- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De western
De western
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Die poster wil ik graag om tegen de zijmuur van de flat waarin ik woon te hangen
(maar dan moet er wel nog een stuk afgeknipt worden)
trebremmit
-
- 3015 berichten
- 1465 stemmen
4 for Texas Zaterdag 19 Feb op BBC2 om13.00
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Finger on the Trigger (1965): mooie VHS cover (aka), maar IMDb- score is 4,1/10:

Met Rory Calhoun:

Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Een van de mindere Calhoun westerns lees ik op IMDb.
Een Spaanse co-productie ook, en dat zal er veel mee te maken hebben.
Wel nogal bijzonder dat er Indianen in de film zitten.
Dat kom je in de Italiaanse en Spaanse producties heel weinig tegen.
Rory's uniform ziet er overtuigend genoeg uit op de stills.
De revolver niet, want de cavalerie gebruikte andere modellen, en niet deze korte loop versie.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Weet er iemand juist wat The Young Duke met John Wayne heeft te maken? Ik heb juist een box gekocht met 10 afleveringen van ongeveer 20-25 minuten maar ik vind er bijzonder weinig van op het internet.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Weet er iemand juist wat The Young Duke met John Wayne heeft te maken? Ik heb juist een box gekocht met 10 afleveringen van ongeveer 20-25 minuten maar ik vind er bijzonder weinig van op het internet.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Neen, dat is juist het probleem. Ik vind er erg weinig van op het internet. Ik weet alleen dat het The Young Duke Collection is (althans toch volgens het DVD menu) en er staan 10 afleveringen op:
Vengeance is Mine
Cowboy G-Man
Klondike Gold
The Shadow Gang
Bandits of the Badlands
On the Run
Rodeo Racketeers
The Stagecoach Race
Avenging Angel
Claim Jumpers
John Wayne speelt Young Duke.
edit: wel dit gevonden:
Watch Young Duke Online - Full Length Episodes - clicker.com
Geweldig, heb ik 10 van de 13 afleveringen waarvan de eerste disc al niet werkt 
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Zijn die filmpjes ingekleurd metalfist?
Op de foto's die ik er van zie lijkt dat wel zo.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Vreemd, dat van die (Britse?) serie niets op IMDb te vinden is.
Franse release met ingekleurde cover:

Gelezen, quote:
The Young Duke series has taken existing B westerns of John Waynes, changed the titles, digitized and colorized them. For collectors it's not correct. If you just want to see the Duke in the old days, they did a good job re-making the old film.
The old Lone Star (Poverty Row) films by the young John Wayne were difficult to watch as they all seem to be staid versions of the other B westerns. But UAV has improved on these films by an almost total overhaul of the features. The films were edited down to 20 or so minutes to make the stories tighter and more taut. Thus the "lagging" portions were eliminated. The applied colorization is top notch as the colors are brilliant and lifelike. The renditions doesn't have the effect of the old colorized versions. The sound has improved especially with the presence of background music and better sound effcts (gunfire doesn't flat). Thus, the revided edition no longer has the feel of a poverty row production but a top notch B western. Now, even the youthful John Wayne's looks as if he can really act!

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Zijn die filmpjes ingekleurd metalfist?
Op de foto's die ik er van zie lijkt dat wel zo.
Het introfilmpje was ingekleurd maar geen idee of de echte afleveringen het ook zijn, zal straks eens kijken als ik mijn box heb kunnen ruilen.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Vreemd, dat van die (Britse?) serie niets op IMDb te vinden is.
Franse release met ingekleurde cover:
(afbeelding)
Gelezen, quote:
The Young Duke series has taken existing B westerns of John Waynes, changed the titles, digitized and colorized them. For collectors it's not correct. If you just want to see the Duke in the old days, they did a good job re-making the old film.
The old Lone Star (Poverty Row) films by the young John Wayne were difficult to watch as they all seem to be staid versions of the other B westerns. But UAV has improved on these films by an almost total overhaul of the features. The films were edited down to 20 or so minutes to make the stories tighter and more taut. Thus the "lagging" portions were eliminated. The applied colorization is top notch as the colors are brilliant and lifelike. The renditions doesn't have the effect of the old colorized versions. The sound has improved especially with the presence of background music and better sound effcts (gunfire doesn't flat). Thus, the revided edition no longer has the feel of a poverty row production but a top notch B western. Now, even the youthful John Wayne's looks as if he can really act!
(afbeelding)
Dat is een heel interessante uitleg zeg.
Totaal gereviseerde, ge-edite, ingekleurde versies van de oude films, zelfs met een nieuwe titel.
Ik ben nu zelf geïnteresseerd geraakt door deze info.

Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
68 Western scores te koop op CD : SCREEN ARCHIVES ENTERTAINMENT - screenarchives.com
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
De afleveringen zijn trouwens wel geen volledige films, ze duren ongeveer 20-25 minuten. Ik heb mijn box kunnen omruilen dus binnenkort meer info!
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Maar wel een afgerond verhaal, waaruit de langdradige scènes verwijderd zijn, dat is tenminste wat ik uit die info opmaak die Dogie hier geplaatst heeft (?)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik denk het wel, ik zal er een van de dagen eens eentje opzetten.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Blondies go West!

Marilyn Monroe

Jane Fonda

Brigitte Bardot
simonvinkie
-
- 2271 berichten
- 827 stemmen
Ik denk toch dat ik niet zo snel Marylin Monroe in een western hoef te zien.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Haha 
Ze droeg wel andere outfits in 'River of no Return' (En ook in ' The Misfits', als je 'moderne' westerns meetelt)

MM & Rory Calhoun

Ter aanvulling:
Jane Fonda speelde in 3 westerns: Cat Balou (1965) Comes a Horseman (1978) en Old Gringo (1989) al was de laatste meer een Mexicaans avontuur, spelende in de Pancho Villa periode.
Brigitte Bardot: Viva Maria (1965) Shalako (1968) Les Pétroleuses (1971)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik denk toch dat ik niet zo snel Marylin Monroe in een western hoef te zien.
Heiligschennis! Marilyn Monroe past in werkelijke elke film 
simonvinkie
-
- 2271 berichten
- 827 stemmen
Hehe, was natuurlijk een grapje (al is het zeker geen favoriet actrice van me). Ze speelde bijvoorbeeld in The Misfits (wat inderdaad niet écht een western is) wel een aardige rol.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Spooksteden in het Wilde Westen: ditmaal 't goudstadje 'Bodie', Californie:
- 's winters:
(in 1080P/HD)
- In de zomer:
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Wat planken , spijkers , en verf is al dat er nodig is om de boel wat op te knappen.
Dan kunnen ze er zó westerns opnemen. 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik wil me toch eens wagen aan wat meer Westerns. Er zijn hier blijkbaar genoeg kenners dus ik vroeg me af: zijn er toffe trashy westerns? Eigenlijk een soort pulp en/of cult western.. iets wat zichzelf niet zo serieus neemt, of juist té serieus waardoor het weer leuk wordt.
Ben ik iig meer in geïnteresseerd dan in die top250 titels, die duren ten eerste iets te lang voor mij om mee te beginnen en lijken me ook allemaal véél te serieus. Ben benieuwd
.
yeyo
-
- 6354 berichten
- 4623 stemmen
Fulci heeft er een paar gemaakt, misschien is dat meer iets voor jou?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Oeh dat wist ik niet. Is als regisseur iig al heel interessant om mee te beginnen
Heb je er één die er een beetje bovenuit springt?
Edit: ik denk dat ik maar met Tempo di Massacro begin!
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Ga binnenkort Gallowwalker eens aanschaffen dat is een western met zombies 
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Terug naar de hoogtijdagen van de western in de Nederlandse bioscopen met deze krantenadvertentie uit de jaren '30. (Leidsch Dagblad)
Film 'serials' als deze ( The Lone Ranger) trokken volle zalen.
(en kijk eens naar de entree-prijzen...vanaf 15 cent!)
Helaas is er geen echt goede kopie van deze serial meer bewaard gebleven, erg jammer, en onbegrijpelijk.
Alleen een niet zo lang geleden in Spanje ontdekte kopie.
Die is wel op DVD verkrijgbaar (heb ik zelf ook in mijn collectie)
Beter dan niets.