menu

Film / Spoilers / Harry Potter: verschillen films en boeken

zoeken in:
lowhusky
Pieter Montana schreef:
Lezers zien fout in Harry Potter boek

De uitgever van de Harry Potter boeken heeft een fout in het zesde boek rechtgezet. Een aantal lezers had de fout in Harry Potter en de Halfbloed Prins opgemerkt. Daarin stond dat Hermelien Griffel elf keer topscores behaalde in haar examens voor Gewone Tovenarij. In het vijfde boek stond nochtans dat Hermelien maar tien vakken had gekozen. Uitgeverij Bloomsbury liet de fout meteen rechtzetten in de nieuwe editie. Daarin haalt Hermelien negen keer Uitzonderlijk en een keer Buiten Verwachting. (TdL)

-----------
[email protected]

.

*Chrissie*
, had ik niet eens opgemerkt.

een aantal lezers..

Is er eigenlijk al een datum of titel van deel 7 ??

Ik was een beetje aant surfen en ik kwam op iets heel intressant namelijk:
Regulus was de jongere broer van Sirius Zwarts. Hij sloot zich aan bij de Dooddoeners van Heer Voldemort. Om die reden waren zijn ouders volgens Sirius trots op Regulus. Zijn ouders waren er, net als Regulus, van overtuigd dat Heer Voldemort het bij het rechte eind had met zijn ideologie over zuiver tovenaarsbloed. Toen Regulus erachter kwam wat hij moest doen om bij Voldemort in de smaak te vallen (moorden plegen en dergelijke) probeerde hij terug te krabbelen. Dit accepteerde Voldemort niet, dus werd Regulus vermoord, waarschijnlijk door een Dooddoener. Volgens Sirius was Regulus te onbelangrijk om door Voldemort zelf te worden vermoord.

Regulus Zwarts speelt zelf geen rol in Harry Potter en de Orde van de Feniks; er wordt alleen over hem verteld. Volgens sommigen is Regulus Zwarts de mysterieuze R.A.Z. die voorkomt in het zesde boek. Dit wordt onderstreept doordat R.A.Z. in de originele Engelse versie R.A.B. is (Zwarts = Black). Verder is de tweede naam van Regulus waarschijnlijk Arcturus1. Als deze theorie klopt, heeft Regulus het medaillon, een gruzielement van Voldemort, terug omgetoverd in een normaal medaillon en bij hem thuis gelegd. Bij het 'gevecht tegen het huis' werd er een medaillon weggegooid.

Dustyfan
Metalfist schreef:
Is er eigenlijk al een datum of titel van deel 7 ??

7 juli 2007 (07-07-07), heb ik ergens een keer opgepikt... Logische datum wel

7 juli 2007 is maar een gerucht! Voor meer geruchten > http://www.harrypotterfreakz.nl/boeken.php?page=geruchten

Een vraagje: zouden dit de zes Harry Potter-verhalen zijn?

Zo ziet het er wel uit, ja. Heb je ze nog niet gelezen dan?

serpico schreef:
(quote)

Zo ziet het er wel uit, ja. Heb je ze nog niet gelezen dan?

Het is voor mijn dochter als nieuwjaarsgeschenk. Ze heeft ze alle zes in het Nederlands, maar ze zou ze ook graag in het Engels hebben.
Deze zijn nog aan een redelijke prijs.

Ik denk dat Regulus Black uit angst voor zijn eigen leven op jacht is gegaan naar de horcruxes, hij heeft deze toch niet volbracht, maar Harry & co zal zijn reis moeten volgen om de horcruxes te vinden.

speedy23 schreef:

Het is voor mijn dochter als nieuwjaarsgeschenk. Ze heeft ze alle zes in het Nederlands, maar ze zou ze ook graag in het Engels hebben.
Deze zijn nog aan een redelijke prijs.

Dan is zo'n box idd ideaal, ookal zal het dan over een jaartje het probleem zijn dat deel 7 er niet in past

Daarstraks aangekomen: box met alle zes de Harry Potterboeken. Engelse versie.

Titel van laatste Harry Potter bekend

LONDEN - De titel van het langverwachte en laatste boek over de avonturen van Harry Potter is door de Britse schrijfster J.K. Rowling bekendgemaakt op haar website.
De Engelstalige titel luidt ,,Harry Potter and the Deathly Hallows'', wat vrij vertaald in het Nederlands als ,,Harry Potter en de heiligen des doods'' zou kunnen klinken.

Een officiële vertaling van de titel is voorlopig niet beschikbaar.

Het gaat om de zevende en laatste roman over de kleine tovenaar met zijn legendarische litteken. De reeks, waarvan meer dan 300 miljoen exemplaren werden verkocht, is wereldwijd succes. De boeken verschenen in verschillende 63 talen en vormden de basis voor een reeks films. Wanneer het nieuwe boek uitkomt, is nog niet bekend.

Heel wat fans van Harry Potter vrezen dat het hoofdpersonage in het laatste boek zal sterven. De schrijfster had namelijk in juni aangekondigd dat twee belangrijke personages het laatste deel van de avonturenreeks niet zouden overleven.

De 41-jarige schrijfster, die inmiddels dankzij de jonge tovenaarsleerling één van de rijkste mensen in Groot-Brittannië is geworden, werkt al een jaar aan het laatste Harry Potterboek.

----------------
[email protected]

Ja ik las het ook al

Maarja we weten nog niks ookal is de titel bekend..
Ben erg benieuwd

Metalfist schreef:

Interessante theorie, lijkt me nog wel wat. Weten jullie nog zo van die theorieën over het medaillon?

Ik heb hem voor € 23.95 besteld bij Proxis.be. De Engelse versie komt uit op 21 juli, de Belgische nationale feestdag, voor deze gelegenheid uitgeroepen tot Potter-dag.

is het ook al bekend hoeveel bladzijde's het zullen worden?

ik hoop 600 (of meer)

Metalfist schreef:
Ik was een beetje aant surfen en ik kwam op iets heel intressant namelijk:
Regulus was de jongere broer van Sirius Zwarts. Hij sloot zich aan bij de Dooddoeners van Heer Voldemort. Om die reden waren zijn ouders volgens Sirius trots op Regulus. Zijn ouders waren er, net als Regulus, van overtuigd dat Heer Voldemort het bij het rechte eind had met zijn ideologie over zuiver tovenaarsbloed. Toen Regulus erachter kwam wat hij moest doen om bij Voldemort in de smaak te vallen (moorden plegen en dergelijke) probeerde hij terug te krabbelen. Dit accepteerde Voldemort niet, dus werd Regulus vermoord, waarschijnlijk door een Dooddoener. Volgens Sirius was Regulus te onbelangrijk om door Voldemort zelf te worden vermoord.

Regulus Zwarts speelt zelf geen rol in Harry Potter en de Orde van de Feniks; er wordt alleen over hem verteld. Volgens sommigen is Regulus Zwarts de mysterieuze R.A.Z. die voorkomt in het zesde boek. Dit wordt onderstreept doordat R.A.Z. in de originele Engelse versie R.A.B. is (Zwarts = Black). Verder is de tweede naam van Regulus waarschijnlijk Arcturus1. Als deze theorie klopt, heeft Regulus het medaillon, een gruzielement van Voldemort, terug omgetoverd in een normaal medaillon en bij hem thuis gelegd. Bij het 'gevecht tegen het huis' werd er een medaillon weggegooid.

Oeh, daar heb ik nog nooit aan gedacht.. Ik heb al aan velen namen over R.A.Z of R.A.B gedacht. Maar dit zou ook een optie kunnen zijn. Hoewel Regulus niet echt de slimste is en ik er weer geen verband in zie. Waarom zou een Zwarts er geïnteresseerd in zijn...

Ik kijk zeker uit naar het nieuwe Harry Potter boek.
Er zullen nog een hoop ontwikkelingen komen over verschillende personages.
Ben echt heel benieuwd, en zeker na het stuk te hebben gelezen van Metalfist.

anne J schreef:
(quote)

Oeh, daar heb ik nog nooit aan gedacht.. Ik heb al aan velen namen over R.A.Z of R.A.B gedacht. Maar dit zou ook een optie kunnen zijn. Hoewel Regulus niet echt de slimste is en ik er weer geen verband in zie. Waarom zou een Zwarts er geïnteresseerd in zijn...

ja leek me wel vanzelfsprekend

heb geen zin om hele thread te lezen maar over snape en dumbledore leek het me ook vanzelfsprekend dat dumbledore en snape het zo hebben afgesproken en dat snape nu de perfecte spion is bij voldemort.
wanneer potter nu tegenover voldemort zal staan zal snape voldemort verraden en zal dat de doorslag geven.
Heb zelfs nooit overwogen dat snape weer slecht zou worden, hij is coolste personage uit reeks.
Jaloers, machtsgeil, koppig en betweterig, egocentrisch en wraaklustig, maar nooit zou hij dumbledore verraden.

Voor hij sterft prevelt dumbledore "please, snape..." en dumbledore zou nooit smeken voor z'n leven, daar issie veel te wijs en waardig voor, hij zegt please omdat hij ziet dat snape er moeite mee heeft hem te vermoorden en dat hij vreest dat snape het niet zou kunnen en voldemorts vertrouwen zou verliezen.

hup naar 7 !

Edgar77
Denken jullie trouwens niet dat Harry zelf een gruzielement is? Of dat dit achter zijn litteken zit?
Dit zou betekenen dat Harry zichzelf zou moeten vernietigen voordat Voldemort gedood zou kunnen worden.

Ik vind het wel een aannemelijke theorie. Iemand anders hier ideeën over?

Kan bijna niet als je de profetie bekijkt. De een kan niet leven als de ander niet dood is. Met andere woorden als de anders dood is kan de een leven.

Als Harry een Hoacrux is betekent het dat ze allebei gaan sterven en dat is volgens mij niet wat de profetie verteld.

Daarnaast kan het niet eens, want Voldemort wil Harry de hele tijd dood hebben. Hij zal toch niet telkens een stuk van zijn eigen ziel willen vermoorden?

Edgar77
Tja, als je het zo bekijkt heb je gelijk. Ik las er laatst een stuk over en ik vond het een erg interessante kijk op de feiten.

Anywayz, we zullen het over een paar maanden weten!

Het enige wat zou kunnen is dat Voldemort per ongeluk een 8ste stuk van zijn ziel in Harry heeft geplaatst op 'die avond'. Maar dat vind ik nogal vergezocht.

gondwana schreef:

ja leek me wel vanzelfsprekend

heb geen zin om hele thread te lezen maar over snape en dumbledore leek het me ook vanzelfsprekend dat dumbledore en snape het zo hebben afgesproken en dat snape nu de perfecte spion is bij voldemort.
wanneer potter nu tegenover voldemort zal staan zal snape voldemort verraden en zal dat de doorslag geven.
Heb zelfs nooit overwogen dat snape weer slecht zou worden, hij is coolste personage uit reeks.
Jaloers, machtsgeil, koppig en betweterig, egocentrisch en wraaklustig, maar nooit zou hij dumbledore verraden.

Voor hij sterft prevelt dumbledore "please, snape..." en dumbledore zou nooit smeken voor z'n leven, daar issie veel te wijs en waardig voor, hij zegt please omdat hij ziet dat snape er moeite mee heeft hem te vermoorden en dat hij vreest dat snape het niet zou kunnen en voldemorts vertrouwen zou verliezen.

hup naar 7 !

Precies zoals ik het altijd beleefd heb.

sneep is altijd al zo mysterieus geweest, de waarheid achter hem zal me benieuwen..

Gast
geplaatst: vandaag om 10:06 uur

geplaatst: vandaag om 10:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.