• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.543 stemmen

Films over sociale wetenschappers

zoeken in:

J. Clouseau

• 976 berichten
  • 1073 stemmen

Wat ik me afvroeg tijdens het bestuderen van de wondere wereld van de pedagogische wetenschappen en educatieve studies:

Films met wetenschappers in de hoofdrol situeren zich altijd in de wereld van de exacte wetenschappen. Denk aan The Theory of Everything, The Imitation Game, 21 of Interstellar. De speltheorie van John 'A Beautiful Mind' Nash mag dan vooral zijn toepassing kennen in de sociale wetenschappen, ze is ontwikkeld door een wiskundige.

Zie ik er nu over het hoofd, of gaan alle films met wetenschappers in de hoofdrol over fysici, chemici en wiskundigen, nooit over psychologen, pedagogen of sociologen? Ze hoeven daarvoor niet echt bestaan te hebben.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Solyaris (1972) bij uitstek een psychologisch drama , met een psycholoog in de hoofdrol. Sowieso een film die je gezien moet hebben als filmliefhebber vind ik.

J. Clouseau

• 976 berichten
  • 1073 stemmen

Wauw, dat is snel Okee, die zet ik bovenaan de Immer Uitdijende Kijklijst.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.