- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De western
De western
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Net een nieuwe binnen staat nog niet op MM.
Even bekeken, geef mij maar een aflevering van Bonanza

trebremmit
-
- 3015 berichten
- 1465 stemmen
Een western met Courtney Love, Elvis Costello en Shane Mcgowan en nog meer bekende zangers? Nooit van gehoord maar zal wel niks zijn, want een 3,3 op imdb.
Shane Mcgowan past wel in een western met zijn uiterlijk en dan vooral in een saloon.
Barfly
-
- 1873 berichten
- 1749 stemmen
Staat wel op MM... het is deze toch?
Uitleg waarom deze Straight to Hell Returns heet:
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Deze is het
Straight.To.Hell.Returns.2010.DVDRip.XviD-VoMiT
Geplaatst door Monkeyh op 14:02 Labels: 2010, 720p, Action, BluRay, Fantasy, Western
donderdag 10 maart 2011
Straight.To.Hell.Returns.2010.DVDRip.XviD-VoMiT
Straight to Hell Returns is een western uit 2010. De film werd geregisseerd door Alex Cox (Repo Man). De cast bestaat uit Courtney Love (Juno, American Pie), Sy Richardson (They Live, Sid and Nancy), Joe Strummer (Black Hawk Down, Slumdog Millionaire) en Dick Rude (Repo Man, Let's Rock Again). Het is een geremasterde versie van de originele Straight to Hell uit 1987. Deze keer met digitaal verbeterd zinloos geweld, extra scènes, een nieuwe soundtrack en verbeterde kleuren. Enjoy!
Plot: Het verhaal is ondergeschikt aan het doel van de film, namelijk een komische hommage zijn aan de spaghetti westerns uit de good old days. Vier bankovervallers vluchten naar de woestijn en komen terecht in een stadje waar een aantal aan koffie verslaafde cowboys bij elkaar troepen. Al vrij snel beginnen ze elkaar omver te knallen en kan het feestje met het digitaal verbeterde bloedvergieten beginnen.
trebremmit
-
- 3015 berichten
- 1465 stemmen
Ik denk niet dat dat mag madmax.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
De laatste tijd ben ik een beetje bezig met het verzamelen van films en documentaires over Jesse James.
In mijn digitale archief zit deze sfeervolle afbeelding van de James gang al een tijdje.
Weliswaar geen film still, maar te mooi om niet te plaatsen.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Deze is het: Straight.To.Hell.Returns.2010
IMDb score is *3,3/10 trouwens.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
De laatste tijd ben ik een beetje bezig met het verzamelen van films en documentaires over Jesse James.
In mijn digitale archief zit deze sfeervolle afbeelding van de James gang al een tijdje.
Weliswaar geen film still, maar te mooi om niet te plaatsen.
(afbeelding)
Ik veronderstel dat je hem wel zult hebben maar The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford is één van mijn favoriete films. Jesse James: Legend, Outlaw, Terrorist (2005) is ook wel de moeite trouwens, is een soort van History Channel docu geloof ik. Ik heb hem indertijd in de FRS gekocht
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Dank voor de reactie en tips Metalfist,
De eerste heb ik, en is mijn minst favoriete versie 
Werkt van geen kanten voor mij als western, alhoewel ik niet kan ontkennen dat het een goede productie is.
Vandaar dat ik hem een voldoende waardering gaf.
Als western op zich zou ik hem minder willen geven.
De DVD van die documentaire heb ik deze week besteld (zie DVD aankopen)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Oei, dat is minder
Het is inderdaad wel een film die niet helemaal 'Western' aanvoelt dus ik begrijp je wel maar persoonlijk werkte dat erg goed voor mij. Een traag verhaal waar je je aandacht goed bij moet houden maar eens je erin zit, geraak je er lastig uit. Binnenkort maar eens terug opzetten denk ik
edit @Brix, Dogie_Hogan of iemand anders: weet er iemand iets meer over die 4 uur durende versie van Assassination of Jesse James? Zou vertoond zijn op het filmfestival in Venetië maar sindsdien heb ik er niets meer van gehoord.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
ERIC FLEMING als trailboss GIL FAVOR

Bovenstaande dame is Kathleen Crowley

Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Oehoe! Dat zijn mooie pics Dogie 
Nu ik die still uit Bonanza zie herinner ik mij weer dat Eric daar in meespeelde.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
De makers van Bonanza vonden uiteindelijk terecht dat die serie eigenlijk bagger was. Daarom maakten ze vervolgens een echte, pittige en spannende tv-Westernserie met lekker veel buitenopnames : The High Chaparral
Pas op: onderstaande episode bevat Westerntaferelen met actiebeelden...
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Bonanza's Hoss Cardridge kijkt vooruit...

Ook op The High Chaparral gaat men met de tijd mee...

Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Gisteren kreeg ik eindelijk de kans om deze film te bekijken.
Incident at Phantom Hill (1966)
Met in de hoofdrollen de destijds buitengewoon populaire Robert Fuller , en Dan Duryea.
Jocelyn Lane, in zeer nauwsluitende outfit, (niet echt comfortabel in de woestijn
) was een van de blikvangers.

Jocelyn Lane die in een draaipauze even gebruik maakt van de telefoon.

Technicolor en wide screen zijn pluspunten

Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Ja, bij Play.com (o.a.) Bad Request - play.com
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Ik hoor vandaag voor het eerst van 'hutspot western':
Film >> Overige films >> Water (2012, Wouter Jansen)
Geheel online te zien (korte film).
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Dat was lachen 
Dank v.d. link kappeuter.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Wayne Morris (part II)

Wayne Morris met. Stanford Jolley

Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@ Dogie_Hogan :
Van deze film had ik nooit eerder gehoord.
Wayne Morris is ook niet een acteur die ik graag zie (bij de kauwgomplaatjes die er in de jaren '50 door ons werden verzameld zaten er ook van hem, maar die wilde ik ook toen al nooit, haha) dus dat zal er wel iets mee te maken hebben dat ik de film niet eerder tegenkwam.
Dat is natuurlijk geen oordeel over de kwaliteit van de film, want die zag ik nooit, en kan best goed zijn.
Alleen al omdat Elena Verdugo erin zit zou ik 'm wel willen zien (pittige dame) 
Het geweer lijkt mij zo op 't eerste gezicht een anachronisme.
Is daar meer over bekend? (merk en type?)
N B
Elena Verdugo (bouwjaar 1926) blijkt nog te leven 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen

40 jaar na datum,zijn er de ontbrekende scènes aan toegevoegd en hersteld.
Het geluid is geremixed in volledig dolby 5.i track , het verhaal van de obsessieve Union officier (Charlton Heston)
is in deze kopie compleet,met groots opgezette gedetailleerde gevechtsscenes.
Hierbij is deze film ,.er een stuk op vooruit gegaan en het kijken ervan meer dan waard.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Nee toch?!
Kan ik wéér een nieuwe aanschaffen.
Zitten er meer scènes met Senta Berger in de gerestaureerde versie?
(dan wil ik er wel nog wat geld aan uitgeven
)
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ik zou dan de oudere verzie moeten bekijken ,wat er aan ontbreek.
Deze had mij als niet soldaten westerns liefhebber, goed bevallen
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Even uit de kast getrokken > ik blijk de "extended version" te hebben, van 130 minuten lengte.
Zou dat dezelfde kunnen zijn madmax?
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ik ben op zoek na die eerste verzie,maar ik vind hem niet,ook kan ik niet zeggen of deze kopie
130 min is, maar het beeld is kristal helder, daar waar Barfly het had over duister beeld, ik zoek nog eens door
Is ook geen HD, maar het geluid is dolby digitaal.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
ERIC FLEMING als trailboss GIL FAVOR (part 2)
Mooie shoot...

Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Hell on Wheels op Film 1 (Sundance) vanaf vandaag > 14:00 uur
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Is Rawhide tegenwoordig al voor een redelijk prijs binnen te halen in plaats van 20 euro voor 1 dvd met een paar afleveringen?