Wu Dang (2012)

China
Actie

geregisseerd door Patrick Leung
met Wenzhuo Zhao, Mini Yang en Siu-Wong Fan

In een gebied in China, genaamd Wu Dang, bevindt zich een groot geheim. Er gaan geruchten dat in de bergen een mysterieuze schat te vinden is bij het Taoïstische heiligdom. Om in de tempel binnen te komen is er eigenlijk maar één manier. Meedoen aan een legendarisch vechtsporttoernooi, dat al 500 jaar het uiterste vraagt van de beste krijgsmeesters uit het hele land.

avatar van Decec
Ha bekende acteur Siu-Wong Fan... Ben benieuwd...

avatar van algol345
redelijke film. vergeet niet dat deze uit china komt.

avatar van Turbodevil
Mooie gevechten, mooie natuur, mooie muziek, aardig verhaal en een hele mooie Yang Mi.
Prima kijk voer.

ipman-99
"Chase For The Magic Sword" ... " !!!

Fantastische film !!! Geweldige Aziatische Martial Arts !
Actie regisseur Corey Yuen ("The Expendables", "Transporter 3" en "Red Cliff") weet wederom
te overtuigen met deze film vol ongelooflijke stunts, keiharde actie en een pakkende
mix van avontuur en spanning met een vleugje fantasy !
De gevechten vond ik echt heel mooi en stijlvol ! De gevechten kende een uitstekende choreografie
en werden bijzonder stijlvol in beeld gebracht ! Een spannende en adembenemende
zoektocht met hoogwaardige martial arts en actiescènes !

avatar van blurp194
Leuk onderhoudend filmpje. Leuke martial arts trucs, goed in beeld gebracht, mooie locaties al dan niet uit de computer. Wel een beetje weinig vernieuwend, in het genre is het toch wel een beetje een dertien-in-het-dozijn filmpje. Kijkvoer is het woord.

avatar van dvdcrusher
ipman-99 schreef:
"Chase For The Magic Sword" ... " !!!

Fantastische film !!! Geweldige Aziatische Martial Arts !
mix van avontuur en spanning met een vleugje fantasy !
en werden bijzonder stijlvol in beeld gebracht ! Een spannende en adembenemende
zoektocht met hoogwaardige martial arts en actiescènes !

Kan hier niet meer aan toevoegen. Opmerkelijke vertolking van de bloedmooie Yang Mi in
deze romantische martial artsfilm.
Ik geloof dat in mijn top 1000 van films er zeker 100 misschien wel 200 Chinese films zouden staan.
Dit is er mogelijk een van.

Het verhaal, met nostalgische elementen, over de jacht op de schat was schilderachtig, maar bloedeloos, met te weinig inhoud, leek te nonchalant gemaakt te zijn en kwam niet als een mysterie over (en dat was toch de bedoeling). De martial arts competitie vond ik verwarrend. Ondanks de mooi geschoten plaatsjes (de beelden van het Wu Dang gebergte waren prachtig) en de actiescènes (veelal in slow motion) stak deze productie niet boven de middelmaat en de vele gelijke genre genoten uit.

Best leuk.

Leung vertilt zich een beetje aan het concept. Het is niet echt episch genoeg en wat te warrig allicht. De competitie is eigenlijk maar bijzaak, maar neemt in het verhaaltje best wat ruimte in. Zo weet de film zich niet altijd even goed te focusen op de dingen die uiteindelijk belangrijk blijken te zijn.

Maakt niet zoveel uit, want het verhaal is toch maar bijzaak. Waar het hier om draait is het avontuurgevoel en de martial arts uiteraard. Qua adventure valt het een beetje tegen. Er wordt een leuke context geschapen met de 7 schatten, maar ook hier is de uitvoering wat warrig en slecht gericht.

De martial arts is beter, maar dat heb je al snel met Corey Yuen als action director. Wanneer alles en iedereen begint te vliegen is het alouds genieten, al kan deze film zich ook weer niet helemaal meten met de betere in het genre.

CG is zeker niet altijd even goed, maar verder is het een vermakelijk filmpje dat vlot genoeg in elkaar gedraaid is en genoeg in zich heeft om de hele speelduur te vermaken. Veel meer dan dat zit er niet in, maar voor leuke filler is dat ook niet nodig.

avatar van joolstein
Leuke en luchtige avonturenfilm! Het zal de filmwereld niet in vuur en vlam zetten, maar het geeft je vaak een gevoel van; "Zo maken ze, ze niet meer" Een beetje een mix van Indiana Jones en de martial arts van de jaren 90. De verhaallijn was wel heel erg eenvoudig en het is ook gemakkelijk om de invloeden van Indiana Jones in 'Wu Dang' terug te zien. Echter is er een pluspunt dat de film heeft en dat is de locatie. Het Wudang-gebergte en het beroemde klooster met dezelfde naam! Over het algemeen zijn de gevecht-scenes niet heel spectaculair en wauw. Alles is normaal maar toch zijn er een paar leuke ideeën. Deze gevecht-scenes met slow motion en wire-fu, komen van oude Jet-Li-actiechoreograaf Corey Yuen, niet de minste natuurlijk. Het belangrijkste van "Wu Dang" is dat, hoewel de actie wat aan kwaliteit mist, er zeker kwantiteit is: de looptijd van de film vliegt dan ook voorbij. Helaas ook wat visuele effecten, die niet heel erg goed waren en een veronderstelde griezelige relatie tussen Fan Siu-Wong (39) en Xu Jiao (15) De film is als licht-nostalgische, vermakelijke en slordige HK-wegwerp-vechtsportfilm natuurlijk niet perfect, het maakt geen sterke indruk, maar aan de positieve kant gaf het me ook niet het gevoel dat ik mijn tijd verspild had!