menu

Film / Genres en landen / Films die zich afspelen in concentratiekampen

zoeken in:
Ik heb zondag Anne Frank: The Whole Story en het blijft ontroeren. Vooral de scènes die in concentratiekampen, net zoals bij Schindler's List, vind ik heel aangrijpend. Kan iemand me helpen aan meer films die zich er afspelen? Naast die titels geloof ik dat The Boy in the Striped Pyjamas ook afspeelt in een concentratiekamp.

Ilsa: She Wolf of the SS
Men Behind The Sun

SS Girls
Womens Camp 119
The Beast In Heat
SS Camp Womens Hell
Elsa Fraulein SS
Holocaust 2

Remi
La Vita E Bella

neo (crew)
Ik zou er zoveel willen noemen, maar er is er maar eentje die mij nog vrij recentelijk enorm heeft aangegrepen: Sorstalanság

Un Amour à Taire (gedeeltelijk in een werkkamp)

Pastichio Rocker

Halcyon schreef:
Ilsa: She Wolf of the SS
Men Behind The Sun

Hoe kun je in vredesnaam Ilsa She wolf of the SS neerzetten? Niet echt een getrouw beeld van een concentratiekamp.

The Boy in the Striped Pyjama's van Mark Herman
Schindler's List van Steven Spielberg
The Pianist van Roman Polanski
De serie Holocaust van Marvin Chomsky
En het al eerder genoemde La Vita e Bella van Roberto Benigni

Nomak
Odie schreef:
Hoe kun je in vredesnaam Ilsa She wolf of the SS neerzetten? Niet echt een getrouw beeld van een concemtratiekamp

De volgende links had ik een tijdje geleden bij de film zelf neergezet. Moet je maar eens nalezen, dan zie je de overeenkomsten met de film. Best wel waarheidsgetrouw.

Ilsa is trouwens (losjes) gebaseerd op een echt persoon, Ilse koch.
Hier zijn de links als het je interesseert. Lees vooral die 7 paginas van Irma Grese, dan zal je zien dat er in de concentratiekampen misschien nog wel ziekere geesten rondliepen dan in deze film.

Ilse Koch
Irma Grese

Steve-a
Vreemd dat Bridge on the river Kwai en To end all Wars nog niet genoemd zijn

@Steve-a en De Mees
Dat lijken mij geen concentratiekampen, oorlogsgevangen werden in kriegsgevangenenkampen gezet, totaal iets anders dan concentratiekampen.

Drs. DAJA schreef:
The Pianist van Roman Polanski

Echt? Ik herinner me alleen de getto's... Een concentratiekamp is volgens mij nooit in beeld geweest.

Klopt helemaal. We zien inderdaad alleen het wachten op de trein naar het concentratiekamp en de ghetto. Maar ik denk dat vooral dat beeld van de ghetto een goede aanvulling is voor de concentratiekampfilms.

Love Camp 7

Escape from Sobibor vond ik heel aangrijpend.

Geen film maar Why We Fight, de negende aflevering van Band of Brothers, biedt ook heel wat indrukwekkende beelden van een concentratiekamp.

Pastichio Rocker
X-Men!

Nou ja, de eerste 5 minuten dan.

Der Letzte Zug (regie: Joseph Vilsmaier & Dana Vávrová, Duitsland, 2007).
Speelt niet in een concentratiekamp, maar gaat over het transport van de laatste 700 joden van Berlijn naar Auschwitz. Het verhaal is beter dan het acteerwerk.

speranza
Elle S'appelait Sarah speelt zich voor een klein gedeelte af in een concentratiekamp.

De Mees schreef:
(afbeelding)
Stalag 13

Da's een krijgsgevangenkamp, geen concentratiekamp.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:43 uur

geplaatst: vandaag om 14:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.