- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Ik zou overigens als buitenstaander die een film probeert te kijken dan wel bloedchagrijnig worden. Maar wie neemt er een peuter mee daarheen?
Dat kan ik je niet kwalijk nemen. Dat verwacht je tijdens La La Land in de Filmhallen niet. Helemaal niet bij zo'n film. Daar zijn (schoon)ouders of oppashulpen voor, lijkt me.
Biosguru
-
- 1557 berichten
- 5096 stemmen
Ben daar ook altijd benieuwd naar. Is er weleens iemand geweest die een sms heeft gestuurd en waarna er mensen binnenkwamen? Wat je moet sms'en is ook zo snel van het beeldscherm verdwijnen, dat je je dat onmogelijk kan herinneren.
Ja, ik heb dat wel eens gedaan. Kom al een tijdje niet veel meer in Pathe. Maar kwam er jarenlang elke zaterdagnacht. Ben even de precieze sms-code kwijt maar met een paar "dat nooit weer" momenten leer je vanzelf de sms code te onthouden als ie voorbijkomt.
Die ene keer dat ik sms-de ging het om een luidruchtige groep die zat te keten. Personeel kwam redelijk rap en functioneerde als een soort "meester" die de klas in de gaten hield. Dat werkte toen goed. Rest van de film goed kunnen zien.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Wanneer je bij Heimat als enige nog geen rimpels hebt, en aan den lijve moet ondervinden dat bejaarde mensen het moeilijker vinden om een scheet in te houden. Allemachtig, wat een lucht. En wat een geluid.
Het viel uiteindelijk mee, maar dit had ik toch nog niet vaak meegemaakt in de bioscoop...
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Ah, was je ook bij Hartlooper vandaag? 
Ik zat voor het eerst in zaaltje 5, met maar 3 rijen stoelen. Zonder gerochel en geruft l'Odyssee gezien.
Helaas was de ervaring van de tweede film om 16:00 uur bij Pathé Rembrandt een stuk minder. Net zoals Heimat wellicht een bepaald soort publiek trekt, doet een blockbuster als Assassin's Creed dat ook. Jong spul dat luidkeels 'Woaaaaahw!' roept bij de trailer van The Wall dat doet vermoeden dat ze nooit eerder een film hebben gezien, veel chipszakken en langdurige mobieltjes-klootzakken die neergeknuppeld moeten worden.
Speaking of which, ik las vanmorgen op Facebook dat gisteravond in Amersfoort tijdens de voorstelling van Why Him in Pathé een kerel iemands neus heeft gebroken, bij een aso die simpelweg weigerde om stil te zijn tijdens de film, na meerdere verzoeken en waarschuwingen.
Ga ik niet goedpraten. Maar stiekem vind ik het diep van binnen toch wel ergens een beetje een held.
Overigens was de grootste ergernis Assassin's Creed zelf, maar dat terzijde 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
langdurige mobieltjes-klootzakken die neergeknuppeld moeten worden

Dat soort uitspraken ben ik niet van je gewend.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Waarschijnlijk omdat ik een vreedzame, bomenknuffelende, grotendeels apolitieke vega-pacifist ben 
Maar er zijn grenzen aan het geduld van John Milton. En aan zijn voorstander zijn van absolute geweldloosheid, blijkbaar. Grootspraak uiteraard, maar het is wel illustratief voor hoe boos ik ervan kan worden 
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Ik was naar Allied, een vrij kalme oorlogsfilm, gegaan vanavond. Nouja, de film zelf was kalm. Direct naast mij zat een clubje pubers die zich als standup-comedians gedroegen. Ze hadden commentaar op de film (dingen fysiek nadoen etc.) en konden niks serieus nemen. Ze hadden er echt moeite mee, want een kreeg zelfs de slappe lach.
Ik heb rustig gevraagd of ze stil konden zijn en ze kregen verder veelzeggende blikken van andere bezoekers. Gelukkig waren ze later stil tot de pauze..
Na de pauze had ik ze ook niet meer gezien. 
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Ah, was je ook bij Hartlooper vandaag? 
Ik zat voor het eerst in zaaltje 5, met maar 3 rijen stoelen. Zonder gerochel en geruft l'Odyssee gezien.
Wat vond je trouwens van het zaaltje? Vind het zelf wel een aanwinst voor Utrecht, hoewel het jammer is dat je op stille momenten soms last heb van het geluid op de gang/cafe...
(Ik kan uiteraard niet te positief zijn, het blijft een ergernissen-topic)
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Ik vond het wel een lief zaaltje, nummer2! Geen klachten over beeld of geluid, en van rumoer weinig gehoord (het was 12 uur 's middags en rustig).
Afstand tot het scherm was prima, moet ik zeggen op middelste rij. Wint geen prijzen voor beenruimte, maar dat geldt voor alle zalen daar, helaas.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Spinghaver - Utrecht - zaal 2 - matinée - I, Daniel Blake.
50 plussers die elke bureaucratische misser in de film onderschrijven met een zucht, een steun of gegiechel ("ooo, wat errug"). 30 plussers die de hele film lang M&Ms per stuk uit de verpakking graaien.
Ik heb weer genooooten hoor...
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Misschien moeten we een keer met de vaste klagers hier een bioscoopzaal afhuren en kijken of we ons dan aan elkaar irriteren tijdens de film
lijkt me een pracht-experiment 
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Misschien moeten we een keer met de vaste klagers hier een bioscoopzaal afhuren en kijken of we ons dan aan elkaar irriteren tijdens de film
Ik ben benieuwd wie er dan nog durft te eten, drinken of zelfs ademen. 
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Stel je voor dat je dan een kriebel in je keel krijgt. 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Waag het dan niet om op te staan en voor mij langs de zaal uit te lopen om buiten te hoesten! 
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Kudos voor degene die dan de bak nachos met kaassaus mee naar binnen durft te nemen.... 
Bobby Briggs
-
- 213 berichten
- 7965 stemmen
Als er nog wat over is van het budget voor de zaalhuur, stel ik voor dat we gratis popcorn aan de ingang uitdelen.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Mogen we daar dan onder de film mee gaan gooien? 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En om het experiment nog interessanter te maken moet iedereen gedwongen naar een enorme kutfilm a la Onze Jongens (2016) kijken. Benieuwd of er dan echt niet op de telefoon wordt gekeken, gegeten, gedronken, gezucht, een woordje commentaar, gekucht, knietje in de stoel of voor het scherm weglopen 
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
En de irritante bioscoopbezoekers naar The Rocky Horror Picture Show (1975) sturen. Dan kunnen ze zich als beesten gedragen, zodat ze volgende keer wel weer rustig zijn.
Volgens The Purge (2013) werkt dat! 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Tussen de voorstukjes ook even de trailer van Ambiancé (2020) - IMDb af laten spelen
.
(Die film duurt 30 dagen, de trailer slechts een kleine 7,5 uur
)
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Dat kan ik je niet kwalijk nemen. Dat verwacht je tijdens La La Land in de Filmhallen niet. Helemaal niet bij zo'n film. Daar zijn (schoon)ouders of oppashulpen voor, lijkt me.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Vraag me wel af waarom de ondertiteling zo expliciet benoemd wordt. Of onderschat ik nu de hedendaagse baby's?
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik neem aan omdat de films, ook Nederlandstalige, door het gekrijs van de baby's moeilijk te verstaan zijn.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen

Maar ik had inderdaad het concept al gehoord paar maandjes terug in de /Filmcast
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me geweldig om dan achter John Milton te gaan zitten en met onberekenbare tussenpozen steeds een zacht schopje tegen zijn stoel te geven. En dan als hij dan na drie keer omdraaien en acht keer kuchen op het punt staat al zijn moed te verzamelen, een halfuur niks meer doen zodat hij tevergeefs op die alles beslissende schop zit te wachten. 
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Zie je, achter die façade van irritatie schuilt stiekem een groepje sadisten in de dop

Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Ik neem aan omdat de films, ook Nederlandstalige, door het gekrijs van de baby's moeilijk te verstaan zijn.
VOORAL Nederlandse films bedoel je? Want wat een gemurmel altijd daarin zeg...vraag me altijd af of dat aan de acteurs (Lammers sws), taal of mixing ligt.