ad
  • 8.106.423 stemmen

La Ragazza Nella Nebbia (2017)

Misdaad / Mystery | 128 minuten

Genre: Misdaad / Mystery

Alternatieve titel: The Girl in the Fog

Oorsprong: Italië / Duitsland / Frankrijk

Geregisseerd door: Donato Carrisi

Met onder meer: Toni Servillo, Alessio Boni en Jean Reno

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Oorspronkelijke titel: La ragazza nella nebbia

Releasedatum: 26 oktober 2017

Over La Ragazza Nella Nebbia

Op weg naar de kerk in haar mistige alpendorpje Avechot verdwijnt de vijftienjarige verlegen Anna Lou spoorloos. De kieskeurige detective Vogel wordt gevraagd om met zijn vreemde methodes te assisteren in het oplossen van de zaak. Is Anna Lou's verdwijning het gevolg van een vervelende tienerbui of is er een wolf in schaapskleren in de kleine gemeenschap aanwezig?

imageimageimageimageimageimageimageimage

Beatrice Leman

Maria Kastner

avatar van Fransman

Fransman

Twee keer in slaap gevallen tijdens het zien van deze Italiaanse thriller die zich afspeelt in een afgelegen dal ergens in Zuid-Tirol. En ik was nog wel gewaarschuwd door de anderhalve ster van zazdarovje. Want een spannende thriller schrijven is één ding, maar hem dan ook zelf verfilmen is weer iets anders. Dat is gewoon een ander vak. In een boek geef je de informatie in kleine stukjes aan je lezer om de spanning op te bouwen. Doe je dat in een film, dan wordt het een trage en moeizame affaire.

Zoals in deze film, die ook geen enkele handreiking doet om enige affiniteit te krijgen met de personages, voornamelijk mannen met baarden die ook nogal op elkaar lijken. Nou, dan toch zeker prachtige plaatjes van dat overweldigende berglandschap. Vergeet het maar. Veel opnamen in de avond, in morsige interieurs en steeds weer inzoomend op een maquette van het dorp en het dal. Halverwege de film wordt het perspectief verlegd van de detective naar een leraar die zich verdacht gedraagt. Het slot is zo mogelijk nog teleurstellender en wordt simpelweg wegegeven omdat de maker niet meer weet hoe hij zijn film met een climax moet afronden. Zelden een film gezien waarvan de filmmaker zoveel fouten op elkaar stapelt.

Vanaf 5 september in de bioscoop (September Film Distribution)

avatar van erik33

erik33

4 sterren, Spannend verhaal dat weet te boeien tot het einde, ik ben het niet eens met de negatieve review, deze film vond ik echt wel de moeite waard, hoewel het geluid mij iets te zacht stond in de uitkijk, deed mij qua filmsfeer ook wat denken aan vergelijkbare thrillers: the pledge, the cold light of day 1996, insomnia.

avatar van schumacher

schumacher

Njah, niet goed genoeg, nieveel zin om der verder woorden aan vuil te maken.

avatar van david bohm

david bohm

Redelijke film, onderhoudend en het verhaal is vrij stijlvol in beeld gebracht. Aan de cast met Servillio, Boni en Reno valt ook niet zo veel aan te merken. Het geheel is alleen nogal vlak, niet echt saai maar bevat nauwelijks hoogtepunten waarvoor je op het puntje van je stoel gaat zitten.

Het plot is vrij ingenieus en een tikkeltje verrassend maar geen aanrader dit. Wel prima kijkbaar.