- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Films over filmfanaten
Films over filmfanaten
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Ik ben benieuwd of er films zijn waarin de hoofdrolspeler geregeld naar de bioscoop gaat of een dvd'tje opzet. Dat het in ieder geval een groot deel van zijn leven in beslag neemt.
Iemand enig idee?
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Bedankt! Als er nog meer zijn laat het maar weten.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Waarschijnlijk ook deze (niet gezien):
Erg geslaagd vond ik Dopo Mezzanotte (2004)
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Een film over fanaten (en een aanrader) is het sowieso, en de stukjes over Bonanza zijn dan spaarzaam - maar niet minder geniaal: Tin Men (1987)
Telt het gepraat in Pulp Fiction over Mia en haar 'pilot' ook mee als indicatie voor wat je zoekt, JLH? In Phoenix wordt er in ieder geval nog een tv-cartoon onder de loep genomen.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Telt het gepraat in Pulp Fiction over Mia en haar 'pilot' ook mee als indicatie voor wat je zoekt, JLH.
Nee ik bedoel echt een film waarin de hoofdrolspeler zijn dagen invuld met het kijken van films, het zoeken naar dvd's, schrijven van recensies of het reizen naar diverse biscopen. Het moet dus wel centraal staan.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Nee ik bedoel echt een film waarin de hoofdrolspeler zijn dagen invuld met het kijken van films, het zoeken naar dvd's, schrijven van recensies of het reizen naar diverse biscopen. Het moet dus wel centraal staan.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Die is al genoemd (als Nuovo Cinema Paradiso)... 
Nasir
-
- 218 berichten
- 105 stemmen
Thanx Meneer Bungel.
Stom van me, niet goed gekeken.
Thiver
-
- 474 berichten
- 5394 stemmen
Get Shorty is een mooi voorbeeld met de scène waarin John Travolta's Chili Palmer in een filmzaal alle dialogen meepraat. En oh ja, in Inglourious Basterds gaat het geouwehoer over films ook oeverloos door.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Het is niet prominent, maar d'r zit filmfanaat in: The Funeral (1996)
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Met een jonge Colin Firth: Apartment Zero (1988)
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
A Slight Case of Murder (1999)
Voldoet volledig aan de beschrijving in de eerste post.