menu

Film / Spoilers / Harry Potter: verschillen films en boeken

zoeken in:
Mug
Ik heb de topic-titel veranderd. Aangezien MovieMeter een ('nieuwe') zuster-site heeft, BoekMeter genaamd, willen we jullie vriendelijk verzoeken discussies over de Harry Potter boeken te plaatsen aldaar. Het nieuwste deel is reeds geplaatst: http://www.boekmeter.nl/book/5499

Alvast bedankt voor de medewerking.

Hacker zet einde laatste Harry Potter-boek online.

Het zevende en laatste boek van Harry Potter komt pas op 21 juli uit. Een computerhacker bederft het leesplezier van duizenden Harry Potter-fans door het slot van het laatste Harry Potter-boek online te zetten. De man beweert dat hij het computersysteem van de uitgeverij heeft gekraakt en weet wie sterft in 'Harry Potter and the Deathly Hallows'. Dat meldt ABC News. Een woordvoerder van de uitgeverij probeert de zaak te relativeren door te stellen "dat er veel geruchten de ronde doen op het internet". Schrijfster JK Rowling heeft al eerder onthuld dat er twee personages sterven in het boek, dat pas op 21 juli verschijnt.

De hacker, die zichzelf 'Gabriel' noemt, zegt dat hij het einde van het boek op het net heeft gegooid "om het lezen van het nieuwe boek zinloos en vervelend te maken". Rowling heeft Potterfans al gewaarschuwd voor "valse geruchten". "Er zullen altijd zielige figuren bestaan die het leuk vinden om andermans plezier te vergallen", stelt ze op haar website.

Rowling zal op 21 juli om middernacht voorlezen uit 'Harry Potter and the Deathly Hallows' in het Londense Natural History Museum. Daarna zal ze de hele nacht lang de boeken van 1.700 fans signeren.

Van de Harry Potter-boeken zijn wereldwijd al 325 miljoen stuks verkocht. De boeken werden vertaald in 64 talen en er werden al vijf films rond gemaakt. De vijfde, 'Harry Potter and the Order of the Phoenix', komt volgende maand in de bioscoop. (hln.be)

AHWA
Niet op geenstijl kijken vandaag. Daar staan spoilers van het uitgelekte boek. Het schijnt geen hoax te zijn, maar ik durfde het niet aan om het stukje verder te lezen.

En nu ben ik weer lezen...

Ik durfde ook niet te kijken op geenstijl, dus liet ik het iemand doen die het niet echt veel boeide. Maar hij zei dat het echt allemaal 'bull' was dus toen bekeek ik het maar.
Maar het is echt gezeik: Hermelien zou een affaire hebben met Voldemort?
Naja ik heb het boek niet gelezen, maar kom op, dat zal echt niet gebeuren. En Harry krijgt 16 kinderen?
Eigenlijk wel grappig hoe zo'n site slecht zijn bronnen kent.

Heb het nu 2 seconden uit, en ik kan je verzekeren dat wat je schrijft niet waar is Heerlijk wel, trouwens, om niet meer bang te hoeven zijn HP-spoilers naar je hoofd te krijgen geslingerd.

Grappig trouwens dat men in de films Dumbledore een exvriendin wilde geven maar dat Rowling hen er op wees dat Dubledore homosexueel is.

Da's echt zomaar uit de duim gezogen van haar denk ik :S Puur out of the blue, in the moment. Serieus... 't Is nou trouwens al drie dagen erna en er staat noppes erover op haar site, mama zei misschien is het wel verzonnen door de media Ik weet het niet hoor.

Nee, ze las een versie van het script waarin stond dat Dumbledore een vriendinnetje zou hebben gehad, en toen heeft ze dat eruit gehaald met als toelichting: "Dumbledore is gay!" En dat heeft ze later nog openbaar gemaakt. Het zal dus wel niet helemaal zomaar in haar opgekomen zijn. Ik vind het wel lollig .

Overigens ben je je er van bewust dat ze het complete Harry Potter-verhaal uit haar duim gezogen heeft?

Ik vind het maar raar hoor, want waarom zou ze niet al vanaf boek één dan hebben gezegd dat hij homo is? Waarom nu opeens pas, al een tijdje na boek zeven? Het is trouwens ook nergens uit de boeken gebleken dat hij homo is. Zegt ze: Ja, Grindewald heeft hem uh, hoe zeg je dat in het nederlands? He dissapointed him. Uhm, er bleek echt helemaal niets uit het verhaal rond Grindewald dat Dumbledore homo is (op hem was?)...
Maarja, het is ook niet echt boeiend eigenlijk. Ik stort me er maar niet in, ben toevallig boek zeven voor een tweede keer aan het lezen en ik ben best snel bij het Grindewald gedoe, dus zal het nog eens lezen.. Maar toch, echt onzin wat zij van dat Grindewald verhaal maakt opeens.

Dude, I love Harry Potter en duh ze heeft het hele verhaal uit d'r duim gezogen..

Nouja, waarom zou ze wel verklaard hebben dat hij homo is, vanaf deel 1 bijvoorbeeld? Dat zou te veel de nadruk hebben gelegd, teveel om aandacht hebben geroepen. Dat was helemaal niet nodig, en dát is nou net de kracht ervan. Homo's zijn ook maar mensen, zeg maar, en ook tot vanalles in staat; ziehier Dumbledore. Mensen zagen Dumbledore als een normale (waarschijnlijk hetero) gozer, en als nu blijkt dat hij homo is zal dat leiden tot een interenationale verbeterde acceptatie van homo's en diens huwelijken... ofzo.

Tja, en als ze dan toch iemand moet aanwijzen als Dumbledore's zogeheten liefde nu is gebleken dat hij homo is, dan is Grindelwald wel de meest logische keuze. Ik vind het wel iets hebben dat Dumbledore een soort van platonische liefde moet hebben gekoesterd voor Grindelwald, zeker als je bedenkt dat hij hem uiteindelijk zijn ondergang heeft gevormd. Grindelwald bleek toch niet zo'n ideaal vriendje als Dumbledore dacht, to disappoint betekent teleurstellen. Ik vind het wel mooi.

anne J schreef:
Dude, I love Harry Potter en duh ze heeft het hele verhaal uit d'r duim gezogen..
OK, maar je zei in je vorige bericht van: 'Goh, volgens mij heeft ze dat uit haar duim gezogen.', dus ik vroeg voor de zekerheid maar even of je wist dat ze alles gewoon uit haar duim gezogen heeft .

anne J schreef:

Dude, I love Harry Potter

Minder als Dumbledore homo is?

en duh ze heeft het hele verhaal uit d'r duim gezogen..

Eh.... zij heeft het bedacht, hoor...

serpico schreef:
Nouja, waarom zou ze wel verklaard hebben dat hij homo is, vanaf deel 1 bijvoorbeeld? Dat zou te veel de nadruk hebben gelegd, teveel om aandacht hebben geroepen. Dat was helemaal niet nodig, en dát is nou net de kracht ervan. Homo's zijn ook maar mensen, zeg maar, en ook tot vanalles in staat; ziehier Dumbledore. Mensen zagen Dumbledore als een normale (waarschijnlijk hetero) gozer, en als nu blijkt dat hij homo is zal dat leiden tot een interenationale verbeterde acceptatie van homo's en diens huwelijken... ofzo.

O god, zo denk ik juist niet. Ik ben niet zo'n anti homo iemand (homo's zijn super shop maatjes!!), maar mensen denken dat meteen als je ook maar iets zegt over een onderwerp wat met homo's te maken heeft (en het niet eens over het issue zelf hebt). Het gaat mij meer om het feit, wáárom komt ze er nu pas achteraf mee? Ik zou het wel leuker vinden als het in de boeken stond, maar zo achteraf.. Ja dan hoeft het van mij ook niet. Net als dat laatste (extra) hoofdstuk in zeven: die jaren later, dat hoefde ook niet van mij. Zet het dan niet achteraf, zo van: O ja..

anne J schreef:
wáárom komt ze er nu pas achteraf mee?.

Omdat dat geval met het vriendinnetje toen pas voorviel.

Overigens viel het me op dat het laatste deel zo weinig indruk op me gemaakt heeft. Ik kan het einde niet eens meer herinneren. Vroeg het iemand anders en die had precies hetzelfde; zels na lang nadenken.....

Wouter schreef:
Overigens viel het me op dat het laatste deel zo weinig indruk op me gemaakt heeft. Ik kan het einde niet eens meer herinneren. Vroeg het iemand anders en die had precies hetzelfde; zelfs na lang nadenken.....

Een goede vriend van mij had ook zoiets. Maar hij het meer omdat de serie nu afgerond was en hij het gevoel had dat er nu geen uitdaging meer was. Ook hij inderdaad vond het niet veel indruk maken.

Ik kan het me nog wel echt goed herinneren eigenlijk, ook al is al het meer dan een jaar terug dat ik het heb gelezen. Ik vond het einde best pakkend, ik had het zo snel uit. Vooral dat Harry schijndood was en iedereen stond te roepen van 'o nee, Harry!' en de confrontatie tussen Voldemort en Harry in de grote hal, waarbij alles aan het licht komt.
Wat ik wel had was dat alle doden in het boek weinig met me deden, hoewel dat met bv. Sirius en Perkamentus in de vorige delen wel was. Hier had ik zoiets van: Oh, Fred is dood, dat is zonde. Maar bij de vorige boeken had ik steeds: Omg! Nee!
De enige dood die ik echt heel erg vond was die van Dobby, ik was in een schok.

Waarom denk je dat het zou zijn dat 't zo weinig indruk op je heeft gemaakt?

Wat denk je zelf? Ik vond het allemaal niet zo goed, dus erg emotioneel vond ik het niet. De serie had zijn piek bij deel 3 en 4; daarna vond ik het steeds minder worden.

Nieuwe Harry Potter is flop.

Fans zijn niet te spreken over de nieuwste Harry Potter-film. Dat blijkt uit de eerste test voor publiek van de film 'Harry Potter and the Half-Blood Prince', die deze zomer in de bioscoop verschijnt. De film zit volgens de kritieken vol zinloze scènes en heeft een zwak slot.

"Wie het boek gelezen heeft, zal zwaar teleurgesteld zijn", zei een fan aan de Telegraph. "De film wordt gedomineerd door romantiek: Ron en Lavander Brown, Ginny en Dean Thomes, Hermione's liefde voor Ron, en uiteindelijk Harry en Ginny", zei een andere testkijker. De producers hebben nog enkele maanden tijd om aanpassingen uit te voeren. In Groot-Brittannië wordt de première op 17 juli verwacht. (gb/hln.be)

AHWA
Zag het op Shownieuws, ja. Ik denk toch dat er nog wel genoeg duistere zaken in zullen zitten. Het zal heus geen romantisch drama worden. Ze hebben juist actiescenes verzonnen om erin te stoppen. Een aanval op een brug van de Death Eaters.

Het boek sloeg de plank al regelmatig mis op het gebied van romantiek, dus als ik dit zo lees zal het wel eens een zeer slappe vertoning kunnen worden ...

Ik heb de eerste film in de bioscoop gezien toen ik nog een jaar of 11 was en dat was voor mij toen een magische bioscoopervaring, nu dat ik in tussentijd de boeken gelezen heb erger ik me dood aan het feit dat bijna de helft van het verhaal in de film is weggelaten om aan de vooropgestelde 2,5 uur te komen.

Wat ik me afvraag, is wat er gebeurt met "Het Nest" In het 7de boek heeft dat huis een belangrijke rol, maar in de 6de film is het afgebrand? Terwijl dat in de boeken niet gebeurt, best vreemd.

Devoo schreef:
Wat ik me afvraag, is wat er gebeurt met "Het Nest" In het 7de boek heeft dat huis een belangrijke rol, maar in de 6de film is het afgebrand? Terwijl dat in de boeken niet gebeurt, best vreemd.

Ach het zijn tovenaars, die toveren vast wel een nieuw huis.
Wat me opvalt trouwens zijn de 2 volgende dingen.

In deel 2 zie je het nest heel erg met een boerderij en GEEN moeras, en nu opeens is er een heel moeras
Ook die speeltuin in deel 3 waar de bus stopt...is opeens in deel 5 op een open veld ergens ver vandaan. Al deze veranderingen zijn raar.

En verder vind ik Professor banning ook raar geworden.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://members.lycos.nl/driebezemstelen/Prof_Banneing.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

In deel 1 en 2 ziet hij er zo uit als hierboven, dit is de Chris Columbus versie

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://1.bp.blogspot.com/_3uORY2XKNR4/SP3Iz-22WgI/AAAAAAAAAe0/cDoi41jYuWI/s320/HP+people.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

En in deel 3,4,5,6 ziet hij er zo uit als hierboven.
Erg raar dat een persoon zo kan veranderen

Ik heb gelezen dat Rowling haar Banning er uit ziet zoals de nieuwe en dat ze die Gobold banning maar niets vond. Ondanks dat vind ik die Columbus versie beter

Geen reactie?

Welke vinden jullie beter.

IcU
De eerste.

ik ook de eerste

Elvis Presley
De tweede.

Wat? Banning? Het maakt mij geen flikker uit, alhoewel Rowling wel gelijk had dat de eerste Banning een beetje op een kobold leek, dus misschien is deze dan toch beter.

Albus Dumbledore schreef:
Wat? Banning? Het maakt mij geen flikker uit, alhoewel Rowling wel gelijk had dat de eerste Banning een beetje op een kobold leek, dus misschien is deze dan toch beter.

De kobold wordt door dezelfde acteur gespeeld. Ik vind de 2e wat enger dan de 1ste. Misschien wilde Rowling mee met de verhalen, toch vind ik het raar zo'n drastische verandering. Ik wist niet dat dat Banning was tot ze in deel 6 bij de poort aankwamen en Harry zei: hey professor Banning.

haha dat had ik nou ook:p

joeri_filmfreak
boeken zijn veel beter. films zijn matig ze worden wel steeds beter bij de eerste 3/4 films werd er ook slecht geacteerd ook dat word steeds beter naarmate ze ouder worden

Gast
geplaatst: vandaag om 09:54 uur

geplaatst: vandaag om 09:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.