• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.951 gebruikers
  • 9.369.788 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Voor wie Vimeo enigszins interessant vindt: Vime-nooo! - shortverse.beehiiv.com

Alarming news of Vimeo shutting off huge aspects of its site in Europe

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

Jammer.

Ik vond Vimeo de laatste jaren al steeds ontoegankelijker worden. Dan moest ik regelmatig per se inloggen om een filmpje te kunnen kijken vanwege leeftijdsverificatie.

Eerst had Vimeo mijn sympathie wel, maar ik ergerde me ook aan indie films maatschappijen die hun trailer exclusief op Vimeo zetten. Ik denk dat je gewoon geen groot publiek heb dan. Maar het had zo zo'n charme deze hippe variant op YouTube.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Eens. Maar die charme valt zo wel grotendeels weg.

En ik ben natuurlijk geen gemiddelde kijker, maar ik word van dit soort acties altijd un très petit peu recalcitrant. Zoals deze auteur schrijft: "there is a big difference between de-prioritization and elimination!". Als je bewust fijne dingen (die reeds gemaakt zijn) voor een markt ontoegankelijk gaat maken, dan kun je van mij toch wel een klein beetje de tering krijgen.

De sympathie is niet opeens compleet weg natuurlijk, maar dit is wel een flinke deuk. Dat inloggen stoorde me niet zo, dat ging vrij vlot met password manager, en moet ik op YT ook vaak.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

Eens. Ik snap de actie gewoon niet goed.

Dat is gewoon trouwe usertje pesten. Wat voor zin heeft dat?

Waarom zou je je user interface en handige opties verarmen voor Europese bezoekers? Dan wil je die klanten blijkbaar niet meer bedienen, maar gooi het dan gewoon maar helemaal dicht.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ga de video niet kijken maar wil wel zeggen enorm blij te zijn met streaming. Kan me niet voorstellen dat i een avondje tv zappen nog vol zou houden. Laatst eens gedaan na een zeldzaam programma dat ik eens op tv keek toen het op dat moment op tv was. Even een rondje gezapt, alleen maar dingen die ik niet wil kijken.

Dankzij het internet en streaming valt het deze eeuw prima vol te houden voor de beeldbuis.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Oceanic Six

Ik heb 6 streamingdiensten en heb regelmatig moeite om een leuke film voor die dag te selecteren. Ik vind niet altijd inspiratie.

Maar goed, dat is een nadeel als je vrijwel elke dag een film wil zien.

In de begintijd had Netflix echt wel een beter en gevarieerder aanbod.

De klacht over tv-series is nu bijv. dat ze heel vaak gecancelled worden na een seizoen en dat een seizoen maar 6-8 afleveringen heeft.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

The Oceanic Six

Ik heb 6 streamingdiensten en heb regelmatig moeite om een leuke film voor die dag te selecteren. Ik vind niet altijd inspiratie.

Maar goed, dat is een nadeel als je vrijwel elke dag een film wil zien.

In de begintijd had Netflix echt wel een beter en gevarieerder aanbod.

De klacht over tv-series is nu bijv. dat ze heel vaak gecancelled worden na een seizoen en dat een seizoen maar 6-8 afleveringen heeft.

Ik hou alles netjes bij, ik werk gewoon een lijstje random af en zo af en toe kijk ik even wat er nieuw is toegevoegd.

Ik vind overigens dat er juist teveel content is. Ben nu op Netflix de serie aan het kijken over de Menendez broers. 9 afleveringen van pakweg een uur, terwijl ik echt genoeg had gehad aan 4 afleveringen. Netflix brengt elke maand meer uit dan ik kan of wil kijken want ik heb gelukkig meer te doen dan alleen bingen. Ze cancelen wel snel iets ja, maar gelukkig voor mij meestal niet de dingen die ik wil kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Niet direct nee!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja het gaat nergens meer over, zulke riante bedragen.

En Ellen D. die even haar comeback mocht maken.

500 miljoen dat is neem ik aan budget voor meerdere films, toch niet voor meneer Seinfeld alleen?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Toch leveren deze samenwerkingen wel leuke dingen op. Beverly Hills Cop 4 was er zonder Netflix nooit gekomen. Ik kan zeer genieten van dit soort sentimenten.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Disney wilde met prijsverhoging meer mensen abo met ads laten nemen - Tweakers

Disney heeft de prijzen verhoogd van zijn streamingdienst Disney+ om meer klanten zover te krijgen het abonnement met advertenties te nemen. Door die advertenties draait Disney+ jaren na de start geen verlies meer. Het gaat niet om het verhogen van prijzen, zo zei Bob Iger bij de bespreking van de kwartaalcijfers. “Het gaat over het verplaatsen van consumenten naar de door adverteerders ondersteunde kant van het streamingplatform. De prijsstelling die we onlangs hebben doorgevoerd, een verhoogde prijsstelling, is eigenlijk ontworpen om meer mensen in de richting te krijgen van 'advertising based video on demand'."
Genuanceerd en fijnbesnaard als ik immer ben: dikke vinger, Iger.

Ik wil met een 2-jarige graag legaal D+, en ben zeker bereid daar wat voor te betalen, maar reclame is een no-go. Al maak je het gratis, opbokken met die zooi.

Overigens hebben 2 van mijn 'meelifters' zich reeds gemeld dat ze 'u hoort niet bij dit huishouden' meldingen krijgen. Binnenkort maar eens kijken wat de opties zijn.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Maar JM, je bent toch ook verfijnd kijker van films via Plex?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

Eigenlijk moeten we Netflix de schuld geven. Zij zijn begonnen met reclame, en met acties tegen account delen.

Andere diensten volgen nu dankbaar Netflix, omdat ze anders moeilijker winst kunnen maken met VOD.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Kondoro schreef:

Maar JM, je bent toch ook verfijnd kijker op films via Plex?

haha, very true

Ajax&Filmfreak

• 3360 berichten
  • 3729 stemmen

Als je hier op de info pagina van Ready or Not (2019)

Kijkt dan staat er dat hij niet op Netflix zou staan. Hij staat er wel op (onlangs toegevoegd).

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ajax&Filmfreak

Ja klopt, het Netflix overzicht op MM werkt al een tijdje niet meer.

Ajax&Filmfreak

• 3360 berichten
  • 3729 stemmen

Wat jammer, vond het echt handig dat soort info.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

Wat jammer, vond het echt handig dat soort info.

Het Netflix overzicht is sinds een kleine week weer actueel.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een b en c titels. Maar goed, er is vast een publiek voor.

oup

• 586 berichten
  • 3177 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat een b en c titels. Maar goed, er is vast een publiek voor.

Vol verwachting klopte mijn hart toen ik een berichtje van Ziggo ontving over deze actie. Maar de titels vallen inderdaad vies tegen Alhoewel The Worst Person in the World natuurlijk wel een heerlijke film is. Een beetje filmliefhebber zal die film echter allang hebben gezien.

ThomasOMalley

• 388 berichten
  • 18 stemmen

Kom alleen reageren omdat ik het bijzonder fijn vind om het woordje Plex te lezen.

Ik heb veel streamingsdiensten, maar vooral voor mijn ega en onze koters. Nou vooruit, ik wil soms nog wel een ordinair showtje op Videoland meekijken. Die platformen verdienen hun plek wel, en hoewel ik zelf niet graag naar de bioscoop ga, snap ik ook de meerwaarde daarvan wel voor een bepaald publiek.

Dat vastklampen aan fysieke media zal ik nooit begrijpen. Dat deed ik eens, 15 jaar geleden, maar nu is het gewoon verspilde ruimte. Tenzij je het nog steeds gebruikt als een flex naar visite die daar gevoelig voor is, en dat is weer een andere reden om achter je oren te krabben.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.