Onze Jongens (2016)

2,47

Nederland

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Jim Bakkum, Martijn Fischer en Sanne Vogel

Bas (Martijn Fischer) heeft een bouwbedrijf en de zaken lopen niet echt goed. Toch neemt hij Jorrit (Jim Bakkum) aan in zijn bedrijf. Ondanks dat Jorrit geen goede klusser is, worden ze wel steeds weer gebeld omdat de vrouwen het vooral leuk vinden om naar Jorrit te kijken. Dat brengt de heren op idee: ze beginnen een mannenstripgroep.

19 BERICHTEN 2 MENINGEN

kappeuter (moderator)
Nijenhuis goes Full Monty

Vanaf 29 december in de bioscoop (Entertainment One)

avatar van missl
Jeetje Sjim, ik ben er gewoon een beetje stil van, ik dacht dat hij nog steeds 11 was.
De Nederlandse Magic Mike, nou ja, misschien kijken wanneer ik een keertje dronken ben.

avatar van de grunt

o mijn god

avatar van soom
de grunt schreef:
O mijn god
Nou, zeg dat. Wat een bak. Kúm zeg, wat verwacht ik ook van Johan Nijenhuis??
Schier vermoeiend. Kan iemand de beste man aub verplicht laten kijken naar Amerikaanse romacoms? Als hij zo nodig Magic Mike wil uithangen? Het is hier geen Hollywood, meneer Nijenhuis. Dit werkt niet zo. Jim Bakkum is geen Alex Pettyfer of Channing Tatum.
Leuk geprobeerd.. Maar ik werd iets blijer van Matheu, Martijn en Sanne dan van Jim.
Ergerlijk soeptutje Barbara wandelt ook nog eens lekker door het beeld heen. Mnee, dat was niet zo.
Matheu was klasse. En al speelde hij niet echt met Andre Hazes samen, het was toch wel duidelijk dat daar het talent in zat. Meer dus dan in halfbakken Barbara.
Nou. Dit is dus weer quitte spelen. Het is zo goedkoop allemaal. Ik kan wel janken, en niet van ontroering. Echt enigszins het niveau van de Postcode Loterij films. Films die gemaakt worden voor een appel en een kippenei. Mensen, word wakker en geef die koperstukjes aan betere kwaliteit..

avatar van John Milton

Maar toch een voldoende, soom? Ondanks die bewoordingen hierboven?

avatar van soom
John Milton schreef:
Maar toch een voldoende, soom? Ondanks die bewoordingen hierboven?
Jaaa dat wel!! Omdat ik aan de ene kant wel heel erg genoot van vooral de scenes met Matheu, Martijn en Sanne. Het verhaal steekt verder wel mooi in elkaar. En voor mij begint een voldoende al bij 2.5 ipv 3*..

avatar van AmazingPP
Nijenhuis: ach... Wat heb ik er nog niet over gezegd. De man maakt luchtig vermaak. Dat is op zich niet erg, maar hij denkt er wel heel makkelijk over. Het is rommel wat meneer maakt, maar kennelijk is half Nederland gewend geraakt aan rommel (hoera voor de commerciële televisie), want zijn films scoren altijd. Vreselijk.

avatar van John Milton

in het verlengde daarvan: Slecht jaar voor Nederlandse film: bioscoopopbrengsten gehalveerd

Of zou het een niets met het ander te maken hebben?

avatar van mikey

my lord

avatar van pierre18
Ik heb helemaal niets met Nijenhuis maar in een zaal met enkel en alleen maar vrouwen heb ik me vanavond voor het eerst prima vermaakt. Het spel en het verhaal was aanmerkelijk beter dan we de laatste jaren van hem voorgeschoteld krijgen. (Met Rokjesdag als grootste dieptepunt) Ook de grappen waren iets meer van een volwassen niveau. Kan merken dat er iets meer aandacht aan is besteed. En persoonlijk vond ik Jim prima en natuurlijk overkomen. Viel me mee.

avatar van m1701
Heerlijke film! Maar ben dan ook een vrouw hahaha

Ebenezer Scrooge
Lijkt me een geweldige film. Over 6 weken voor 2,99 euro bij het Kruidvat.

avatar van Nienke1981
Ik en mijn vriendin hebben genoten van deze film hoor
Ik had lage verwachtingen, dus ik vond het allemaal erg meevallen. Er zit aardig wat humor in.
Natuurlijk wel een vrouwenfilm. Er zaten toch nog zo'n 4 mannen in de zaal die met hun vriendin waren meegekomen.

avatar van 606

Wat een trailer, grr walgelijk. Nee niet voor mij. Sla deze graag over.

Mijn jongens zullen onze jongens zeker niet worden, maar als ik eerlijk ben heb ik me met deze in ieder geval meer geamuseerd dan met Nijenhuis laatste werkjes Rokjesdag en Apenstreken want dat was zelf naar zijn eigen maatstaven erg onder de maat. Onze jongens is een prettig ogende dansfilm waar je af en toe mee kunt lachten. Wat dat betreft keert hij wat meer terug naar zijn roots want dit doet erg denken aan films als Costa! en Volle Maan. Gewoon oppervlakkig en tamelijk hersenloos plezier. Deze keer hoef je je in ook niet te ergeren op veel irritante personages want de belevenissen van Jorrit(Bakkum, die aantoont dat je geen groot acteur hoeft te zijn om een aanstekelijke rol neer te zetten ) staan hier duidelijk centraal, de rest zijn nevenpersonages die redelijk geloofwaardig worden ingevuld. Gelukkig ook geen exacte kopie van The Full Monty, wat wel duidelijk de inspiratiebron is geweest voor Onze Jongens, maar de makers zijn zo verstandig geweest om er een eigen interpretatie van te maken. Het resultaat is een redelijke, maar lichte film, die de toets der kritiek kan doorstaan.

avatar van missl
Onze jongens zien er lekker uit maar Johan Nijenhuis heeft zichzelf echt weer overtroffen met meest domme film ooit.

avatar van AmazingPP
Nou, ik heb het geprobeerd hoor: weer eens een Nijenhuis-productie gekeken. En dat zal voor lange tijd ook zo blijven. Wat een flutfilm! De enige die een beetje "normaal" acteren zijn Jim en dat ventje dat zijn zoontje speelt. De rest van de cast is zwaar onder de maat, zelfs Vogel en Fischer komen niet uit de verf. Een aantal losse scenes met onder de "dans"-scenes een lekker vlot popnummer en een flinterdun drama-verhaaltje erachter en voila: KASSA! Nijenhuis: mocht je dit lezen: ga eens leren film te maken. Kijk naar je collega Verhoeven of van mijn part Koolhoven; die kunnen het namelijk wel. 1* voor de acteerprestaties van beide bovenstaande heren.

avatar van cantforgetyou
Natuurlijk is dit een meidenfilm. Maar toch was ik gewoon even benieuwd of de film misschien toch verrassend was. Helaas. Het is echt een zeer zwakke film. Met ontzettende flauwe humor en slapstick momenten. Beschamend gewoon. De strip scenes zijn niet om aan te zien. Ik vraag me af hoe Jim zich heeft gevoelt toen hij deze film tijdens de première heeft gezien met zijn ouders, familie en vrienden. Dit kun je echt gewoon niet goed of leuk vinden.

avatar van Patje33
Ik vond het niet vervelend om deze te bekijken