• 158.054 films
  • 9.626 series
  • 28.728 seizoenen
  • 607.275 acteurs
  • 352.938 gebruikers
  • 8.842.185 stemmen

Martial arts films

zoeken in:

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ze moeten gewoon weer terug naar de oude stijl, in plaats van dat ongeloofwaardige zweefgedoe. Lekker knokken zoals Jackie Chan, Bruce Lee en Jet Li dat vroeger deden. Misschien niet erg hoogstaand, maar wel een stuk vermakelijker.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik begin een fan te worden van Michelle Yeoh. Kan iemand mij op weg helpen met de betere titels van haar?

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

Geen slechte titels van Michelle Yeoh zijn:

Wong Ga Jin Si

Dung Fong Saam Hap

Zhong Hua Zhan Shi

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

plus

Police Story 3: Supercop

Wing Chun

The Tai-Chi Master

Police Assassins

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dank jullie .

Wat een zwaar ondergewaardeerd en boeiend genre is dit toch. Na Michelle Yeoh, heeft nu Kara Hui mijn martial-arts hart veroverd. Dat heeft te maken met hun dans/ballet achtergrond, zo enorm gracieus, elegant, finesse en verfijnd ziet de choreografie er uit.

Dus ik vroeg me af, zijn er nog meer vrouwelijke martial artists die niet een martial-arts maar voornamelijk een dans en ballet achtergrond hebben? Sowieso boeien vrouwelijke martial arts helden mij wel, tips zijn altijd welkom.

Dit is mijn priorityhitlist op dit moment waarvan ik meer wil zien:

- Jackie Chan

- Jet Li

- Chia liang Liu

- Gordon Liu

- Donnie Yen

- meer van Sonny Chiba

- Bruce Lee zijn oeuvre herzien

- Het betere werk van Shaw Bros Studios

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

Ook Cynthia Khan is een ex-ballerina.

En Moon Lee was een "gewone" danseres. Na haar filmcarrière begon ze een dansschool.

Andere vechtdames:

-Joyce Godenzi

- Jade Leung

- Brigitte Lin

- Yukari Oshima

- Michiko Nishiwaki

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dank je cinema.rex gaan op de lijst .

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Als je van vechtende vrouwen houdt moet je zeker Chocolate(2008)

en Raging Phoenix zien.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3074 stemmen

Tom Yum Goong 2 en Chocolate 2 gaan er komen

Klik

Fikret8

• 6114 berichten
  • 4111 stemmen

FillumGek schreef:

Tom Yum Goong 2 en Chocolate 2 gaan er komen

Klik

Jammer van het uitmelken.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3074 stemmen

Maakt wat mij betreft niet veel uit in het martial arts genre. Dat wordt gewoon weer Muay Thai en Tony Jaa komt echt wel met een paar originele stunts op de proppen. Mits hij dus alles op een rijtje heeft gezet in het klooster.

neo

• 15392 berichten
  • 9276 stemmen

Bij een genre als dit is het gelukkig makkelijk om veel te vergeven....

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Toffe trailer. Moet ook maar weer eens wat meer martial arts films gaan kijken, blijft een geweldig genre. Wat zijn de beste films van 2011-2012 op dit gebied?

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Niemand die nog wat tips heeft?

beavis

• 6573 berichten
  • 13441 stemmen

the Raid lijkt me lastig te overtreffen qua intensiteit en inventiviteit

voor production design en verhaal is het echter wel nog steeds HK/China en Zuid-Korea om in de gaten te houden. Nu doe ik dit zelf momenteel niet in al te veel detail, maar wat betreft de grote namen (in cinema in het algemeen) is het uitkijken naar de nieuwe Wong Kar-Wai én ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar wat voor martial arts film Hou Hsiao-hsien aan het maken is. Maar ik geloof dat die ondertussen al vijf jaar geleden is aangekondigd en sindsdien is er alleen sporadisch wat nieuws over mogelijke casting... dus eigenlijk geen nieuws...

Vorisek

• 16 berichten
  • 1 stemmen

Ik weet niet of ipman of ipman 2 genoemd zijn maar die zijn zeker het kijken waard en relatief nieuw volgens mij.

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

"David Bordwell delivers a lecture on the dynamic cinematic language of the martial-arts film and its evolution throughout the genre's history. In partnership with the Asian Institute at the Munk School of Global Affairs, University of Toronto and the Asia Pacific Foundation of Canada's National Conversation on Asia, this Higher Learning event was held on June 10, 2013 at TIFF Bell Lightbox."

John Milton

• 20520 berichten
  • 11211 stemmen

Pffff.

Vandaag A Touch of Zen, Ashes of Time en Riki-Oh: The Story of Ricky gezien.

En daarmee ein-de-lijk op de helft van de 100 Classic Martial Arts Films lijst. Geleerd dat ik geen martial arts fan pur sang ben, en me te snel erger aan bepaalde aspecten van die films waar mijns inziens duidelijk hun kracht niet ligt, en die een ander wellicht makkelijk kan negeren onder de noemer 'daar gaat het hier toch niet om'.

Maar: deze drie films waren een meer dan behoorlijke hekkensluiter voor de soms abominabele wuxia/samurai films waar ik amper doorheen kwam.

Toch, voorlopig geloof ik wel even.

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

Grindhouse62

• 2062 berichten
  • 15077 stemmen

The Wandering Swordsman (1970) gegeken van top regisseur Chang Cheh, met David Chiang in de hoofdrol.

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

After the massive success of The Street Fighter, the Toei Company decided to build a new karate series around a female lead, and cast a young actress who had appeared in a cameo role alongside her mentor Sonny Chiba. Still a teenager at the time, Etsuko Shihomi exploded onscreen in her first leading role and created a new character type: a tough fighter who was fierce, fearless, good-hearted, and decidedly non-sexualised, a departure from Toei’s typical formula.

Sister Street Fighter Blu-ray | Arrow Films - arrowfilms.com

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

Film at Lincoln Center schreef:

Hong Kong action choreographer and director extraordinaire Yuen Woo-ping, perhaps best known to Western audiences for his work on The Matrix; Crouching Tiger, Hidden Dragon; and Kill Bill, joined us at the New York Asian Film Festival to discuss his art and career in Asia and America.

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

John Milton

• 20520 berichten
  • 11211 stemmen

Het wordt er niet ingetogener op naarmate de franchise voortschrijdt, maar ach. Ik ga hem toch wel zien

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

Celestial Pictures Shaw Brothers Universe schreef:

Alexander Fu Sheng was one of the first graduates of the joint performing arts training course by the Shaw Brothers and TVB and would go on to become one of the studio's most famous and best-loved superstars.

Born Chang Fu-sheng to a wealthy family in 1954 in Hong Kong, he bucked the family trend in academics to pursue an acting career. After his stint at training school, he got a leg-up in Shaw Brothers when he was cast in The 14 Amazons.

With his mischievous good looks, versatility and agility, he quickly became a favorite of martial arts luminaries. His collaboration with Chang Cheh would lead him to Taiwan in 1973 where he featured in many martial arts films, including the riveting Heroes Two.

His role in Friends won him the best new actor award at the 20th Asian Film Festival, but it was Chinatown Kid that brought Fu to international attention. He died in a car crash in 1983.

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

Vanity Fair schreef:

Actor and martial artist Scott Adkins takes us through the 7 steps of his training to fight in action movies. From film study to intensive physical training, Scott breaks down the complexities of creating and staging a fight sequence.

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

'Martial Arts Action Movie'

Russkiy Reyd (2020)

kappeuter (crew films)

• 70718 berichten
  • 5621 stemmen

Eureka Entertainment schreef:

Stuntman, action director, and martial artist Mark Houghton tells his story of breaking into the Hong Kong film industry, his struggle with injuries and depression, and the promise he made his teacher, the legendary filmmaker Lau Kar Leung.

I Am the White Tiger (2018) - IMDb

Deze documentaire zit als bonusdisc bij de volgende box:

Skinny Tiger and Fatty Dragon (Limited Edition Set) | Eureka - eurekavideo.co.uk

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.