• 8.603.460 stemmen

Genre: Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Johan Nijenhuis

Met onder meer: Jim Bakkum, Martijn Fischer en Sanne Vogel

IMDb beoordeling: 5,5 (694)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 29 december 2016

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Onze Jongens

Bas (Martijn Fischer) heeft een bouwbedrijf en de zaken lopen niet echt goed. Toch neemt hij Jorrit (Jim Bakkum) aan in zijn bedrijf. Ondanks dat Jorrit geen goede klusser is, worden ze wel steeds weer gebeld omdat de vrouwen het vooral leuk vinden om naar Jorrit te kijken. Dat brengt de heren op idee: ze beginnen een mannenstripgroep.

imageimageimage

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

De opvolger heet 'Onze Jongens in Miami'. Nou, dat wordt weer wat hoor...

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Nooit verwacht dat ik mild positief zou zijn over een mannenstripfilm van Johan Nijenhuis, maar 'Onze Jongens' (2016) is eigenlijk best oké voor zijn doen. Of hoe Jim Bakkum (naast wandelende homo- of vrouwenfantasie) best een sympathiek personage neerzet, een klusjesman die met z'n strippraktijken probeert om een noodlijdend bedrijf van de ondergang te redden. De jongeman heeft ontegenzeggelijk die gunfactor, zelfs door zijn houterige dialogen en uitdrukkingsloze acteerwerk heen. Maar het helpt ook zeker dat de timing van de film op orde is; het is grappig of dramatisch wanneer het dat moet zijn. En eens geen ensemblecast vol irritante BN'ers die erin zitten omwille van hun bekendheid en niet omdat ze iets toevoegen. Het lijkt alsof Nijenhuis zich inhoudt met een plot dat weliswaar niets in het genre overtreft, maar geforceerd grappige soap-onzin laat hij een tikkeltje terzijde. Gelukkig hoeft een film zoals dit weinig om het lijf te hebben en de vele stripsequenties zijn verrassend creatief opgezet qua choreografie en spanningsopbouw. Met een paar hilarische vondsten rond het strippersthema.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2053 berichten

Donkerwoud schreef:

Prima omschreven Donkerwoud. Mijn vrouw en ik hebben Onze Jongens gisteravond op Netflix gezien en ons er prima mee vermaakt. Op naar deel 2, Van ons een 3.0

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Bedankt!

avatar van The main man!!

The main man!!

avatar van aeverhoog

aeverhoog

The main man!! schreef:

Wat een trieste film zeg, echt gemaakt voor nichten.

Mijn neven vonden hem ook leuk.

avatar van The main man!!

The main man!!

[quote]The main man!! schreef:

Wat een trieste film zeg, echt gemaakt voor nichten.

Bovendien Jim er bestaan ook scheermesjes voor te ontharen,hij speelt echt een onwijze loser Jim. Dat hij zich voor zo'n film inzette, zegt wel hoe wanhopig en dom hij is in het echt .

avatar van mrklm

mrklm

Een serie niet onaardige stripteaseacts rondom de afgetrainde, maar niet van acteertalent overlopende Jim Bakkum als een voormalige booreilandwerker die terugkeert naar zijn oude woonplaats en zijn oude baantje bij het bouwbedrijf van zijn boezemvriend Bas [Martijn Fischer] terugkrijgt. In één van de vele toevalligheden en stompzinnigheden dat wat moet doorgaan voor een scenario biedt, krijgt hij een aanbod om een optreden te doen als stripper. Eerste half uur is nog wel te pruimen, maar daarna werpt het afschuwelijk slechte scenario je de ene na de andere tenenkrommende wending voor de voeten waardoor ik me veelvuldig achter de oren krabde en dacht: “Waar zit ik naar te kijken?” En na afloop bleef een andere vraag onbeantwoord: wat bezielt een mens überhaupt om dit uit te zitten?

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

mrklm schreef:

Je hebt het gedaan, dus vertel: wat bezielde je?

avatar van wvernooij

wvernooij

Ik vond hem ook best wel aardig, deze.

avatar van mark080959

mark080959

En dan te bedenken dat de opvolger 'Onze jongens in Miami' nog lager scoort. Ik dacht dat slechter niet kon...nog geen uur kunnen kijken. Het verhaal is te onsamenhangend en slecht. Het acteertalent van de jongens maakt het alleen maar erger. Dit is bedoeld als humor....Het intens slechte verhaal, de waardeloze regie en de slechte acteerprestaties maken iedere poging tot humor bij voorbaat mislukt.

avatar van jordorientje

jordorientje

soom schreef:

En voor mij begint een voldoende al bij 2.5 ipv 3*..

Want? Jij hanteert je eigen regels?

Een 5 is gewoon een onvoldoende. In elke taal. In elk land. Op elke school. In elke film. Etc.

Beetje gek dat een voldoende bij jou al bij een 5 begint.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

mark080959 schreef:

Vooral de regie. Nijenhuis is zo'n slechte regisseur.