- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De Britse film
De Britse film

matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5454 stemmen
ik vroeg om komedies die met die 2 vergelijkbaar waren
Trainspotting is ook wel goed, maar niet op de grappige manier.

boerenpummel
-
- 1012 berichten
- 3594 stemmen
Enkele minder bekende, maar wel goede of interessante films van onze westerburen:

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Trainspotting & Children of Men zijn alle bij de beste britse film. Kan niet kiezen.

goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4063 stemmen
Ben er meestal echt geen liefhebber van. Ook de Britse misdaadfilm vind ik meestal helemaal niks. (Get Carter, Ritchie, The Long Good Friday etc.)

Warren Stantin
-
- 185 berichten
- 0 stemmen
De Britse cinema heeft echte pareltjes voortgebracht. Om er een paar te noemen:
1) The Boxer
2) Naked
3) Remains of the Day
4) In the Name of the Father
En zo zijn er nog wel een aantal te noemen. Ook als het gaat om series zijn de Britten altijd uitstekend. De Inspector Morse reeks is mijns inziens zelfs de beste serie die ooit is gemaakt.

Brix
-
- 19501 berichten
- 4877 stemmen
In de meeste van mijn favoriete genres (m.u.v. de western) zijn de Britse producties de allerbeste.
Detectives, zoals Sherlock Holmes om mee te beginnen, maar ook talloze top TV detectives.
Comedies, horror (Hammer) en zelfs Tarzan films (de drie of vier beste zijn Britse producties)
Robin Hood series en films, en noem maar op.
Ook op het gebied van jeugdfilms zijn de Britten onverslaanbaar.
Op het gebied van acteurs en actrices staan ze ook bovenaan de ladder.

goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4063 stemmen
Kostuumdrama's trek ik meestal helemaal niet, en rauw sociaal 'working class" drama - het andere uiterste waarvoor de Britse cinema bekend is - is ook niet echt mijn ding. De oudere Italiaanse variant bevalt me gek genoeg vaak wel. Ben verder niet zo dol op Britse humor.
Ik denk dat de visuele stijl van Britse films me vaak gewoon niet ligt. Onlangs "The Crying Game" gezien, wat een zeldzaam lelijke film. De visueel gestileerdere en uitbundigere films van Ken Russel, Nicolas Roeg, Kubrick vind ik vaak wel erg goed.
Ik spreek natuurlijk wel erg veralgemenend, want er zijn natuurlijk ook een hoop andere goede Britse films en regisseurs (klassiek: Lean, Powell, Reed, etc. ; recenter: Winterbottom,en soms Boyle) .

EHV-robin-EHV
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
In Film > Genres en landen > Engelse Actie/Drama's:
Ik bedoel daarmee niet de bekende films maar meer de underground films van deze genre
Enkele voorbeelden:
The rise of the footsoldier
Outlaw
The football factory
Dogpound
This is England
Harry Brown
Cazz
Op 1 over andere manier word ik toch erg aangetrokken tot dit soort films.
Iemand die hetzelfde heeft met dit soort films of meer van dit soort films weet ??

lars-pixar
-
- 1456 berichten
- 3766 stemmen
Amerikaanse humor bevalt me niet en zeker niet bij die serie’s die Live worden gespeelt maar Britse humor dat is pas goeie humor.
Bij Britse films vindt ik vooral de humor erg gemoedelijk maar ook taal. De camera bewegingen zijn erg apart en ook erg bijzonder.
De Britse Komedie’s die ik op Dvd heb zijn deze:
*daar weet ik het niet zeker van.
Hot Fuzz (Simon Pegg Een Nick Forst)
Shaun Of The Dead (Simon Pegg en Nick Forst)
The Good Night (Met, Martin Freeman)
Run Fat Boy Run (Simon Pegg)
How to Lose Friends & Alienate People (Simon Pegg)
In The Loop (Tom Hollander)
Mr Bean 1 & 2 (Rowan Atkinson)
Johnny Englias (Rowan Atkinson)
The all Together (Met, Martin Freeman)
League of Gentlemen's Apocalypse (Met, Jeremy Dyson)
Batman The Movie (1966, Adam West)
*The Darwin Awards (Joseph Fiennes)
*Evil Alien Conquerors (Michael Weston)
Maar het zijn wel (en blijven) leuken films en nog beter dan die Amerikaanse humor (dat bevalt me ook wel maar Britse humor is 50 keer zo beter)

lars-pixar
-
- 1456 berichten
- 3766 stemmen
Iemand die hetzelfde heeft met dit soort films of meer van dit soort films weet ??
Ja ik maar dan met Britse Humor films.

kappeuter (crew films)
-
- 74406 berichten
- 5928 stemmen
Teaser voor Junkhearts (2011) - IMDb
Met Eddie Marsan, de rij-instructeur uit Happy-Go-Lucky (2008)

gerahrd
-
- 14 berichten
- 28 stemmen
Ik bedoel daarmee niet de bekende films maar meer de underground films van deze genre
Enkele voorbeelden:
Outlaw
The football factory
Dogpound
This is England
Harry Brown
Cazz
Ja ik ook. En ik was ook opzoek naar dit soort films waarna ik in dit topic kwam.
Hier nog 2 die ik vandaag en gister heb gezien.
Bonded by Blood
Dead man Running.
Verder ben ik ook nog opzoek naar dit soort films.

Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
.... horror (Hammer) ....
net bekend gemaakt dat dit jaar komen ongeveer 30 tot 40 Hammer Horror Films uit de jaren 50 en 60 weer uit op Blueray met veel extra scenes die in de jaren 50 of 60 nooit gezien waren omdat ze toen te geweldadig waren

Seneca
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Enkele voorbeelden:
Outlaw
The football factory
Dogpound
This is England
Harry Brown
Cazz
Goeie films!
dit is de ziekste engelse film die ik ken Ill manors
ik hou ook van dit soort films en van deze volgende dus mischien jij ook
Green hooligans
never back down.
die tweede is meer een vecht film maar echt goeie scenes

lars-pixar
-
- 1456 berichten
- 3766 stemmen
Ik had zo een vraag over Britse komedies.
Soms durf ik in een recensie, die ik maak na het kijken van de film, niet neer te zetten dat het Britse humor was.
Omdat ik dan altijd nog even twijfel.
Maar klopt het dan als de film gemaakt is in de Vernedigde Staten, in het genre van Komedie en met Engelse acteurs, dat dit dan een Britse Komedie is?

Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Heel, héél erg grappig; Cockneys vs. Zombies
Het allerbeste van de Britse humor in één film gecombineerd.
Trailer:

Dk2008
-
- 10897 berichten
- 747 stemmen
Wil iemand hier nog een lijstje plaatsen, met de succesvolste (de meeste bezoekers/opbrengsten)Britse films. Ik heb er vrij veel gezien, alleen kan geen goede lijst vinden en ben best benieuwd.

Dk2008
-
- 10897 berichten
- 747 stemmen
Maar klopt het dan als de film gemaakt is in de Vernedigde Staten, in het genre van Komedie en met Engelse acteurs, dat dit dan een Britse Komedie is?
Ik weet het niet. Maar ik dacht het niet.
Vroeger waren Britten erg behoudend in o.a. hun films en muziek. Je had heel veel Britse comedy-series en films met Engelse komieken op tv. De Mr. Bean-serie is ook duidelijk Britse komedie. Humor die afspeelt op eigen bodem.
Zo zijn er ook veel Britse oorlogs- en misdaadfilms gemaakt. Misdaadfilms/series worden nog steeds veel gemaakt. Maar komedie is echt veel minder geworden.
Er kwamen ook steeds meer samenwerkingen, met o.a. Amerikanen, bijvoorbeeld A fish called Wanda en de Mr. Bean-films spelen ook niet meer louter in Engeland.
Ik zou het gewoon op komedie houden.
(BBC British Comedy's Dvd's zijn vaak allemaal oude dingen)

Dk2008
-
- 10897 berichten
- 747 stemmen
http://www.25thframe.co.uk/charts/top-grossing-movies-uk.php
( List of highest-grossing films in the United Kingdom - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org ) onder aan, staan ook de oude(re) films, o.a. The Third Man.

kappeuter (crew films)
-
- 74406 berichten
- 5928 stemmen
We unveil the top 10 most watched films you might not have heard of, with a little help from Paul Merton.
Celebrating 25 years of the National Lottery we’ve compiled the most watched films from our extensive Britain on Film project– one of the largest and most complex archival projects undertaken by the BFI.
Drawing upon 120 years’ worth of films from the BFI National Archive and regional and national archive partners across the UK, Britain on Film has made over 10,00- titles available to watch for free!

kappeuter (crew films)
-
- 74406 berichten
- 5928 stemmen
Ali & Ava (2021) - vanaf 17 februari in de bioscoop

kappeuter (crew films)
-
- 74406 berichten
- 5928 stemmen
Graham Greene is alom tegenwoordig op Netflix - NRC
André Waardenburg bespreekt het rijke aanbod van Britse filmklassiekers die recentelijk aan streamingdienst Netflix zijn toegevoegd.

kappeuter (crew films)
-
- 74406 berichten
- 5928 stemmen
Bank of Dave (Film, 2023) - vanaf 24 augustus in de bioscoop

kappeuter (crew films)
-
- 74406 berichten
- 5928 stemmen
Scrapper (Film, 2023) - vanaf 8 februari in de bioscoop