- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Franse horror
Franse horror

sacha77
-
- 111 berichten
- 198 stemmen
irreverisible is simpelweg de beste film ooit. Eerste 20 minuten zijn inderdaad turbelent qua camera werk, daarna wordt het 'rustiger'. Daarnaast wordt ook meteen duidelijk waarom het zo begon.
Begrijp me niet verkeerd... ik vond hem zeer goed, maar die roterende camera had van mij niet gehoeven.
Tegenwoordig is het al moeilijk zo'n film als thriller verkocht te krijgen.
Mee eens, maar toendertijd werd het niet veel enger dan deze film. Zag trouwens net dat iemand anders deze film al had aangeraden... oops.
Weet niet zeker of deze al aangeraden zijn maar ik vond ze erg goed en niet zo oud als Les Diaboliques;

Deerect2007
-
- 126 berichten
- 859 stemmen
les diaboliques is de beste franse horror/thriller film die ik ken. binnenkort komt de criterion blu-ray er van.
wat is dat toch altijd met nederlandse ondertiteling. anno 2011 kan iedereen toch wel engels lezen? daarnaast heeft inside/a l'interieur ook niet zulke ingewikkelde dialogen.
de blu-ray van martyrs is trouwens 8,43 inclusief verzending bij thehut.com voor geinteresseerden. uiteraard geen nederlandse ondertiteling.

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Weer een nieuwe Franse titel die goed beviel: Captifs (2010)

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Het deed me op een gegeven moment wel denken aan een uitgespannen laatste half uur van Martyrs Maar dat is bij iedere torture film wel het geval dan, het lijkt op alles

Franza
-
- 276 berichten
- 472 stemmen
Heute Tension is de beste film die ik ooit gezien heb
Vooral de twist (die vele niet nodig vonden) en de laatste kill!
Echt smullen geblazen!
Verder heb ik ook A'la intrieur en Martyrs gezien deze waren ook ontzettend goed (A'la intrieur vond ik wel iets beter dan martyrs)
En nu wil ik veel meer Franse Horrors zien zijn veel beter dan de amerikaanse tot nu toe :O
En ik zoek naar Frontiers weet iemand waar ik deze gevonden kan krijgen?

Cellulord
-
- 597 berichten
- 2374 stemmen
4.5* Calvaire (zo heb ik ze graag)
4.5* A L'Intereur (gisternacht gezien, zeer intens)
4.0* Haute Tension (veel plotgaten maar stoorde me niet)
3.5* Vinyan (moet ik herzien)
3.5* Martyrs (mag misschien naar 4*)
2.0* Ils (enkele dagen terug gezien. Bullshit! De avond ervoor zag ik Eden lake, niet frans, wel een soortgelijk verhaal 4*
1.0* Frontier(s) (vorig jaar in Frankrijk gezien SLECHT!!!!)

tattoobob
-
- 8147 berichten
- 2367 stemmen
Frontier(s) slecht?....gelukkig verschillende smaken....hahah dat is een klapper van een film!!!!!!!

$pecial
-
- 1145 berichten
- 540 stemmen
Het lijkt erop dat het een beetje is gestagneerd met het aantal (goede) Franse horror films..
Staat er nog wat op de planning dat iemand weet?

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Gens, Laugier en al gruime tijd Aja zijn natuurlijk allemaal weggestroomd. Behoorlijk wat kwaliteit vloeit weg naar de Amerikaanse producties. Buiten hen lijken veel regisseurs gestrand na één feature film (vooralsnog). Morlet heeft dan wel een nieuwe, maar die lijkt ook niet bepaald overtuigend Home Sweet Home (2013) (II)
Dead Shadows (2012) is nu te zien (lijkt wel oké) en vorig jaar kwam Djinns (2010) eindelijk op dvd.
Dit zit er wel aan te komen: Aux yeux des vivants (2014) - IMDb van Alexandre Bustillo en Julien Maury Altijd goed.

$pecial
-
- 1145 berichten
- 540 stemmen
Dead Shadows heb ik al een tijdje klaar staan, maar nog steeds niet gezien. De overige twee titels kende ik nog niet! Wellicht die maar eens oppikken en ondertussen hopen dat er in de toekomst nog iets moois uit komt..
Mutants van Morlet moet ik trouwens ook nog steeds zien.. eerst daar maar eens aan beginnen!

JDSsmetje
-
- 6546 berichten
- 2114 stemmen
4,5* Martyrs
4,0* Ils
4,0* Haute Tension
4,0* Vinyan
3,5* Trouble Every Day
3,5* Captifs
3,5* Frontière(s)
2,5* A L'intérieur