• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.148 acteurs
  • 199.025 gebruikers
  • 9.373.086 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Streamingdienst SkyShowtime komt in vierde kwartaal naar Nederland - Tweakers

SkyShowtime, een gezamenlijke streamingdienst van Comcast en Paramount Global, komt in het vierde kwartaal naar Nederland. Specifieke releasedata en informatie over de prijzen volgt 'in de komende maanden'. Over beschikbaarheid in België wordt niet gerept.

SkyShowtime is opgezet als jointventure door Comcast en Paramount Global. Die twee partijen hebben in de VS losse streamingdiensten, respectievelijk met Peacock en Paramount+. SkyShowtime is specifiek bedoeld voor de Europese markt. De dienst komt op termijn beschikbaar in twintig verschillende landen en krijgt content in achttien verschillende talen. De dienst komt eerst uit in Scandinavië en later volgt een release in andere landen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik denk dat mijn mandje nu wel vol zit.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Nina says no. You want the Sugar.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Toch wel erg jammer en treurig dat je als belastingbetaler geen films in HD kunt kijken op NPO Start, want voor HD heb je een betaald NPO Plus abonnement nodig... Dan betaal je dus dubbel. Daar heb ik absoluut geen geld voor over.

Ik heb dus gisteren (R)Evolutie (2021) op NPO Start terug gezien. In 540p kwaliteit.

Mijn tv was overigens beter / mooier in staat upscaling te doen dan mijn pc monitor, maar ik moest me vooral in het begin over de beperkte beeldkwaliteit heen zetten.

Het is toch absurd dat anno 2022 het publiek deze matige beeldkwaliteit wordt geserveerd.

Voortaan probeer ik het tijdig te signaleren en de film van tv op te nemen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Volgende stap in streaming­oorlog: abon­ne­ment met reclame - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Het ging erom spannen wie het eerste zou komen met een reclame-abonnement: Disney+ of Netflix. Maar volgens Variety heeft de marktleider de introductiedatum vervroegd naar 1 november om Disney+ de loef af te steken. Die heeft 8 december als lanceerdatum staan.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

kappeuter schreef:

Toch wel erg jammer en treurig dat je als belastingbetaler geen films in HD kunt kijken op NPO Start, want voor HD heb je een betaald NPO Plus abonnement nodig... Dan betaal je dus dubbel. Daar heb ik absoluut geen geld voor over.

Ik heb dus gisteren (R)Evolutie (2021) op NPO Start terug gezien. In 540p kwaliteit.

Mijn tv was overigens beter / mooier in staat upscaling te doen dan mijn pc monitor, maar ik moest me vooral in het begin over de beperkte beeldkwaliteit heen zetten.

Het is toch absurd dat anno 2022 het publiek deze matige beeldkwaliteit wordt geserveerd.

Voortaan probeer ik het tijdig te signaleren en de film van tv op te nemen.

ik maak dan meestal een proefaccountje aan. Wel wat werk, maar het kan best snel.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Steeds nieuwe accounts met wisselende e-mail adressen bedoel je?

Ja ik ken natuurlijk ook de truc met makkelijk e-mail adres toevoegen o.m. via . en uitbreiding adres.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Jip. Als ik iets perse wil zien dat alleen daarop staat, dan vind ik dat wel de moeite waard om even te doen. Maar net als jij wil ik niet structureel betalen voor 1080p waar ik al belasting voor betaald heb.

Dus 1-2 x per jaar nieuw proef abootje

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

En heb je dan niet de kans dat je vergeet het tijdig op te zeggen en dan aan betaald abonnement vastzit voor een maand?

Ik heb zo eens een maand betaald NPO Plus gehad. Opzeggen ging heel lastig. Het geld werd na opzeggen nog steeds afgeschreven, ik heb de klantenservice meermaals moeten bellen.

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9729 stemmen

Drie maanden pauze op MUBI net afgelopen. Heb me laten verleiden om het jaarabonnement te verlengen voor een jaar. Gereduceerd tarief van 60 euro per jaar is heel netjes. Maar nu voel ik toch wel een luxeprobleem. Momenteel in de verschillende kijklijsten in totaal 175 films.

TUBI: 116

Plex: 36 (en al een tijdje niet bijgehouden, dus wrs nog veel meer)

Prime: 6

HBO: 17

En dit is nog exclusief MUBI waar ik geen kijklijst bij houd, maar één à twee weken vooruit kijk wat er bijna gaat verdwijnen. Voor de komende week vier films. Ik betaal nu 12 euro per maand aan VOD's, maar heb te veel om te kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

joachimt schreef:

Ik betaal nu 12 euro per maand aan VOD's, maar heb te veel om te kijken.

Dat is wel een koopje he, voor zoveel diensten bij elkaar. Is dat inclusief MUBI?

Ik betaal alleen al aan Netflix 12 euro per maand...

Daar komen nog bij HBO Max en Prime Video. Voor mij in totaal dus 19 euro per maand.

En dan heb ik MUBI en Film1 gelukkig nog 'gratis' (MUBI tot halverwege 2023 gratis omdat vrij veel mensen mijn code hebben gebruikt).

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9729 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Dat is wel een koopje he, voor zoveel diensten bij elkaar. Is dat inclusief MUBI?

Ja, inclusief.

MUBI: 60 euro per jaar, dus 5 per maand

HBO: 4 euro per maand

Prime: 3 euro per maand

Plex: gratis, met reclame

Tubi: gratis, met reclame

Inderdaad een koopje. Dan te bedenken dat er een tijd was dat ik 200 euro per maand aan DVD's uitgaf. Die tijd is ver achter me. Kan ik nu mooi in de energienota steken.

Wel lekker voor je dat zoveel mensen je link gebruiken dat je zo lang gratis MUBI kunt kijken. Bij mij is dat slechts een handjevol keren gebeurd. Misschien moet ik vaker de link delen.

Wie heeft behoefte aan een proefabo?

MUBI

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik hoop dat iemand je link gaat gebruiken. Ik zou wel 30 day free trial toevoegen aan je link, om internationaal meer kans te maken.

Je krijgt altijd een mailtje als iemand de code heeft gebruikt, dat is dan een leuke verrassing.

Op de een of andere manier wisten allerlei mensen uit Europa mijn code/link te vinden hier op MM, ongetwijfeld via Google.

Maar sinds 2 jaar gebeurde het helaas niet meer...

Er waren in de tussentijd ook mooiere aanbiedingen o.a. van Eye (ik meen 3 maanden gratis proefmaanden).

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9729 stemmen

MUBI

30 day free trial

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Netflix gaat een compleet andere kant op dan je van ze gewend bent | FilmTotaal filmnieuws

Commercieel gezien snap ik deze keuze goed, maar ik vind het wel triest dat hetgeen waar mensen een streamingdienst voor nemen nauwelijks meer mogelijk gaat zijn. Mensen willen bingen. Ik vind het juist irritant dat ik bij Netflix ook nu elke week op afleveringen moet wachten of dat een seizoen er in delen op komt.

Kan me ook voorstellen dat mensen dan denken, ik zeg het wel op en ik neem af en toe wel een maandje om alles te kijken.

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

Ik zou het op zich niet erg vinden als een serie in meerdere delen wordt opgesplitst. Dan heb je tenminste wat ademruimte tussen de afleveringen door om het echt goed op je in te laten werken. Daarbij scheelt het dat je er ook met anderen over kan discussiëren zonder dat je bang bent om spoilers weg te geven, omdat een ander nog niet bij is.

Misschien is het makkelijk praten vanuit mijn kant als je accounts onderling deelt, maar ik snap het wel als je specifiek voor één serie een maandabonnement afsluit met de verwachting om alles in één keer te kunnen zien.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik maak me wat meer druk over het filmaanbod op Netflix.

Ik hoop dat Netflix in dezelfde mate klassiekers en oudere films blijft toevoegen.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Ik moet zeggen dat ik het bij series als Rings of Power en House of Dragons nu ook wel fijn vindt dat het er een per week is. Scheelt natuurlijk al dat het lange afleveringen zijn (epi 3 van RoP deze week was 70(!) minuten), maar ik denk dat een show wel beter blijft hangen en meer indruk maakt als je wat tijd hebt om het tot je te nemen.

Anderzijds kan lekker binnen ook wel fijn zijn, maar die optie heb ik altijd wel, met de enorme kijkachterstand die ik heb.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Videoland zet volledig in op Nederlandse dramaseries | Totaal TV

Totaal TV schreef:

Het is voor RTL Nederland duidelijk dat de eigen streamingdienst Videoland de slag met internationale content niet kan winnen van grote spelers als Netflix, Disney+ en HBO Max.

Videoland richt de focus de komende jaren dan ook volledig op het uitbreiden van lokale Nederlands content. Videoland-abonnees kunnen vooral een uitbreiding van het aantal Nederlandse dramaseries verwachten. Zo staat het leven van de Nederlandse voetbalicoon Marco van Basten centraal in een Videoland Original dramaserie die in 2025 bij de streamingdienst te zien is.

Totaal TV schreef:

Videoland moet het roer ook noodgedwongen omgooien. Door het internationale streaminggeweld heeft Videoland dit jaar voor het eerst sinds de marktintroductie te maken met klantverlies. Dit jaar zegden al tienduizenden abonnees het abonnement op.

Dat verbaast me niet. Zelfs Netflix heeft te maken met verlies van abonnee's.

Videoland is net de dienst die me niet zo aanspreekt. Ik heb altijd het idee dat het voor de mensen is die GTST en shows op RTL4 en SBS6 kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Is streaming over zijn hoogtepunt? Disney denkt van niet | De Standaard

De Standaard schreef:

‘Dit is geen tijd om bescheiden te zijn’, zegt ceo Bob Chapek. ‘We moeten moedig zijn en lef tonen.’ Lef is misschien wel het juiste woord, want de vraag is wat Disney ermee koopt. Op Netflix na zijn alle streamingplatformen verlieslatend. En de producties kosten handenvol geld. Zo kosten Amazons Lord of the Rings-reeks en HBO’s nieuwe Game of Thrones-serie naar verluidt een half miljard en 200 miljoen dollar om te maken. Ook Disneys reeksen zijn niet bepaald goedkoop om te produceren. De vraag is hoe houdbaar dat is. Critici spreken al een tijdje over ‘peak tv’: dat de uitgavenpiek stilaan is bereikt. ‘Dit is wel degelijk duurzaam’, reageert Campbell in een gesprek met De Standaard. ‘We maken onze budgetten niet bekend, maar we geloven hierin. We denken dat meer mensen een abonnement zullen nemen.’

Toch beweegt er wat. Dat Netflix zopas zijn abonneebestand zag krimpen, zond een schokgolf door de sector. Is de groei dan toch niet oneindig?

robertinho

• 1512 berichten
  • 2936 stemmen

Maar... kan het niet meer? Groter? Meeslepender? Duurder?

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

Het helpt niet dat Disney al hun franchises tot de laatste druppel uitmelkt. Er lijkt zowat van elk onbeduidend Marvel personage een serie uit te komen en van Star Wars komt er ook van alles uit.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Maar alle VOD's behalve Netflix, draaien dus verlies. Dat betekent dat de prijzen te laag zijn door de grote concurrentie. Netflix is niet te duur, de rest is te goedkoop.

Daarbuiten denk ik dat creativiteit ook met lagere budgetten toe kan en wordt het misschien tijd om de hoogte van de topsalarissen van acteurs aan te pakken, want uiteindelijk betaal je daar als kijker gewoon voor.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

eRCee schreef:

Maar alle VOD's behalve Netflix, draaien dus verlies. Dat betekent dat de prijzen te laag zijn door de grote concurrentie. Netflix is niet te duur, de rest is te goedkoop.

Maar Netflix produceert ook super veel. Van mij mogen ze ook iets minder produceren en het maandbedrag omlaag doen.

Vooral al die realityshit mag wel wat minder.

Daarbuiten denk ik dat creativiteit ook met lagere budgetten toe kan en wordt het misschien tijd om de hoogte van de topsalarissen van acteurs aan te pakken, want uiteindelijk betaal je daar als kijker gewoon voor.

Ja mee eens.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Voor wie nog geen Disney+ heeft is er nu een aantrekkelijke instapaanbieding:

Disney+ Day aanbieding - Bespaar 75%

Nu eerste maand € 1,99

Aanbieding eindigt 19 september

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Publieke omroep mag streamingdienst NPO Start verder uitbreiden | AD.nl

AD schreef:

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) mag streamingdienst NPO Start verder uitbreiden. Staatssecretaris Gunay Uslu van Cultuur en Media heeft daarvoor vandaag toestemming gegeven. Eerder dit jaar oordeelden de Autoriteit Consument en Markt (ACM) dat de door NPO gewenste uitbreiding beperkt effect heeft op de markten waarop NPO actief is. Ook het Commissariaat voor de Media en de Raad voor Cultuur adviseerden positief.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.