- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Ik ga bijna nooit naar de bios; als ik ga, ga ik naar Antwerpen.
Laatst keek ik daar naar o.a. One Hour Photo. Er zaten opvallend veel oudere mensen in de zaal; zo ook schuin links voor ons: een ouder stelletje, waarvan het omaatje het dichtst bij zat. Bij een enge scene, als er eerst langzaamaan bloed uit de ogen van de hoofdpersoon begon te komen, zag ik het omaatje opeens een beetje heen en weer bewegen... Toen er plotseling werkelijk bloed uit de ogen begon te stromen, veranderde dat onrustige heen en weer bewegen van haar in een grote schok naar rechts...
Einde scene.
Ontzettend grappig soms, dat bioscooppubliek 
Ontzettend grappig.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
ik heb zelfs eens een keer gehad bij een van de laatste keren dat lotr draaide in rotterdam dat midden in de film twee mensen binnen kwamen met ah tassen met veel herrie en toen lekker de rest van de film zakken chips en alllerlei andere dingen gingen eten 
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
AI, alleen dat al...!
Pugsley
-
- 94 berichten
- 3025 stemmen
Een keer meegemaakt hier in Breda tijdens de voorstelling van Scream 2 dat zo'n vrouw later de zaal binnen kwam lopen tijdens die scene dat die Jada Pinkett is neergestoken (intro) en dat ze dan staat te schreeuwen voor het beeldscherm. Uitgerekend op dat moment gleed die vrouw in de zaal uit met popcorn en al!!! haha, ik kan er nog om lachen zeg...
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
antwoord op de vraag waarom mensen niet naar de bioscoop gaan uit de faq van nl.kunst.film (nieuwsgroep):
Q: Waarom gaat men niet naar de bioskoop?
*pauze tijdens de film
*te weinig beenruimte (oude bioskopen)
*slechte projectie in oude zalen (geen goede hellingshoek, je zit
constant half tegen het achterhoofd van de mensen voor je te kijken)
*slechte stoelen
*te druk (weekend, volle zalen)
*slechte acoustiek, commercials met te hoog volume
*slordig projecteren
*voorstelling begint niet op tijd
*te hoge parkeerkosten (pathe arena en heel amsterdam)
*te ranzig openbaar vervoer (pathe arena)
*asociaal, tiener publiek (city a'dam)
*prijs-kwaliteit verhouding zoek (PathŽ)
*niet zo gezellig (als thuis op de bank)
*spontaan naar de film kan niet
*geen gezellige nazit
*geen recente films, soms premire 2 jaar na buitenlandse premire
*meer keuze en recentere films op DVD
*onveilig gevoel 's avonds laat in sommige stadcentra
*veel aanbod op tv
*consumpties duur
*slecht bereikbaar als je niet in de stad woont
*Hollywood films richten zich op de jeugd, *voor volwassenen worden er geen Nederlandse of Amerikaanse films gemaakt/geprogrammeerd
*(herriefilms, de trailers alleen al)
*te vermoeiend
*beeld stil zetten, terugspoelen, vooruitspoelen
*ondertiteling irriteert, slechte vertaling, valt onderaan scherm weg
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
*slecht bereikbaar als je niet in de stad woont.
Helemaal mee eens ik erger me aan deze twee ook dood. Ik woon maar in een klein dorpje en moet naar de stad voor de film maar dat is ook maar een klein stadje waar amper wat draait. Tegenwoordig ga ik vaker naar een wat grotere bioscoop maar daar kan ik alleen heen door een half uur met de bus te gaan. Aan de asiocale tieners tegenwoordig erger ik me helemaal kapot. De helft van de keren dat ik in de bios zit zitten er wel wat aso's tussen vreselijk irritant is dat.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
*slechte stoelen
Dit is wel een stuk verbeterd bij de meeste bioscopen de laatste jaren (zeker Pathe).
Ik ga dan ook meestal op maandag, rustiger en goedkoper 
De City in A'dam is inderdaad verschrikkelijk, ik probeer deze bios zoveel mogelijk te vermijden. Totaal a-sociaal volk komt daar.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
*geen gezellige nazit
ben blij dat dat voor een hoop ,mensen een reden is om níet te gaa. die komen dan zowiezo niet voor de film. heb liever dat die thuisblijven
*geen recente films, soms premiére 2 jaar na buitenlandse premiére
da's idd enorm schofterig. equilibrium en de nieuwe star trek zijn mooie voorbeelden
*veel aanbod op tv
sinds wanneer?!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
*asociaal, tiener publiek
*prijs-kwaliteit verhouding zoek (PathŽ)
*niet zo gezellig (als thuis op de bank)
*consumpties duur
*ondertiteling irriteert, slechte vertaling, valt onderaan scherm weg
Deze gelden zon beetje voor mij, maar daar heb ik ook goeie oplossingen voor; niet in t weekend gaan, je OV meenemen en nix kopen. Op de ondertiteling let ik meestal niet eens meer en in de bios kan je tenminste een film goed volgen in tegenstelling tot op de bank waar ieder1 dr maar doorheen zit te ouwehoeren (is meestal wel gezellig overigens). Alleen nu moeten de bioscopen nog wat aan die klootzakken doen die gaan praten, bellen, krijsen, schreeuwen, snurken en opstaan.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
antwoord op de vraag waarom mensen niet naar de bioscoop gaan uit de faq van nl.kunst.film (nieuwsgroep):
Q: Waarom gaat men niet naar de bioskoop? .......
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen

goedkoper? hier in leiden rekenen ze gewoon de hele week door dezelfde prijzen volgens mij.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
ben blij dat dat voor een hoop ,mensen een reden is om níet te gaa. die komen dan zowiezo niet voor de film. heb liever dat die thuisblijven
nee, dat vind ik onzin. het is tocb juist prettig als je de film kunt nabespreken. de leukste filmhuizen die ik ken bieden daar allemaal de mogelijkheid toe: provadja in alkmaar, movies in amsterdam, etc.
sinds wanneer?!
geen idee. kijk weinig tv.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
ik weet niet hoor. dat van die stoelen kan ik me wel indenken. ik ben zelf vrij lang (maar niet extreem, 1m90) en sommige bioscopen moet ik mijden omdat ik er gewoon mijn benen niet in kwijt kan. voor luxor in leiden en sommige zalen in het lido ook in leiden hebben dit euvel. als ik daar dan 2 uur in moet zitten, heb ik de volgende dag spierpijn. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
goedkoper? hier in leiden rekenen ze gewoon de hele week door dezelfde prijzen volgens mij.
Ma - Do is sowieso goedkoper en met studentenkorting kun je op maandagavond voor 4,50 (bij Pathe's in A'dam iig).
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
da's wel fijn, studentenkorting. leiden, nota bene de stad met de oudste universiteit van nederland, heeft dat niet. filmhuisfilms leven hier zowiezo minder onder de bevolking, heb ik het idee. soms ga ik wel naar den haag (babylon bij het centraal station of het haags filmhuis) waar je wel studentenkorting krijgt. ik denk wel dat ik meer films zou gaan zien als je studentenkorting hier in leiden zou krijgen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Nog even een ergenis die ik kwijt moet. Mensen die in de bioscoop voortdurend door de film heen fluisteren en dan denken dat anderen dat niet horen!
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Mijn god... na gister heb ik er een nieuwe ergernis bij in de bioscoop. Ik zat bij de voorstelling van The Matrix Reloaded, de voorstelling van 22:00 uur en wat zat er naast me? --> Een vader, moeder en zoontje (9 jaar ofzo... wat doet een jongetje van 9 zowieso bij de voorstelling van 22:00 uur
).
Wat gebeurt er? De moeder en vader hebben zeker 50 % van de gehele ondertiteling letterlijk voor moeten lezen aan het jongetje. Constant gepraat dus. Alsof het nog niet genoeg was, ging de moeder ook nog eens haar hand voor het jongetje zijn ogen doen als er mensen gingen zoenen/vrijen in de film.
"Pap, wat is zij-jon?"?
"Mam, wat doet Niejo nu?"
"Pap, wie zijn die twee witte mensen?
AAAAAHHHH!!!!!!!! 
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Inderdaad vreselijk. Ik heb het trouwens al een paar keer meegemaakt dat er een kind bij zat dat zo jong was (of dom) dat het de ondertiteling niet kon lezen dat moeders alles maar bleef uitleggen. En nee, ik ga niet alleen naar kinderfilms 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Nu snap ik eindelijk waarom Duitsers en Fransen alles willen na-synchroniseren!
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Gewoon iedereen die loopt te "kutten" (sorry moderators!) onder een film. Tip van mij: "doe net of je moet hoesten met daarna sukkel, dus: "kuchkuchkucksukkel!. Helpt altijd! (doe dit dus niet als die persoon naast je zit).
Ook irritant als ze tegen je stoel gaan duwen vanachter. Daarom kijk ik steeds vaker films thuis op mn eigen set.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Alsof het nog niet genoeg was, ging de moeder ook nog eens haar hand voor het jongetje zijn ogen doen als er mensen gingen zoenen/vrijen in de film.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ook irritant: mensen die tijdens de film weglopen en even later weer terug komen.
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Ook irritant: mensen die tijdens de film weglopen en even later weer terug komen.
Die gaan mischien naar het toilet?
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
Beetje raar ja, bedoel geweld mag hij wel gewoon zien??? Ik snap het niet 
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
je kunt toch wel anderhalf uur volhouden zonder na de plee te gaan, ook al lukt het mij soms ook niet maar goed dat komt door die liter cola! dus laat maar dit 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen

Ja, inderdaad. Hij mag dus wel mee, zo laat, naar een film die niet bepaald voor zijn leeftijdsgroep is. Hij mag dan zien hoe mensen elkaar kapot schieten/schoppen, maar niet dat er gezoend wordt 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Daar zijn de pauzes voor. Ff ophouden kan toch wel zoals al gezegd werd. Ze gaan ook altijd op de onlogischte momenten. Bij The Ring ging dr 1 net voor t einde en toen ie terug kwam waren de credits al aan t draaien. Loze mensen.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik probeer ook gewoon bv de pauze te halen, maar zo af en toe wint mijn volle blaas het toch van mijn filmhart.