• 15.739 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.869 stemmen

Je eigen filmcreaties

zoeken in:

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ja, Jerry, er schuilt talent in je. Leuk filmpje inderdaad.

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2398 stemmen

Leuk filmpje.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Ben ik dan de enige die enkel een of andere reclamesite krijgt?

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

Zoals ik aangaf in de eerste post moet je de link kopieren en dan plakken in de adresbalk... en hij doet het (hopelijk) sorry voor het ongemak!

PatrickL bedankt voor het kijken maar zou je misschien kunnen vertellen wat je er wel / niet goed aan vondt zodat ik er weer iets van leer? en beter weet wat wel en niet werkt / overkomt op de kijker

Ik weet het, misschien iets teveel gevraagd, maar het zou handig voor mij zijn, en bovendien is het altijd leuk om te horen wat er dan leuk aan was.

Jerry

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2398 stemmen

Als ik tijd heb zal ik er nog eens naar kijken en een wat uitgebreider commentaar geven.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

jerryv schreef:

Zoals ik aangaf in de eerste post moet je de link kopieren en dan plakken in de adresbalk... en hij doet het (hopelijk) sorry voor het ongemak!

Jerry

Dat deed ik, maar het helpt niets, ik blijf bij een site met 'angelfire' uitkomen

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Via googlen op "hemelshoog" ben ik er inmiddels wel gekomen.

Een andere link, maar als ik die wil kopieëren naar hier, komt er weer dezelfde link uit als die Jerry gaf in zijn oorspronkelijke bericht.

Vreemd, maar anyway: aardig filmpje.

Ook ik wil het nog wel een keer zien om een specifieker oordeel te geven, maar eigenlijk vond ik het maar zozo.

Later op de dag wat meer, nu andere dingen te doen.

(sorry)

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Gisternacht nogmaals gekeken. Blijft een aangenaam filmpje.

jerryv: Ben jij die jongen die in de nachtmerrie van de postbode de brief aflevert? En ben je van plan om nog meer van dit soort filmpjes te maken?

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

U-96, Ik ben inderdaad die jongen in de nachtmerrie

En ja, ik ben zeker van plan om nog meer film(pjes) te maken. Ik wil eigelijk toelatingsexamen aan de filmacademie doen (volgend jaar) Denk alleen dat ik daar toch nog een beter filmpje voor moet hebben, want als ik af en toe werk zie van mensen die ook toelatingsexamen doen...

Dus ja.

Maak jij ook film(pjes) ?

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Maak jij ook film(pjes) ?

Nee, maar ik wou dat ik dat wel kon. Ik heb er alleen de tijd, middelen, geld en aanleg niet voor. Ik hoop wel een keer een tweede clip van Das Boot te maken; allerlei beelden uit de film, begeleid door een nummer van de soundtrack en bijbehorende geluiden erbij. Lijkt me zo gaaf! Ik heb de struktuur ervan al heel lang in mijn hoofd zitten. Maar ook voor het maken van zo'n clip heb ik helaas niet de middelen.

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

Dat zal toch wel meevallen...?

Een filmpje hoeft toch helemaal niet veel te kosten? Natuurlijk moet je wel een camera kopen, maar misschien kan je die lenen van iemand. Veel middelen heb je er ook niet altijd voor nodig, natuulijk wel als je een duikboot film wil maken

Waar ik tegenaan loop zijn mensen die echt willen acteren, of liever gezegd, het gebrek daaraan. Ik heb mijn buurjongen wel eens gefilmd en me vader in dit filmpje, maar die hebben er geen passie voor en zullen zich er ook niet helemaaal voor geven, het zijn geen acteurs.

Sucses met je clip!

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

jerryv schreef:

Waar ik tegenaan loop zijn mensen die echt willen acteren, of liever gezegd, het gebrek daaraan. Ik heb mijn buurjongen wel eens gefilmd en me vader in dit filmpje, maar die hebben er geen passie voor en zullen zich er ook niet helemaaal voor geven, het zijn geen acteurs.

Ik vond jouw vader wel voldoende hoor. Is hij in het echt ook postbode?

Sucses met je clip!

Dank je wel! Het zal er voorlopig niet van komen, maar als ik ooit tegen de mogelijkheid oploop, dan pak ik de kans meteen. Ik denk dat het gewoon de kwestie is van de juiste software/computer hebben.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Goed gemaakt, vond ik ook! Zeker die beklimming met de ladder is erg goed. Het deel dat daarvoor komt is wat raar gemonteerd en komt niet zo vlot over, maar kom, als het meteen op professioneel niveau zou moeten zijn . Het scenario zit wel goed, vond alleen dat gedoe over postbode van het jaar nogal simplistisch, maar het beviel me wel dat je voor de rest veel open laat in je verhaal. Ik zou het misschien zelfs beter gevonden hebben mocht je de motivatie van de postbode ook vaag gelaten hebben eigenlijk.

Als ik dit filmpje op een gemiddeld kortfilmfestival zou zien zou me opvallen dat het gemaakt is door iemand met niet veel ervaring maar door de charme die het uitstraalt zou ik het toch in de betere middenmoot onderbrengen. Als je erin slaagt om de juiste (gedreven) mensen te vinden die mee willen werken ben ik er zeker van dat je in staat bent erg goede films af te leveren, zeker proberen dus.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nou, naar Freud's bericht heb ik niet veel nieuws toe te voegen.

Maar hij heeft wel gelijk, en sluit me erbij aan.

Als je echt doorzet weet ik haast zeker dat je er komt.

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

Dank jullie wel

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Sluit me aan bij de positieve reacties hierboven. Leuk filmpje, zeker voor een beginnend filmmaker. Mooi vond ik de kalmte in de vertelling en de meestal mooi gekozen camerastandpunten. De scene op de ladder vond ik ook het mooist.

Als ik je nog een opbouwend punt van kritiek mag geven, zou de scene waarin de ladder wordt gebouwd wat mij betreft wat korter en bondiger kunnen, hoewel ik de shots van de timmermansambacht op zich wel kon waarderen. En met Freud ben ik het ook eens dat de motivatie van de postbode voor mij niet nodig was.

Maar leuk, charmant filmpje!

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

Bedankt voor het kijken en de reactie Koekebakker!

De zin "opbouwende kritiek..." vindt ik voor dit filmpje wel gepast (opbouwend... snap je hem )

Jerry

incubus

• 85 berichten
  • 60 stemmen

In Film > Overige films > Eigen kortfilm! Cam, een ode aan horrorfilms!:

(afbeelding)

Een paar enthousiaste mensen hebben met een microbudget een eigen ode gemaakt aan hun favoriete filmgenre... Horror...

Gemaakt zonder winstbejag en puur voor de fun!! Ons doel is om het zoveel mogelijk mensen te laten zien! Post uw reacties!!

Hexagore films presenteert: cam

MarjoleinM

• 148 berichten
  • 295 stemmen

Opsturen naar de NPS Shorts, dan plaatsen ze hem allicht online! Krijg je veel meer bekijks mee...

Zoek even via cinema.nl, want ik weet niet meer exact hoe het heet.

Of mail naar aart . helder [apestaartje] nps . nl

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Kan je even zeggen hoe ik hem kan downen? Ik krijg namelijk heel de tijd de vraag om een account aan te maken en files te uploaden...

edit: heb het al gevonden

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Heb het filmpje bekeken, en ik moet toegeven dat ik er erg positief over ben. De verwijzingen naar Halloween, The Exorcist, Rosemary's Baby en Suspiria waren erg leuk. Ook heb ik (denk ik) stukken soundtrack herkend van A Nightmare On Elm Street, Profondo Rosso en Evil Dead.

Enkele stukken waar ik werkelijk van heb genoten waren: de cam die de witch filmt met Suspiria op de achtergrond (erg paranoia gefilmd), de wandeling door de gang met de plas bloed en de verschijning, de conversatie op de chatbox, ... Iets mindere stukken vond ik het omkleden in de badkamer (duurde iets te lang) en de zoektocht van het hoofdpersonnage tegen het einde aan (beetje onrealistisch geacteerd). Wat ik dan weer wel super vond was het eindshot met de zoom op het krantenartikel. Dit shot verklaart zowat alle onsamenhangende gebeurtennisen tijdens het filmpje en geeft het zo'n bovennatuurlijk slasher-sfeertje mee.

De FX waren, gezien het microbudget en het amateuristisch gehalte (zeker niet slecht bedoeld) erg overtuigend. Ook handig hoe het personnage op een bepaald moment wegdraait van de camera om toch niet alles prijs te geven.

Misschien nog een klein puntje van kritiek is dat er bij mijn weten geen enkel moment zonder soundtrack in zat. Ik begrijp de ode aan de goede horrorfilms en vond het ook erg leuk, maar misschien moet je voor je volgende projectje eens een eigen en beter gedoseerde soundtrack maken? Of een combinatie van bestaande en eigen soundtracks?

Het zijn allemaal maar suggesties hoor, en ik besef wel dat het puur voor de fun was. Maar ja, geen complimentjes zonder kritiek .

salvatore

• 1937 berichten
  • 3236 stemmen

Is het trouwens een ode aan horrorfilms in het algemeen of doelt het op specifieke films wat je dan kan terugvinden in de film zelf

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Wat ik er kan uit opmaken is dat het vooral een ode is aan de slasher (zoals bv. Halloween) en de occulte horrorfilm in de stijl van The Exorcist en Suspiria. Dat merk je zowel aan de soundtrack als aan sommige beelden, vind ik.

Maar ik kan verkeerd zijn uiteraard, ik hem namelijk geen idee over de intenties van de makers .

salvatore

• 1937 berichten
  • 3236 stemmen

Net gezien. Erg mooi in elkaar gezet qua muziek, editting en camerawerk. Vond het verhaal zelf alleen wat traag en een beetje inspiratieloos naar mijn idee. In het begin dacht ik dat het echt om de moordenaar zou gaan. Toen vond ik dat die misschien wat verkeerd werd neergezet. Kleine dingetjes als de deur steeds achter zich dicht doen. Het gaf je niet echt een idee dat het een koelbloedige moordenaar was (misschien juist wel realistisch, maar minder angstaanjagend) Vond de omkleedscene ook weinig toevoegen.

Opzich best leuk idee maar het verhaal kon wat beter uitgewerkt worden naar maar mijn mening.

incubus

• 85 berichten
  • 60 stemmen

Vandaag pas de reacties hier ontdekt.

Ik moet zeggen dat er tot nu toe op geen enkel forum iemand zo dicht bij alle odes is gekomen als user Halcyon.

You nailed this one completely

Ik zie inderdaad de badkamerscene terugkomen als een scene die volgens velen weinig toevoegd. Die scene heb ik opzettelijk zo lang gelaten omdat het een ode is aan de uitgebreide expositiescenes die je vooral hebt in slasherfilms zoals vooral Halloween en Friday the 13th. Daarin zitten zeer veel niets toevoegende scenes zoals cameras die potentiële slachtoffers volgen bij alledaagse dingen zoals iets halen in de koelkast en dergelijke...

Wel, de badkamerscene was mijn drawn out sequence waar ik eigenlijk een bepaalde toon wou weergeven om toch een bepaald gevoel van dreiging erin te bewaren. Dat is precies toch niet helemaal gelukt daarin...

Ik denk dat als de killer vrouwelijk was en ze opeens haar blote borsten bij het omkleden zou tonen dat dat wat effectiever was geweest... De soundtrack bij die scene op de achtergrond komt niet voor niets uit Halloween...

@ Salvatore, ik wou idd de indruk wekken dat het om het verhaal gaat van de serial killer en dat hij uiteindelijk op weg naar het volgende slachtoffer gaat. Daarom kom ik, tegen de verwachtingen in, met een plotwending waardoor het een Suspiria en Evil Dead ode krijgt. Helaas worden deze scenes meer in een commercieel oogpunt bekeken door jonge MTV-mensen die dit eerder koppelen aan het meer recente "The Grudge" ( en dan ook nog eens de trieste remake-versie ervan) dan aan Suspiria en Evil Dead, wat toch meer bij mijn all time favorites behoord. Ik wil ook niet alle eindjes aan elkaar knopen omdat dat het droomgehalte zou verminderen + ik wil ook iets aan de verbeelding overlaten hiermee.

Ik trachtte met dit filmpje de essentie te vangen en mijn eerbetoon te maken aan het verloren gewaande era van de jaren 70 en begin jaren 80 horrorfilms met het kleine beetje geld dat ik ervoor voorhanden had. Zonder geld of met een gebrek eraan ben je gedwongen om creatiever tewerk te gaan. Dit filmpje is ook gemaakt om een crew van gelijkaardige fanaten aan te trekken om vooral van het "rebel without a crew"-gehalte af te komen.

Dit lukt aardig en er zijn al verschillende figuranten en technici naar voren getreden om iets samen te gaan maken. Door sponsering wil ik er ook een klein maar toch voor onze normen een aanzienlijk budget voor uittrekken.

Moviemeter vind ik echt wel een heerlijke filmomgeving waar de serieuzere kijker echt wel te vinden is... Een verademing na de reacties van de meer alledaagse gelegenheidskijker die er totaal niets van kan maken omdat deze te weinig achtergrondkennis van de oudere generatie van horrorfilms heeft... Misschien is het idd mijn fout dat ik meteen een debuutfilmpje gemaakt heb, wat gericht is op een kleiner cultpubliek.

Dank voor jullie opbouwende kritieken!!!

Vrijdag hebben we nog even de marketing afgerond en deze poster gemaakt om meer interesse aan te wakkeren: http://i20.photobucket.com/albums/b250/Cubester2/Camposter.jpg

Een alternatief voor de Rapid Share link is te vinden op:

http://www.xs4all.nl/~thomke32/Cam.WMV

We zijn nu ook nog bezig met het monteren van de "making of" en een "blooper reel". Dit wordt nog tot een kwalitatievere DVD-versie omgetoverd met de voorgenoemde extras. Een Nederlands ondertitelde versie hoort hier ook bij.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

incubus schreef:

Ik denk dat als de killer vrouwelijk was en ze opeens haar blote borsten bij het omkleden zou tonen dat dat wat effectiever was geweest...

lol

Of gewoon een enorm lelijke vent met heel veel littekens over z'n hele lichaam...

incubus

• 85 berichten
  • 60 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

lol

Of gewoon een enorm lelijke vent met heel veel littekens over z'n hele lichaam...

Lol, daar kwam ik dan wel angstvallig bij in de buurt dan ...

Brammeke

• 18 berichten
  • 164 stemmen

je kan hem ook uploaden op http://www.filmers.nl, kunnen mensen reageren en stemmen op je film

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

Zelf een filmpje maken,

al gedaan.

Bandit

• 607 berichten
  • 4017 stemmen

Mijn film is af en gaat vanaf 18 juni in de bioscoop draaien...... Spannend hoor.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.