menu

Film / Genres en landen / Martial arts films

zoeken in:
Pastichio Rocker
Ze moeten gewoon weer terug naar de oude stijl, in plaats van dat ongeloofwaardige zweefgedoe. Lekker knokken zoals Jackie Chan, Bruce Lee en Jet Li dat vroeger deden. Misschien niet erg hoogstaand, maar wel een stuk vermakelijker.

Ik begin een fan te worden van Michelle Yeoh. Kan iemand mij op weg helpen met de betere titels van haar?

Geen slechte titels van Michelle Yeoh zijn:

Wong Ga Jin Si
Dung Fong Saam Hap
Zhong Hua Zhan Shi

plus

Police Story 3: Supercop
Wing Chun
The Tai-Chi Master
Police Assassins

Dank jullie .

Wat een zwaar ondergewaardeerd en boeiend genre is dit toch. Na Michelle Yeoh, heeft nu Kara Hui mijn martial-arts hart veroverd. Dat heeft te maken met hun dans/ballet achtergrond, zo enorm gracieus, elegant, finesse en verfijnd ziet de choreografie er uit.

Dus ik vroeg me af, zijn er nog meer vrouwelijke martial artists die niet een martial-arts maar voornamelijk een dans en ballet achtergrond hebben? Sowieso boeien vrouwelijke martial arts helden mij wel, tips zijn altijd welkom.

Dit is mijn priorityhitlist op dit moment waarvan ik meer wil zien:

- Jackie Chan
- Jet Li
- Chia liang Liu
- Gordon Liu
- Donnie Yen
- meer van Sonny Chiba
- Bruce Lee zijn oeuvre herzien
- Het betere werk van Shaw Bros Studios

Ook Cynthia Khan is een ex-ballerina.

En Moon Lee was een "gewone" danseres. Na haar filmcarrière begon ze een dansschool.

Andere vechtdames:
-Joyce Godenzi
- Jade Leung
- Brigitte Lin
- Yukari Oshima
- Michiko Nishiwaki

Dank je cinema.rex gaan op de lijst .

dominion
Als je van vechtende vrouwen houdt moet je zeker Chocolate(2008)
en Raging Phoenix zien.

Tom Yum Goong 2 en Chocolate 2 gaan er komen

Klik

FillumGek schreef:
Tom Yum Goong 2 en Chocolate 2 gaan er komen

Klik

Jammer van het uitmelken.

Maakt wat mij betreft niet veel uit in het martial arts genre. Dat wordt gewoon weer Muay Thai en Tony Jaa komt echt wel met een paar originele stunts op de proppen. Mits hij dus alles op een rijtje heeft gezet in het klooster.

neo (crew)
Bij een genre als dit is het gelukkig makkelijk om veel te vergeven....

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=3807rCiwxcE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

The Four (2012)

AHWA
Toffe trailer. Moet ook maar weer eens wat meer martial arts films gaan kijken, blijft een geweldig genre. Wat zijn de beste films van 2011-2012 op dit gebied?

AHWA
Niemand die nog wat tips heeft?

the Raid lijkt me lastig te overtreffen qua intensiteit en inventiviteit
voor production design en verhaal is het echter wel nog steeds HK/China en Zuid-Korea om in de gaten te houden. Nu doe ik dit zelf momenteel niet in al te veel detail, maar wat betreft de grote namen (in cinema in het algemeen) is het uitkijken naar de nieuwe Wong Kar-Wai én ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar wat voor martial arts film Hou Hsiao-hsien aan het maken is. Maar ik geloof dat die ondertussen al vijf jaar geleden is aangekondigd en sindsdien is er alleen sporadisch wat nieuws over mogelijke casting... dus eigenlijk geen nieuws...

Ik weet niet of ipman of ipman 2 genoemd zijn maar die zijn zeker het kijken waard en relatief nieuw volgens mij.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=K-wrM3Ouhpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Tai Chi 0 (2012)

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=sIMxoeKe13A

Painted Skin: The Resurrection (2012)

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=hJXqAyPcXMM

Wu Dang (2012)

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=aWAsaXdfVQQ

"David Bordwell delivers a lecture on the dynamic cinematic language of the martial-arts film and its evolution throughout the genre's history. In partnership with the Asian Institute at the Munk School of Global Affairs, University of Toronto and the Asia Pacific Foundation of Canada's National Conversation on Asia, this Higher Learning event was held on June 10, 2013 at TIFF Bell Lightbox."

Pffff.

Vandaag A Touch of Zen, Ashes of Time en Riki-Oh: The Story of Ricky gezien.

En daarmee ein-de-lijk op de helft van de 100 Classic Martial Arts Films lijst. Geleerd dat ik geen martial arts fan pur sang ben, en me te snel erger aan bepaalde aspecten van die films waar mijns inziens duidelijk hun kracht niet ligt, en die een ander wellicht makkelijk kan negeren onder de noemer 'daar gaat het hier toch niet om'.

Maar: deze drie films waren een meer dan behoorlijke hekkensluiter voor de soms abominabele wuxia/samurai films waar ik amper doorheen kwam.

Toch, voorlopig geloof ik wel even.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=6mTlOeER51E

The Last Fight (2018)

The Wandering Swordsman (1970) gegeken van top regisseur Chang Cheh, met David Chiang in de hoofdrol.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=3-51e61fQl0

After the massive success of The Street Fighter, the Toei Company decided to build a new karate series around a female lead, and cast a young actress who had appeared in a cameo role alongside her mentor Sonny Chiba. Still a teenager at the time, Etsuko Shihomi exploded onscreen in her first leading role and created a new character type: a tough fighter who was fierce, fearless, good-hearted, and decidedly non-sexualised, a departure from Toei’s typical formula.

Sister Street Fighter Blu-ray | Arrow Films - arrowfilms.com

kappeuter (crew)
geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=CqM1vv9NlYs

Film at Lincoln Center schreef:
Hong Kong action choreographer and director extraordinaire Yuen Woo-ping, perhaps best known to Western audiences for his work on The Matrix; Crouching Tiger, Hidden Dragon; and Kill Bill, joined us at the New York Asian Film Festival to discuss his art and career in Asia and America.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:23 uur

geplaatst: vandaag om 08:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.