menu

Film / Genres en landen / Films die zich in nachtelijk New York afspelen

zoeken in:
Tips over films die zich in het (nacht) leven van New York afspelen? vage jazzclubs, verlaten straten, louche figuren, foute deals... Alle tips welkom!

AHWA
Taxi Driver? Edmond? Is Eyes Wide Shut ook in New York?

Maniac
The New York Ripper
Henry: Portrait of a Serial Killer

Madecineman (moderator)
Eyes Wide Shut speelt ook in NY. French Connection en Serpico, maar die zijn ook veel bij daglicht.

Reinbo
Escape from New York

PS Henry is Chicago

After Hours (1985) van Scorsese natuurlijk niet vergeten.

Glengarry Glen Ross (1992) enigszins.

- Een segment van Night on Earth.
- Woody Allen moet zat films hebben waar NYC bij nacht een rol speelt.

thanx, zitten zeker een paar interessante films bij die ik niet kende. het new york gedeelte van Night on Earth en Scorceses's After Hours wel, beide inspirerend voor wat ik bedoelde...

Shaft mischien?

King of New York?

voomzap schreef:
Tips over films die zich in het (nacht) leven van New York afspelen? vage jazzclubs, verlaten straten, louche figuren, foute deals... Alle tips welkom!

Shadows (1959)

voomzap schreef:
Ben ook heel erg dol op films die zich in ' The Big Apple ' afspelen .

Deux hommes dans Manhattan (1959) van Jean-Pierre Melville is fantastisch !

Gloria (1980) van John Cassavetes .

Shadows, Deux Hommes dans Manhattan en The Naked City had ik ook wel mogen noemen, alle drie gezien. Ben wel fan van nachtelijke slenterpartijen enzo, maar niet New York in het speciaal.

Rear Window

Fijne tip, Jesper! Ziet er sfeervol en smoezelig uit.

starbright boy (moderator)
Who Killed Teddy Bear.. Oh ja, die film staat al jaren op mijn to see lijst, maar was ik weer vergeten.

Rodger dodger?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:40 uur

geplaatst: vandaag om 18:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.