- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Films over Israël / Palestina
Films over Israël / Palestina
N811
-
- 1459 berichten
- 913 stemmen
Ik had ooit een trailer van een vrij recente film gezien over isrealische soldaten.
Maar ik ken helemaal geen titels ofzo, kunnen jullie me helpen?
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Ik zou zeggen Beaufort of anders Close to Home.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Of misschien Paradise Now (2005).
N811
-
- 1459 berichten
- 913 stemmen
Dank jullie, ik ga er op zoek na (na me examens) Paradise now heeft een vriend van me, die andere 2 wordt zoeken.
Reki
-
- 7 berichten
- 276 stemmen
Kent iemand nog meer films over het Palestijns/Israëlisch conflict?
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Avi Mograbi-films. Ik heb een tijdje geleden deze dvd voor 6 € gevonden. Mooie box met 4 langspeelfilms en 3 kortfilms.
latrat
-
- 264 berichten
- 580 stemmen
Ik had ooit een trailer van een vrij recente film gezien over isrealische soldaten.
Maar ik ken helemaal geen titels ofzo, kunnen jullie me helpen?
En the Bubble, maar ik ben niet zeker of dat over het conflict gaat.
Oh en Brüno en Don't Mess With The Zohan 
Dat zijn degene die ik ken.
Check anders deze links
dimi303
-
- 3418 berichten
- 3663 stemmen
Dit zijn zo'n beetje de Israëlische films die ik de afgelopen jaren heb gezien, ik kan er één vergeten zijn, weliswaar niet allemaal over de conflictsituatie tussen Israël en Palestinië. Maar telkens zéér degelijke films.
4.5* Yamim Kfuim ( Frozen days )
4* Ha-Buah ( The bubble )
3.5* Karov La Bayit ( Close to home )
3.5 *Shajarat Limon ( Lemon tree )
3* Hitnakoot ( Disengagement )
3* Meduzot ( Jellyfisch )
tottenham89
-
- 327 berichten
- 1346 stemmen
1. The Time That Remains
2. Divine Intervention
3. Eid Milad Laila (Laila's Birthday)
4. Death in Gaza
5. Salt of this Sea
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Het prachtige Gaza Strip.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Lebanon gaat over Israëlische soldaten tijdens een aanval op Lebanon.
dimi303
-
- 3418 berichten
- 3663 stemmen
Met cinema novo aan de gang even de Iraëlische en Palestijnse film op een rijtje:
Nog niet op MM de Palestijnse film Habibi van Susan Youssef, speelt mee voor de hoofdprijs op Cinema Novo, en de Paslestijns/Israëlische film Man without a Cell-phone. ( Originele titel: Ish Lelo Selolari )
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4509 stemmen
Niet over het conflict, wel meer over het dagelijkse leven in:
Israël: Bar Bahar (Film, 2016)
Palestina: Wajib (Film, 2017)
Beide fijne films.
TerryA
-
- 547 berichten
- 2459 stemmen
Deze maand is ‘September 5’ in de bioscoop.
Dan kan je beter naar Kevin Macdonald’s Oscar winnende film ‘One Day in September’ (1999) kijken om te zien hoe het echt ging rond die incident bij de 1972 Olympische Spelen in München.
One Day in September (Film, 1999)
In het algemeen, voor films over Israël / Palestina, zijn er over de jaren best veel documentaires gemaakt..
Deze korte film van Kassem Hawal klinkt interessant;
Palestinian Identity (1984).
Dan zijn er verschillende films en theater producties over de jaren gemaakt dat gebaseerd zijn op de boek of verhaal ‘Returning to Haifa’
Returning to Haifa - Wikipedia - en.wikipedia.org
Er zijn genoeg films gemaakt sinds de Arab-Israeli War van 1948. Helaas zullen deze soort films dan niet vertoond worden in veel Westerse media landen, en jammer genoeg staan de meeste ook niet vermeld op MM of op IMDB. Dus je moet online gaan zoeken, maar er zijn wel genoeg films of docu’s te vinden.
jippie2010
-
- 2612 berichten
- 8082 stemmen
Wat mij betreft laat je dit politieke geneuzel achterwege. Zat andere podia waar je dat kwijt kan.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
***Bericht van TerryA aangepast (weghalen van politieke boodschappen die niet thuis horen op een filmforum).***
TerryA
-
- 547 berichten
- 2459 stemmen
Sinds mijn laatste bezoek afgelopen zondag hier op MM zag ik 2 meer interessant films voorbij komen over Israël / Palestina, waarvan een zo te zien heel veel prijzen heeft gewonnen als beste documentaire.
THE BIBI FILES - From September 2024, at Toronto Film Festival.. krijgt goede recensies van de media buiten Israël en de USA. Daar zal een reden voor zijn 
De langstzittende Israëlisch minister president Benjamin Netanyahu is doelwit van een aanklacht wegens corruptie. In de documentaire wordt gebruikt gemaakt van gelekte opnames van verhoren van personen rond Netanyahu. Hiermee wordt een beeld geschetst hoe de minister president zich agressief opstelt en in plaats van zich terug te trekken zich dieper ingraaft en nieuwe coalities smeedt met verstrekkende gevolgen.
TerryA
-
- 547 berichten
- 2459 stemmen
En dan deze aanrader;
NO OTHER LAND – The latest film that can’t get a US release even though nominated for an Oscar! – heeft een 8.3 uit 10 op IMDB, ook genomineerd dit jaar voor een BAFTA, en op bijna alle film festivals, dus ook Amsterdam, heeft volgens IMDB deze film tot nu toe 62 keer de beste documentaire gewonnen! Maar krijgt geen official release in de VS!
This film made by a Palestinian-Israeli collective shows the destruction of the occupied West Bank's Masafer Yatta by Israeli soldiers and the alliance which develops between the Palestinian activist Basel and Israeli journalist Yuval.
Hier op MM ietsjes anders gepresenteerd; Basel Adra, een jonge Palestijnse activist uit Masafer Yatta op de Westelijke Jordaanoever, vecht al sinds zijn kindertijd tegen de massale verdrijving van zijn gemeenschap door de Israëlische bezetting..
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Weer wat berichten verwijderd. Tips geven prima, maar de zaak Palestina gaan we niet bespreken in dit topic en ook het feit dat we dat hier niet bespreken gaan we hier niet bespreken.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Maar in feite het volledige vierluik van Sluizer is erg de moeite waard en actueel.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6850 stemmen
Hamas-Angriff aufs Festival - Die Überlebenden des Wüsten-Raves (2023)
Supernova: The Music Festival Massacre (2023)
Screams Before Silence (2024)
Woman of Hamas (2010)
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen