• 149.549 films
  • 8.292 series
  • 25.296 seizoenen
  • 555.672 acteurs
  • 324.454 gebruikers
  • 8.516.016 stemmen

Je eigen filmcreaties

zoeken in:

mr.Frielink

• 744 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind de hele discussie over het in twijfel trekken van geloof een beetje opgeblazen. Er worden in zoveel films bepaalde bevolkingsgroepen "bespot" of als "slechteriken" afgedaan.Hierdoor zouden deze mensen zich ook op hun teentjes getrapt kunnen voelen. Neem nou bijv. oorlogsfilms. Dit genre wordt ( bijna) altijd verfilmd vanuit het standpunt van 1 van de vechtende partijen, en daarbij wordt de andere partij ook bespot e.d . Natuurlijk is het begrip geloof een kritisch onderwerp, en uiteraard zullen veel mensen zich beledigd voelen, en misschien zelfs van hun geloof stappen, maar dan weet je gelijk of ze werkelijk in God geloofden. Film is juist een perfect middel om je mening hierover te uiten, en daarin mag je zover gaan als je wilt ( je hebt uiteindelijk jezelf ermee) iedereen zijn eigen opvattingen , en iedereen zijn eigen manier van deze opvattingen uiten , bijv. door Film. In veel 2e wereldoorlogfilms worden de Duitsers ook vaan ( onterecht) afgedaan als gevoelloze kl**tzakken. Het lijkt me als Duitser zijnde, ook niet erg leuk om dit te zien, maar daar doet niemand moeilijk over... Ik vond Ramon's script(je) trouwens nog behoorlijk subtiel op dat gebied.

The AfterDune

• 2 berichten
  • 0 stemmen

^^^

Er heeft zich inmiddels 1 persoon aangemeld... Nog meer mensen interesse?

http://www.afterdune.dyndns.org/film/

mr.Frielink

• 744 berichten
  • 0 stemmen

Leuk initiatief.

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

Ik heb daar een bericht gepost met een aantal vragen, en ik zit een beetje met waar het is enz.. maar anders wil ik ook heel graag mee doen.

jerryv

I.c.e Motion

• 57 berichten
  • 37 stemmen

Ik heb zelf al eens met een project groep een trailer gemaakt van 2 minuten.. Erg leuk om te doen. Ook al verschillende dingen geanimeerd, ook voor school oa dmv stop motion.

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

I.c.e Motion schreef:

Ik heb zelf al eens met een project groep een trailer gemaakt van 2 minuten.. Erg leuk om te doen. Ook al verschillende dingen geanimeerd, ook voor school oa dmv stop motion.

Op wat voor soort school zit je dan?

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

Zijn er hier eigelijk mensen die op het grafisch lyseum Amsterdam zitten?

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

I.C.E. Motion doet multimedia techniek in Enschede (ik weet dat toevalig omdat ik twee verdiepingen lager zit...bij de echte studies )

Bandit

• 596 berichten
  • 3245 stemmen

jerryv schreef:

Zijn er hier eigelijk mensen die op het grafisch lyseum Amsterdam zitten?

Daar heb ik op gezeten, heel, heel erg lang geleden

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

In Film > Algemeen > Film Maken?!:

Ben je rond de 17 jaar?

Geïnteresseerd in het maken van films?

Maar kan je niemand in je omgeving die dit ook wilt?

Woon je in de buurt van beverwijk?

ik zelf wil graag film(pjes) maken met iemand die zich er ook 100% voor wilt inzetten, het is niet professioneel, de apparatuur heb ik daar niet voor, ik heb een gewone mini dv camera en een goede pc om te monteren

maar als we een goed team vormen kan het professioneel gaan lijken, iedere regisseur is ooit zo begonnen. (het gaat ook niet op de apparatuur maar om de inzet, het verhaal en het eindresultaat)

citaat van Peter Jackson: “I'd rather watch a great VHS movie than a boring 65mm film”

Dus ook als je nog nooit een camera hebt vastgehouden,

maar wel erg enthousiast bent

Stuur me dan een emailtje op [email protected]

(of plaatst hier een reactie)

p.s. ik zoek dus iemand die in beverwijk, heemskerk woont, mensen die ver weg wonen kunnen wel helpen met een mogelijke film maar we kunnen dan minder bij elkaar komen voor overleg enz....

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Was hier niet al een topic over? Krijg een beetje een dejavu...

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

Oeps, sorry je hebt gelijk, ik heb dit bericht op meerdere websites geplaats vandaar, maar ik heb al eens een topic hierover geopend..

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

In Film > Overige films > Kort filmpje is the bekijken: The Great Escape: story about a paper boy:

Hallo,

Ik heb een filmpje gemaakt van iets langer dan 9 min. het is een beetje surrealistisch filmpje over een papieren jongen die opgesloten zit in een stripboek, de jongen komt erachter dat er een andere wereld dan die van hem is, namelijk de echte wereld, en hij besluit op reis te gaan naar de grote scheur die toegang tot de "echte" wereld biedt.

Dit filmpje bevat echt video en veel getekende scenes omdat het dus in een stripboek afspeelt.

Ik heb het filmpje online gezet omdat ik beniewd ben naar de reactie van mensen, ik ben er als schoolproject mee begonnen, en zou graag zoveel mogelijk reacties willen hebben om er achter te komen of het iets is, of niet...

Het is een .wmv bestand van 16 mb, de geluidskwaliteit is in sommige scenes laag, met quiktime krijg ik het weer beter, maar wordt de bestandgroter weer veel groter.

Sorry daarvoor.

Oke, genoeg gepraat, hieronder staat de link naar:

The Great Escape: story about a paper boy

Dit is de link: http://www.angelfire.com/trek/paperboy/PaperBoy.wmv

LET OP: Zelf knippen/plakken in de adressenbalk, anders speelt het filmpje niet af.

Ik hoop te horen of het wat is,

Alvast bedankt en (misschien) veel plezier!

Groeten,

Jerry

gotti

• 13945 berichten
  • 5444 stemmen

Vond 'm best geestig, maar hoezo dat Engels? Dat klinkt vrij belabberd. Het was zeer waarschijnlijk mooier en leuker geweest als je het in het Nederlands had gedaan.

Quentin

• 10138 berichten
  • 8196 stemmen

Vond het ook wel aardig maar het Engels was idd niet zo geweldig.

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3190 stemmen

Mee eens. Wel een aardig filmpje, alleen kon beter in het Nederlands, inderdaad. Verder wel leuk gedaan !

Zijn er programma's waarmee een leek zoals ik een film zelf kan editen-dus zonder professionele hulp - ik ben namelijk van plan om samen met vienden zelf een filmpje te maken... wie kan me iets aanraden?

Zijn er programma's waarmee een leek zoals ik een film zelf kan editen-dus zonder professionele hulp - ik ben namelijk van plan om samen met vienden zelf een filmpje te maken... wie kan me iets aanraden?

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

In Film > Overige films > Hemelhoog een korte film:

Hallo Allemaal,

Ik heb een korte film gemaakt over een postbode die een brief aan God in zijn posttas vindt en niet weet wat hij ermee aanmoet, aangezien hij postbode van het jaar is, besluit hij alles te doen om de brief te bezorgen...

En dus bouwt hij een enorm hoge ..... (tja, wat zal dat nou wezen )

Het filmpje duurt 8 min.

Ik hoop dat er mensen zijn die het filmpje willen bekijken,

ik kijk uit naar jullie reactie!

Hier is de link: (kopieren / plakken in adres balk, bestanden kunnen niet direct vanaf een forum gelinkt worden, i.v.m. "deep linking")

http://angelfire.com/indie/hemelhoog/hemelhoog.wmv

Ik ben erg benieuwd,

Groeten,

Jerryv

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3190 stemmen

Vond het een erg leuk filmpje, erg grappig gedaan.

Leuke effecten, geinig verhaaltje en prima uitgewerkt. Daarbij is er goed gebruik gemaakt van muziek en bepaalde camerastandpunten. Leuk gedaan, hoor!

U-96

• 11870 berichten
  • 1688 stemmen

Ik ga er vanavond ook voor zitten. Ik hoop dat m'n computer het aankan, want die kan bij grote bestanden nog weleens flippen.

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

Chainsaw bedankt voor het kijken!!

U-96 heb je het filmpje inmiddels gezien?

U-96

• 11870 berichten
  • 1688 stemmen

U-96 heb je het filmpje inmiddels gezien?

Nee, nog niet. Ik ga nu kijken.

U-96

• 11870 berichten
  • 1688 stemmen

Echt een ontzettend leuk filmpje! Kort maar krachtig zal ik maar zeggen. Ik heb op de middelbare school een godsdienstleraar gehad en die zou dit ongetwijfeld hebben laten zien in zijn les.

Leuk bedacht verhaal. Beelden zien er goed uit, vooral met die ladder die helemaal hoog in de lucht staat. Muziek is mooi en passend. Aftiteling is ook erg gaaf gedaan, met die enveloppen.

Knap werk.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1669 stemmen

Kan niet anders dan het met de anderen eenszijn! Erg leuk filmpje, mooi gefilmd en leuke special effects, erg grappig

Goodfella_90

• 10381 berichten
  • 2382 stemmen

Leuk gedaan! Ik had het ook wel een hele gave komedie gevonden, als je iemand die ladder om liet zagen, toen hij boven de wolken uitkwam

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

Goodfella_90 schreef:
Leuk gedaan! Ik had het ook wel een hele gave komedie gevonden, als je iemand die ladder om liet zagen, toen hij boven de wolken uitkwam

Wat ben jij gemeen zeg

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ben blij dat er goed op gereageerd wordt

Ik heb dit filmpje alweer een tijdje geleden gemaakt en heb er daarom ook wat meer over kunnen nadenken, achteraf gezien vind ik de motivatie van de postbode om zo'n enorme klus te klaren niet echt goed aanwezig. Teminste, ik weet niet of de motivatie overkomt, dan wel acceptabel is, het is natuurlijk niet de bedoeling van mij om de postbode als dom af te schilderen en hem zomaar een enorme hoge trap te laten bouwenHoe denken jullie hierover als ik vragen mag?

Jerry

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1669 stemmen

Een uitgebeide motivatie is niet nodig in een kort filmpje hoor Heb je nog meer gemaakt trouwens wat online te bekijken is want ik vond het erg leuk

Goodfella_90

• 10381 berichten
  • 2382 stemmen

jerryv schreef:
het is natuurlijk niet de bedoeling van mij om de postbode als dom af te schilderen en hem zomaar een enorme hoge trap te laten bouwenHoe denken jullie hierover als ik vragen mag?

Dan is dit gedeelte niet echt geslaagd, want ik vond het niet zo slim van hem dat hij niet doorhad dat hij die brief niet aan God kon geven door een ladder te bouwen.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Heel erg leuk filmpje, Jerry

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.