- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Een regelmatige bioscoopbezoeker moet toch weten dat je van te voren naar de wc moet gaan?
(Oke, oke, ik vergeet het ook wel eens.)

Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ook vervelend is het als er een gek achter je zit die als en neushoorn adem zite te halen. Met dat gesnuif kan je je soms echt niet op de film concentreren.
Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
Ik erger mij aan:
- mensen die heel de tijd zitten te fluisteren en denken dat niemand hen hoort (zoals Zavo al opmerkte);
- mensen die het nodig vinden luidkeels hun commentaar op de film te uiten (iemand tijdens Goodfellas: "he, die haalt een mes boven!" of tijdens Pay It Forward: "da manneke is 12, dat kan toch niet" etc);
- popcorn en chips vreters (tijdens de nieuwste James Bond in een of ander megacomplex kan ik hier nog wel mee leven, maar anders...);
- mensen die er in een haast lege zaal toch in slagen vlak voor je te komen zitten;
- vrijende koppels (meegemaakt in Brusselse Kinepolis, inclusief, euhm, genotsgeluiden);
- pubers die het blijkbaar cool vinden flesjes bier mee naar binnen te smokkelen en die dan, in het donker, proberen te openen met hun sleutelhanger;
- mensen naast je die proberen te gissen wat er gaat gebeuren;
- het welbekende knie-in-de-rug-van-je-zetel gevoel;
- mensen die het nodig vinden tijdens de film hun beker met drank te gaan bijvullen;
- of naar toilet gaan (maar bon, tijdens langere films wil ik hier ook nog wel mee leven)
- reclame tijdens films, hoe lang ook;
- mensen die de openingsscene (met of zonder credits) blijkbaar geen reden vinden om te stoppen met praten;
- mensen die na het laatste shot meteen rechtveren en met veel vertoon (en in mijn zicht, als ik toch wat van de credits wil lezen) hun jas aantrekken, vaak gepaard gaande met onnodig gekakel over hoe saai de film wel was;
- deuren die blijven openstaan, en zodanig voor een storende lichtinval op het scherm zorgen;
enfin, heel wat eigenlijk.
Droopy
-
- 357 berichten
- 406 stemmen
Waarom ga je nog de bios dan? Oplossing DVD en Dolby surround 
Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
Tja, dat vraag ik mij soms ook wel af 
Maar vaak valt het allemaal wel mee, hoor.
Ik mijd nu wel de Kinepolis, zeker als ik een iets "serieuzere" film wil zien, maar die spelen ze daar dan ook meestal niet.
DVD heb ik, Dolby helaas (nog) niet.
Dus de cinema-ervaring blijft voorlopig nog niet geevenaard. (en zal dat nooit echt zijn)
Droopy
-
- 357 berichten
- 406 stemmen
Helemaal eens.
Over ergernis gesproken:
Een tijdje geleden tijdens de sneak zelfs een complete vechtpartij meegemaakt in de bios. Ik zal er verder niet over uitwijden want dat is destijds al ruimschoots gedaan.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Pablito, ik deel al je ergenissen, maar toch blijf ik het leuk vinden om naar de bios te gaan. Op de rustige tijdstippen en bij de wat kleinere films valt het meestal toch heel erg mee.
Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
Op de rustige tijdstippen en bij de wat kleinere films valt het meestal toch heel erg mee.
Absoluut.
En ik ben de eerste om te zeggen dat je films best in de cinema ziet.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Pablito, ik deel al je ergenissen, maar toch blijf ik het leuk vinden om naar de bios te gaan. Op de rustige tijdstippen en bij de wat kleinere films valt het meestal toch heel erg mee.
Ja precies, Ik vermijd gewoon de Main-Stream films in de bios, of ga op niet gangbare tijden zoals vroeg op de Zondag.
Bios is toch echt perfect om films te zien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Hey Pablito, wordt er in Belgie geen bier verkocht in de bioscopen ? Ik moet ineens aan Pulp Fiction denken... 
Blijkbaar is NL uniek daarin.
Jos2
-
- 1730 berichten
- 0 stemmen
Hey Pablito, wordt er in Belgie geen bier verkocht in de bioscopen ? Ik moet ineens aan Pulp Fiction denken... 
Blijkbaar is NL uniek daarin.
Dat ging toch over Frankrijk (in een glas)?
Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
Denk ook dat dat over Nederland ging (al is het een tijdge geleden dat ik de film heb gezien).
Bij mijn weten kan je bij ons geen bier kopen in de cinema's, nee.
Maar dat wordt na de film ruimschoots goedgemaakt natuurlijk 
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Dat ging toch over Frankrijk (in een glas)?
neuh, in frankrijk kan je bier in de mac kopen. in nederland in de bioscoop. ´i´m not talking about no paper cup, i´m talking about a glass of beer.´
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
neuh, in frankrijk kan je bier in de mac kopen.
off topic: in spanje en duitsland ook... en in de trein, of kan dat in nederland hier ook?
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
off topic: in spanje en duitsland ook... en in de trein, of kan dat in nederland hier ook?
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Niet meer, sinds ze niet meer langs komen 
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Kon je hier maar bier in de Mac kopen.... Ik ben wel blij dat bier gewoon in de bios word verkocht. Lekker, zo'n Beugel in de Bios !
Grolsch is wat dat betreft wel goed! Zit je tenminste halverwege de film niet met een dood biertje te kijken. Daar erger ik mij nou aan 
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Kon je hier maar bier in de Mac kopen.... Ik ben wel blij dat bier gewoon in de bios word verkocht. Lekker, zo'n Beugel in de Bios !
in pathe kan je alleen nog een ´normaal´ heineken flesje kopen, geen beugel meer (al enige tijd overigens).
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
in pathe kan je alleen nog een ´normaal´ heineken flesje kopen, geen beugel meer (al enige tijd overigens).
Chrizzlle
-
- 113 berichten
- 0 stemmen
Als de schoonmakers erg lang over het schoonmaken van de zaal doen...Keej, het moet wel een beetje schoon zijn. Maar kom op; heb een keer een half uur staan wachten!
chrissie
-
- 749 berichten
- 5035 stemmen
Wat al dat betreft, mag ik mezelf erg gelukkig prijzen. Ik woon in één van de weinige dorpen die nog over een eigen bioscoop beschikt. Zowel grote blockbusters als kleinere films komen hier aan bod. Heb je met een groep vrienden een alternatieve film die je wil zien, kan je deze altijd aanvragen aan de eigenaars en meestal tikken ze hem dan wel op de kop voor je. Het geluid laat soms wel te wensen over, maar je zit zelden met een uitgelaten menigte pubers of kinderen in de zaal en tijdens de pauze of na de film kan je aan de toog altijd terecht voor een goede babbel over de film. Het was zo dat ik ertoe gedreven werd "Amélie" te zien, en ik heb er nooit spijt van gehad.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ook vervelend is het als er een gek achter je zit die als en neushoorn adem zite te halen. Met dat gesnuif kan je je soms echt niet op de film concentreren.
De Snuif-Nerd! 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ook vervelend is het als er een gek achter je zit die als een idioot lijntjes coke zit weg te hakken. Met dat gesnuif kan je je soms echt niet op de film concentreren.
Vyvre
-
- 422 berichten
- 185 stemmen
Huh? Zat ik dan achter jouw Yak?
Touché 
Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
Filmadvertenties die uitpakken met het citaat "Two thumbs up!".
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Filmadvertenties met oneliners uit recensies uit de Free, de Viva, de Telegraaf, de Flair, de Veronica-gids etc....
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Huh? Zat ik dan achter jouw Yak?
Nee, het was mijn Yak. Hij was not amused.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
of op de video van 'full metal jacket': "in de gehele wereld uitgeroepen tot de beste oorlogsfilm ooit".
maar ik heb gehoord dat op fiji de stemming niet helemaal eerlijk verlopen is 
LZA
-
- 474 berichten
- 1557 stemmen
idd, daar erger ik me ook kapot aan. nietszeggend, suf en tenenkrommend tegelijk.