zijn normale baan moet doen.

[off-topic] Wordt het overigens misschien tijd om deze info-uitwisseling naar een plekje in het forum te verplaatsen? [/off-topic]

Ik dacht altijd dat de Orde van de Feniks juist te vroeg uitgebracht werd, tenminste, het staat me bij dat de Engelse verkopers er niet blij mee waren dat de nederlandse vertaling al in november in de winkel lag.

Het info-uitwisselen en het speculeren over deel 6 moet wel in een topic (als het niet hier mag), want boekmeter.nl is nog ver weg

Dustyfan bij HP 5 schreef:
[off-topic] Wordt het overigens misschien tijd om deze info-uitwisseling naar een plekje in het forum te verplaatsen? [/off-topic]

Lijkt me ook.

Dustyfan
Dat schreef ik bij: Harry Potter and the Goblet of Fire (2005). HP 4 dus

kos
Bij deze.

Ben morgen Harry Potter lezen(ben nog net niet zo gek dat ik hem s'nachts koop) en dus waarschijnlijk tot s'avonds niet online

De Nederlandstalige versie voor mijn dochter is al besteld en betaald van begin mei, en hij verschijnt pas in november.

Harry Potter en de Halfbloed Prins komt uit op 19 November. Dat zijn dus 4 dagen vóór de première van Harry Potter and the Goblet of Fire.
Vast en zeker om de Harry Potter-hype weer op te leven...
feanaro surion schreef:
Ben morgen Harry Potter lezen(ben nog net niet zo gek dat ik hem s'nachts koop) en dus waarschijnlijk tot s'avonds niet online
Wil je (ookal is dit al een topic dat behoord tot "spoilers") alle spoilers van het boek effe [spoiler doen . Kan het beter vragen dan dat ik straks iets lees wat alles verpest .

Iemand gisteravond nog die extreem christelijke man zien blaten over de HP-boeken? Weet niet meer welk net, maar pffff, wat een zeikerd.

Alleen gelezen op teletekst en gehoord op de radio vanochtend. Waar slaat het op dat het best verkochte kinderboek opeens slecht voor Christenen zou zijn

Ik was destijds een bootje aan het vouwen, maar wat ik opnam was zoiets als dit:

"Begin van sympathie voor de duivel..." en nog meer van dat soort gepraat in die richting.

wat een poep..

kan niet wachten tot ik dinsdag thuis kom en het boek op kan halen..

Heb hem net uit wacht wel even met spoilers enzo totdat ik het allemaal kan bevatten

*jaloers* wastie goed???

Ja!, het verhaal was redelijk rustig tot iets van honderd pagina's voor het einde toen het inneens heel snel ging.

Aargh! Het is dat ik het niet aan durf om met het Engelse boek te beginnen..

Gast
geplaatst: vandaag om 09:56 uur

geplaatst: vandaag om 09:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.