menu

Film / Genres en landen / Films over hippies

zoeken in:
Het klinkt stom, maar ik zoek een film over/met/rond hippies. Het publiek is een bende 12-jarigen, dus liefst een komedie, die wat recent is.

Dank bij voorbaat!

Reinbo
The party
I love you alice B Tokles

Woodstock misschien.

J.S. schreef:
Woodstock misschien.

Denk niet dat 12 jarigen die muziek waarderen.

forrest gump

606
ik vind deze ook

Class of 1984 uit (1982) er ook bij horen

Dazed & Confused
The Manson Family

Tilsammans zou ik zeggen. Komedie + recent. Of zijn dat niet echt hippies?

Madecineman (moderator)
Easy Rider
Jesus Christ Superstar

veron35
Hair!

Meschien de South Park aflevering: Die Hippie, Die

In Film > Genres en landen > Hippies:

Er staan echt de meest bizarre topics hier, dus deze is vast niet misplaatst. Ik ben de laatste tijd me redelijk aan het verdiepen in de (soms psychedelische) hippie film. Dat is een beetje een breed genomen term, aangezien er nogal wat verschillende soorten en stijlen zijn waarin deze elementen voorkomen. Dus hier een lijstje van wat ik ongeveer bedoel met daarbij de vraag: wie kent er nog meer interessante titels?

- Easy Rider
- The Trip
- Psych-Out
- Beyond the valley of the Dolls
- Holy Mountain
- El Topo
- Fear and Loathing (alhoewel later gemaakt, en dus niet helemaal een hippiefilm)
- Performance

Tips zijn welkom!

Madecineman (moderator)
Hair, veel hippier dan dit krijg je niet snel.

Halcyon schreef:
The Manson Family

Erg leuk voor 12-jarigen.

Is the Wicker man een hippiefilm?
waarom?

"Lastly, some might confuse it as a musical; nearly everyone there loves to sing. While the music might seem dated, it actually adds to the overall eeriness of the island. Though cheesily dated (and Celtic), the music evokes the hippie lifestyle, as the worshipers of the Wicker Man believe in love, music, earth and sex. The only element that separates them and Dead Heads: no drugs. Well, at least they have beer." (bron)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://billsmovieemporium.files.wordpress.com/2009/05/wickermanorig1b.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

ok nice, allebei de versies nog niet gezien (de nieuwe was ik sowieso niet van plan te gaan kijken), maar dit had ik toch niet verwacht. thx

Tilsammans. Nog een gezonde dosis naakt erbij voor de jongens.

Into the Wild, komen ook een paar hippies in voor, en de hoofdrolspeler is denk ik ook wel een soort van hippie.

The Dude is ook wel een hippie

by_the_way schreef:
(quote)

Denk niet dat 12 jarigen die muziek waarderen.

Pas maar op, ik vond zo'n muziek geweldig toen ik 13 was

Fritz the cat

Gast
geplaatst: vandaag om 10:24 uur

geplaatst: vandaag om 10:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.