- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
Theunissen
-
- 12267 berichten
- 5513 stemmen
Ik had liever gezien dat Ziggo weer de F1 rechten hadden gekregen. Nu heb ik nog "F1 TV Pro" (waar ik zeer tevreden over ben) waar ik dit jaar 95 euro voor betaal (ik deel de kosten wel met mijn broer) en waar de prijs maar liefst 30 euro (normaal kost het 65 euro voor een jaar) is omhoog gegaan door de FOM en Viaplay (die twee spannen samen).
Ik ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden en of "F1 TV Pro" dan nog los verkrijgbaar is of alleen in een deal met Viaplay, waar je dan waarschijnlijk meer dan 20 euro per maand voor moet betalen. Dan wordt het misschien tijd voor VPN of IPTV.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Viaplay ziet forse daling abonnementen
En terecht. Dit gaat nog veel harder nu ze de prijzen weer hebben verhoogd. Mensen stoppen met F1 kijken of nemen gewoon een abonnement op F1 tv pro.
Echt super vervelend dat die klotedienst de F1 rechten kan behouden.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2931 stemmen
Hm, dan heb ik toch liever de "we zien verschillende huishoudens op dit account betaal nu 4-5 euro om verder te kijken" melding eigenlijk. Zit midden in een grote Disney binge en moet iig nog wachten tot de finale van Shogun. Hopelijk laten ze me nog een weekje met rust.
Ben er ook uit gekickt. Hebben nog maar 1.5 maand een abbo dus had het eigenlijk niet verwacht, maja toe maar kon Showgun en mn HIMYM rewatch afmaken. Wel zo dat enkel m'n pc is gekickt ik ben nog steeds ingelogd op m'n Ipad dus wellicht handig om te weten (al is het wellicht ook de reden dat m'n pc is gekickt).
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Flash Sale bij Mubi tot 30-04 (voor nieuwe leden/accounts)
Jaar toegang voor 70 euro, das 5,85 per maand 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wow, dat is echt een koopje! 
Jammer dat ik er niet van kan profiteren als bestaand lid, maar ik heb al gereduceerd tarief (€7,19 per maand).
Ik verdien wel eens een gratis maand als mensen mijn code gebruiken om MUBI uit te proberen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Gisteren geschreven en geen enkele melding van nieuwe Chef Film - Dan Lin. Dat je niet van alles op de hoogte bent snap ik nog, maar als je je naam aan een artikel verbindt, zorg je er toch voor dat je een beetje actueel en relevant werk aflevert?
De huidige visie en koers van een aanbieder lijkt me in dit artikel het allerbelangrijkste, en daar kijkt deze Annemiek niet heel erg naar? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Gisteren geschreven en geen enkele melding van nieuwe Chef Film - Dan Lin. Dat je niet van alles op de hoogte bent snap ik nog, maar als je je naam aan een artikel verbindt, zorg je er toch voor dat je een beetje actueel en relevant werk aflevert?
De huidige visie en koers van een aanbieder lijkt me in dit artikel het allerbelangrijkste, en daar kijkt deze Annemiek niet heel erg naar?
Ja dat nieuws van dat nieuwe beleid is al even bekend.
Verder ben ik het wel met het artikel eens, over de afgelopen jaren.
Ik zie nooit meer Engelse of Franse films toegevoegd worden.
Het is een vrij armoedige dienst geworden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ook wel een dienst die bijna geruisloos opereerde. Wie zal deze gaan missen?
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Wie zal deze gaan missen?
Wel bijzonder dat ik in dat berichtje al vooruitblik op dit moment 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wel jammer inderdaad.
Het is al vaker gebleken dat digitaal films kopen niet voor eeuwig is.
Mijn in iTunes gekochte films kan ik overigens nog wel zien op AppleTV.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Waarom Amerikanen steeds vaker hoppen tussen streamingdiensten | De Standaard
Volgens een analyse van het onderzoeksbureau Antenna maakt een nieuwe trend nu opgang in de Verenigde Staten: kijkers nemen steeds vaker een abonnement om één serie te bekijken, waarna ze het weer opzeggen. Volgens Antenna-ceo Jonathan Carson hebben meer dan 29 miljoen Amerikanen, een kwart van de streamingmarkt in de VS, in de laatste twee jaar drie of meer van hun abonnementen op streamingdiensten opgezegd. Een derde van hen keerde binnen de zes maanden terug, maar onder andere vanwege dat ‘nomadische kijkgedrag’ kromp de groei in de sector van 22% in 2022 naar 10% in 2023.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het regende klachten over NPO Start, maar er is goed nieuws - bright.nl
Ik vind het nog steeds belachelijk dat NPO start geen programma's in HD kwaliteit aanbiedt.
Daar heb je dan als belastingbetaler al voor betaald, maar dan moet je NPO Start Plus nemen om de programma's in goede kwaliteit te kunnen zien.
OMG.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Heeft iemand ervaring met het wijzigen van de taak van Netflix .
Netflix verstopt meer dan 1.000 extra films en series voor Nederlandse kijkers - bright.nl
Ik heb dit gedaan , maar misschien heeft iemand die dit al gedaan heeft al wat Parels ontdekt die met de Nederlandse taal aan je voorbij gaan ??
oup
-
- 586 berichten
- 3177 stemmen
Ik heb dit gedaan , maar misschien heeft iemand die dit al gedaan heeft al wat Parels ontdekt die met de Nederlandse taal aan je voorbij gaan ??
De volledige lijst met 1.133 verborgen films en series kun je hier vinden. Ik heb absoluut geen parels gespot. Sterker nog, ik heb geen enkele titel gezien die voor mij interessant is. Maar scroll ook vooral zelf even door de lijst, wellicht zit er voor jou wel iets leuks tussen 
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
De volledige lijst met 1.133 verborgen films en series kun je hier vinden. Ik heb absoluut geen parels gespot. Sterker nog, ik heb geen enkele titel gezien die voor mij interessant is. Maar scroll ook vooral zelf even door de lijst, wellicht zit er voor jou wel iets leuks tussen
Dank ! Ik had deze lijst zelf ook gevonden , maar hoopte dat iemand ze al even had doorgespit.
Zelf ook totaal niet onder de indruk,
Jammer 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix kondigt prijsverhoging aan - nos.nl
Streamingdienst Netflix heeft een prijsverhoging aangekondigd. In het helpcenter van de dienst is te lezen dat de prijs van een basis-abonnement met een euro wordt verhoogd naar 8,99 per maand. Een standaardabonnement gaat van 11,99 naar 13,99, een premiumabonnement wordt drie euro per maand duurder en komt dan op 18,99 per maand uit.
Netflix zegt veel te investeren in nieuwe inhoud en producties en vraagt de abonnees nu om daaraan bij te dragen.
Zucht...
Ik vind dat Netflix de laatste jaren al steeds minder aanbiedt. Het aanbod holt zienderogen achteruit.
Ze geven onnodig veel geld uit aan het ontwikkelen van games.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vind ik niet. Ze hebben juist enorm veel behoorlijk goede content aan series, docu's en crimedingen. En qua films zit er tegenwoordig ook nog wel eens wat leuks bij. Maar die constante prijsverhogingen zijn wel echt schandalig. Dat kun je niet blijven doen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Geldt ook voor België trouwens:
Netflix verhoogt opnieuw de prijzen in België | VRT NWS: nieuws
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
18,99 per maand. Met meerdere streamingdiensten die zulke verhogingen hebben gehad ben ik heel benieuwd hoe het landschap er in 2027 uitziet.
Nitefall
-
- 74 berichten
- 258 stemmen
Ik ook. Ik zet mijn geld in op de Amerikaanse trend, maar ik gok dat het aanbod over een paar jaar wel behoorlijk anders zal zijn. Als streamingsdiensten nu nog niet winstgevend, zal dat tegen die tijd niet anders zijn. De prijzen zullen wel steeds omhoog gaan, maar net als bij PostNL stijgen de prijzen en neemt het gebruik af.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Amazon verdient veel geld met Prime, het levert ze veel extra omzet op in hun webshops. Zij kunnen de voordeligere optie blijven, Prime Video hoeft niet kostendekkend te zijn.
AppleTV+ en Disney+ vragen bedragen die ik niet permanent wil betalen voor hun dienst, dus die diensten zal ik alleen op proef of tijdelijk nemen.
HBO Max zal het moeilijk blijven houden. Ze verloren al 1,8 miljoen abonnees na de toevoeging van Discovery+. Ze hadden beter Discovery kunnen verkopen, dan was HBO een sterk merk gebleven.
Nichediensten als MUBI, Cinetree en Cinemember kunnen denk ik prima overleven omdat ze geen megabudgetten voor eigen producties hoeven te reserveren.
Videoland heeft zijn succes ook wel langdurig bewezen dankzij gerichte Nederlandse producties (misdaad, drama, documentaire en niet te vergeten reality).
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Ik denk dat Cinetree nog wel een keer samengaat met Cinemember of wellicht met een vergelijkbare Vlaamse aanbieder. Mubi is anders want internationaal en en over de hele wereld. Al was ook Mubi alleen winstgevend in 2019 en 2020. Maar dat is al meer dan veel concurrenten.
Videoland is low key succesvol en doet het in Nederland echt beter dan veel mensen denken. Maar die richten zich heel slim op een ander publiek. Wat minder gericht op series en nog minder op film, maar veel meer op reality en de traditionele RTL successen. Dat combineren met wel een relatief kleiner aantal spraakmakende exclusieve series (zoals Mocro Maffia), dat werkt dus. Mijn aanbieder is het niet. Maar er zitten daar mensen die weten wat ze doen.
In de VS ga je op vrij korte termijn een flinke opschudding krijgen. Het issue is dat iedere studio of zender dacht het schip met goud binnen te gaan halen en men ging helemaal op streaming maar op Netflix en Disney+/Hulu na is geen enkele echt een succes en zijn ze erg verlieslatend. Er gaat een tijd komen dat de aandeelhouders zich gaan afvragen of streaming wel een goed idee is en wellicht gaan een aantal van die grote mediabedrijven wel ten onder (en komt het in stukjes gebroken weer bij anderen terecht). Ik denk dat in elk geval er bedrijven eieren voor hun geld gaan kiezen en de stekker gaan trekken uit hun streaming service. En hun bezit (alles waar ze rechten op hebben) dan proberen te licenseren bij anderen. In pakketjes. Als Netflix je populaire bioscoopsucces wil kan dat als ze een pakket van 30 films van je nemen, waarvan ze er 20 eigenlijk niet hoeven.
Met name Disney gaat wel naar met hun bezit om (waaronder de catalogus van Fox). Dat stoort me, want ik hou van oude films. Disney heeft de neiging om wat ze bezitten alleen heel sporadisch nog te delen. Maar vervolgens komt lang niet alles op hun streaming service. En dus uit de oude catalogus ook niet bij anderen en niet gelicenseerd op blu ray. Gevolg is dat hele sloten films van Fox sinds streaming moeilijker te zien zijn, En niet makkelijker.
Universal, Paramount, MGM en Columbia/Sony licenseren veel meer van hun catalogi. Ondanks dat de Paramount ook een streaming service heeft en MGM van Amazon is. Warner (dat weer bij de HBO/discovery groep hoort) is zelf nog actief op de fysieke media-markt in de VS en de UK en brengt oude films op vrij bescheiden schaal op blu-ray uit.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
18,99 per maand. Met meerdere streamingdiensten die zulke verhogingen hebben gehad ben ik heel benieuwd hoe het landschap er in 2027 uitziet.
Hoe komt het toch dat we weer massaal gaan downloaden zeg. Bedrijven snappen er niks van.
De streamingmarkt blaast zichzelf op met tientallen losse diensten die ook allemaal steeds duurder worden. Ik zeg het al jaren, maar er moet een Spotify model komen voor streaming. Net als dat daar de artiest geld krijgt per gestreamd liedje, moet dat ook gebeuren met een serie, film of docu die je dan afspeelt. Het is dat ik diverse diensten (bijna) gratis heb door iemands account, 50 procent korting of bij mijn tv abonnement, anders had ik denk ik alles opgezegd op Netflix na.