Wajib (2017)

Palestina / Frankrijk

geregisseerd door Annemarie Jacir
met Rana Alamuddin, Mohammad Bakri en Saleh Bakri

Abu Shadi is een 65-jarige gescheiden leraar die woont in Nazareth. Hij bereidt de bruiloft van zijn dochter voor. Over een maand zal hij alleen wonen. Shadi, zijn zoon, die al jaren architect is in Rome, komt een paar dagen terug om hem te helpen de huwelijksuitnodigingen van hand tot hand te verspreiden, zoals het de Palestijnse gewoonte is van Wajib. Terwijl ze vrienden en familie bezoeken, komen de spanningen tussen vader en zoon naar boven en testen ze hun uiteenlopende opvattingen over het leven.

• Vanaf 28 maart in de bioscoop