• 152.012 films
  • 8.732 series
  • 26.289 seizoenen
  • 581.738 acteurs
  • 330.827 gebruikers
  • 8.614.116 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

‘Dit gaat een probleem worden voor Netflix’ | Video | Telegraaf.nl

Telegraaf schreef:

Deze week is in Nederland opnieuw een streamingdienst gelanceerd. Skyshowtime probeert, na onder andere Netflix, Disney+, Amazon Prime, HBO Max en Videoland, in Nederland voet aan de grond te krijgen. Wat dit betekent voor alle partijen en wat deze dienst te bieden heeft weet mediawatcher Kirsten-Jan van Nieuwenhuizen.

Fisico (moderator films)

• 5659 berichten
  • 3628 stemmen

Wie ziet op de duur het bos door de bomen nog? Vissen die commerciële VOD's niet allemaal in dezelfde vijver (films)? Ik merk nu al dat ik bij Sooner, Picl, Cinemember of Lumière vaak hetzelfde tegenkom.

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

Fisico schreef:

Wie ziet op de duur het bos door de bomen nog? Vissen die commerciële VOD's niet allemaal in dezelfde vijver (films)? Ik merk nu al dat ik bij Sooner, Picl, Cinemember of Lumière vaak hetzelfde tegenkom.

Ik heb een bovenmatige interesse voor VOD-diensten, maar ik kijk ook wel eens vertwijfeld naar mijn VOD abonnementen op mijn AppleTV scherm.

Dan overkomt het me wel eens, stond die film of serie nou op HBO Max of op Prime Video...?

joachimt (crew films)

• 3196 berichten
  • 8598 stemmen

Nieuwe releases op TUBI:

https://tubitv.com/category/recently_added_crm

Weer enkele tientallen toegevoegd aan mijn lijst. Ik denk niet dat ik mijn lijst op TUBI ooit leeg krijg.......

En deze komen er binnenkort ook nog aan:

https://tubitv.com/category/coming_soon_crm

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

Lionsgate+ verdwijnt uit Benelux en zes andere regio's - Telecompaper

Wist niet eens dat het hier beschikbaar was.

skinny_tie

• 1178 berichten
  • 3438 stemmen

Was een rebranding van Starzplay.

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

Beetje mosterd na de maaltijd.

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

Netflix wil live sportuitzendingen gaan aanbieden. - businessam.be

Mehh...

Gaat de abonnementsprijs zeker nog weer eens omhoog.

Disney+ groeit onverwacht hard en ziet aantal abonnees toenemen tot 164 miljoen | Tech | NU.nl

Wonderlijk dat Disney+ zo blijft groeien.

Ik ken persoonlijk geen mensen die Disney+ hebben.

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

Steven Spielberg Slams Streaming, HBO Max for Mistreating Directors - Variety

Altijd hetzelfde ge-emmer...

Ja ik snap dat niets boven een bioscoopervaring gaat, maar via een streamingdienst bereik je misschien wel heel veel meer mensen.

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

Time to UNSUBSCRIBE from Netflix, Disney+, etc! - Jeff Geerling

John Milton

• 18793 berichten
  • 10193 stemmen

Dankzij de JustWatch implementatie van ICheckMovies geleerd van het bestaan van de VOD aanbieders Cultpix en Filmbox+

Cultpix | Films and TV series

Cultpix is the largest global streaming service for vintage cult and genre films

We have teamed up with the world’s leading distributors of vintage genre movies like horror, sci-fi, fantasy, sexploitation, martial arts, sword and sandal, juvenile delinquent, mondo, blaxploitation, women-in-prison – you name it – to create the first global subscription community for genre film fans.

You can call it cult films, exploitation movies, genre flicks, cinéma bis, kitsch – we simply call it great movies!

Classic Cult Film Streamer Cultpix Launches With 400 Titles - Variety

https://i.ibb.co/5R6XSx0/cult.jpg

Ze hebben ook een Free to View selectie

Filmbox+ is me minder duidelijk, behalve dat het een internationale VOD dienst is. In tegenstelling tot bij Cultpix ook niet helemaal duidelijk welk publiek ze op mikken. Lijkt wel iets anders dan het Nederlandse Filmbox.nl?

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

The Streaming War is Ending - Whats Next? - YouTube

Embedden is helaas uitgeschakeld voor deze video.

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

John Milton

• 18793 berichten
  • 10193 stemmen

zou dat werken?

Ze kijken naar ip adres om te zien wie op ander adres zit, maar casten pakt toch ip adres van de Chromecast/WiFi verbinding van de gebruiker, niet het ip adres van het mobieltje? Die geeft toch alleen de opdracht welke stream opgehaald moet worden?

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

John Milton

Lijkt me inderdaad wel speculatief / twijfelachtig.

Misschien werkt het wel als je mobiel netwerk gebruikt (5G). Maar bij mobiel via wifi zou je makkelijker herkend kunnen worden als externe persoon.

John Milton

• 18793 berichten
  • 10193 stemmen

De Nederlandse consumentenbond weest de dienst er namelijk op dat dit voor de Europese wet verboden is. "Volgens de Europese regels reizen abonnementen van streamingdiensten gewoon met je mee," zo schreef de bond op Twitter. "Wanneer u in een ander EU-land bent, heeft u net als thuis recht op toegang tot uw betaalde onlineabonnementen."
Ben benieuwd wat voor staartje dit dan krijgt. Ze hebben daar nog geen reactie op gegeven zeker.

Korte versie: de regel zoals ze hem nu willen implementeren gaat tegen het Europees recht in.

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

John Milton

Hier lees ik er iets over:

​Netflix mag toch wel geld vragen voor gebruik buiten huishouden - dutchcowboys.nl

Op vakantie kun je gewoon Netflix gebruiken in het buitenland.

Abonnees hoeven geen extra toeslag te betalen vanaf 2023 als ze langer dan 2 weken Netflixen vanuit hun vakantiehuis in de EU.

Wel vaag, toch ook als je korter dan 2 weken in buitenland verblijft?

John Milton

• 18793 berichten
  • 10193 stemmen

Ja precies. Ik wacht het wel gewoon af.

Ik snap het sowieso niet, want de meeste consumenten in Nederland hebben voor zover ik weet een dynamisch IP adres, niet statisch. In de praktijk is het vaak wel lang hetzelfde, maar een KPN kan je van de een op de andere dag een ander IP adres geven, als ze zin hebben. En Netflix weet niet wel IP en aan welk adres gekoppeld zit zonder naar de rechter te stappen; ze zien alleen dat de profielen een ander ip adres hebben van waaraf de stream gestart wordt. Krijgt Mientje die braaf haar account niet deelt, dan opeens die melding wanneer er geconstateerd wordt dat haar verbinding opeens langer dan 2 weken een nieuw IP adres heeft?

Het is mij niet duidelijk hoe ze dit willen implementeren zonder fouten of geoorloofd gebruik niet onterecht te flaggen...

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

John Milton

Ik las dat je een mailtje krijgt en dan binnen een kwartier moet bevestigen dat het jouw ip-adres betreft.

Maar wel irritant als je inderdaad steeds wisselende ip-adressen hebt, krijg je dat dan aan de lopende band die meldingen...

kappeuter (crew films)

• 67279 berichten
  • 5392 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.